Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Milyen lesz a Margit híd?

2010.11.04. 08:53 Fricy

Október 24-én a villamos-vágány építése az utolsó fázisának munkálatai kezdődtek el. Miután elkészült az új északi és déli pályalemez, amiket az elmúlt hétvégéken összehegesztették, a hídfők térségében láttak hozzá az új és a meglévő pálya közötti szakaszok kivitelezéséhez. Ezzel egyidőben az egyedileg legyártott, korhű felsővezeték-tartó oszlopok felállítása is megkezdődött.

A Margit híd a II. világháború előtt

A hét méter magas, tetejükön hét méter széles, monumentális T-formájú kovácsoltvas oszlopokból 39 darabot helyeznek el. Mindegyiket nagy szaktudású öntő- és kovácsmesterek készítettek hagyományos, kézi módszerrel. A felsővezeték-tartó oszlopok három részből állnak. Egy acél vázból, a talapzatból és a 700 kilogrammos, T alakú „fejből”. Egy-egy oszlop össztömege 1,5 tonna.

Kandelláberek gyártása a Csepeli öntödében

A felsővezeték-tartó oszlopok felállítását novemberben 73 díszes kandeláber elhelyezése követi. Ám nem csak ezek újulnak meg, hanem újraöntik a híd másfél kilométer hosszú korlátját is.

Az új hídkorlát öntőformája

Az eredeti, 19. századi míves korlát elemeit a Margitszigetre vezető szárnyhídról ismerhetjük, mert a hídnak ez a része a mederhíddal ellentétben épségben vészelte át a II. Világháborút.

Kovácsoltvas felsővezeték tartó oszlopok

Azonban nem csak hídkorlátok és az oszlopok kapják vissza korabeli szépségüket. A Margit híd 1876-os avatásától 16 bronzból öntött, életnagyságú oroszlánfej vigyázott a pillérek díszes oszlopsorára. Azonban amikor a második világháborúban a németek a Dunába robbantották a hidat, a többi dísszel együtt az oroszlánok is elpusztultak. A jelenleg folyó műemléki rekonstrukció során a restaurátorok újra elkészítik a megsemmisült elemeket.

Díszes lámpaoszlopok

Visszaállítják az obeliszkeket és a Margitszigetnél lévő középpilléren egykoron látható történelmi címert és a koronát is. A hídfőkben lévő aluljárókat pedig Zsolnay-csempék fogják díszíteni. Ezzel egyidőben a pillérek gránit-talapzatát is megtisztítják, valamint a p pályaszint közeli, mészkőből álló részének felújítását is elvégzik a szakemberek. A hiányzó elemek pótlásával együtt kb. 1300 köbméternyi új követ építenek be a pillérekbe.

A középpilér tervezett kialakítása

A kiszélesített parti hídfők vasbetonszerkezetét is vadonatúj gránit kövek takarják el, melyek elhelyezése már hetek óta folyik.

Elmondható tehát, hogy a hídpálya kicserélése mellett Budapest legnagyobb műemlék rekonstrukciója is folyik a Margit hídon. Én kíváncsian várom a végeredményt.

A képeket a Margit híd Sajtóiroda bocsájtotta rendelkezésemre.

60 komment

Címkék: budapest közlekedés híd építészet margit híd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr822408601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.11.04. 10:36:43

ezek nagyon ígéretesen néznek ki. remélem, amennyire el van khm, rontva a szerződés-ütemezés és a pénzügyi oldal, annyira jó lesz a műszaki és az esztétikai rész.

v. jókormányzósember 2010.11.04. 13:38:27

9.000,00 fős stadion 47 MILLIÁRDÉRT nem drága,
MŰEMLÉKI híd 30 milliárdért - drága. Ja, és úgy kell felújítani, hogy a forgalom folyamatosan megy rajta. Nos- igen- a szakértők, azok szakértők... Mint az akciós (tesco-gazd) kormányzat...

VJK

UI: megjegyzem, hogy a legmagyarabb magyarok a francia Boygues céggel építtettek. S az arénában- a kosarasok nem tudtak kosarazni, a jégkorongosok nem fértek be az öltözőjük ajtaján, stb. stb. stb. Kicsit sárgább, kicsikét savanyúbb, de a miénk... (Ja, bocs, az építtető, és a PPP- basszus, akkor hogy komálták!- miatt NEM A MIÉNK...)

