Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Szélesedik az Andor utca

2010.03.23. 07:27 Fricy

A Lágymányosi híd átadásával egyszerre kellett volna elkészülnie a budai oldali csatlakozó úthálózatnak is. A Hamzsabégi úton élők sikerrel akadályozták ezt meg, így alternatív útvonalként a Szerémi út – Andor utca – Egérút nyomvonal lett kijelölve. Ami az Andor utcában élőknek nem tetszett, így az ott élők is pereskedtek a fővárossal az út megépítése ellen.

Hosszú történet végére kerülhet így pont. A dél-budai tehermentesítő út előkészítése már az 1970-es évek óta zajlott. Akkoriban épültek meg azok az aluljárók a hegyeshalmi és a székesfehérvári, ill. a pécsi vasútvonalak alatt, melyeken keresztül ma haladhatnak az autósok a M1/M7 autópályák felől. Emlékszem, hogy gyerekkoromban sokat mentük erre a családi Skoda 120-assal, amikor még nyoma sem volt az Egérútnak. Már akkor feltűnt nekem a furcsa helyzet, hogy miért van két „lyuk” a vágányok alatt, amikor csak az egyiküket lehet használni. Természetesen az akkoriban itt lévő forgalom szinte kizárólag lokális forgalmat jelentett. Aztán egyszer csak lezárták itt ezeket az utakat és elkezdődött a dél-budai tehermentesítő út első szakaszának az építése. Ez az akkor még 70-es, ma már 7-es számú főút és az Andor utca eleje között épült meg, 2x2 sávon, ha jól emlékszem a Lágymányosi-híd 1995-ös őszi átadásával egy időben. Pár évvel később adták át a 7-es út és az M1/M7 autópályák közti szakaszt.

A Szerémi út is két ütemben készült el. Először a Kitérő út és a Hauszmann utca között 2x1 sávon (innét a Dombóvári útig 2x2 sávos volt már akkor is). Majd 2002 körül történt meg a hiányzó szakasz 2x2 sávossá történő átépítése.

Az Andor utcával azonban nem történt semmi. Pedig már az 1990-es években is rossz állapotú volt az út. Így az autópályák ill. a híd felől a 2x1 sávos útra zúdult rá a forgalom, ami végeláthatatlan hosszú torlódásokhoz vezetett csúcsidőben. Az autósok egy része vagy az Etele út felé került, végig a lakótelepen vagy pedig az Andor utcával párhuzamos, tényleg lakófunkcióval rendelkező kis utcákon át próbált előnyt szerezni.

A beruházás keretében elbontják a meglévő 2x1 sávos utat és helyére egy teljesen új pályaszerkezettel rendelkező 2x2 sávos út épül. Technológiailag ez úgy fog lezajlani, hogy először (a forgalom fenntartása mellett) a jelenlegi úttest mellé elkészítik a majdan a Lágymányosi hídhoz vezető pályát (ahol korábban az iparvágány futott), ezután pedig erre ráterelve az autókat, elbontják a régit és a helyére új út kerül. A majdnem két kilométeres útszakaszon elvégzik a szükséges közműkiváltásokat és korszerűsítéseket is. A csatlakozó utcák torkolatában kicserélik a meglévő burkolatot, ívkorrekciókat végeznek és az új forgalomtechnikai elrendezésnek megfelelően a jelzőlámpás kereszteződéseket is korszerűsítik. Egy rövid szakaszon zajvédőfal létesül. A többi, út menti ingatlan zajterhelésének csökkentése érdekében mintegy 1700 nyílászárót cserélnek ki. A zöldfelület is megújul és 380 fát is ültetnek. A Galvani úton is megtörténik a burkolat cseréje, de a Szerémi út és a Budafoki út között megmarad a 2x1 sávos jelenlegi keresztmetszet. A beruházás 2 milliárd Ft-ba kerül, aminek a felét EU-s forrásokból szeretné finanszírozza a főváros. 

