Ha Belgium flamand nyelvterületű részén fekvő település közelében járna valaki, feltétlenül ugorjon be legalább pár óra erejéig. Csodás belvárosa van, gyönyörű épületekkel, több kis csatornával felszabdalva. Központja a legnagyobb autómentes terület Belgiumban.
Hídon áthaladó PCC villamos
Gent csodás belvárosa
A városban 1875 óta van kötöttpályás közlekedés: ekkor indult el az első lóvasúti vonal 1000 mm-es nyomtávon. 100 ló és 43 kocsi szállította az utasokat. 1897-ben két részre oszlott fel az üzemeltető cég. 1898-ban azonban együttesen döntöttek a villamosüzem beindításáról. De nem hagyományos módon, hanem akkumulátorok révén! 25 lóerős motort hajtottak meg az elemek, 12 km/h végsebességet biztosítva a 43 személyes, átalakított lóvasúti kocsiknak. De rengeteg gyermekbetegsége volt a rendszernek, így végül 1903-ban a felsővezeték kiépítéséről hoztak határozatot. Ez 1904-re készült el.
Beguinage a világörökség része
Napjainkban 4 közúti vasúti vonal üzemel a városban: az 1-es, a 4-es és a 21/22-es, melyeknek csak az egyik végállomása más. Az utóbbi évtizedben több fejlesztést is végrehajtottak: a 21/22-es járatot 1999-ben hosszabbították meg, majd az 1-es járat lett hosszabb két ütemben. 2005-ben érte el a város vásárközpontját (Flanders Expo). Vonalhálózati ábra megtekinthető itt.
Sétálóutca sínekkel és emelt szintű peronnal
2008 végén döntöttek arról, hogy a 7-es autóbuszvonalat egy új villamosvonallal váltják ki. Ez várhatóan 2013-15. között fog megvalósulni. A város és egyben Belgium egyetlen mai trolibuszvonala 1989-ben váltotta fel a korábbi 3-as villamosvonalat. Érdekességképpen megemlíthető, hogy a belvárosban a villamossal azonos felsővezeték-rendszert használ. Idén valószínűleg megszűnik ez az üzem és ismét villamosok fognak járni a Van Hool trolibuszok helyett. De amíg a pálya nem készül el, hibridbuszokat állítanak forgalomba.
Van Hool trolibusz a belvárosban
A járműllomány PCC és Ermine nevű villamosból áll. A PCC-k kétirányú, kétoldali ajtós kialakításúak és 1971 óta közlekednek a városban. Az Ermine-ket a Siemens gyártja, a Bombardier közreműködésével. 29,60 méter hosszúak, 2,30 m szélesek, részben alacsonypadlósak, kétirányű, kétoldali ajtós kialakítással.
PCC és Ermine villamosok
Jelenleg a város teljes közösségi közlekedését a flamand közlekedési vállalat, a De Lijn működteti.