Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Villamos az Erzsébet hídon

2011.02.10. 07:40 Fricy

Van egy nagyszerű honlap (Fortepan), ahol rengeteg archív fotó között lehet böngészni 1900-tól kezdve. A képtár folyamatosan bővül, má az 1990-es évekig jutottak a feltöltéssel. Néhány Erzsébet hidas képet gyűjtöttem össze, melyek akkor készültek, mikor még járt villamos a hídon.

Esti fényárban.

A budai hídfő. A villamosok a felüljárórendszer mellett hajtottak fel a hídra.

Korábban a Váci utca tengelyében zebra volt, majd a villamosok eltüntetésével az autós forgalom zavartalansága érdekében aluljáróba kényszerítették a gyalogosokat. Ezt a híbát remélhetőleg hamarosan orvoslhatják.

 A villamosoknak megállójuk is volt a pesti hídfőben.

Bengáli száguld el az azóta új ruhát kapott irodaház előtt.

A metró átadása után eltűntek a villamosok is a Rákóczi út - Kossuth Lajos utca - Erzsébet híd tengelyről.


Ha újra szeretnél villamost látni a Rákóczi úton, csatlakozz Te is az azt támogató facebook csoporthoz.

55 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr182650112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.10. 10:23:57

Nagyon jó kis képek ezek.

Különösen az az anakronizmus tetszik, ahogy a modern hídra a nyitott peronos villamos hajt föl:)

(Az a kockaépület hol van? Szerencsére - nem nagyon ismerős)

Amúgy az egész Erzsébet-hidas dolog a Főváros szerkezetének legsúlyosabb tehertétele. Mivel nagy kapacitású híd, és jó kapcsolata van a bécsi és zágrábi (balatoni) irányokkal, ezért evidens, hogy brutális forgalom megy rajta.
Ha esetleg megvalósulna a dugódíj, akkor pedig ott maradna a háromsávos kapacitás.

Én mindenképp támogatnám, ha villamos járna, most már ez a trend a közlekedésfejlesztésben. Vö. Prága, ott a várost a mai napig átszelik a vonalak.

És szintén támogatom a zebrák visszaállítását is. Kegyetlen, hogy az embereket lépcsőzésre kényszerítik, és a belváros egyik pontjáról a másikra csak gusztustalan aluljárókon keresztül lehet eljutni. Ezt értem az egész Rákóczi-Kossuth tengelyre, meg az üllőire, és a váci útra is.

Maisie MacKenzie 2011.02.10. 10:43:14

Jobb lenne: Villamos az Erzsébet hídBAN!

Persze nem olyan az Erzsébet híd szerkezete. :-(
(Prágában van metrós híd!)

Talán a Vigadó és a Sikló közé lehetne egy olyan gyalogoshídat építeni, amelynek a hídszerkezetében a meghosszabított kis földalatti is elférne!

egy nik a sok közül 2011.02.10. 12:19:09

Ideje lenne már

kitiltani a teljes járműforgalmat a Lánchídról

kitiltani a belsőégésű motoros járművek forgalmát a Szabadság-hídról

kitiltani a személygépkocsi-forgalmat a Kiskörútról a Fővám tér és az Astoria között.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.02.10. 12:57:21

@tothh: szép utca torkolatánál, most trendi kékes-zöldes, tán valami biztosító van benne.

posthoz: a bengáli tudott száguldani? :))))

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.02.10. 13:03:57

@Maisie MacKenzie: azon kívül, hogy neked így tetszik, mi értelme van még a híd szerkezetében vinni a villamost/metrót? kétszintes híd szerintem elég böszmén nézne ki a vigadó előtt. mivel hajóforgalom is van, a szerkezet túl magasan lenne, plusz még azon a forgalmi szint. a domborzat sem indokolja.

Maisie MacKenzie 2011.02.10. 13:12:25

@milliliteratura:

Csak idegenforgalmi szempontok.

"mivel hajóforgalom is van, a szerkezet túl magasan lenne, plusz még azon a forgalmi szint. a domborzat sem indokolja."

