Pár hete írtam róla itt az Építős blogon, hogy újra megjelennek a főváros fontos, gyalogos aluljáróval is biztosított kereszteződéseiben a felszíni gyalogátkelőhelyek. Ez egyrészt a részbeli akadálymentesítés, másrészt a város élhetőbbé tétele miatt lényeges.
Az apropója az előző posztnak az volt, hogy a Nagykörút és az Üllői út kereszteződésében akkor készítették elő az új zebrákat. Nos, azóta befejezték a munkálatokat és már két hete birtokukba vehették a gyalogosok az új átkelőket.
A Corvin mozi előtt az aluljáró lépcsői miatt csak ferdén lehetett felfesteni a zebrát. Mivel az Üllői út torkolatától viszonylag messze van a zebra, ezért az autósok számára megerősítő jelzőlámpákat helyeztek el az út szélén és felette, hogy ne üssék el a gyalogosokat.
Az Üllői út belső szakasza felől középső járdaszigetet alakítottak. Erre azért volt szükség, mert van olyan időszak, amikor nem lehet egy ütemben átkelni az út egyik oldaláról a másikra. Az viszont nem szerencsés, hogy szűk lett, keresztben nem fér el egy babakocsi sem.
A Ferenc körúton a villamosmegállóból az Üllői út mindkét szakasza felé el lehet jutni immár a felszínen is. Egyedül akkor kell jobban figyelni, ha az Üllői út belső szakasza felől, jobbról kanyarodó autósok fordulnak be a Petőfi híd felé.
Az Üllői út külső szakasza felől nem festettek fel új csíkokat, mivel ebből az irányból csak az autós forgalom jelentős korlátozásával tudták volna megoldani azt és az illetékes hatóság nem járult hozzá.
Az üzembe helyezés óta nem igazolódott be az a korábbi félelem, hogy a zebrák miatt a jelentős kapacitásveszteség alakul ki a csomópontban.
A beruházás 60 millió Ft-ba került, amit a Corvin Sétány beruházója vállalt, a hamarosan megnyíló új bevásárlóközpont könnyebb megközelítésére való hivatkozással.