Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Thököly úti barkácsolás

2009.08.09. 18:57 Fricy

A Thököly út Budapest egyik, hanem a legrosszabb állaptú útja. Aki teheti elkerüli, kivéve ha veseköve van, mert azt biztosan eltávolítja. Évek, évtizedek óta mondogatják a főváros vezetői, hogy majd jövőre felújítjuk vagy legkésőbb akkor, mikor ideér a 4-es metró. Utóbbi egyelőre még messze van a Baross tértől és teljesen bizonytalan, hogy egyáltalán megy e tovább is valamikor a fúrópajzs a Bosnyák térre.

Mindenesetre az út állapota eljutott már olyan állapotba, ami most már vállalhatatlanná vált a politikusok számára. Legalábbis az autósok részéről. Ugyanis a legrosszabb fővárosi úton a BKV legmodernebb Volvo autóbuszai közlekednek.

Arról nem is beszélve, hogy hosszú, kitartó munka során az 1990-es évekre sikerült teljesen leamortizálni a közúti vasút pályáját, aminek révén egyre hosszabbá vált a menetidő így egyre több utas választotta a gyorsabb és közvetlen belvárosi elérhetőséget biztosító buszokat. De ez megérne egy külön posztot is, így most nem is folytatom tovább.

Ilyen előzmények után született a döntés, hogy ideiglenes jeleggel felújítják a Thököly utat a Dózsa György út és a Nagy Lajos király útja között. A jelenlegi nagykockaköves szakaszon a Dózsa György út és a Hungária krt. között kockakövek helyett ideiglenes, vasaltbeton pályaszerkezet épül, míg a Mexikói út és a Nagy Lajos király útja között az alapjavítás mellett a kopóréteg teljes cseréjét tervezik. Az ideiglenes felújítás során megújulnak a rossz állapotú járdák és kapubehajtók is.

A villamossínek körüli rendkívül rossz állapotú betonelemket kiemelik a helyükről és kitisztítják a sínek közötti területe. Ezek után betont öntenek a helyükre, majd aszfalt kerül a tetejére. Vagyis a sínek bentmaradnak egyes szakaszokon. A munkálatokat a Magyar Aszfalt Kft. végezheti el a közbeszerzési pályázaton nyertes 427 millió forintos ajánlatával.

Az út tehát megújul, a buszok is simább úton járhatnak majd. De villamosközlekedésre továbbra is alkalmatlan marad. Hogy lesz e metró pár éven belül a Thököly út alatt, az egyelőre teljesen bizonytalan. Lehet, hogy se metró, se villamos nem lesz. Csak az ideiglenes útburkolat marad évtizedekig.

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr371289082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HgGina 2009.08.09. 23:05:00

Idióták.
A villamossínek közét nem betonnal öntötték ki, hanem egy durva aszfaltféle akármivel. Helyenként a villamossín teteje kinn maradt. Erre húznak egy vékony aszfaltot.
Az első dolog, ami történikmajd, télen az egész felfagy, és a sínek fölött kitöredezik. Az a pár centi aszfalt nem fogja elbírni a terhekést. A kocsik meg majd szépen megcsúsuzkálnak.
Nem lehetnemár végre az egész demszki-hagy-féle csürhét végre bebetonozni vagy minimum felkoncolni? Svaba lógatni a t...ket. Ólmot a fülükbe, nyelvkitépés, szemkiszúrás... karóba húzás. Bármi, csak kiirthatná már valaki végre ezt az élősködő csürhét.

HgGina 2009.08.09. 23:06:36

Remélem, a pér elütés ellenére érthető. Bocs.

Mawhonic 2009.08.09. 23:12:05

Ha nem csinálják meg, azért hőbörgünk, ha megcsináljak, akkor ezért. Nem kellene legalább megvárni a munkák végét, mielőtt ítéletet mondunk róla?

pakesz (törölt) 2009.08.09. 23:47:39

most akkor a 4es metro az a felszinrol lesz epitve?
mert ha igen akkor logikus a lepes, hogy nem ujitjak fel teljesen

mondjuk az egy masik kerdes, hogy minek egyaltalan felujitani az autosoknak, 2 savot a buszoknak az autosoknak meg egy 20 as tablat ki, hogy ne legyen problema :)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.08.10. 00:00:12

Mindannyian tudjuk, hogy errefelé nem lesz egyhamar 4-es metró. Ez csak álom volt, mely 30-40 évig még nem fog teljesülni.
Ezért nem akartak eddig felszínt készíteni, mert félrek, hogy mégis jönnek a fúrópajzsok, és akkor mi lesz. De már rájöttek, hogy nem jönnek...

