Korábban már szó volt az Építős blogon az átjárható kötöttpályás rendszerek Mekkájának számító Karslruheben történő fejlesztési tervekről. Az átjárhatóság olyan szintre emelkedett a város főutcájában, hogy az már zavarta a normális közeledést és a gyalogosforgalom csak nehezítette a kialakult helyzetet.
Átestek a ló túloldalára, több viszonylat járt már itt, mint amennyit az utca elbírt. Emiatt döntöttek a nagyszabású beruházásról, melynek révén az S-Bahn vonatok a föld alá kerülnek, a villamosok a szomszédos utcába a belváros szélét keresztülmetsző városi autópálya lesüllyesztett nyomvonala fölé.
A költségek (588 millió €) miatt sok tiltakozás volt a városban. Amiben van is valami, mert nem jellemző, hogy ekkora méretű városban ilyen infrastruktúrára legyen szükség.
A munkálatok pár hónapja megkezdődtek. Áprilisban már látszódtak az előkészítés jelei, de még az eredeti útvonalukon közlekedett minden viszonylat. Később ideiglenes pályát építettek a villamosoknak és S-Bahn szerelvényeknek, bár némelyik járat útvonalát lerövidítették, módosították.
Júniusban már a föld alatti állomások építése is elindult. Ezek közül a leglátványosabb munkálatok az Europaplatzon láthatóak. De szép lassan a többi helyen is megkezdődik az építkezés és az alagútfúrás is elrajtolhat.
A 3. és 4. kép a www.ka-news.de oldalról származik.