Pretorians 2010.11.04. 14:33:52

Azért de jó lenne, ha az említett Zsolnay cég által készített csempék 2-3 nap után nem nyomorult firkálmányokkal lenne tele, ha rohadó félben lévő hajléktalanok, meg a berúgott tetvek nem oda és a híd tövébe brunyálnának. Többször mentem el arra bringával, motorral..... egy sertéstelep különb annál. Jó lenne, ha ezt nem tennénk tönkre....legalább ezt ne. Ennyi pénzért, ennyi időért....maradjon ép.

Balage01 2010.11.04. 14:42:15

ne keverd már a papp arénát ide. okostojás.

amúgy mind a kettő drága.

Jó Estét 2010.11.04. 15:09:26

sztem meg fel kelklett volna robbantani, es majd ugyis elparolog a forgalom, mennyit sporoltunk volna!

Kivlov 2010.11.04. 15:15:15

@v. jókormányzósember:
az a szánalmas, apa, hogy egy ilyen Arénánk van.
Meg most már mondjuk hasonló a Főnix, + a Veszprém. elég gyér felhozatal.
a 0 db normális színvonalú stadionunkról nem is beszélve.

Nem vagyok fideszes 2010.11.04. 15:20:58

@Pretorians:

Tarlós nem szívem csücske, de ha nem csak mondja, de ki is picsázza a kibaszott, ocsmány hajlékonyokat a városból, legalábbis rendet vág köztük, megemelem előtte a kalapom.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.11.04. 15:22:53

Várom már nagyon a szárnyasgriff kandelábereket! Viszont cirádás felsővezetéktaró oszlopok tetejére felszerelt új lámpafejek nagyon nagy csalódást okoztak...

punk snot dead 2010.11.04. 15:25:37

Zsolnay csempék? A graffitis kisköcsögök már dörzsölik a tenyerüket, de jó is lesz szarrá firkálni egy héttel a megnyitás után. Bronzból öntött élettnagyságú oroszlánfej? Jó idők jönnek a fémgyűjtő családokra is.

kamarawood 2010.11.04. 16:02:16

Azokat a ledepózott téglatest alakúakat tették fel?

Szerintem nincsenek készen még a régi lámpatestek és ideiglenesen ezt rakják fel.

A Szabi hídon is először ocsmány lámpák kerültek fel, majd később lettek csak kicserélve.(Hídfők pédául)

Alex2000 2010.11.04. 16:06:49

Bár rohadt drágán, de ez legalább tényleg szép lesz. Remélem arra is gondoltak, hogyan tartsák távol a rongálókat! KAMERÁKAT MINDENHOVA!!!

eklar 2010.11.04. 16:58:30

A lap alján ezt találtam: "Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj." Na jó, de minek?

gergel 2010.11.04. 17:14:23

nem olcsó, de legalább kihozták belőle amit ilyen keretek között lehet.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.04. 17:23:00

Zsolnay csempék vannak a kisföldalatti állmásain is, mégsincs összefirkálva. Reméljük a legjobbakat.

FeroxX 2010.11.04. 17:44:06

wOw ! ez király, de tényleg szétkéne kamerázni az egészet !

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2010.11.04. 18:02:58

Kamerázni is + Az első köcsögnek, akit elkapnak, a helyszínen eltörni a kezét, az eseményről készült fotósorozatot meg kitenni, hogy lehet próbálkozni.

min 2010.11.04. 18:17:59

Az biztos, hogy szép lesz és csak én is remélni tudom, hogy nem a vandálok martaléka lesz a híd.

vagodeszka 2010.11.04. 18:21:41

Gyönyörű!
Boldogsággal tölt el, hogy ez a híd is visszakapja a régi pompáját és kitör a szürkeségből.

golaz_ 2010.11.04. 20:09:09

Elég ízléstelenek ezek az oszlopok és balesetveszélyesek is, meg a híd szélességéből is elvesznek egy olyan fél métert. Legalább volt értelme a szélesítésnek.

szubjektiv 2010.11.04. 20:32:45

Ma konstatáltam a kovácsoltvas oszlopokat. Szééép!! Nagyon várom a végleges formát.