A villamosról. Jobb lett volna visszaállítani a sínek terhelhetőbb állapotát, és villamosokat visszaállítani, mert ezzel sok-sok feleslegesen pöfékelő buszt lehetett volna kiszedni a tömegből. Én nem tudom, hová jut Budapest, de ha így folytatjuk, unokáink már csak a 4/6-os és az 1-es villamost fogják látni, a többi megszűnik.

Hagyjuk ezt?

Bit Rot 2009.08.10. 00:08:13

@ave:
"Idiota okosok... Fasz koze van Demszkynek egy idiota muszaki megoldashoz??? "

Ő a főnök ezen a szemétdombon.

Ha Demszky nem tud arról, hogy idióta műszaki megoldás van, akkor azért kell leváltani, mert alkalmatlan vezetőnek, rosszul választja meg a beosztottjait.

Ha Demszky tud arról, akkor azért alkalmatlan, mert hagyja, hogy szart csináljanak.

Legalábbis nyugaton így mérik.

Persze bunkó pestieknek jó a Demszky. Szerencsére nem minden pesti bunkó, talán jövőre elhúz Demszky!

algi 2009.08.10. 00:10:15

Miért hagyják bent a síneket? Múltkor is felrepedezett. Ha használni akarnák, akkor úgyis ki kéne cserélni.

vauvauvau 2009.08.10. 00:33:08

Hol vannak az útburkolati jelek?
Hány ember hal meg az utakon az útburkolati jelek hiánya miatt?
Vontak e már valakit felelősségre a Közútkezelőtől?!
Éjszakánként jól alszanak?!

RCH 2009.08.10. 00:51:41

>Hagyjuk ezt?
Miert, en, szurke porszem kisember, mit tehetnek?

Johnny Bravo 2009.08.10. 02:02:56

@HgGina: szerintem, amire te gondolsz, az azért van odaöntve, hogy át lehessen menni a síneken ott, ahol már felkapták a betonkockákat, és majd nem így lesz, ha az átmenti burkolat kerül fel, és nem a szükségmegoldás.

Johnny Bravo 2009.08.10. 02:04:39

Én ma jöttem végig rajta utoljára, és úgy tűnt, hogy a Dózsánál is aszfalt lesz. Legalább is az első 100m-en az van, és véglegesnek tűnik.

Johnny Bravo 2009.08.10. 02:12:50

A villamos visszaállításával azért nem értek egyet, mert vagy az autók tartják fel a villamost, ha síneken közlekednek, ami nem megoldás, és nem is valószínű, hogy így lesz, vagy pedig egy sáv lesz, ami szerintem elég kevés az egyik fő bevezető útvonalon. Majd meg lehet tekinteni, hogy milyen dugók lesznek szeptemberben. Megoldás persze nem az lenne, hogy mindenhonnan felkapni a síneket, és nem egy egy vonalat építeni (lásd pl. M4), hanem rendszerben gondolkodni. Például: ha a 4es metro kimegy újpalotáig, akkor lehet a felszínen villamosközlekedés egész a körvasútsorig (akár tovább is, de gyanítom, elég drága megoldás lenne a felüljárót átépíteni), mert az ott lakók szerintem elég nagy %ban használnák a metrot. És ha már irányban van a fúrópajzs, nem kellene szétkapni (hibalehetőség), utaztatni (megint hibalehetőség), majd újraösszrakni (megint hibalehetőség) ott ahonnan elindult, és menni vele az ellenkező irányba, majd visszahozni és folytatni erre tovább. Hanem végigfúrni a Pólusig, ott szétszedni, elvinni Etelére, és kitolni B.Örsig. Akár az Ikeáig. És összehangolni a vonatközlekedést budán is meg pesten is metróval. Kb. 100.000 embernek lenne valós alternatívája az autóval szemben a városba való bejutásra. Ennyivel kevesebb autó jönne be, és keringene parkolóhelyért. De ugyanígy meg lehetne hosszabbítani a 2-es metrót Rákosborzasztóig, és 3-ast meg Ferihegyig és Kápmegyerre. Persze, ez óriási lóvé, tudom, de álmodni ér. :)