Igaz! Akkor meg szétnyitható szerkezet kellene!
Plusz látványosság! :-)

Szerintem a csak gyalogos híd luxus. A pláza híd meg baromság, mert ne a kirakatot bámuld a hídon, hanem a panorámát. A hídszerkezetbe rejtett kisföldalatti meg látványos és ha még ki is lehet látni, akkor plusz érdekesség! Amúgy is indokolt a meghosszabítása Budára.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.02.10. 13:21:29

@Maisie MacKenzie: :)
ha már nyitható, akkor legyen tornya, azon meg óra. a toronyórának meg legyen lánca is.

a plázahíd baromság, de azt nem is a belvárosba szánják, hanem olyan helyre, ahol a duna mindkét partja rendesen el van k*rva, oda már mindegy :)

gramercy 2011.02.10. 17:01:15

@egy nik a sok közül:

miert nem rogton szonyegbombazni akarod a belvarost es beultetni arvalanyhajjal?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.02.10. 18:08:32

"Bengáli száguld el az azóta új ruhát kapott irodaház előtt."

Érzek itt némi paradoxont! :)

A témaválasztás persze tetszik, és mindaddig aktuális, amíg vissza nem épül oda a villamos... ez még pár évtized, de előbb-utóbb szerintem megvalósul.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.02.10. 21:00:10

@Comandante en Jefe:

"Érzek itt némi paradoxont!"

Már kopiztam a száguldós mondatot, mikor láttam, hogy te is beírtad :))

mestska · http://cities.blog.hu 2011.02.10. 21:00:55

@egy nik a sok közül:

A Kossuth Lajos utca meg maradjon autópálya, ugye?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.02.10. 22:57:37

@mestska:

Persze erről beugrik az örökérvényű Hofi-szöveg (kb.):
"A raboló elszáguldott egy Daciával. - Na ezen bukott le. A Dacia sokmindent tud. Szétrohad, összetörik. Speciel száguldani, azt nem..."

Vasd 2011.02.11. 10:29:01

@egy nik a sok közül:

Persze.. csináljunk az egész belvárosból sétálóutcát és alakítsuk az összes hidat gyalogoshíddá..
Majd akkor támogatom a Lánchíd ezen ötletét, ha felhúznak csepelre még két autós Dunahídat és Újpest városkapuhoz is egyet..
Ha meg sétálóutcát akarsz az egész kiskörútból akkor győzd meg Tarlós professzort, h alakítsanak ki még 2-3 körgyűrűt a nagykörút és az M0-ás közé..
Ha kell tudok adni tippeket is hogy hogyan kellene..

Vasd 2011.02.11. 10:34:20

Egyébként nem tudja valaki, h mégis meddig szándozzák csinálni azt az Astoria-Deák tér közötti egy villamosmegállónyi részt.. Ha jól emlékszem valahogy tavaj nyár vége után kezdték.. ennyire nehéz feltúrni aztán újra letenni a a síneket és lebetonozni egy kb 600-700 méteres szakaszt??.. vagy csak nincs munkaerő?? Mert az ziher, h már 3 hónapja egy nagy gödör van a helyén, de munkásokat csak kb 2-3 alkalommal láttam.. volt, h egy egész hónapon át egy darab mozgó munkagépet sem láttam, pedig naponta járok arra..

záporjózsi 2011.02.11. 11:09:14

"má az 1990-es évekig jutottak a feltöltéssel"
+r pls. Thx.

@Jani3k: A Deák téren reszelnek inkább, ott azért van mit közművezni.

