Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Budapest Szíve 2.0

2010.08.23. 08:22 Fricy

2010 nyarán megkezdődött a Budapest Szíve program második ütemének kivitelezése. Miután elkészült az új Főutca a Belvárosban, most a Károly körút és a Március 15-e téren folytatódnak a munkálatok. A Károly körút Astoria és Dohány utca közötti szakaszán már javában dolgoznak a kivitelezők és az Erzsébet híd pesti hídfője környékén is láthattuk az elmúlt hetekben, hogy nagy változások elé néz a környék.

Ilyen lesz a Károly körút (Forrás: www.budapestszive.hu)

2010. augusztus 27-től a Károly körút Madách tér felőli oldala kerül lezárásra a Dohány utca és az Erzsébet tér között. Azt hiszem, nem kicsi felfordulással fog ez járni a Belváros közlekedésében.

Útépítés az Astoria közelében

De nézzük csak miért is történik mindez? A Reprezentatív Kaputérség fejlesztési program célja a Kiskörúton megjelenő átmenő forgalom csillapítása és az így felszabaduló közterület visszaadása a gyalogosok és a kerékpárosok számára. Nem mellékesen egy szebb, élhetőbb tér is kialakul így az érintett területen.

Itt fasor lesz

Középen széthúzzák a villamosvágányokat a Dohány utca és a Városháza park között. Az így létrejövő sziget mellett, egy új fasor mentén fognak haladni a villamosok. A két vágány a Deák tér előtt ismét egymás mellé kerül, hogy a szélső peronokat az erre közlekedő buszok is tudják majd használni. A tervek szerint egyébként az új villamos végállomás úgy kerül kialakításra, hogy biztosítva legyen majd a hosszabbítása a Bajcsy-Zsilinszky út felé. Meglátjuk, hogy valóban így lesz e.

Az autósok számára irányonként két-két sáv áll majd rendelkezésre. A kerékpáros forgalom részére mindkét oldalon kerékpársáv kerül kialakításra, hasonlóan a Kiskörút előzőleg átépült szakaszaihoz.

A Március 15-e tér látványterve (Forrás: www.budapestszive.hu)

A Március 15-e téren egyrészt e jelenlegi zöldterület épül át. A Piarista köz ismét megnyílik, de csak a gyalogos forgalom számára, így végre megszűnik az az évek óta meglévő áldatlan állapot, hogy nem lehet a téren keresztül eljutni a Váci utca felől a Dunához.

Közműépítés a Márciu 15-e téren

Másrészt az Erzsébet híd pesti hídfőjénél fogják majd a későbbiekben azokat a kapcsolatokat biztosítani, melyek jelenleg a Ferenciek terén lévő aluljáró ad meg. A későbbi ütemben megszűnik ez az aluljáró és így majd a Váci utca vonalában lesz a felhajtási lehetőség biztosítva a Duna felől az Erzsébet hídra. A Szabadsajtó út – Váci utca csomópontban jelzőlámpa lesz majd, és az itteni gyalogos aluljáró is megszűnik. Ennek előfutáraként újult meg nemrég az útburkolat ezen a szakaszon. Az új forgalomtechnikai felfestések is már ezt az állapotot vetítik előre.

Aszfaltozás a Szabadsajtó útja elején

12 komment · 1 trackback

Címkék: budapest közlekedés híd út építészet villamos eu támogatás közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr612239322

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Budapesti tüskevár: a belváros új főutcája 2010.09.11. 13:43:39

Ha van szimbóluma az elmúlt húsz év Budapestjének, az a tüske, vagy más néven Demszky-bábu. Egyszerre utal a városvezetés ötlettelenségére és a város lakóinak pökhendiségére. Merthogy a két méter széles járdákra parkoló kollégáknak is lehetne annyi esz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.08.23. 21:32:43

Nagyon is szimpatizálok a beruházással, várom már elkészültét.

christo 2010.08.24. 08:21:22

Aránylag elég kevés ilyen beruházás van Budapesten szerintem. Külső kerületekkel is lehetne kezdeni valamit.

