Az előző, malevlolka által jegyzett posztban a belga város túlméretezett pre-metró hálózatának múltjáról és jelenéről esett szó. Utánajártam, milyen fejlesztéseket terveznek Charleroiban.
A meglévő és a tervezett vonalak (Forrás: Wikipedia)
Első körben a belváros körül fejeznék be a félbehagyott beruházást. A meglévő alagúti szakaszok kismértékű meghosszabbítása mellett a felszínen fektetnek le síneket a járművek számára. Lényegében villamosvonalként fejezik be a belvárosban pre-metrót.
A belvárosi körgyűrű építése
A déli pályaudvar (Sud station) előtt hurok is épül. Összesen 2 km-nyi új vágány épül 24,5 millió € értékben. Az átadása 2011. július 17-én várható.
A folyó felett új híd is épül a villamosoknak.
Pályaépítés Gosseliesvárosrészben
Az északi Gosselies városrészben 1980-ban épül pálya, melyet azonban soha nem használt egyetlen utas sem. Érthetetlen módon, azon csak a remízbe közlekedő villamosok járnak. Most a pálya meghosszabbításával lehelnek életet a vonalba. A 49,5 millió €-s beruházás keretében 15 új megálllópárt is kialakítanak. 2012-ben nyílhat meg a közforgalom előtt.
A Soleilmontnél hurokvégállomás terve és építése
A keleti Gillytől Soleilmont felé is meghosszabbítják az egyik meglévő vonalat. Az új végállomásnál P+R parkolókat is kialakítanak. A 21,5 millió eurós munka itt már hamarosan befejeződhet.
Kérdés, hogy ezek a fejlesztések a túlélést jelentik e vagy a végső bukást?
A külön nem jelölt képek a www.scouzi.com oldalról származnak.