@Comandante en Jefe: De optimistának tetszik lenni. :)

@tothh: Különösen, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjénél azt az aluljárót akarják zebrásítani, amelyik pont nem okoz fölösleges magasságvesztés.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.11. 11:17:10

@záporjózsi: Különösen, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjénél azt az aluljárót akarják zebrásítani, amelyik pont nem okoz fölösleges magasságvesztés. - ezt nem értem.

záporjózsi 2011.02.11. 11:18:59

@tothh: A Budapest Galéria előtt van egy aluljáró, amely esetében egy értelmes kialakítással úgy lehet külön szinten átvezetni a gyalogosokat, hogy fölöslegesen nem veszít magasságot.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.11. 11:21:44

@záporjózsi: Na lehet, hogy hülye vagyok, de ezt akkor se értem.

Mi ez a masgasságot veszít? Én az aluljárók ellen leginkább a lépcsőzés, meg az ocsmány kialakítás miatt vagyok.

záporjózsi 2011.02.11. 11:25:03

@tothh: Magasságvesztésnek hívjuk, ha valahová le kell menni és utána a korábbi szintre fel kell menni. Az adott aluljáró esetén nincs magasságvesztés, mert a híd miatt így is úgy is fel és le kell menni, ezért ott teljesen indokolt az aluljáró. Mellette, a Veres Pálné utcában már nem indokolt.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.11. 11:26:59

@záporjózsi: Ok, így kösz, és így egyet is értek. Nyilván, ahol a híd alatt megy át az ember, és nem kell lépcsőzni, ott az a jó megoldás, fölösleges lenne a hídra fölmenni, azon átmenni, majd megint le.

Vasd 2011.02.11. 11:34:42

@záporjózsi:

Értem én.. csak az nem értem miért telik ez ennyi időbe 2010/2011-ben?? 10-12 éve ugyan ennyi idő alatt teljes nagykörút meg Üllői út felújításokat csináltak.. És ott reggeltől estig folyamatosan dolgoztak a munkások..

Más: Nekem ez új.. Tényleg az Erzsébet híd pesti hídfőjénél lévő aluljáró helyett zebrát akarnak?? Komolyan ki az a balf_sz akinek ezek az ötletek pattannak ki a fejéből?? Gratulálni tudok csak hozzá.. Lassítsuk még tovább az ott lévő így is sokszor rémálom forgalmat.. Azért csúnya lesz az Erzsébet hídról lezúduló autóforgalmat a leejtő közepén megállítani.. Hadd legyen még több dugó, hadd álljanak meg és induljanak el még többször az autók, és ezért hadd legyen még nagyobb a légszennyezés..
Sírnak a városvezetésben azért, mert milyen nagy a légszennyezés Budapesten, de nem esik le a sok balfék "szakértőnek", h egy autó elindulásakor 600-700%-al több üzemanyagot éget el, mint ideális fordulatszámon.. de rakjuk tele még több akadállyal a belvárost, rakjunk minden ku_va utca sarkára lámpákat meg zebrákat! Mert szarnak nagyban a légszennyezésre, csak fogyassz minél több benzint, csillagokba lévő árakon.. Az ilyen és ehhez hasonló "fejlesztésekkel" köpik szemen a környezetvédelmet a sok nagy álszent környezetvédők..

Vasd 2011.02.11. 11:37:04

Egyébként meg szerintem meg lehetne úgy oldani, h aluljáró marad és az előtt lévő térnek azt a részét lehozzák az aluljáró szintjére (lsd. Jászai M. tér).. a Váci utca felöli oldalon meg lehet simán egy leejtős lejárót építeni..

záporjózsi 2011.02.11. 11:40:49

@tothh: Pontosítok. Ott is szintről szintre jut a gyalogos. Viszont ha a hídra ugyanannyit kell felmenni, mint amennyivel lefelé is meg lehet oldani, akkor biztonságosabb külön szinten. Ebből a szempontból a felüljáró az érdekes, mert ugyan olcsóbb, mint az aluljáró, de sokkal nagyobb a magasságvesztése.