annapeti 2009.08.10. 07:16:59

Vissza kellene állítani a villamosforgalmat.
Villamossín: ezen jár a villamos, autóknak nem való, így a forgalmat nem tartaná fel.
Olcsóbb lenne, esetenként gyorsabb, és a levegő minősége is jobb lenne.
Nem kell M4, vissza a villamost Bosnyák - Keleti - Erzsébet hídra, onnan már el tud menni Kelenföldre a villamos is...
Nem lenne sokkal lassabb, mint a busz, vagy a metró (ennyi megállóval, + mozgólépcsőzés)...

qqri 2009.08.10. 08:22:17

vajon kinek volt szüksége ilyen sűrgősen ennyi, jó minőségű macskakőre kb ingyen?
na vajon?
nem értem én ezt az egészet ezek után...

záporjózsi 2009.08.10. 08:32:07

Először is [...] "és kitisztítják a sínek közötti területe." -> "és kitisztítják a sínek közötti területet."

A villamossín a már elkészült (?) szakaszokon látszik, mert ott valahogy másképp sikerült a bitument szétkenni. Kíváncsi leszek, mikor fog előbukkanni a vas - azaz mikor kezd el összetörni a szerkezet. Ugyan ez kicsivel könnyebben javítható, de szerintem a sínek mellett jövőre már ugyanolyan lesz, mint most...

@pakesz: A tábla egyébként mit számítana? Max. szivatásnak jó. Az utat 20 éve kellett volna felújítani. De ugye jön a metró. Mostanra a 20 évvel ezelőtti felújítás is tönkrement volna.

@annapeti: Ezt a villamos és autó különválasztást magyarázd el azoknak a városoknak ahol köszönik szépen, jól megvannak együtt. Ez nem azt jelenti, hogy nem érdemes, de itt nem valószínű, hogy sok értelme lenne - egyelőre.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.10. 08:44:51

@ave: Nem a műszaki megoldáshoz, hanem ahhoz a döntéssorozathoz ami elvezetett oda, hogy Budapest ma nagyrészt egy ocsmány szar, élhetetlen város. Azok a részei amik élhetőek, nem az átlagpolgár árszintjén vannak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.10. 08:48:21

@Johnny Bravo: Az egész 4-es metró egy vicc. Az összes felelőst egy gödörbe raknám aztán mehet nekik a fúrópajzs.

A villamospálya meg lehet elszeparált a úttól...

nyista (törölt) 2009.08.10. 08:54:44

@qqri: szerinted kinek van rá szüksége?

közeleg október 23.! :)

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.08.10. 09:13:28

@Mawhonic: Nem hiszem, hogy meg kéne várni a munka végét. Aki egy nagyon picit is ért a témához, az tudhatja, hogy bizonyos megoldásból egyszerűen nem születhet jó eredmény.
Ha valaki kalapáccsal akar ablakot mostni, arról is tudható már az első mozdulat előtt, hogy nem teljesen jó ötlet.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.08.10. 09:22:33

Az optimistáskodó felújítás-hozsannázó rövidlátóknak figyelmébe ajánlanám a "teljes minőségben faltól-falig" megcsinált utak egy-két éven belüli állapotromlási statisztikáját. Utána imádják a Thököly buherát. Baromarcok!

