Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Indul a vágányfelújítás a Szent Gellért rakparton

2011.07.28. 08:52 Fricy

Kilenc évvel a Bartók Béla úti és két évvel a Bem ill. a Várkert rakparti villamos vágányok felújítása után végre sor kerül a Szent Gellért rakparti szakasz átépítésére is. 2011-re olyan mértékben leromlott a nagypaneles rendszerű felépítmény, hogy már csak 10-15 km/h-val közlekedhetnek rajta a villamosok. A pálya felújítására július 28. és szeptember 15. között kerül sor. Eredetileg iskolakezdésre szerették volna befejezni a munkát, de a közbeszerzés eredményét megtámadták, így sajnos tolódott az időpont.

Villamosok a Rudas fürdő előtt

A pálya nem az utóbbi években megszokott építési módszerrel épülő RAFS pálya lesz majd. Budapesten eddig „klasszikus” módon alulról felfelé építtették a közúti vasúti pályát. Azaz először elkészült a vasbeton alaplemez, majd erre helyezték rá a síneket. A sínszálakat az alá helyezett kitöltő anyaggal állították be milliméter pontossággal. A kitöltő anyag viszont nem olcsó és időigényes is, mire jó pozícióba helyezik a síneket. A sínek köré rezgés csillapító elemeket fektetnek, nyomtávtartó rudakkal kötik össze a két párhuzamosan futó sínszálat, majd az egészet kiöntik betonnal.

Jellemző pályaállapotok

A most beépítésre kerülő CDM rendszerrel eddig csak két rövid kísérleti szakasz készült a fővárosban: először az Üllői úton, majd a Mester utcában (utóbbi helyen műfüves a pálya, pdf ismertető). Szegeden viszont már több kilométer hosszban építettek ilyen rendszerű pályát.

A kép szélén lévő kerékpáros gyorsabb volt a villamosnál...

A CDM által alkalmazott technológia szerint viszont fentről lefelé történik a kivitelezés. A földműre ráfektetik a vasbeton lemezhez szükséges acélhálókat, majd a sínszálakat befüggesztő szerkezetek közé fogják. A sárga színű acéltartók két végén csavaros szárak találhatóak, melyek segítségével lehet a sínszálakat milliméter pontosan szintbe helyezni. A sínek köré zaj- és rezgéscsillapító elemeket tesznek, végül a teljes pályát egyben öntik ki betonnal. A nagy közúti forgalmi terhelésre való tekintettel a vágányzóna teljes hosszban bazaltbeton burkolatot kap.

A rácsos oszlopok eltűnnek?

A rekonstrukció ideje alatt a 19-es villamosok nem közlekednek majd. A 41-es villamos Kamaraerdő és Deák Ferenc tér között fog járni. A 18-as villamos a Moszkva tér Széll Kálmán tér és a Döbrentei tér között szállítja majd az utasokat. 18A jelzéssel a Savoya Park és Bocskai út Újbuda-központ között lehet majd utazni. A Batthyány tér és Újbuda-központ között 18-41V jelzéssel pótlóbusz jár majd, mely a Bartók Béla úton a villamospályát használja majd.

7 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország villamos rakpart rafs közúti vasút cdm

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr63050371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.07.28. 09:34:23

Az üllői úton milyen pálya van, csak nem az a kocsiszíni vágány a Határ úttól?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.07.28. 09:58:16

@Comandante en Jefe:
50-es villamos például.
Egy útátjáró épült át ezzel a technológiával. Itt egy kép róla:
www.vasutepito.hu/image/felepitmeny/bp_ulloi/kep06_k.jpg

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.07.28. 11:18:49

Óbakker, tényleg, az is Üllői... kösz.
(Arra emlékeztem, hogy valamikor újították a csokiszíni vágányt.)

jack o'neill 2011.07.28. 20:21:28

Hát erre a szakaszra már iszonyúan ráfért a munka, azt meg kell hagyni!

Káposztakukac 2011.07.31. 13:54:28

1-es villamos felújításáról valami? ott még ennél is durvábbak a pályaállapotok...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.07.31. 22:16:22

@Káposztakukac:
Ha minden igaz, akkor jövőre kezdődhet a munka az 1-es villamos vonalán.

pestipolgár 2011.09.12. 13:52:04

Ugyanezzel a módszerrel újították fel Szegeden a villamosvágányt! Gratulálok! Az évszázad botránya volt belőle, már reped a beton szanaszét, utána lehet nézni! Jó kis kupi lesz ebből az 1-es vonalán...
süti beállítások módosítása