@Jani3k: Kérdezd a Budapest Szíve Program menedzsereitől...
A forgalmat ott a zebra nem fogja lassítani. Ha dugó van, akkor tök mindegy. Ha nincs dugó, akkor legfeljebb az a zebra ütemezi be a forgalmat a Rákóczi útra. Nagy kaland, kicsit programozni kell... Ugyanez pepitában kifelé. Jelenleg ezt az egyik képen látható irodaházaknál van az ütemezés.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.11. 11:57:14

@Jani3k: Egész egyszerűen úgy kellene megoldani, hogy a forgalom jelentős része ne a belvároson keresztül menjen. Dugódíj, behajtási díj, vagy nevezzük minek.

Első körben meg kell várni, míg a Halálút bővítése elkészül, mert akkor a város elkerülése gyors és biztonságos lesz.
A Nagykörúton belülre pedig kizárólag a célforgalmat szabadna beengedni.

A sarkokra meg jó lenne a zebrákat visszatenni. Ha már ígyis-úgyis lámpás kereszteződés van a keresztező forgalom miatt, akkor a zebra is elfér. Különösen pl. a Blaha és az Astoria esetén zavaró ez.

záporjózsi 2011.02.11. 11:59:58

@tothh: Az M0 nem megoldás. Már 70 km fölött van, miközben a városon keresztül 20-25 km alatt át lehet érni. Ha a városban 30 km/h-s átlagot elérsz, gyorsabb vagy, mint az M0 felé. Kellene a két csepeli híd meg az aquincumi.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.11. 12:02:14

@záporjózsi: Ebben egyet is értek, csak ez a kezdet, a minimum. És ez már belátható időn belül van. Most még tré, mert egy lerobbanás kilométeres kocsisort eredményezhet.

Na igen, az Aquincum-i híd ha jól emlékszem Demszky összes kampányában szerepelt:)

Vasd 2011.02.11. 18:20:40

@tothh:
Dugódíjjal elmehetnek a búsba.. A sok "szakértő" hajtogatja itt, h dugódíj kell mert akkor biztos kevesebb autó fog bejönni a belvárosba.. De a nagy szakértő agyukkal azt nem tudják felfogni, h az a sok autó nem azért megy a belvároson át, mert csak olyan kedvük tartja, hanem azért mert NEM TUDNAK másfele menni!.. nincsenek a nagykörút és az M0-ás között körgyűrűk ahol el tudnák kerülni a belvárost.. Kivétel a Hungária de az édes kevés.. Akik az agglomerációból és a külső kerületekből jönnek be és mennek át Budáról Pestre vagy fordítva azoknak mindenkinek be kell jönni a belvárosba, mert egyik oldalról a másikra csak egy szűk Lágymányosi-Árpád híd keresztmetszeten tudnak átjutni.. Ha lenne Csepelnél még 2 és Északon egy plusz híd, meg min 2-3 plusz körgyűrű, akkor azt mondom jöhet a dugódíj..
Másik meg, mit csináljak pl. én aki pont bent lakna a zóna kellős közepén?? Beszállok a kocsimba és már fizethetek is 300-400ft-ot?? Ha melóból jövök haza fizetnem kell, mert hazamegyek?? Szerintem akik a zónában laknak azoknak nem kellene fizetniük, mert kicsit igazságtalanságnak tartanám, h azért kelljen minden nap 1-2 ezer forintot fizetnem mert a belvárosban lakok..
Ja és visszatérve a belvárosi forgalom csökkentésére, jobb helyeken ez úgy megy, h a belváros forgalmasabb útjait levitték a föld alá, felette pedig sétálóutca.. ennyi.. nem túl bonyolult gondolat..

gramercy 2011.02.11. 19:09:56

@Jani3k: nem a varoson atmeno forgalom a lenyeg, hanem a varos SAJAT forgalma

mi a turot nem tudnak a "szakertok" es a meregzoldek felfogni azon, hogy csak az 5 belso keruletnek nagyobb a lakossaga mint Debrecennek!!!, persze hogy lesz belso forgalom

vagy ezek azt hiszik hogy egy majdnem 300ezres varosban ne legyen 1 auto se? mert ez esetben el lehet felejteni barmilyen gazdasagi aktivitast is es tenyleg lehet arvalanyhajmaggal tamadni