Most tehát megoldódni látszik a hálózati probléma, amit szégyenszemre 15 év alatt nem tudtak megoldani a városvezetők. De ez csak ideig-óráig maradhat így. A Hamzsabégi út kiépítésére is szükség lesz. Az Andor utca után ugyanis a Galvani utca folytatásában egy újabb dunai átkelő van betervezve a Csepel-sziget felé, majd azon keresztül tovább Dél-Pest felé. Ekkor az Andor utcának már csak ezt a hidat kellene kiszolgálnia. Érdekességképpen megemlíthető, hogy a Szerémi utat már úgy építették itt meg, hogy biztosították a területet a majdan itt létesülő különszintű csomópontnak.

Természetesen nyomon fogom követni az építkezést és időről időre fogok írni képes beszámolókat is. 
 

Bookmark and Share

 

40 komment

Címkék: budapest magyarország út andor utca

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr771856928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Bruder Netzwerk 2010.03.23. 08:51:44

Hamzsabégi út kiépitése:

a) nem nem soha
b) csak a testemen keresztül
c) minden erőmmel azon leszek, hogy soha ne valósulhasson meg.

az egyetlen használható csendes zöldterület a környéken, bringaúttal, kutyafuttatóval, kosárpályával, játszóterekkel, stb.

HLaci 2010.03.23. 09:03:45

@Herr Bruder Netzwerk:

úúútálom a nimbystákat...

Romit 2010.03.23. 09:31:59

@Herr Bruder Netzwerk:
Ismét 100 ember tiltakozása miatt nem lehet fejleszteni a várost...

gramercy 2010.03.23. 09:37:44

nos, munchenhez hasonloan az ilyeneket (lakottABB teruleteken) mar reg fold ala kene tenni cut&coverrel, a fold felett meg maradhatna 2x1 sav, parkolok, park, biciklisav stb.

ezzel a nyulfarkkal lehetett volna kiprobalni

RoGeR 2010.03.23. 09:39:04

A Galvani híd nem a Hungária körútba lesz bekötve?

Herr Bruder Netzwerk 2010.03.23. 09:55:48

@HLaci: Van a környéken sok más fejlesztés, aminek mellette vagyok, akkor is, ha esetleg kellemetlenségekkel jár, lásd pl bocskay úti mélygarázs, stb.

Valamint, ha pl @gramercy által vázolt módon zajlana a dolog, nyilván másképp állnék hozzá. Azt gondolom, szükség van a környék lakóinak oppozíciójára ahhoz, hogy egyáltalán előkerüljenek az ilyen ötletek.

Tőzsgyökeres városi vagyok, végigéltem már jónéhány fejlesztést ahol épp laktam, nem kis felfordulással jártak, lásd pl bartók b. út felújitása, gellért tér felújitása, szabadság híd felújitása, metróépítés, stb. egy szavam nem volt ellene.

De az, hogy csak simán ledózerolják a környék egyetlen használható zöld területét... nyilván ellene leszek

KoBa(k) · http://kobak.netpok.hu 2010.03.23. 10:04:35

Lehet tudni, hogy a Galvani úton miért nem lesz 2x2 sávra bővítés? Lehet, hogy én látom rosszul, de ez így csak a dugó áthelyezése.

Egyébként a Hengermalom-Etele útvonallal együtt szerintem simán kiszolgálna akár két hidat is az Egérút. Ugye az 1-es villamossal majd úgyis aktuális ott egy felújítás, és csak a Borszéki-Hajtány utcát kéne kicsit rendberakni. A Hamzsabégi tervvel egy a gond: hova vezetne a vége? Ha a külső Bartók Bélára, akkor ugyanott vagyunk mint az Etele úttal, ha a Budaörsire, akkor összeeresztjük a Petőfi híd forgalmával pedig az a környék már most is dugó gócpontnak számít, inkább elkerülni kéne.

kofy 2010.03.23. 10:10:55

Az ugye csak elírás, hogy a Galvani úgy ámblokk marad 2x1. Tudtommal a Fehérvári-Szerémi között 2x2 és a Szerémi-Budafoki között 2x1. Remélem nem tévedek, mert akkor semmi értelme az egésznek.

HLaci 2010.03.23. 10:12:35

@Herr Bruder Netzwerk:

milyen 1etlen használható zöld területről beszélsz??

ottvan a háztömbök köze az elég zöld.

a vasútmente meg már nagyon régóta útépítésre kijelölt folyosó, csak a nimbisták keresztbefeküdtek...

ez a szerencsétlen város pont miattuk nem fejlődik, mer arra az isten pénze nem elég, hogy minden utat a föld alá tegyünk...

ami ráadásul csak a szarnak adott pofon, hiszen az amúgy bőven hatérérték alatti légszennyezés koncertáció az alagútportáloknál koncertáltan jelenik meg.

akkor meg persze az lesz a baj...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.23. 10:38:22

@kofy:
Igen, elírás volt. Már ki is javítottam. Köszi az észrevételt.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.23. 10:40:45

@Herr Bruder Netzwerk:
Figyelembe kell venni természetesen az ott élők érdekeit is. A Hamzsabégi út ezen szakaszán azért más a helyzet, mint az Andor utcában. Mivel ott már jelenleg is van út, még itt új elemként jelenne meg. A kéregben vezetés egy jó alternatíva lehet, mert így az építkezés után maradhat zöld a felszínen.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.23. 10:42:17

@KoBa(k):
A Budaörsi útra való cstalkozás lenne célszerű szerintem, de egy új csomóponttal. Nem a meglévő, Nagyszőlősi úti csomópontba, mert azzal tényleg csak fokoznánk a problémát.

gramercy 2010.03.23. 10:51:23

alagutba tetel eseten is ki kene vagni a fakat

a nimbystak hulyesegenek a legtovabbja, amikor a fakivagasok ellen tiltakoznak, KULONOSEN ha potoljak utana a fakat

ha ezek az emberek megneznenek egy kepet az 1910-es budapestrol (pl. Gellert hegy, Citadella, Andrassy ut), az egesz egy KOPAR felulet volt! pl. a Halaszbastya lepcsoi korul nem volt semmi dzsungel

a valosag az, hogy a fakat ~50 evente amugy is cserelni kene, tovabba peldaul egy metroepitesert vagy egy komolyabb infrastruktura-fejlesztesert (pl. csatorna) IGENIS fel kell aldozni nehangy kobmeter fat az epitkezes idejere

aztan majd visszanonek

kedvencem amikor 20-30 fa miatt megakadalyoznak egy tobbszaz ferohelyes melygarazst...holott a felszinen utana felszamolt helyekre tobb szaz fat lehetne ultetni

agyrem

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.03.23. 12:39:57

Én úgy emlékszem, hogy az Egérút nem készült el a híd átadásának idejére, csak valamivel (nem sokkal) utána. Mintha a legelején azért nem mentem volna soha a Lágymányosi híd felé, mert az M1-M7 felől csak mindenféle körmönfont módon lehetett elérni.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.23. 12:46:05

@Attus Germanicus:
Valamikor 1994 után készült el az első szakasz, az biztos. Emlékszem, hogy nagyjából egyszerre épült az M0-val és itt is, meg Diósdnál is terelőúton utaztam Volánbusszal.

gulyasattila 2010.03.23. 16:56:08

A két új Dunahíd és az útirány alapján tulajdonképpen ez az Egérút- Galvani utca vonal a középső (körvasúti) körgyűrű első darabjának tűnik. Jó ötlet volt annak idején az Egérút, ma már nem hiszem, hogy sikerülne megépíteni évekig tartó pereskedések és erős kompromisszumok nélkül. Mondjuk a gyűrű többi hiányzó szakasza sem lesz piskóta...

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.03.23. 19:28:07

@gramercy: na, most igazad van:)
Hihetetlen, hogy nem a Hamzsabégin folytatódik az út a híd után, ahol folytatódnia kéne. München valóban jó példa: az egész hungáriát úgy kéne átalakítani, mint az ottani Mittlerer Ringet: de.wikipedia.org/wiki/Bundesstra%C3%9Fe_2_R

trainz 2010.03.23. 22:20:32

Közlekedésmérnökként én sem hiszem ,hogy ki kéne építeni a Hamzsabégit.... Ha már ennyit baszakodtak vele , míg kiépült a Vasúti Hídnál az "új Lakótömb nem fogják tudni lenyomni az emberek torkán..

Durva lenne ott a 2X2 sáv , a 2X1 meg szart se érne..

Nem ott lakom, és egyáltalán nem vagyok Zöld!

Káposztakukac 2010.03.23. 23:26:54

@aesculus: PONTOSAN ugyanezt gondoltam én is. nem is értem, hogy eddig fel se merült a várostervezők fejében, hogy mennyivel élhetőbb lenne az egész környék, ha legalább részben föld alá helyeznék a hungáriát.

HLaci 2010.03.24. 07:15:51

@síncsavar:
> "A két új Dunahíd és az útirány alapján tulajdonképpen ez az Egérút- Galvani utca vonal a középső (körvasúti) körgyűrű első darabjának tűnik."

nemegészen.

a körvasúti körút hídja majd az albertfalvi lesz a kitérő út magasságába...

a galvani híd meg lehetne a hungária része, ha azt lejjebb kanyarintanák a ferencvárosi pu.-nál...

a lágymányosi meg megmaradna mementónak... :-))

HLaci 2010.03.24. 07:21:20

@Káposztakukac:

szerintem biztos volt néhány ostoba, akinek felmerült ez is a fejében... :-)

csakhogy a város nem attól lesz élhetőbb, hogy a dugót a földalá rakjuk horrible pénzért, hanem attól, ha építünk pár új utat/felüljárót, hogy ne legyen dugó...

lásd. M0K is milyen jelentősen javított a városbéli állapotokon.

most képzelt el ugyanezt komplett, délen 2x3as M0val, meg 2x2es munkáskörúttal...

gramercy 2010.03.24. 12:11:10

@HLaci: igen, a minimum az lenne, hogy kulonszintu csomopontokat epitunk

virtual landscape (törölt) 2010.03.24. 20:47:41

@Herr Bruder Netzwerk: fulladjatok csak meg Ti is. Épüljön csak ki, azt 100-150 éve betervezték oda. Dózert a zöldsávodnak, az ott úúúúúúúút és az is lesz.

Volt egy beszari Antall kormány, meg egy még beszaribb Demszky, csak ennek köszönheted, hogy nem ott épült még meg.

DE MEG FOG!!!!!!!!

virtual landscape (törölt) 2010.03.24. 20:50:24

@Herr Bruder Netzwerk: De az apám nem zöldterület, hanem útnak van kiszabályozva 100 éve! Csak addig, míg meg ne csinálják, odatettek pár gazt. A nagykörutat már 200 éve kiszabályozták, de az utolsó ficakja csak pár éve lett meg. A hamzsabégit is meg kell építeni. Hadd menjen. Elvégre nem állsz elé a fejlesztésnek.

Majd kimész a Kopaszi-gátra, ha luftot akarsz szippantani. Fejlődés über alles, nincs war?

virtual landscape (törölt) 2010.03.24. 20:52:47

@HLaci: Túrót! A város attól lesz élhető, ha kihajtjuk onnan a vérbe az autósokat és tömegközlekedünk meg kerékpározunk. Ezért kell az elővárosi vasút is (s nem a bonszájmetró).

HLaci 2010.03.25. 08:52:02

@virtual landscape:

szmájlival jelezhetnéd, hogy mikor ironizálsz, mert így most hirtelen, nem bírom eldönteni... :-))

záporjózsi 2010.03.26. 08:38:02

@Herr Bruder Netzwerk:

"b) csak a testemen keresztül" Megjelöljük! :D

Az a zöldfelület azért került oda, hogy a töltésoldalt megfogja. Csak éppen el tetszenek felejteni. Szerintem amíg lehet, el kell adni az ottani lakást, nagyon jó ügyvédi iroda vagy fogorvosi rendelő lehet majd belőlük, ha az út megépül. Csak épülne már meg! A terv kb. 115 éve kész. Mivel azóta nem változott s nyilvános, fel lehetett rá készülni. Aki azóta költözött oda, annak tudatában tette. Ha nem tetszik, lehet elköltözni.

záporjózsi 2010.03.26. 08:43:14

@Fricy: Te is tudod, hogy ahhoz jelentősen kell csökkenteni a lombos zöldet. A környék szépen át fog alakulni, akinek van esze, még most, megfelelő marketinggel eladja a lakását és arrébb áll - vagy megtartja és 10-20 év múlva jó pénzért kiadja egy vállalkozásnak.