Deszkás 2009.08.10. 11:45:23

@Tom Bobb: Szerintem a 2-es sem fog sosem megszűnni. Ahogy a budai fonódás után sem fognak ott megszánni a villamosok. Sajnos ide nem akarják visszatenni, pedig jobb lenne a 7-es buszcsalád helyett a villamos. De majd lesz helyette metró. De jó lesz! :S

Paripa 2009.08.10. 11:57:35

@Deszkás: Igen, lesz metró 20 év múlva talán :D

Amúgy a villamost nem minden esetben váltja ki a metró. Képzeld el. Mi lenne ha a Nagykörút alá építenének egy metróvonalat, és pl az megállna pl az Üllői útnál, majd a Blahán, aztán az Oktogonon... stb... kitalálható, hogy egy normális metró nem váltja ki a villamost. SZVSZ

záporjózsi 2009.08.10. 13:52:25

@Paripa: A Nagykörút alá pl. minden további nélkül lehet olyan jellegű földalattit tenni, mint az Andrássy út alá. Annak nem kell olyan ritkán megállni, mint a "nagy" metrónak. Ld. Párizs... Ha a 2-es és 3-as metrót nevezed normálisnak, akkor persze nem váltja k.

pakesz (törölt) 2009.08.10. 23:25:19

@molnibalage: "A villamospálya meg lehet elszeparált a úttól... "
na persze, elszeparalva mi?
es az az ut ami keresztezi az semmi?

egyebkent van ra megoldas hogy tenyleg szeparalva legyen az uttol es azt keregvasutnak hivjak, es pont ugy nez ki mint az M4 Keleti es Bosnyak kozti szakasza :)

pakesz (törölt) 2009.08.10. 23:29:54

@záporjózsi: igen a nagykoruti villamosra nagyon azt mondjak, hogy megerett egy jo nagy metrositasra, ez valoszinu igy van, de legalabb nehany helyen kellene levinni a fold ala probakent, hatha van ertelme
de ha azt le lehetne/kellene vinni, akkor miert ne lehetne a Keleti - Bosnyak kozotti gyorsvillamost levinni ? esetleg tobb ertelme is van, hiszen ott nem egy meglevohoz nyulnak hozza, hanem most epitik ki

pan77 2009.08.11. 09:06:43

Lassan de biztosan oda fognak érni a Keletihez és a Bosnyákhoz is. Azt mondják 1 hónap fúrták meg az alagutat a Duna alatt, ebből következik, hogy akkor pár hónap és eljutnak oda is... gondolom, ha nem fogy el a lé....
Találtam egy kisfilmet a Duna alatti fúrásról:
arch-tv.hu/archtv/drupal/?q=node/729

záporjózsi 2009.08.11. 15:47:33

@pakesz: Semmi értelme a föld alá vinni a körúti villamost. Most sincs csúcsra járatva. Járatsűrűsége kb. fele a Bartók Béla útnak. Kapacitása ezért csak nagyon kicsit több. Mi legyen helyén? Parkoló? Fasor? Minek? A körúton van 2 fasor, az legyen elég... Mi történik, ha megépül az észak-déli vasút? A körutat lehet 3 perceztetni. Akkor visszaviszik a felszínre? A budai fonódó is valahogy befonódik a pályába. Lehet, hogy máshol is így kellene...

Quick_6 2009.08.13. 10:40:20

A Keletitől a Bosnyákig az M4-nem kéregben fog tovább haladni? Minek oda pajzsot használni amikor Cut&Cover technológiával is megépülhet méghozzá olcsóbban. Ki mit tud erről?

Quick_6 2009.08.13. 19:00:01

@Fricy: Értem, köszi a választ. A Keletinél nem lesz olyan mélyen a nyomvonal vagy? Pont ezért olvastam több embertől, hogy egyszerűbb és olcsóbb lenne kéregben elvinni a Bosnyákig. Persze tudjuk, hogy nem céljuk a költség csökkentése :(

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.08.14. 17:57:59

@QuickSixx:
Keletinél kb. 14 méterrel a felszín alatt lesz a pályaszint. Fel lehet jönni kéregbe néhány száz méteren.

Daniel M. 2009.08.14. 20:18:06

@Johnny Bravo:

Nem értek egyet.

1. 30-40 év múlva sem fogja a metró elérni a Bosnyák teret, nemhogy palotát.
2. A villamos palotára való kiviteléhez most még minden adott.
3. Nem értem, miért hisztiznek főleg a Zuglóiak, hogy a villamos így, meg úgy rossz, amit leírsz egy baromság.
Miért is?
Mert ha villamos jár, akkor a buszok nagy része eltűnik, a közösségi közlekedést igenis előnyben kell részesíteni.

