Madrid
Október 5-én vehették igénybe először az utasok az 1998-ban megnyitott 11-es vonal új szakaszát a dél-nyugati agglomerációban La Peseta és La Fortuna állomások között.(térkép itt). A 3,2 km-es új szakasz 201,5 millió €-ba került.
Érkezik az első szerelvény (Forrás: www.madridiario.es)
Az új szakasz átadásával egyidőben a meglévő 6 állomást is átalakították, hogy azok is fogadni tudják a szerelvényeket. A vonal korábbi szakasza ugyan szélesebb szerelvényekre lett méretezve, de eddig keskeny profilú vonatok jártak rajta. A 110 méter hosszú peronokat így át kellett építeni, hogy az új, széles profilú szerelvényekre fel lehessen szállni. 2011-re újabb vonatok érkeznek a vonalra, így növelhető lesz a kapacitás is. A 11-es vonal teljes hossza így 6,5 km lett és 7 állomás találhat rajta. A 11-es vonalat a belváros felé tervezik tovább építeni, érintve Atocha Renfe állomást.
Videó az új állomásról
Varsó
A lengyel főváros földalatti vasútját üzemeltető cég, a Metro Warszawskie a német Siemens és a lengyel Newag konzorciuma ajánlatát választotta ki az új metrókocsik gyártására kiírt tender győzteseként. A 35 darab, egyenként 6 kocsiból álló szerelvények 2012 és 2013 között érkeznek meg, melyek közül 20 az épülő 2-es vonalra kerül, míg a többi 15 a meglévő 1-es vonalon áll forgalomba.
Az új Siemens metró (Forrás: www.skyscrapercity.com)
A tenderen indult a cseh Skoda és az orosz Wagonmash konzorciuma, valamint a spanyol CAF is. A nyertes Siemens kocsik teljes hosszban átjárhatóak lesznek és fa üléseket helyeznek el bennük. Az első tíz szerelvény még Németországban fog készülni, a többi viszont a Newag Nowy Sączban lévő gyárában.
Bécs
Október 2-án adták át az U2-es vonal újabb szakaszát a Stadion és Aspernstrasse állomások között (térkép itt). A 2008-as foci EB-re átadott Stadiontól 6 új állomást létesítettek (Donaumarina, Donaustadtbrücke, Stadlau, Hardeggasse, Donauspital, Aspernstraße). Az állomások műszaki adatai megtekinthetőek itt. Stadlau állomásnál vasúti átszállóhelyet is kialakítottak. A Dunát is keresztező vonal egy ferdekábeles hídon van átvezetve a folyó felett. Érdekességképpen megemlítendő, hogy a hidat korábban autóbuszok használták és a síneket csak a metróépítés során helyezték el a hídtestre.
Donaustadtbrücke állomás (Forrás: Norbb, www.skyscrapercity.com)
Az U2-es vonal így 12,5 km hosszú vált, összesen 17 állomással. A telejs utazási idő 24 perc. Tervezik további 4 megállóval (4,5 km-rel) meghosszabbítani a vonalat Seestadt Aspern állomásig, melyet 2013-ban adnának át. Hamarosan az U1-es vonal déli meghossazbbításának munkálatai is megkezdődhetnek. A 4,7 km-es új szakaszon 6 új állomást alakítanak ki Reumannplatz és Rotneusied között. Az U2-est déli irányban is tovább éptenék Karlsplatz – Gudrunstraße állomások között 4,6 km hosszan, szintén 6 új állomással. De ennek az átadását 2019 előtt nem tervezik. Ez a szakasz egyébként része lenne az új U5-ös vonalnak is. Eközben sikeresnek mondható a metró éjszakai üzemének bevezetése. As első egy hónapban majdnem félmillió utas vette igénybe a péntek és szombat éjjel 15 percenként közlekedő vonatokat.