Vasd 2011.02.11. 19:48:42

@gramercy:
És ezen a belső forgalmon kívül még betódulnak a külső kerületekből meg az agglomerációkból érkezők, mert be kell jönniük a belvárosig pl. délről (Lágymányosiig, Petőfi hídig) mert csak ott tudnak legelőször átmenni a túloldalra..
Ugyan ez északon, csak ott az Árpád hídig.. Ez a baj.. az egész város és agglomerációk forgalmának a 70-80%-a a belvárosban gyűlik össze, mert kénytelenek bemenni..
A dugódíj egy jó húzás lesz az állam részéről és a BKK részéből.. Tudják jól, h akkor is ugyan úgy be fognak jönni az autósok, mert be kell jönniük a belvárosba.. és jól megszedik majd magukat és ebből fogják a Bkv-t finanszírozni.. magyarul az autósok fogják megvenni Budapestnek, az új buszokat, villamosokat és befejezni a 4-es metrót..
Vitézy Dávidka már tudja jól ezt előre, ezért is jelentette ki nem rég, h a következő jó pár évben nem lesznek útépítések, az összes pénzt a tömegközlekedés fejlesztésére fordítják, a villamosvonalakat fejlesztik majd..
Magyarul direkt nem építenek utakat az autósoknak, h nehogy kikerülhessék a Dugódíjas zónát..

nemeza 2011.02.11. 22:05:54

- ..má a 90-es évekig jutottak
- ezt a híbát...

Jók a képek! Köszi!

gramercy 2011.02.11. 22:34:57

@Jani3k: dugodij hagyjan, mar most is 2,5-3 milliard autoval tobbet fizet a ~3 millio szemelyauto, parszazezer egyeb jarmu tulajdonosa mint amit az utakra koltunk

ja, Aq, Albertfalvi es Gubacsi hidak lennenek a MINIMUM hidak tekinteteben (plusz M0 del, Szazhalombatta-Tokol, Vac-Tahi...)

Vasd 2011.02.11. 22:50:42

@gramercy:

+ jó pár főbb útvonalat ki kellene szélesíteni 2x2 sávosra.. tudnék párat mondani..

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.11. 23:24:06

@Jani3k: Az nyilvánvaló, hogy aki zónán belül lakik, az mentesül a dugódíj alól.

Az átmenő forgalomra viszont nem kellene engedményeket tenni. Kerüljék el, oldják meg máshogy. Vagy legyenek türelemmel. Nem Bp. az egyetlen ilyen hely, sajna, agyatlan módon volt a várostervezés.

Akik meg a külvárosból/agglomerációból jönnek, azoknál azt kéne megnézni, hogy feltétlen szükséges-e autóval jönniük. Ha munkaeszköz, akkor természetesen nem kérdés, és méltányolandó dolog. Ha viszont csak kényelmi szempont, akkor gondolják végig. Fizessenek, vagy menjenek busszal/metró, stb...

A másik problémám, ha már a finanszírozást is említed, hogy tipikus probléma, hogy az agglomerációba kimenekülnek akik megtehetik, akik aztán nem járulnak hozzá a Főváros útjainak, tereinek, stb. használatához. Mivel a helyi adókat nem itt fizetik. Viszont bűzölnek rendesen, aztán parkolóhely-használat, stb.

És itt nem a négyes metróról, meg a hasonló ostobaságokról van szó, hanem pl. a katasztrofális állapotú buszállományról. (Tegnap volt szerencsém olyannal utazni, amelyik minden második megállónál lefulladt...)

És ez nem csak egy szűk kör érdekében, hanem sokak érdekében történik.

Rocko- 2011.02.12. 00:26:09

"Korábban a Váci utca tengelyében zebra volt, majd a villamosok eltüntetésével az autós forgalom zavartalansága érdekében aluljáróba kényszerítették a gyalogosokat"
inkább a balesetek elkerülése érdekében.
de nem baj, most bezavarják az autók közé a gyalogosokat, a "zavartalan" gyalogos forgalom érdekében.

Rocko- 2011.02.12. 07:35:45

tetszenek a képek.

Rocko- 2011.02.12. 07:37:10

@egy nik a sok közül: így van. gondolom amikor ezt is hangoztatnád, amikor bezár a bolt, mert nem tudnak oda árut vinni, mi?
gyanítom, hogy kurvára nem ott laksz, csak más életterével szórakozol.

Rocko- 2011.02.12. 07:38:52

@gramercy: a második felét felejtik ki kurva sokan. attól nem lesz élhetőbb a város, hogy egy betonteknőből kiveszed a gépjármű forgalmát. növényzetet is kell telepíteni. és akkor most tessék megnézni, hogy mennyi zöld került az új, nagy sikerű projektekben a városba.

Rocko- 2011.02.12. 07:42:58

@tothh: oké, dugódíj, ne menjünk autóval. hanem akkor mivel?
ugye tudod, hogy ha a gyalog, kerékpár és BKV szót felhozod, akkor nyilvánosan kiröhöglek. de nem csak én.

Rocko- 2011.02.12. 07:44:09

@Jani3k: és megfelelő tömegközlekedés. ezt még Te is kifelejtetted.

Rocko- 2011.02.12. 07:45:01

@gramercy: naja. azzal hogy megölöd a közlekedést kvázi a várost ölöd meg.

Rocko- 2011.02.12. 07:47:03

@Jani3k: kérdem én, amit ezeddig a BKV-ra kellett volna költeni (miért is találták ki a parkolási díjat ugye??), az a pénz hova lett? ki állítja most, hogy ez a pénz oda fog kerülni? nem látom a neveket. Vitézy, Tarlós, Orbán, Kocsis, egyik se vállal felelősséget, hogy rendjén menjenek a dolgok.
röviden.

Rocko- 2011.02.12. 07:52:24

@tothh: "Kerüljék el, oldják meg máshogy."
látom sikeresen teljesíted a szűklátókörűség fogalmát. az miért jobb, ha A pontból B pontba helyezel egy nem jó dolgot? attól nem szűnik meg, csak nem látod.

"Fizessenek, vagy menjenek busszal/metró, stb..."
mikor láttál utoljára ilyen stb.-t? mikor teljesíti azokat a feltételeket, amelyek miatt érdemes váltani?

"akik aztán nem járulnak hozzá a Főváros útjainak, tereinek, stb. használatához."
mert a főváros igen?

"Tegnap volt szerencsém olyannal utazni, amelyik minden második megállónál lefulladt..."
te meg erre tennél kb. minden második embert. látom igen derekasan végiggondoltad ezt... ülj le, egyes.
arra nem gondoltál, hogy nem bírja majd el ezt a kapacitást a BKV? van olyan vonal, ahol nem is érdemes felszállni a buszra, úgyis lerohad. a 27-es a héten az első megállójáig nem ért el. 350 méter után megadta magát. 350 méter.

záporjózsi 2011.02.12. 16:11:49

@Jani3k: A Hungária körút és az M0 között van pár útvonal, bár egész körút kevés van, ez tény. A gond az, hogy mivel ezek nem körútnak épültek már most kifejezetten telítettek. De az, hogy nem lehet másfelé menni, nem igaz.
A helyben lakónak sem kötelező minden nap autóval mennie.
@tothh: Aki rendszeresen a védett területen belül dolgozik, mert pl. mást nem tud csinálni, annál el tudom képzelni, hogy érdemes méltányosságot gyakorolni. De szerintem alig van ilyen. Aki belül kíván gépkocsit használni, az fizesse meg. Az eseti haszáló, pl. egy TV szerelő az ügyfelével meg tudja fizettetni. A rendszeresek közül a nagy üzletek emiatt nem fognak elköltözni, legfeljebb racionalizálják a szállításukat (azt enélkül is kellene...). A kis üzletek inkább önállóan szállítanak, azoknak szintén nem akkora gáz.
@Rocko-: Ha akartak volna javítani a buszok műszaki állapotán, rég javítottak volna. De nem érdeke most senkinek, hiszen Aba Botond 2006-ig ezt csinálta. Mindig "még ment", mert a karbantartásra akkor még valamennyire odafigyeltek. Most kivonják a karbantartásból az akkor is kevés pénzt és hirtelen elkezdenek drasztikusan romlani a járművek. Biztos meg fogok rajta lepődni. Ha akarták volna, az 1000 buszból az első 300-400 már itt lenne.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.12. 18:29:22

