Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Charleroi fejlesztések

2011.01.25. 08:09 Fricy

Az előző, malevlolka által jegyzett posztban a belga város túlméretezett pre-metró hálózatának múltjáról és jelenéről esett szó. Utánajártam, milyen fejlesztéseket terveznek Charleroiban.

A meglévő és a tervezett vonalak (Forrás: Wikipedia)

Első körben a belváros körül fejeznék be a félbehagyott beruházást. A meglévő alagúti szakaszok kismértékű meghosszabbítása mellett a felszínen fektetnek le síneket a járművek számára. Lényegében villamosvonalként fejezik be a belvárosban pre-metrót. 

A belvárosi körgyűrű építése

A déli pályaudvar (Sud station) előtt hurok is épül. Összesen 2 km-nyi új vágány épül 24,5 millió € értékben. Az átadása 2011. július 17-én várható.

A folyó felett új híd is épül a villamosoknak.

Pályaépítés Gosseliesvárosrészben

Az északi Gosselies városrészben 1980-ban épül pálya, melyet azonban soha nem használt egyetlen utas sem. Érthetetlen módon, azon csak a remízbe közlekedő villamosok járnak. Most a pálya meghosszabbításával lehelnek életet a vonalba. A 49,5 millió €-s beruházás keretében 15 új megálllópárt is kialakítanak. 2012-ben nyílhat meg a közforgalom előtt.

A Soleilmontnél hurokvégállomás terve és építése

A keleti Gillytől Soleilmont felé is meghosszabbítják az egyik meglévő vonalat. Az új végállomásnál P+R parkolókat is kialakítanak. A 21,5 millió eurós munka itt már hamarosan befejeződhet.

Kérdés, hogy ezek a fejlesztések a túlélést jelentik e vagy a végső bukást?

A külön nem jelölt képek a www.scouzi.com oldalról származnak.

4 komment

Címkék: közlekedés villamos belgium vasútállomás alagút közúti vasút charleroi pre metró

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr512610820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.01.25. 10:06:42

Hát ha valahogy, akkor így tudnak utast szerezni a hálózatra relatíve olcsón.
Azért az egész megdöbbentő, hogy a Chatelet-szellemágat egyáltalán nem tervezik megnyitni... ennyire 0 forgalom várható ott?

malevlolka 2011.01.25. 11:28:18

@Comandante en Jefe: Chatelet felé a vonal elszórt családiházas telepek közt, szinte a semmi közepén halad, és valószínűleg tényleg nem lenne utas rá.

A poszthoz még annyit, hogy én úgy tudom, a körgyűrű alagútja egészen Tirou állomásig elkészült, sőt, a Sambre partján megvettek egy épületet, aminek a felét lebontották és újjáépítették, vélhetően azzal a szándékkal, hogy a pre-metro megállóját tartalmazza. Innen egy új hídon keresztezte volna a vonal a folyót, és fordult volna rá Charleroi Sudre.

Feltételezem ennek az új hídnak a megépítése, plusz a Sud előtti részen a viadukt többe került volna, mint a most épülő változat.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.01.25. 11:38:44

Lehet mondani, hogy persze, van rá forrás, úgy könnyű, de attól még nekem szimpatikus ez az "előremenekülős" hozzáállás. Ha fejlesztéssel lehet rá utasokat vonzani akkor megpróbálják, nem helyből beszántani az egészet. Itthon is meg kéne fontolni néha az ilyesmit.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.01.25. 14:25:59

a két poszt alapján elég lesújtó vélemény alakult ki bennem a városi közlekedés-felelősökről. ehhez az egészhez képest a mi négyes metrónk egy tökéletesen átgondolt, példásan tervezett valami. tényleg nem volt senki charleroiban, aki szólt volna, hogy tanayabokor felé nem építünk metrót? vagy, építsünk, de előbb fejezzük be a belvárosi szakaszt. oké, hogy talált pénzből építkeznek, de azért ez túlmegy mindenen. az újgazdag arab sejkek építkezései is racionálisabbak, mint egy elvileg háromszáz éves polgári kultúrával rendelkező város vezetése??
süti beállítások módosítása