Az M0 autóút legterheltebb déli szakaszát több szakaszra osztva 2x3 sávos autópályává fejlesztik. Az első ütem, az M7-es és az M6-os autópályák között 2012. augusztusában került átadásra. A második szakasz, az M6-os autópálya és az 51-es út között bővül. A harmadik szakasz pedig az 51-es út és az M5-ös között új nyomvonalon épül meg.
A legjelentősebb műtárgyépítések a második szakaszra esnek:
- Deák Ferenc híd (korábban Hárosi híd);
- Ráckevei-duna ág feletti híd;
- Nagytétényi út és a 40-es vasútvonal feletti felüljáró.
- továbbá kapcsolódó beruházásként épült meg a Növény utcai aluljáró.
Az alábbiakban a Nagytétényi út és a 40-es vasútvonal feletti felüljárónak az építéséről mutatok be néhány képet.
Az új felüljáró a meglévő "kifli" hídtól délre épül. A képen a meglévő felüljáró látható, előtérben az új műtárgy pillérei nőnek majd ki a földből.
AA pillérek alatt cölöpalapozás készült, amit egy ún. cölöpösszefogó gerenda tart egyben és biztosít szilárd alapot.
Az M6 autópálya felőli hídfő augusztus végén.
A pillérek vasalása.
A 40-es vasútvonalat hegyes szögben keresztezi. Az éles keresztezési szög miatt azonban az előző képen látható megoldással szemben nem lehetett kör alakú pilléreket kialakítan, mert azok a vasúti vágányok nyomvonalába estek volna. Így két konzolra támaszkodó vasbetongerenda épült.
Pár méterrel arrébb még egy különleges szerkezet épült. Itt a vasúti vágányok fölé nyúló konzolra támaszkodik majd a felüljáró felszerkezete.
A korábban épült monolit felszerkezetű felüljáróval szemben az új műtárgy előregyártott vasbeton gerendákból áll majd.
A képen jól látható a két eltérő építési mód.
A gerendák beemlése még tart, mert nem készült még el az összes pillér.
Az M6 autópálya felőli hídfő elkészült október elejére.
A teljes műtárgy és ezzel együtt az M6 autópálya és az 51-es út közötti M0 szakasz 2x3 sávossá bővítése 2013 nyarára készülhet el.