Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Metrós hírcsokor

2010.10.16. 13:49 Fricy

Madrid

Október 5-én vehették igénybe először az utasok az 1998-ban megnyitott 11-es vonal új szakaszát a dél-nyugati agglomerációban La Peseta és La Fortuna állomások között.(térkép itt). A 3,2 km-es új szakasz 201,5 millió €-ba került.

Érkezik az első szerelvény (Forrás: www.madridiario.es)

Az új szakasz átadásával egyidőben a meglévő 6 állomást is átalakították, hogy azok is fogadni tudják a szerelvényeket. A vonal korábbi szakasza ugyan szélesebb szerelvényekre lett méretezve, de eddig keskeny profilú vonatok jártak rajta. A 110 méter hosszú peronokat így át kellett építeni, hogy az új, széles profilú szerelvényekre fel lehessen szállni. 2011-re újabb vonatok érkeznek a vonalra, így növelhető lesz a kapacitás is. A 11-es vonal teljes hossza így 6,5 km lett és 7 állomás találhat rajta. A 11-es vonalat a belváros felé tervezik tovább építeni, érintve Atocha Renfe állomást.

 Videó az új állomásról

Varsó

A lengyel főváros földalatti vasútját üzemeltető cég, a Metro Warszawskie a német Siemens és a lengyel Newag konzorciuma ajánlatát választotta ki az új metrókocsik gyártására kiírt tender győzteseként. A 35 darab, egyenként 6 kocsiból álló szerelvények 2012 és 2013 között érkeznek meg, melyek közül 20 az épülő 2-es vonalra kerül, míg a többi 15 a meglévő 1-es vonalon áll forgalomba.

Az új Siemens metró (Forrás: www.skyscrapercity.com)

A tenderen indult a cseh Skoda és az orosz Wagonmash konzorciuma, valamint a spanyol CAF is. A nyertes Siemens kocsik teljes hosszban átjárhatóak lesznek és fa üléseket helyeznek el bennük. Az első tíz szerelvény még Németországban fog készülni, a többi viszont a Newag Nowy Sączban lévő gyárában.

Bécs

Október 2-án adták át az U2-es vonal újabb szakaszát a Stadion és Aspernstrasse állomások között (térkép itt). A 2008-as foci EB-re átadott Stadiontól 6 új állomást létesítettek (Donaumarina, Donaustadtbrücke, Stadlau, Hardeggasse, Donauspital, Aspernstraße). Az állomások műszaki adatai megtekinthetőek itt. Stadlau állomásnál vasúti átszállóhelyet is kialakítottak. A Dunát is keresztező vonal egy ferdekábeles hídon van átvezetve a folyó felett. Érdekességképpen megemlítendő, hogy a hidat korábban autóbuszok használták és a síneket csak a metróépítés során helyezték el a hídtestre.

Donaustadtbrücke állomás (Forrás: Norbb, www.skyscrapercity.com)

Az U2-es vonal így 12,5 km hosszú vált, összesen 17 állomással. A telejs utazási idő 24 perc. Tervezik további 4 megállóval (4,5 km-rel) meghosszabbítani a vonalat Seestadt Aspern állomásig, melyet 2013-ban adnának át. Hamarosan az U1-es vonal déli meghossazbbításának munkálatai is megkezdődhetnek. A 4,7  km-es új szakaszon 6 új állomást alakítanak ki Reumannplatz és Rotneusied között. Az U2-est déli irányban is tovább éptenék Karlsplatz – Gudrunstraße állomások között 4,6 km hosszan, szintén 6 új állomással. De ennek az átadását 2019 előtt nem tervezik. Ez a szakasz egyébként része lenne az új U5-ös vonalnak is. Eközben sikeresnek mondható a metró éjszakai üzemének bevezetése. As első egy hónapban majdnem félmillió utas vette igénybe a péntek és szombat éjjel 15 percenként közlekedő vonatokat.

16 komment · 1 trackback

Címkék: madrid közlekedés spanyolország ausztria bécs metró vasútállomás

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr692375818

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Siemens metrókocsik lesznek Varsóban 2010.10.19. 07:50:02

Bár a három induló közül a spanyol CAF adta a legalacsonyabb árat, mások szerint pedig a Skoda - Vagonmas konzorcium volt a fő esélyes, végül mégis a "nevető harmadik", a Siemens és a Newag csapata nyerte a varsói metrótendert. Ezzel eldőlt, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2010.10.16. 16:28:33

az egész világ tud metrót építeni, csak mi nem. pontosabban az átkosban még tudtunk, azóta nem:-/

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.16. 17:23:19

azért nem baj, ha én külön posztolok mindegyikről? :)

AD971 2010.10.16. 17:40:17

@jazzcool: Az átkosban sem mi építettük, hanem nagyrészt a szovjetek, vagy ez az állítás nem teljesen állja meg a helyét?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.10.16. 17:54:23

@Kaaslover971:
Nem egészen. Rengeteg magyar szakember és munkás dolgozott az építésén.

1116001 2010.10.16. 17:57:10

Ha nem számítjuk a pénz és politikai viták miatti leállásokat akkor szerintem nem olyan vészes az építés sebessége. Vagy rosszul látom?:)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.10.16. 18:02:18

@1116001:
Min. 1-1,5 év kell még az építkezésre, a próbára meg további 0,5-1 év. Szerintem.

záporjózsi 2010.10.16. 20:38:09

Mintha kicsit olcsóbban építették volna a metrójukat a bikatökepörkölték, mint ahogy mi a Gulyás-ágyút...

Rocko- 2010.10.16. 21:40:12

milyen vicces a lengyel. :)

Toymao 2010.10.17. 20:40:47

Elnézést a szőrszálhasogátásért, mert nagyon bírom a blogod, de 2006-ban Németország rendezett foci VB-t, Ausztria (Svájccal együtt) 2008-ban rendezte meg az EB-t. Ennek ellenére lehet, hogy az állomást már 2006-ban átadták, akár az EB miatt is, de hát akkor előre gondolkoztak az osztrákok. :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.10.18. 09:58:27

@Toymao:
Köszi. Valóban 2008-ban volt a foci EB. Javítva.

Lennier 2010.10.18. 17:37:06

Ezt a Siemens Inspiro-t hozhatnák a problémás Alstom kocsik helyett a 2-es és 4-es vonalra...

iboténsav 2010.10.21. 11:12:09

Várom a cikket a budapesti 11-es metró meghosszabbításáról. Várhatom...

xiau.ling 2010.10.24. 09:52:16

a varsói metrószerelvény valami gyönyörű. a belső tere nagyon szép, a korábban látott képeken az orr-rész kialakítása nem nyűgözött le, de így videón egész jól nézett ki. és az _ajtók_, hát ha ilyen _ajtók_ lennének a 4es metrón is, akkor nem utálnék kiadni a havibérletért egy 10est. nekem nagyon tetszik az egész.

záporjózsi 2010.10.25. 11:19:40

@xiau.ling: Ebből is látszik a stated preference vizsgálatok bizonytalansága. :D
süti beállítások módosítása