A Lágymányosi híd átadásával egyszerre kellett volna elkészülnie a budai oldali csatlakozó úthálózatnak is. A Hamzsabégi úton élők sikerrel akadályozták ezt meg, így alternatív útvonalként a Szerémi út – Andor utca – Egérút nyomvonal lett kijelölve. Ami az Andor utcában élőknek nem tetszett, így az ott élők is pereskedtek a fővárossal az út megépítése ellen.
Hosszú történet végére kerülhet így pont. A dél-budai tehermentesítő út előkészítése már az 1970-es évek óta zajlott. Akkoriban épültek meg azok az aluljárók a hegyeshalmi és a székesfehérvári, ill. a pécsi vasútvonalak alatt, melyeken keresztül ma haladhatnak az autósok a M1/M7 autópályák felől. Emlékszem, hogy gyerekkoromban sokat mentük erre a családi Skoda 120-assal, amikor még nyoma sem volt az Egérútnak. Már akkor feltűnt nekem a furcsa helyzet, hogy miért van két „lyuk” a vágányok alatt, amikor csak az egyiküket lehet használni. Természetesen az akkoriban itt lévő forgalom szinte kizárólag lokális forgalmat jelentett. Aztán egyszer csak lezárták itt ezeket az utakat és elkezdődött a dél-budai tehermentesítő út első szakaszának az építése. Ez az akkor még 70-es, ma már 7-es számú főút és az Andor utca eleje között épült meg, 2x2 sávon, ha jól emlékszem a Lágymányosi-híd 1995-ös őszi átadásával egy időben. Pár évvel később adták át a 7-es út és az M1/M7 autópályák közti szakaszt.
A Szerémi út is két ütemben készült el. Először a Kitérő út és a Hauszmann utca között 2x1 sávon (innét a Dombóvári útig 2x2 sávos volt már akkor is). Majd 2002 körül történt meg a hiányzó szakasz 2x2 sávossá történő átépítése.
Az Andor utcával azonban nem történt semmi. Pedig már az 1990-es években is rossz állapotú volt az út. Így az autópályák ill. a híd felől a 2x1 sávos útra zúdult rá a forgalom, ami végeláthatatlan hosszú torlódásokhoz vezetett csúcsidőben. Az autósok egy része vagy az Etele út felé került, végig a lakótelepen vagy pedig az Andor utcával párhuzamos, tényleg lakófunkcióval rendelkező kis utcákon át próbált előnyt szerezni.
A beruházás keretében elbontják a meglévő 2x1 sávos utat és helyére egy teljesen új pályaszerkezettel rendelkező 2x2 sávos út épül. Technológiailag ez úgy fog lezajlani, hogy először (a forgalom fenntartása mellett) a jelenlegi úttest mellé elkészítik a majdan a Lágymányosi hídhoz vezető pályát (ahol korábban az iparvágány futott), ezután pedig erre ráterelve az autókat, elbontják a régit és a helyére új út kerül. A majdnem két kilométeres útszakaszon elvégzik a szükséges közműkiváltásokat és korszerűsítéseket is. A csatlakozó utcák torkolatában kicserélik a meglévő burkolatot, ívkorrekciókat végeznek és az új forgalomtechnikai elrendezésnek megfelelően a jelzőlámpás kereszteződéseket is korszerűsítik. Egy rövid szakaszon zajvédőfal létesül. A többi, út menti ingatlan zajterhelésének csökkentése érdekében mintegy 1700 nyílászárót cserélnek ki. A zöldfelület is megújul és 380 fát is ültetnek. A Galvani úton is megtörténik a burkolat cseréje, de a Szerémi út és a Budafoki út között megmarad a 2x1 sávos jelenlegi keresztmetszet. A beruházás 2 milliárd Ft-ba kerül, aminek a felét EU-s forrásokból szeretné finanszírozza a főváros.
Most tehát megoldódni látszik a hálózati probléma, amit szégyenszemre 15 év alatt nem tudtak megoldani a városvezetők. De ez csak ideig-óráig maradhat így. A Hamzsabégi út kiépítésére is szükség lesz. Az Andor utca után ugyanis a Galvani utca folytatásában egy újabb dunai átkelő van betervezve a Csepel-sziget felé, majd azon keresztül tovább Dél-Pest felé. Ekkor az Andor utcának már csak ezt a hidat kellene kiszolgálnia. Érdekességképpen megemlíthető, hogy a Szerémi utat már úgy építették itt meg, hogy biztosították a területet a majdan itt létesülő különszintű csomópontnak.
Természetesen nyomon fogom követni az építkezést és időről időre fogok írni képes beszámolókat is.