2013. március 18-án átadták a francia nagyváros új hídját (térkép). A Garrone folyó felett átivelő híd középső, 117 méter hosszú darabját a néyg torony között fel lehet emelni.
A híd zárt állapotban (Forrás: flickr.com/lacub)
Az alapkőletétel 2009. december 9-én volt, amelyről az Építős blog is beszámolt (még a blogketrecből is kiszabadult az index címlapján és a hírek között jelent meg). Akkor még 2012 év végi átadással és 146 millió €-s kivitelezési költséggel számoltak. Nos, az építkezés végül 3 hónapot csűszott, míg a költségek mintegy 10 millió €-val emelkedtek.
A híd nyitott állapotban (Forrás: flickr.com/lacub)
A híd teljes hossza 443 méter. A vasbeton pilonok 81 méter magasak. A híd keresztmetszete változó 32-45 méter széles, acélból készült. Az útpályán 2x2 forgalmi sávval rendelkezik, valamint a híd közepén irányonként egy-egy buszsávot alakítottak ki. A tervek szerint a későbbiekben a buszokat villamos fogja felváltani. A gyalogosk és a kerékpárosok számára mindkét oldalon önálló szerkezeten alakítottak ki önálló útvonalat.
A hídon villamos is lesz majd (Forrás: twitter.com/lacub)
A híd lehetővé teszi, hogy a városközpont forgalma csökkenthető legyen és új viszonylatok is létrehozhatóak a közösségi közlekedési hálózatban. A felvonható középrész révén a tengerjáró hajók továbbra is meg tudják közelíteni a város kikötőjét.
Ünnepélyes átadás (Forrás: flickr.com/lacub)
Vitorlás a híd alatt (Forrás: facebook, Norman Lewis)