A tervek szerint 2010. november 27-én adták át volna újra Toulouse villamosüzemét, a járművezetők sztrájkja miatt azonban ez elmaradt.
Újra járnak villamosok Toulouse utcáin (Forrás: www.francesoir.fr)
A dél-franciaországi településen 200 millió €-t építettek az új pályát a Garrone folyótól keletre fekvő városrészben. Korábban járt már villamos Toulouse utcáin, de 70 év után, az akkori divatnak megfelelően 1957-ben felszámolták. A növekvő forgalom miatt azonban a buszok sem tudtak haladni az autóktól zsúfolttá vált utakon, így 1970-től buszsávokat létesítettek. Később VAL-rendszerű metró épült a városban, melyről már volt szó az Építős blogon.
Toulouse városi kötöttpályás hálózata (Forrás: wikipedia)
Az ezredforduló körül készültek el az első tanulmányok az A metróvonal Arenes nevű megállójától a az északi Blagnac településrész közötti villamosvonalról. Az építkezés 2007 nyarán kezdődött el. Ekkor már azt is lehetett tudni, hogy az Alstom Citadis járművei fognak közlekedni a síneken.
Külvárosi utcakép (Forrás: www.tisseo.fr)
A villamosvonal az E jelet kapta, de több helyen T1 néven is illetik. A vonal teljes hossza 10,9 km, összesen 18 megállóval (részletes térkép pdf-ben). Az átlagos megállótávolság 641 m. Végg felsővezeték alatt futnak a járművek. A pálya nagy része füvesített. Napi 30 ezer utassal számolnak. Ezt részben a buszhálózat átszervezésével érik el.
Füvesített pálya (Forrás: www.tisseo.fr)
Mint ahogyan már említettem, Citadis villamosok fognak közlekedni Toulouseban, hasonlóan több más francai nagyvároshoz. A villamosok 32 méter hosszúak, kétoldali ajtósak, kétirányú kialakítással. Teljesen alacsonypadlósak és egyszerre 200 embert tudnak elvinni. Kb. 60 ülés van a járműben. Az elsőt 2009-ben le is szállította a gyár a helyi közlekedést biztosító Tisseo cégnek.
A villamosvonal tervezett bővítései (Forrás: www.tisseo.fr)
A későbbiekben további fejlesztések is várhatóak. 2013-ra egy 1,5 km-es szárnyvonalat építenek majd a repülőtér felé. A G jelű vonal építése 2011-ben kezdődhet az Arenestől keletre 3,8 km hosszban 8 megállóval és szintén 2013-ra készülhet el. A Garrone folyó felett átkelve érné el a keleti városrészt. Az F jelű vonal a keleti városrészben futna, nagyjából a belváros szélén lévő körút mentén és érintené a város vasúti főpályaudvarát is.
Végül egy hosszabb videó összeállítás az új villamosvonalról: