2009. december 9-én helyezték el a francia nagyvárosban épülő új, a Garonne folyón átívelő híd, a Bacalan Bastide alapkövét. Az átkelőtől délre azonban még kikötők találhatóak, melyek megközelítését biztosítani kell továbbra is, így egy különleges szerkezet terveztek a mérnökök. A híd középső részét fel lehet majd emelni, hogy a tengerjáró hajók át tudjanak kelni alatta.
A híd alaphelyzetben
Nagy szükség mutatkozott már évek óta egy új összeköttetésre a folyó két partja között. A híres kőhíd, a Pont-de-Pierre után csak a várost északról elkerülő A630-as autópálya hídja, a Pont d'Aquitaine biztosítja az átkelést a Garonnen. Az új híd a kettő között félúton fog elhelyezkedni, a Rue Lucien Faure vonalában. A híd tervezése során hasonló probléma jelentkezett, mint Drezdában. Az UNESCO itt is kifejezte ellenérzését a városképet jelentősen átformáló híddal szemben. A pilléreket áttervezték 10 méterrel alacsonyabbra, így végül nem került sor arra, amire a német városban és továbbra is a világörökségi listán maradhatott Bordeaux.
A híd nyitott állapotban
A híd teljes hossza 425 méter lesz. A középső, felhúzható elem 117 méter hosszú. A négy vasbeton torony 77 méter magas lesz és köztük 53 méter magasságig emelhető majd fel az útpálya. 11 perc alatt lehet majd felhúzni a szerkezetet, ami előreláthatólag évente kb. 60-szor fog megtörténni.
Keresztmetszet
Az útpáya a híd teljes hosszán 43 méter széles lesz. 2x2 sáv áll az autósok rendelkezésére, valamint kétirányú villamospályát is elhelyeznek rajta. Mindkét oldalon gyalogos és kerékpáros utat is létesítenek, melyeket a közúttól független szerkezeten alakítanak ki. Az építkezés várhatóan 2012 végére fog befejeződni a Vinci kivitelezésében és 146 millió €-ba fog kerülni.
Az első két kép a www.33-bordeaux.com oldalról, a keresztmetszet pedig a pont.bacalan.bastide.free.fr oldalról szrámazik.