Daniel M. 2010.11.04. 20:57:24

Nagyon sajnálom, hogy a leírtakkal ellentétben sajnos a felsővezetéktartó oszlopok nem olyanok lesznek, mint azt a régi képen is láthatjuk. :(

higgsbozon 2010.11.04. 21:38:13

naggyon durva lesz ez a híd:)

gramercy 2010.11.04. 21:44:47

abbol a penzbol amennyivel dragabb lett
- a villamos forgalom folyamatos fenntartasa miatt
- a 2 feleslegesen epitett es elbontott villamos palya miatt
- az emiatt honapokkal elhuzodo epites miatt
- az emiatt szukseges kettevagas es komplikalas miatt
- az elsikkasztott milliardok miatt
- a kivitelezo fele milliardokban merhetoen aranytalanul elfogult, a kockazatot aranytalanul a megrendelore terhelo, az arakat elfedo -meg merem kockaztatni kriminalis- szerzodesek miatt

s.t.b.

nos, ebbol a penzbol siman lehetett volna TBM-mel furni egy alagutat a Moszkva-Nyugati kozott ES felujitani a hidat

zsurzsenka 2010.11.04. 22:56:25

@Anyadamedve: :)

Tényleg szép lesz! Mikor is lesz kész?
Bár annak is örülnék, ha az idelátogató turistáknak nem csak múlt századi szépségeket mutathatnánk meg!

ő-szinte 2010.11.04. 23:19:59

És milyen jó, hogy zebra lesz a híd kellős közepén...............

Hurri Kán 2010.11.04. 23:26:50

A középre tett oszlopok szépek, remélem a többi részlet is az lesz, és talán vigyáznak is majd rá! (Hév-aluljáró, stb...)

Sliders 2010.11.04. 23:55:09

Én a megszüntetett aluljárót nagyon sajnálom. Volt egy hangulata és egyedi volt. Hogy azt miért kellett megszüntetni fogalmam sincs. De azt is meg kellett volna újítani.
Zebrázás szarakodás dugósítás nem lesz jó.

őszecske 2010.11.05. 08:30:09

Tegnap sétáltam át rajta. Hetente "ellenőrzöm" a munkájukat. :) Nagyon szépen folynak a munkálatok. Az aluljárót egyáltalán nem sajnálom, hogy megszűnt. Rengeteg embernek csak gondot okozott le-fel mászni a lépcsőket. Lehet, hogy dugó lesz, de hát mindenhol az van, gondolom lámpa lesz, a zebránál, ugyanúgy, mint a városban bárhol.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.11.05. 10:03:30

@kamarawood: Hááááát neked legyen igazad. Bár ahhoz képest eléggé tartósaknak tűnnek ezek a lámpafejek, hogy csak ideiglenesek legyenek majd.

...Ahoj... 2010.11.05. 13:06:02

@min: Bízom benne hogy ahogy a földalattin a zsolnay csempéket 10 éve meg tudtuk őrizni grafiti mentesen, ez a felület is kap valami bevonatot + kamerát.

Meg remélem az összes BKV járműbe is vesznek kamerát és végre kultúr körülmények között utazhatunk, nem úgy mint a balkánon

...Ahoj... 2010.11.05. 13:21:19

@gramercy:

Azt kellett volna meglépni, meg kéne egy alagút a Kolosy tér - Dózsa Gy út közé (ugyebár a folyatása lenne) és lehetne egy feljáró a budai alsó rakpartra is.