@Rocko-: Először is, kiemeltem, hogy a KÉNYELMI SZEMPONT esetén javasoltam a dolgot. Ezek szerint Te úgy gondolod, hogy az autósok kényelme fontosabb, mint a más módon közlekedni kívánók bármilyen más érdeke.

A budapesti utak jelentős része fővárosi, illetve kerületi kezelésben van. Törvény alapján az ő feladatuk a fenntartás. Ezért IGEN.

Akkor, ha mindenki úgy áll hozzá, mint Te, akkor egészen biztosan nem fogunk a szar helyzetből kikerülni, hanem egy idő után az egész összeomlik úgy, ahogy van.

Persze, Te majd akkor is meresztheted magad a kocsidban, és gúnyosan röhögsz a többi szerencsétlenen, aki ezt képtelen megtenni. Nyilván a Te személyes kényelmed fontosabb, mint az, hogy más, aki nem tudja máshogy megtenni az utazását, valamilyen emberi körülmények között tudjon menni. Gratulálok!

Rocko- 2011.02.15. 07:08:31

@záporjózsi: Aba után, Antal Attila kapcsán jött elő ez a gondolkodás, hogy nem kell karbantartásra költeni, úgyis mennek ezek. aztán vagy nem.
"Ha akarták volna, az 1000 buszból az első 300-400 már itt lenne."
így van.

Rocko- 2011.02.15. 07:12:10

@tothh: "Először is, kiemeltem, hogy a KÉNYELMI SZEMPONT esetén javasoltam a dolgot"
az utazs hosssza nam kifejezetten kényelmi szempont. szerinted mi jobb? A és B pont közt a lehető legrövidebb távon és időben megtenni az utat vagy kanyarogni össze-vissza?
"Ezek szerint Te úgy gondolod, hogy az autósok kényelme fontosabb, mint a más módon közlekedni kívánók bármilyen más érdeke."
nem, mindenki kényelme fontos.
"Akkor, ha mindenki úgy áll hozzá, mint Te, akkor egészen biztosan nem fogunk a szar helyzetből kikerülni, hanem egy idő után az egész összeomlik úgy, ahogy van."
nagy büdös lófaszt. épp azt magyarázom, hogy a tömegközlekedést kell fejleszteni. de szerinted meg ez omlasztja össze a rendszert. hát te egy igazi hülye vagy.
"Te majd akkor is meresztheted magad a kocsidban, és gúnyosan röhögsz a többi szerencsétlenen, aki ezt képtelen megtenni"
na látod, ezzel alaposan mellé fogtál. általában heti 4-5 napot BKV-zok és csak am aradékban szállok autóba. nagyon de nagyon jól ismerem a budapesti tömegközlekedész.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.15. 09:36:20

@Rocko-: Nem a kanyargást preferálom, de ha igenis van egy normális elkerülő út (ennek paramétereit fentebb kifejtettem) akkor a belvárost meg kell tisztítani az átmenőforgalomtól. A távolsági átmenőforgalomtól a körgyűrűn át (mint írtam, ez csak akkor lehetséges, ha a Halálút kiegészítése is megtörténik)

Az előző hozzászólásaidból nem azt vettem ki, hogy a tömegközlekedést fejlesztenéd, dehát, ha tényleg így gondolod, akkor jó, mert ebben egyetértünk.
Van a városnak viszont egy olyan területe - jellemzően a nagykörút vonalán belül - amely esetében a kettő csak egymás kárára fejleszthető, és itt a tömegközlekedésnek kell elsőbbséget kapnia.