5.geza 2010.08.24. 09:52:53

Szép, és élhető város... Ez jól hangzik, és talán igaz is. Én azonban arra lennék kíváncsi, hogy az ott lakók egyértelműen örülnek-e mindennek. A Ráday utcában lakók (IX. kerület) sem túl lelkesek a vendéglők és a kapcsolódó zaj miatt, pedig milyen kellemes végigsétálni ott egy langyos nyári estén...
Az átmenő forgalom csökkentése (megakadályozása) szimpatikus, de szerintem mindaddig tisztességtelen, amíg Budapest körül nem épül meg a TELJES autópálya körgyűrű.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.08.24. 10:23:24

Igen,ezek a belvárosi forgalomkorlátozások jól hangzanak, de amikor a tömegközlekedés éppen széthullani készül, elkerülő autós útvonalak meg alig vannak, és azok is erősen kapacitáshiányosak, addig azért elgondolkodnék az ilyeneken.

ildsisy 2010.08.25. 08:51:12

Egyetértek Retekbloggal!!!

Rocko- 2010.08.25. 09:40:34

kíváncsi vagyok, milyen kihatással (kialással) lesz a környezetre.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.08.25. 15:17:11

@Attus Germanicus:

Nem vitatom, hogy az alternatív irányok fejlesztésére óriási szükség lenne, de az elmúlt években azért jóval több kapacitás keletkezett, mint amit ezek az intézkedések elvesznek.
Ahhoz képest, hogy ezeket az értékes belvárosi helyszíneket gyakorlatilag teljesen tönkrevágja az autós közlekedés, a változtatások egyáltalán nem követelnek nagy áldozatot.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.08.25. 16:00:15

@Comandante en Jefe: Nem teljesen értek egyet. Vannak olyan, városon belüli irányok, amikhez egyáltalán nem létesült alternatíva az elmúlt 30 évben. És pl. a Károly körút pont ennek a része: az Észak-Pest - Közép/Dél-Buda irány ma csak a belvárosi hidakon járható, és ezek közül (a mostani építkezések előtti állapotot tekintve) talán a Károly körutat érintő volt a legkevésbé borzalmas.

Hasonló a Dél-Pest - Közép-Buda, aminek egy nagy része a Ferenciek terén át (közúti aluljárón) haladt. Itt új kapacitás utoljára 1964-ben létesült - pont az Erzsébet híd. A Lágymányosi híd átadásával megtiltották a villamossínek használatát a Petőfi és a Szabadság-hídon, így a kapacitás egyenlegbe állt.

Maxentius 2010.08.25. 22:39:03

Kiváncsi vagyok, h a Deáknál a 9/109/9xx járatok hogyan fognak kihajtani a villamosmegállóból, mert a terveken ez nem látszik.

Maxentius 2010.08.25. 22:40:23

Kíváncsi vagyok, h a Deák téren a 9/109/9xx buszok hogyan fognak kihajtani a villamosmegállóból, mert ez a terveken nem látszik.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.08.26. 14:08:45

@Attus Germanicus:

A Károly körút egy irdatlanul túlméretezett sávhalmaz, ami egyik irányba nem dugul, mert összesen ~két sáv táplálja, , a másik irányban pedig állandóan dugul, mert összesen ~két sávon lehet elhagyni. Ennek megszüntetése, az útpálya 2x2 + kanyarodósávra való szűkítése legfeljebb minimális kapacitáscsökkentést jelent.

Konkrétan mely útvonalaknak lenne a Károly körút mindenképp és elkerülhetetlenül a része.

----

A kapacitás a példáidban nem állt egyenlegbe, hanem nőtt. Pl. a Petőfi hídon a 3. sáv nem volt, ma sem lenne kihasználható, hiszen pest felé nincs, ami elvezesse, buda felé ami táplálja a forgalmat.

Vasd 2010.10.06. 14:32:00

Ez mind szép és jó lesz.. de ahogy nézem megint csak forgalmi sáv szűkítések lesznek, amikor így sem férnek el az autók és a buszok.. forgalmat csökkenteni nem úgy kell, csökkentem a forgalmi sávok számát mert akkor majd biztos kevesebb autó megy arra.. az a sok autó ami ma arra jár, araszol az utána is arra fog menni mert nem fog tudni más merre menni! mivel kevés híd van a Dunán, így mindenki csak a belváros fele tud átjutni a túloldalra és fordítva, a két oldal közötti forgalomnak egy szűk Lágymányosi híd-Árpád híd között sávon kell átjutnia a belvároson át.. amíg nincsenek plusz hidak, újabb körgyűrűk a városban és nincs megoldva a városban található legnagyobb csomópontok áteresztőképességének leghatékonyabb kihasználása, addig maradnak a dugók..
süti beállítások módosítása