Stuttgart város kötöttpályás közlekedéséről már többször esett szó az Építős blogon. Ezúttal a nem túl rég történt változásokat ismertetem röviden.
Fasanenhofi átadás (www.drehscheibe-foren.de)
Az U6-os Stadtbahn vonalat 2,8 km-rel hosszabbították meg Möhringen Freibadtól. Három új közbenső megálló és egy új végállomás épült (Fasanenhof Schelmenwasen). A meghosszabbított vonalat 2010. december 12-én adták át az utazóközönségnek. A vonatok 10 percenként követik egymást. Így könnyebbé vált déli iparterületek ellátása és az új EnBW City városrész is gyors kapcsolatot kaphat a belvárossal (helyszínrajz pdf-ben). Az új szakasz 1 km-es része alagútban fut.
EnBW City földalatti állomása (Forrás: www.drehscheibe-foren.de)
Ezzel egyidőben Killesberg – Möhringen között elindították az új U12-es járatot is. Csúcsidőben a vonal délnyugati végállomása Vaihingennél van, ezáltal tehermentesítve az U6-os és U5-ös járatokat. Az U12-es vonal a jövőben több irányban is meghosszabbításra kerül. Északon Hallschlagig, délen Dürrlewangig. A főpályaudvar és Milchof állomások között pedig új nyomvonalat alakítanak ki, valamint a Budapester Platzon építenek egy új megállót.
Egy U12-es vonalon közlekedő jármű (Forrás: Silesia, www.deutsches-architektur-forum.de)
Az U7-es vonal ezentúl nem Ostfildern és Killesberg között, hanem Ostfildern és Mönchfeld között jár 10 percenként, csatolt (összesen 80 m hosszú) szerelvényekkel. Killesberg felé az U5 és U12 járatokkal lehet eljutni. Az U5-ös vonalat idővel a reptérig tervezik meghosszabbítani.
Az U7-es már nem jár Killesberbe (Forrás: Silesia, www.deutsches-architektur-forum.de)
Szintén felcserélték az U2-es és U4-es vonalak nyugati végállomását.
Az U15-ös vonalnak közben készül az új szakasza a vonal északi részén, mely 2011 decemberére készülhet el (információk itt, pdf-ben). 3 km hosszú lesz az új rész, 7 új megállóval, Stammheimi végállomással. 8 percenként fognak a szerelvények közlekedni.
Szintén decembertől vezették be azt a menetrendi változást, melynek értelmében hétvégeken és ünnepnapok idején korábban indítják az első járatokat, melyek igazodnak az utolsó éjszakai buszokhoz. Így akár már hajnali 4.11-kor Stadtbahnnal lehet ezentúl utazni a városban.
Az új vonalhálózati tékép pdf-ben itt tekinthető meg.
A változásokról a www.netz2011.de oldalon lehet részletesebben tájékozódni.