Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Nagysebességű hírcsokor

2010.09.16. 08:29 Fricy

Várhatóan október 18-án fog átkelni a Csalagúton az első német nagysebességű vasúti szerelvény. A Deutsche Bahn már régóta tervezi, hogy közvetlen londoni járatokat indítson Németország felől, de ehhez először teljesítenie kell a Csalagútra vonatkozó szigorú biztonsági előírásokat. Többek között legalább 375 méter hosszúnak kell lennie egy szerelvénynek és vész esetén biztosítani kell a két részre oszthatóságot. Ezeket a feltételeket két 200 m-es 407-es sorozatjelű Velaro egység összekapcsolásával tudják biztosítani. Ha az előzetes tesztek és vizsgálatok eredményesek lesznek, akkor 2011 decemberétől megindulhat a menetrendszerű forgalom Németország és London között.

Siemens Velaro-D vonat (Forrás: Siemens)

Barack Obama, az USA elnöke egy több milliárd dolláros közlekedésfejlesztési programot jelentett be nemrég. A közúti és repülőtéri fejlesztéseken kívül a vasúti beruházásokra nagyobb figyelmet fordítanának. A program részeként nagysebességű vasúti hálózat kiépítése is létrejöhet az ország területén.


A tervezett nsv vonalak (Forrás: www.thetransportpolitic.com)

Augusztus 17-éig lehetett ajánlatot tenni a High Speed 1 London és a Csalagút közötti szakaszának üzemeltetésére. A nyertes vállalkozónak 30 évig kell majd üzemeltetnie a vonalat. 1,5 és 2 milliárd font közötti ajánlatok érkeztek. A felhívásra négy konzorcium jelentkezett, melyek között vasúti szolgáltatók és pénzügyi befektetők egyaránt megtalálhatóak. A tárgyalások már zajlanak az ajánlattevők között. Első körben egy vagy két konzorciumra szűkítik a lehetséges nyertesek körét és várhatóan 2011 márciusában hirdetik ki a végső győztest.

Vonat a HS1 vonalon (Forrás: www.arup.com)

Szintén a szigetországból érkezett a hír, hogy megkezdődtek a London és Birmingham közötti nagysebességű vasútvonal terveinek társadalmi egyeztetése. Az építési munkálatok leghamarabb 2017-ben indulhatnak meg. A fejlesztés nyomán az utazási idő a két nagyváros között 49 percre csökkenne a jelenlegi 1 óra 24 perc helyett. A tervek megtekinthetőek ide kattintva.

A tervezett London-Birmingham nsv vonal (Forrás: ecopolitology.org)

Az olasz Trenitalia kihirdette a győztest az 50 nagysebességű vasúti szerelvény gyártására vonatkozó tenderén. Eszerint a Bombardier és az AnsaldoBreda alkotta konzorciumnak 300 nap alatt kell az első működőképes prototípust elkészítenie és legkésőbb 2013-ban forgalomba állítania.  A 600 utas szállítására alkalmas szerelvények nyolc kocsiból állnak össze és 200 m hosszúak lesznek. Egy szerelvény ára 30,8 millió €. Végsebességük 400 km/h lesz, de menetrend szerinti forgalomban csak 360 km/h-val fognak közlekedni.


  Látványterv az új járműről (Forrás: www.railway20.net)

Nagysebességű vasútvonal kötheti össze Moszkvát és Minszket. A kínai segédlettel megépítendő vasúti összeköttetés azonban még nagyon kezdeti stádiumban van. Egyelőre még csak az előkészítése zajlik a tervezésnek, amiben már a kínai közlekedési minisztérium nagysebességű vasútvonalakkal foglalkozó szakemberei is részt vesznek. A tervezési paraméterekről jelenleg csak annyit ismerni, hogy a pályát úgy szeretnék kialakítani, hogy azon 300 km/h-val közlekedhessenek a vonatok.

9 komment

Címkék: közlekedés olaszország németország oroszország vonat vasút bombardier egyesült királyság nagysebességű csalagút ansaldo

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr412291006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NAR 2010.09.16. 21:09:11

Milyen menetidővel és honnan fog a DB járni Londonba?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.17. 09:06:00

@NAR:

ezt egyelőre nem tudni szerintem. Köln, Stuttgart, esetleg Frankfurt lehet esélyes.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.17. 09:12:43

A kínaiak nem csak Oroszországban, hanem Dél-Afrikában, meg Thaiföldön is nyomulnak.

gramercy 2010.09.17. 16:59:48

az USA "tervei" viccesek, mindig rohogogorcs kap el, amikor egy politikus egy fel evszazaddal kesobbre iger valamit, semmi konkretum

az olaszoknak sok szerencset az AnsaldoBredahoz

az oroszoknak talan kelet fele kellene eloszor epitkezni, arra vannak a nagyvarosaik

Agyalap 2010.09.20. 13:24:00

Valahogy nem látom a Budapest, Miskolc, Pécs neveket a cikkben... :)

qgiate 2010.09.21. 11:09:53

Köln és London között 4 óra lenne az út, a Frankfurt és London közötti távolságot pedig kevesebb mint 5 óra alatt tenné meg a szerelvény. Komoly konkurencia a repülőknek...

záporjózsi 2010.09.28. 16:03:08

@mestska: Már tudom, hogy szeretnék Londonba menni. ;) A kínaiak meg mindenütt nyomulnak. Az sem érdekli őket, ha 1-2 dologba belebuknak, mert gagyi, gyorsan kijavítják és mennek a következőre.

Sheldon C. 2010.09.28. 16:04:40

Végre-végre!!!

Én utaztam a Csalagútban. Véleményem szerint jelenlegi formája eléggé pazarló, csak két járat használja + az autószállítók. Ahogy már más is írta, ennyi erővel építhettek volna közúti alagutat is.

Se tehervonat, se nagytávolságú járat, se hálókocsik...

Pedig lassan 20 éves!!!