A Thököly út Budapest egyik, hanem a legrosszabb állaptú útja. Aki teheti elkerüli, kivéve ha veseköve van, mert azt biztosan eltávolítja. Évek, évtizedek óta mondogatják a főváros vezetői, hogy majd jövőre felújítjuk vagy legkésőbb akkor, mikor ideér a 4-es metró. Utóbbi egyelőre még messze van a Baross tértől és teljesen bizonytalan, hogy egyáltalán megy e tovább is valamikor a fúrópajzs a Bosnyák térre.
Mindenesetre az út állapota eljutott már olyan állapotba, ami most már vállalhatatlanná vált a politikusok számára. Legalábbis az autósok részéről. Ugyanis a legrosszabb fővárosi úton a BKV legmodernebb Volvo autóbuszai közlekednek.
Arról nem is beszélve, hogy hosszú, kitartó munka során az 1990-es évekre sikerült teljesen leamortizálni a közúti vasút pályáját, aminek révén egyre hosszabbá vált a menetidő így egyre több utas választotta a gyorsabb és közvetlen belvárosi elérhetőséget biztosító buszokat. De ez megérne egy külön posztot is, így most nem is folytatom tovább.
Ilyen előzmények után született a döntés, hogy ideiglenes jeleggel felújítják a Thököly utat a Dózsa György út és a Nagy Lajos király útja között. A jelenlegi nagykockaköves szakaszon a Dózsa György út és a Hungária krt. között kockakövek helyett ideiglenes, vasaltbeton pályaszerkezet épül, míg a Mexikói út és a Nagy Lajos király útja között az alapjavítás mellett a kopóréteg teljes cseréjét tervezik. Az ideiglenes felújítás során megújulnak a rossz állapotú járdák és kapubehajtók is.
A villamossínek körüli rendkívül rossz állapotú betonelemket kiemelik a helyükről és kitisztítják a sínek közötti területe. Ezek után betont öntenek a helyükre, majd aszfalt kerül a tetejére. Vagyis a sínek bentmaradnak egyes szakaszokon. A munkálatokat a Magyar Aszfalt Kft. végezheti el a közbeszerzési pályázaton nyertes 427 millió forintos ajánlatával.
Az út tehát megújul, a buszok is simább úton járhatnak majd. De villamosközlekedésre továbbra is alkalmatlan marad. Hogy lesz e metró pár éven belül a Thököly út alatt, az egyelőre teljesen bizonytalan. Lehet, hogy se metró, se villamos nem lesz. Csak az ideiglenes útburkolat marad évtizedekig.