2011. december elsején, 23 évnyi építés után átadták az egykori kazah főváros, Almati (vagy közismertebb nevén Alma-Ata) első metróvonalát első szakaszát. Az 1-es vonal most átadott szakasza 7,6 km hosszú. A teljes, három vonalból álló hálózat tervezett hossza 45 km lenne.
A Raiymbek Batyr és Alatau elnevezésű állomások közötti szakaszon hét helyen lehet le- és felszállni a szerelvényekre. A nyomvonal végig a föld alatt halad. Három állomást, köztük a két végállomást a felszínről építették meg. A többi négy mélyállomás.
Az 1-es (piros) vona lelső szakaszát adták át most (Forrás: http://www.vsemetro.com)
A vonalat még a szovjet érában tervezték meg, így nem meglepő, hogy az ennek megfelelő méretekben és stílusban készültek el a megállók. Hatalmas belső terekkel, drága kőburkolatokkal és néhol már-már giccsbe hajló művészeti alkotásokkal találkozhatnak az utasok. Talán csak a Bajkonur állomás lóg ki ebből a sorból. Az alábbiakban néhány kép érzékelteti ezt:
Raiymbek batir
Zhibek Zholy
Almaly
Abaya
Bajkonur
Auezov színház
Alatau
A hét állomásnyi utat kb. 15 perc alatt teszi meg a metró, mely csúcsidőben kilenc percenként közlekedik. A metró területére csak kapukon keresztül lehet bejutni, melyek a pénztárban kapható metróérmékkel nyílnak ki.
Egy kép legyen az alagútról is:
Az alagutakban a dél-koreai Rotem által gyártott négykocsis, egylégterű szerelvények futnak.
Közben már zajlik a vonal második, 8,6 km hosszú, öt állomásos meghosszabbításának kivitelezése. Az építkezés 2011 májusában indult el.
A külön nem jelölt képek a www.skyscapercity.com oldalról származnak.