Másrészről szeretném neked megemlíteni a bécsi Mariahilfer strasse-t, ami ugyanolyan széles volt, mint a Thököly, és senkit sokkal nagyobb forgalom volt rajta, amikor a villamos még bejárt a Ring-ig, és nem volt alatta az U3.
Az is érdekes, hogy az U3 megépítése után a villamost visszavágták, de az autósok nem kapták meg a villamosvágányokat plusz sávnak, hanem a belső szakaszon 1x1 sávos lett.

Daniel M. 2009.08.14. 20:23:23

@záporjózsi:
4-6-os nincs csúcsra járatva, na ez az évszázad vicce!
Végülis 2 percenként egy 54 méter hosszú villamos ráadásul csúcsban degeszre tömve több mint csúcsra járatás.
Az más kérdés, hogy föld alá vitele igen komoly technikai akadályokba ütközne, mint pl. körúti főgyűjtő ott van alatta, a metróaluljárokat meg hova tennénk?
Bár egy-két helyen nagyon nem ártana, ha nem szintben keresztezne utakat.
Mellesleg ha levinnénk a felszín alá, akkor pl. lehetne szélesíteni a járdákat, vagy ami még jobb lenne, hogy lehetne teljesen elkülönített bicikliút mindkét oldalon.

záporjózsi 2009.08.16. 22:30:46

@Daniel M.: Nagyon nincs. A Bartókon elmegy a körúti szerelvények számának kb. a duplája (24 v. 28 a körúton, 42 a Bartókon). A villamosok kb. fél órát vannak rendesen megtömve reggel, délután lazább, de hosszabban. Onnan tudom, hogy vettem részt mérésben és láttam az összes adatot...

"Az más kérdés, hogy föld alá vitele igen komoly technikai akadályokba ütközne, mint pl. körúti főgyűjtő ott van alatta, a metróaluljárokat meg hova tennénk?"
...és ez szerinted tényleg komoly technikai akadály? Menj el a Kochstrasséhoz, láthatsz szépet. :)

"lehetne teljesen elkülönített bicikliút mindkét oldalon."
A parkoló autók és a járda között vagy a külső sáv mellett?

Daniel M. 2009.08.20. 16:16:32

@záporjózsi: Igen ám, csak azt elfelejted, hogy a Bartókon nem Combino jár, hanem minden ott közlekedő jármű kapacitása fele a körúton közlekedőéhez képest.
Azaz ha 24 Combino-t veszünk egy órában, az olyan, mintha a Bartókon 48 villamos menne el óránként.

A körúti főgyüjtő igenis akadály, méghozzá nem is kicsi, azt valahová tenni kell, és sok hely nincs neki.
Ráadásul pont ott, ahol nagy a keresztező forgalom már csak brutálisan magas költségekkel lehetne megoldani a villamos felszín alá vitelét.
Lásd Nyugati, Oktogon, Blaha.

A biciklisávot én úgy képzelem el, ahogy Ausztriában szokott előfordulni.

záporjózsi 2009.08.22. 22:22:16

@Daniel M.: Nem a járatok, hanem a jelzőlámpák kapacitásáról van alapvetően szó...

histar007 2009.08.27. 11:12:23

@Mawhonic: A bútorrestaurátor kelléktárának nem része sem a balta, sem a láncfűrész. Ha ezt látod nála, akkor ne engedd a rokokó tálalóhoz.
A sín elég értelmetlennek tűnik, hiszen villamos nem járat rajta, "az ellen nem véd", akkor meg minek meghagyni?

záporjózsi 2009.08.28. 12:07:26

@histar007: Bontási engedély nélkül nem bonthatod el.
Amúgy nemrég jártam arra, a sínkorona egész jól látszik, azaz nem kerül rá semmi.

Dr Milton 2011.12.31. 23:17:44

Én nem értek egyet a villamos visszaállításával. Az üdvözítő megoldás szerintem a meglevő metrovonalak Ferihegyre, káposztásra, M0-ig történő kiépítése volna, minél hamarabb. A villamosokat kiegészítő útvonalakon meg meglévő helyeken kellene használni/felújítani, de nem tudom takargatni az örömömet amikor valami közlekedési eszközt a föld alá visznek, legyen az autó vagy villamos. A felüljárókat viszont nem állhatom.
süti beállítások módosítása