Továbbá kéne egy alagút a Vörösvári út - Hüvösvölgy közé is (de legalább egy normális út hogy ne kerülje meg az ember az egész hegyet minden áldott nap)

nameg a Pesti rakpartot meg kéne hosszabbítani (hát most odacseszték a nemzeti színházat) de valahogy csak meg lehetne oldani hogy a Csepeli gyorsforgalmi útig legalább elérjen, északon meg az újpesti vasúti híd alatti elágazásig.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.11.05. 20:25:19

Fricy szeretnélek megkérni, hogy járj utána a stilusidegen lámpafejek történetének!
Köszönöm!

kamarawood 2010.11.06. 09:28:27

Bocs , hogy belinkelem, de tényleg úgyínígy csinálták a Szabadság hidat is.

mandiner.blog.hu/2008/12/11/a_szabadsag_hid_barkacsfenyei_ilyen_orszag_pedig_nincs_cxxxviii

Vasd 2010.11.06. 14:35:22

Az azért kicsit gáz szerintem viszont, h 138 évvel ezelőtt 4 évbe telt megépíteni a hidat, 2 évbe telt 75 évvel ezelőtt kb 7-8 méterrel kiszélesíteni és teljesen átalakítani a hídpályát, és 2009-2010-ben (a csúcstechnológia, az űrutazás korában) pedig másfél évbe telik egy sima felújítás.. én érzem csak úgy, h nem jó az időhossz/kor arány??

jack o'neill 2010.11.06. 15:01:57

Nagyon szép lesz!
Most már csak meg kell tanulni vigyázni rá...
Bár ez valszeg lehetetlen kérés..:(((

Quick_6 2010.11.06. 21:21:01

@Sliders: Egy kerekes székbe kényszerült ember, hogy ment volna át az aluljárón?

@városjáró: Semmi ok a pánikra. Hasonló lámpák voltak annó a Szabadság hídon is ideiglenesen.

Rocko- 2010.11.07. 10:05:16

@Fricy: "Zsolnay csempék vannak a kisföldalatti állmásain is"
meg biztonsági őrök minden megállóban.

@FeroxX: és akkor mi lesz? két hét után rájönnek a graffitisek hogy senki se nézi a kamerákat, felvenni meg nem lehet, mert jajjgat az ombuccman.

@ő-szinte: így van.

@Sliders: esélyegyenlőség címszó alatt szedték ki és lett zebra.

@Jani3k: a jó munkához idő kell. a rosszhoz meg még több.

Rocko- 2010.11.07. 10:07:09

@QuickSixx: ki mondta hogy aluljárón menjen át? most szélesítették ki a hidat.

gramercy 2010.11.07. 10:39:09

@Jani3k: a hid felujitasa egyedul azert tartott ennyi ideig, mert HA Demszkyek ugy dontenek (ahogy kellett volna) hogy felfuggesztik a villamos forgalmat ES erre az idore potlobuszokkal belelik ki a Moszkva-Lanchid-Deak-Nyugati szakaszt, akkor a Fidesz / Tarlosek minimum hazaaruloztak volna

ennyi

a villamos kozlekedes fenntartasa miatt legalabb fel evvel hosszabb lett a procedura, arrol nem is beszelve hogy 2 teljesen felesleges es meregdraga villamospalyat epitettunk, majd elbontottuk
es a hidat is emiatt kellett szetvagni, ezzel is bonyolitva a dolgot

voltak akik meg kompot is vizionaltak
waaaa

gramercy 2010.11.07. 10:41:53

@QuickSixx: egy kerekesszekes ember szalljon le a hid valamelyik vegenel es kenyelmesen kerekezzen fel a jardan

vagy menjen busszal

a zebra a hid kapacitasanak csokkentese miatt keszult, ami visszafogja a korut forgalmat, dugot gerjeszt, tobb lesz a legszennyezes es a zaj is

de a sok kobgyok agyu nimby-nek lehet mutogatni

tipikus magyar megoldas: semmilyen de legalabb rossz es draga

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.07. 16:46:50

@gramercy:
Szerencsére ma már nem így folyik a tervezés.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.11.07. 17:40:01

@Fricy: Megadnád a MH2009 sajtósának számát? Érdekel engem ez a lámpasztori.
Köszike

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.11.07. 17:43:15

@városjáró: Meg pl a kőkorona is. Mert az új nem olyan ám mint a régi volt...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.11.07. 17:46:47

Nincs egyébként ennek a projektnek egy saját honlapja? Úgyértem, friss, színes-szagos-képes?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.07. 20:43:08

@városjáró:
A felsővezeték tartó oszlopokra csak ideiglenesen kerültek lámpák. A végsők a híd két szélén lesznek.
Lásd itt:
m.blog.hu/ep/epitos/image/margithid/1.jpg

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.11.08. 08:14:56

@Fricy: KÖSZI! (Sajnos valóban egy nulla. Akárcsak a Kaputérség site-ja volt egészen mostanáig.)

vsz 2010.11.13. 16:55:01

Vegyes érzelmekkel várom a munkák végét, mert ebben az esetben ahogy elnézem a "káposzta elfogyott és a kecske is éhes maradt".
Maga a híd külsőre majdnem rendben.