A rendszerösszeomlással kapcsolatban annyit, hogy úgy gondolom, ha mindenki azt gondolja, hogy ótvar a buszra fölszállni, inkább egyénileg autóba ül, egyre kevesebben használják a bkv-t, akkor a "nagyokosok" egyre inkább ki fogják mutatni, mennyire nincs igény, egyre jobban visszafejlesztik, és így tovább.
Ez egy ördögi kör.
Ebből egy módon lehet kilépni, ha a városvezetés filozófiát vált, és elkezdi komolyan a bkv-t fókuszba helyezni. Ehhez pedig pénz kell, az tény. (ld. buszok leromlott állapota, pályák állapota)
A filozófia-változásnál úgy látom, igen pozitív a tendencia. Tarlós és Vitézy úgy tűnik, a nyugaton már évtizedek óta bevett trendeknek megfelelően gondolkodik. A pénz már keményebb dió, nem is azt mondom, hogy RÖGTÖN lesz, és most csak a fenntartás lehet a cél, viszont el kell kezdeni szisztematikusan tervezni.

Rocko- 2011.02.15. 20:29:07

@tothh: tisztabán vagyok a negatív spirál fogalmával, de igen demagóg lenne azt mondani, hogy az autóval közlekedőt indították el.

Vasd 2011.02.15. 22:40:40

@tothh:
Az M0-ás bővítése még mindig édes kevés.. Az maximum csak a kamionosoknak és az agglomerációkban lévők egy részének kedvez.. És ha valaki pl délről északra akar menni át a városon, akkor a belvároson át fog menni mert még lassú menetben is sokkal rövidebb és gyorsabb ott menni.. Az M0-ás csak arra jó, h a kamionosok ne a városon át járjanak, inkább nekik kedvez, a belvárosi forgalom csökkentésére alkalmatlan.. Túlságosan hosszú és nagyon kint van.. Azért nem mindegy, h 30 km a városon át vagy 70 km a körgyűrűn.. Nagykörút és a Hungária közé kellene még egy 2x2 sávos gyűrű, aminek a nagy része szinte adott.. Üres telkek, utcák, amik olyan szélesek h 2x2 sáv, bicikliúttal és széles járdával bőven elférnek és persze a több útszakasz kibővítése 2x2 sávosra.. És ezen felül még minimum 2 db 2x2 sávos gyűrű kellene a Hungária és az M0 közé, a lakott területek mellett haladva..
Nemrég egy közlekedésmérnöki szakon nemsokára végző ismerősömmel leültünk és egy térképen, google earth, helyrajzok és egyéb infók alapján simán be tudtunk rajzolni 3 körgyűrűt a pesti oldalra, aminek a majdnem fele üres telkeken át haladna, a 40% a meglévő utak kibővítése és csak a marad 10% kb az lenne problémásabb, de megoldható helyeken.. szóval lehetőség és hely van.. csak a pénz valahogy nem kerül soha oda..

Rocko- 2011.02.19. 17:34:23

@Jani3k: mi lenne a vonalvezetése?

VJAN 2011.06.14. 13:45:01

@tothh:
"Tarlós és Vitézy úgy tűnik, a nyugaton már évtizedek óta bevett trendeknek megfelelően gondolkodik."
Ezt az oltári nagy baromságot honnan vetted? Tarlós és Vitézy jelenleg is a Balkánon már jól bevált trendnek megfelelően gondolkodik. Vagyis: sza*ik mindenre, csak a saját zsebét tömi. Mond már meg, a "tehetséges" Vitézy mit csinált az elmúlt időben havi 1,6 milláért. A cégének a mai napig nincs egy honlapja sem, ahol a tevékenységüket be tudnák mutatni. Igaz, minek is, hiszen tevékenység az nincs. A pénz persze fogy rendesen, jut sógornak komának.
süti beállítások módosítása