Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Stuttgarti változások

2011.02.01. 08:25 Fricy

Stuttgart város kötöttpályás közlekedéséről már többször esett szó az Építős blogon. Ezúttal a nem túl rég történt változásokat ismertetem röviden.

Fasanenhofi átadás (www.drehscheibe-foren.de)

Az U6-os Stadtbahn vonalat 2,8 km-rel hosszabbították meg Möhringen Freibadtól. Három új közbenső megálló és egy új végállomás épült (Fasanenhof Schelmenwasen). A meghosszabbított vonalat 2010. december 12-én adták át az utazóközönségnek. A vonatok 10 percenként követik egymást. Így könnyebbé vált déli iparterületek ellátása és az új EnBW City városrész is gyors kapcsolatot kaphat a belvárossal (helyszínrajz pdf-ben). Az új szakasz 1 km-es része alagútban fut.

EnBW City földalatti állomása (Forrás: www.drehscheibe-foren.de)

Ezzel egyidőben Killesberg – Möhringen között elindították az új U12-es járatot is. Csúcsidőben a vonal délnyugati végállomása Vaihingennél van, ezáltal tehermentesítve az U6-os és U5-ös járatokat. Az U12-es vonal a jövőben több irányban is meghosszabbításra kerül. Északon Hallschlagig, délen Dürrlewangig. A főpályaudvar és Milchof állomások között pedig új nyomvonalat alakítanak ki, valamint a Budapester Platzon építenek egy új megállót.

Egy U12-es vonalon közlekedő jármű (Forrás: Silesia, www.deutsches-architektur-forum.de)

Az U7-es vonal ezentúl nem Ostfildern és Killesberg között, hanem Ostfildern és Mönchfeld között jár 10 percenként, csatolt (összesen 80 m hosszú) szerelvényekkel. Killesberg felé az U5 és U12 járatokkal lehet eljutni. Az U5-ös vonalat idővel a reptérig tervezik meghosszabbítani.

Az U7-es már nem jár Killesberbe (Forrás: Silesia, www.deutsches-architektur-forum.de)

Szintén felcserélték az U2-es és U4-es vonalak nyugati végállomását.

Az U15-ös vonalnak közben készül az új szakasza a vonal északi részén, mely 2011 decemberére készülhet el (információk itt, pdf-ben). 3 km hosszú lesz az új rész, 7 új megállóval, Stammheimi végállomással. 8 percenként fognak a szerelvények közlekedni.

Szintén decembertől vezették be azt a menetrendi változást, melynek értelmében hétvégeken és ünnepnapok idején korábban indítják az első járatokat, melyek igazodnak az utolsó éjszakai buszokhoz. Így akár már hajnali 4.11-kor Stadtbahnnal lehet ezentúl utazni a városban.

Az új vonalhálózati tékép pdf-ben itt tekinthető meg.

A változásokról a www.netz2011.de oldalon lehet részletesebben tájékozódni.

3 komment

Címkék: közlekedés németország stuttgart alagút stadtbahn

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr622628849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sliders 2011.02.02. 00:44:17

Hát igen a németek tudnak. Bezzeg nálunk egy villamos fonódás is évek kérdése. Ha így fejlődne Bp-n a kötött pályás tömegközlekedés megemelném a kalapomat. De nem és nem...... :(

bindi 2011.02.07. 01:34:24

Egész jók a stuttgarti cikkek (is). Fricy: A mostani nagyberuházásról: Stuttgart 21-ről tervezel írni a közeljövőben?