Részleteiben viszont:
- a hidat ugyan szélesítették, de mégis keskeny maradt (gyalogos-kerékpáros egymás mellett)
- a felszínen lehet a szigetre jutni (csak a hídon hosszában közlekedők, azt céljának megfelelően használók akadályozottak), az aluljáró betömésével a lehetősége is elveszett annak, hogy ne az autók között lehessen a villamoshoz jutni (aluljáróban kevesebb a baleset).
- a hídfők rendezése készül, a budai oldali HÉV aluljáró egy sötét lyuk lett, a régiben nem érezte magát bezárva a gyalogos, kilátott a két parkra.
- A Frankel L. úti aluljáró járdaszigeti feljáróinak betömése szintén orbitális hiba, főleg a ma elkészült felszíni átvezetést látva.
A gyalogátkelőhelyet a járdasziget legtávolabbi és legkeskenyebb részére építették úgy, hogy az utcának sem egyenes folytatása, a közepén két hirdetőtábla zavarja a beláthatóságát, és a széle nekivezet a meglévő aluljárónak...
Akár csak 5méterrel visszahúzva már egy szélesebb szigetrészen (ugye itt várják a gyalogosok a zöld jelzést) és az aluljárói lejáró megtartásával (betömés költsége "-") a beláthatóság is megmarad volna (aki siet és nem vár a zöldre mehet lent). A villamos megálló burkolatával nincs összhangban a lerakott térkő, a Margit körúton aszfalt a járda, a folytatásban a Frankel L. utca megint térkő... Kicsit toldozott foldozott hatást mutat.
- Ami a villamost illeti: a budai hídfőtől a Török utcáig (kb. 300m) a körúti villamos átépítésekor ideiglenesen kijavított (azóta a régi állapotát közelítő) nagy paneles felépítmény maradt.
Az körút burkolata ezen a szakaszon szintén kb 32 éves kátyús és repedezett (erre már nem futotta)...
(remélem nem a fonódó villamosok agyrémének beruházásaként akarják csak megcsinálni)

- A miért ilyen drága csontot többen lerágták, aki így sem érti azt sajnálom (forgalom alatti bontás építés stb...).
Viszont arra kíváncsi leszek (és ki is mérem), hogy az acél pályalemezen mennyit nőt a villamos elhaladási zaja (szerintem itt is kimaradt valami fontos).

Daniel M. 2010.11.14. 10:38:38

Ezekszerint az senkit nem ragadott meg az apró részletek mazsolázása közben, hogy a villamos felsővezetéktartó oszlopai még köszönőviszonyban sincsenek az eredetiekkel. :(
Vagy a mostani csak ideiglenes volna?

Rocko- 2010.11.14. 22:34:09

@vsz: "az aluljáró betömésével a lehetősége is elveszett annak, hogy ne az autók között lehessen a villamoshoz jutni (aluljáróban kevesebb a baleset)."
ó, de hát kevesebbet kell gyalogolni, ez a lényeg!!! :)
elütik? kit érdekel!

P. A. 2010.11.15. 10:05:52

Felszíni gyalogátkelő eddig nagy hiánya volt a budai hídfő megállójának. A babakocsisoknak eddig nagy nehézségek árán lehetett elhagyniuk a megállót, egy tolókocsis embernek pedig egyszerűen lehetetlen volt. Most mindkettő végre kényelmesen el tudja hagyni a megállót, időseknek sem kell lépcsőzniük, ha a Frankel Leó út felé mennek.