@HLaci: A Galvani - Illatos tengelyhez már a Fradi rendező alatt is kész az aluljáró.
Dugó ellen elég haszontalan új és új utakat építeni, bár hálózati fejlesztések még valóban kellenek. Egyrészt a csomópontok teljesítőképességét kell megnövelni, másrészt a parkolást kell jól megoldani.

záporjózsi 2010.03.26. 08:44:51

@virtual landscape: Túrót! Úgy, hogy egyensúlyt teremtünk! Az autók utálása most divat. Káros divat. Olyan, mint a vasutak korábbi utálása - csak az autókat és az utakat nem fogják rövid távon felszámolni.

záporjózsi 2010.03.26. 08:46:38

@Attus Germanicus: Én is így emlékszem. Mármint az útra, nem arra, hogy merre mentél. :)

záporjózsi 2010.03.26. 08:47:58

@RoGeR: Egyelőre a munkáskörút vonalában van, de összeköszön az albertfalvai vonalával. Mondjuk érdekes enne egy útból 2 hídra szétágazni a Határ út - Üllői út csomópontnál. :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.26. 08:51:22

@záporjózsi:
Így van. Van ahol muszáj kiszolgállni azokat az igényeket, amelyek jelentkeznek. Mert különben sokkal nagyobb területen, több ideig lesz probléma.
Ahhoz, hogy a belső városrészeket tehermentesíteni lehessen, a belváros környékén és a külsőbb területeken fejleszteni kell az úthálózatot is. Ehhez szorosan kapcsolódnia kellene a közösségi közlekedési fejlesztéseknek is.

HLaci 2010.03.26. 09:42:35

@záporjózsi:

>Dugó ellen elég haszontalan új és új utakat építeni...

hátezígy ebbeaformába ölég sommás...

nyilvána szűkenvett belvárosban (tehát monnyuk a nagykörúton belül) értelmetlen kapacitást növelni 6almas dózerolásokkal, itt nyilvánvalóan korrekt P+R-rel kell forgalmat csökkenteni.

azonban ezen kívül az úthenger a megoldás.
legfontosabb az elkerülési lehetőség, aztán ha ez megvan, jöhetnek a városi utak.

záporjózsi 2010.03.26. 10:36:16

@HLaci: Kb. ezt írtam.

@Fricy: Ráadásul a sorrend sem mindegy. Megépítem az elkerülőt és !azonnal! csökkentem a belső kapacitást vagy másképp átrendezem a forgalmat. Nem afelé kell elmozdulni, hogy több járművet legyek képes közlekedtetni, hanem afelé, hogy az minél problémamentesebben és minél kevesebb büdössel bolyolítsam le az adott forgalmat. Emellé a többlet kapacitást be tudom tenni a tömegközlekedés intenzív fejlesztésével.

Deszkás 2010.04.05. 00:13:24

@Herr Bruder Netzwerk: Ide a híd tervezésével egy időben be volt tervezve az út. Akkor még nem voltak ott ekkora lakások. Amikor odaköltöztek a környékre, tudni lehetett az út megépítésére.
Mellesleg mi van a Kopaszi gáttal? Oda nem lehet menni futni? Miért van az, hogy Bp és Mo ilyen, hogy csak és kizárólag az egyéni érdekeket nézik, a közösség meg le van szarva?

Deszkás 2010.04.05. 00:24:43

@aesculus: Ez olyan, mint nálunk a reptéri gyorsforgalmi, csak szélesebb kivitelben.

záporjózsi 2010.04.06. 08:59:19

@gramercy: Ezt minek a föld alá tenni?!

Dr Milton 2011.12.31. 23:01:09

@Herr Bruder Netzwerk: Majd akkor téged is beleépítenek a betoba te gyökér. költözz falura ha zöld levegő kell, ott egy egész korutat basztatok el, de remélem nemsokára megépítik a hiányzó szakasztz a hamzsabégin.

David a barátságos. ^.^ 2022.09.24. 22:31:19

@Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára?
süti beállítások módosítása