2011. december 10-én átadták a stuttgarti U15-ös vonal új szakaszát Zuffenhausen és Stammheim között. Az építkezést az utolsó hagyományos villamosvonal, a 15-ös bezárása után kezdték el, még 2007-ben.
A három kilométer hosszú új szakasz építése 105 millió euróba került. A nyomvonal több szakaszra osztható. Az alagúti szakasz és megállói az alábbi képen láthatóak (lila a felhagyott egykori villamospálya) .
Rögtön a Kelterplatznál buknak a föld alá sínek, majd az Unterlander Strasse alatt keretalagútban haladnak tovább. A keretalagutat az alábbi módszerrel építették:első ütemben fúrt vasbeton cölöpöket készítettek, majd ezek közé megépítették a zárófödémet, végül a födém alól kitermelték a talajt.
Miután egy szakasszal végeztek, visszaadták a forgalomnak az utca ezen szakaszát és továbbhaladtak. Ezáltal a felszínt rövid ideig zavarták csak.
Az első megálló a Kirchtalstrasse, a föld alatt helyezkedik el.
Innét bányászati módszerrel épült alagútban haladhatnak tovább a szerelvények. Nem használtak fúrópajzsot, hanem lőttbetonos technológiát alkalmaztak. Egy rövid szakaszon munkagépekkel kibányászták a talajt, majd az így képződő alagútszelvényre acélhálót rögzítettek és ezt lőttbetonnal támasztották meg. Ezután két rétegben vízzáró fóliát és újabb betonréteget vittek fel. Így alakult ki a végső alagútszelvény.
A teljes alagúti szakaszon zúzottköves, vasbeton aljas vasúti pálya épült, 1435 mm-es nyomtávval. Az alagút építéséről itt megtekinthető egy videó.
Az 1226 m hosszú alagút végén, a Salzwiezenstrassenél kialakított rámpánál van az ugyanilyen névvel ellátott megálló. Korábban itt volt egy, a városi villamosmúzeumot is befogadó kocsiszín (az oda vezető vágányok nyoma). A rámpa építése miatt több házat lebontottak, hogy elegendő helyet tudjanak biztosítani.
A vágányok a közúttal azonos felületen folytatódnak. A következő megálló a Wimpfener Strasse. Ezután középvezetésű, füvesített pályaszakasz következik a Heutingsheimer Strasse megállóig.
Ezután nincs elkülönített pálya, hanem a közúttal egy felületen futnak a vágányok. A Korntaler strasse megállónál középperont építettek, amit két oldalról a közúti forgalom is megkerül. Ez a megoldás nem szokatlan Stuttgartban.
A Stammheimnél kialakított végállomáson nagyszerű módon oldották meg a szűk beépítés okozta nehézséget. A folyópálya utolsó néhány méteren az előtte a közúttal azonos felületen futó vágányok az út szélén fonódva érik el a kétvágányos fejvégállomást, mely az alábbi videón látható:
Ugyanez Zuffenhausen felől:
További képek az új szakaszról itt. Az új vonalhálózati térkép.