P. A. 2010.11.15. 10:09:39

@Rocko-: Az autósok veled ellentétben tudják, hogy mi az a piros lámpa, és megállnak.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.15. 10:26:03

@Daniel M.:
Ideiglenes. A bejegyzésben szerepel is, hogy a felsővezetéktartó oszlopok után szerelik majd fel a közvilágítás oszlopiat.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.15. 10:30:22

@vsz:
Az útburkolat valóban kritikán aluli a Frankel Leó utca környékén.
Az aluljáró meg fog szűnni a Budai fonódó villamos projekt keretében, így nem probléma, hogy a villamosperon felől megszűntek a lejárók. Egyébként sem hazsnálták sokan, mióta lezárták a hidat, így legalább legalizálva lett a felszíni átkelés. Az eltérő burkolat tényleg rosszul néz ki.

vsz 2010.11.15. 15:01:58

@Fricy:
A fonódó villamos jelenleg a főváros egyik terve, melyre a II. ker. ÖK. még nem adta áldását (tanulmány szinten áll -remélem ott is marad, hiszen a körúti villamos igen szoros menetrendjében kellene helyet szorítani a fonódó járat számára, ami kapacitáscsökkenést jelent a meglévőhöz képest. De ha az a célunk, hogy ez se működjön akkor nosza-).
Amióta lezárták a hidat tényleg nem használták az aluljárót, mert nem volt közúti forgalom....
Egyébként arról írtam, hogy a kettő egymás mellett megtartható lett volna (pl Blaha L- téri megoldás).
A probléma alapvetően az, hogy a megálló olyan részére került az átkelő, ahol a leszállók számára nincs elegendő hely az átkelőhelynél a szabad jelzésre várakozáshoz.
Egyébként annak ferde elhelyezése, a közlekedéstervezésben kerülendő kialakítás, hiszen a szükségesnél hosszabb, a gyalogosok áthaladási ideje fölöslegesen csökkenti a kapacitást.

Rocko- 2010.11.15. 19:13:01

@P. A.: kivéve amikor nem. vagy amikor nem tud. vagy nem akar. vagy a gyalogos rohangál át.
tudod, a szintbeli kereszteződés balesetveszélyes helyzetet teremt.

felucca 2010.11.17. 18:35:52

Elképesztően rondák és terjedelmesek a felsővezetéktartó oszlopok, ráadásul semmi közük nincsen az eredeti oszlopokhoz. A zártszelvényről és a hegesztésről ordít, hogy ez egy modern oszlop, ami úgy néz ki, mintha 100 éves óhajtana lenni. Nagyon jó példája annak, hogy milyen apróságokon múlik, hogy valami kecses és arányos, vagy dromedár és aránytalan. Ez most irtó gáz!

Csak duma, hogy kereszfeszítéssel nem lehetett volna felszerelni a felsővezetéket. Legalább lett volna egy szép hidunk, oszloperdő nélkül.

vsz 2010.11.27. 14:15:37

Mint ígértem megmértem a villamosok elhaladási zaját.
A hídon 0.5 dB(A)-val csökkent, ami az új síneknek köszönhető.
Viszont (ahogy vártam) a hídszerkezetről lesugárzott zaj 2dB(A)-val nagyobb, mint az átépítés előtt. Mondhatnánk na és?
Igen, de a hídszerkezetről lesugárzott zaj alapvetően a Margit sziget terhelését növeli, annak pihenő funkcióját érinti. Hasonló hatással találkozhatunk az Árpád hídnál is.
Az életkörülmények javítása nem csak a faültetésen múlik!!!!

zummm 2011.01.29. 15:56:00

Sziasztok!
új téma, ha már a "részleteknél" vagyunk: szerintetek az öntöttvas korlátok igazán méretes lyukain nem fér ki egy kíváncsi gyerek? mert szerintem 2 éves korig simán. Lehet, hogy ezt ki kellene "földön" próbálni, nehogy az átadott korláton keresztül próbálja ki valaki. a hídi szárnynál eddig is aggódtam, de reméltem, hogy a felújításkor gondolnak erre is...jó tudom, kicsi az esélye, meg az autók közé is rohanhat ennyi erővel a gyerek,de ha már korlát, akkor legyen a kisebbeknek is az.
süti beállítások módosítása