Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Sztrájk miatt elmaradt az átadás

2010.11.30. 09:34 Fricy

A tervek szerint 2010. november 27-én adták át volna újra Toulouse villamosüzemét, a járművezetők sztrájkja miatt azonban ez elmaradt.

Újra járnak villamosok Toulouse utcáin (Forrás: www.francesoir.fr)

A dél-franciaországi településen 200 millió €-t építettek az új pályát a Garrone folyótól keletre fekvő városrészben. Korábban járt már villamos Toulouse utcáin, de 70 év után, az akkori divatnak megfelelően 1957-ben felszámolták. A növekvő forgalom miatt azonban a buszok sem tudtak haladni az autóktól zsúfolttá vált utakon, így 1970-től buszsávokat létesítettek. Később VAL-rendszerű metró épült a városban, melyről már volt szó az Építős blogon.

Toulouse városi kötöttpályás hálózata (Forrás: wikipedia)

Az ezredforduló körül készültek el az első tanulmányok az A metróvonal Arenes nevű megállójától a az északi Blagnac településrész közötti villamosvonalról. Az építkezés 2007 nyarán kezdődött el. Ekkor már azt is lehetett tudni, hogy az Alstom Citadis járművei fognak közlekedni a síneken.

Külvárosi utcakép (Forrás: www.tisseo.fr)

A villamosvonal az E jelet kapta, de több helyen T1 néven is illetik. A vonal teljes hossza 10,9 km, összesen 18 megállóval (részletes térkép pdf-ben). Az átlagos megállótávolság 641 m. Végg felsővezeték alatt futnak a járművek. A pálya nagy része füvesített. Napi 30 ezer utassal számolnak. Ezt részben a buszhálózat átszervezésével érik el.

Füvesített pálya (Forrás: www.tisseo.fr)

Mint ahogyan már említettem, Citadis villamosok fognak közlekedni Toulouseban, hasonlóan több más francai nagyvároshoz. A villamosok 32 méter hosszúak, kétoldali ajtósak, kétirányú kialakítással. Teljesen alacsonypadlósak és egyszerre 200 embert tudnak elvinni. Kb. 60 ülés van a járműben. Az elsőt 2009-ben le is szállította a gyár a helyi közlekedést biztosító Tisseo cégnek.

A villamosvonal tervezett bővítései (Forrás: www.tisseo.fr)

A későbbiekben további fejlesztések is várhatóak. 2013-ra egy 1,5 km-es szárnyvonalat építenek majd a repülőtér felé. A G jelű vonal építése 2011-ben kezdődhet az Arenestől keletre 3,8 km hosszban 8 megállóval és szintén 2013-ra készülhet el. A Garrone folyó felett átkelve érné el a keleti városrészt. Az F jelű vonal a keleti városrészben futna, nagyjából a belváros szélén lévő körút mentén és érintené a város vasúti főpályaudvarát is.

Végül egy hosszabb videó összeállítás az új villamosvonalról:

6 komment

Címkék: közlekedés franciaország villamos toulouse közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr542482300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.11.30. 10:08:29

ezt bírom a franciákban, megy a kül-külvárosban a vonal, aztán mégis füvesített pálya, meg nagyvonalú kiépítés.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.11.30. 10:16:25

Ja, Toulouse egyébként jó hely :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.30. 10:18:44

@mestska:
Valószínű ez tudatos valahol, hogy ezzel is elősegítsék a terület fejlődését.
A fejlesztések között szereplő G vonal a Pont Saint-Michelen fogja keresztezni a Garrone folyót.

Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2010.11.30. 11:48:41

Szóval a srácok sztrájkolnak, még mielőtt egyetlen percet is dolgoztak volna? :-)
Jól néz ki amúgy a vonal. A franciákra jellemző, hogy az új villamosokat legalább annyira városépítészeti beruházásként tekintik, mint közlekedésiként.
süti beállítások módosítása