Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Hamarosan térfélcsere a Margit hídon

2010.05.21. 20:52 Fricy

Heteken belül elkészül a Margit híd északi fele. Befejeződtek az új pályaelemek elhelyezésének munkálatai, lekezelték az acéllemezek felületei, szigetelték azokat. Ezek után elkezdődött az új ideiglenes villamospálya építése.

Nagypanel fektetése (Forrás: Margit híd sajtóiroda)

Erre azért van szükség, mert nemsokára a híd déli oldalán folytatódik a felújítás. Az új acél pályatestre vékony aszfalt burkolat került, erre fektették rá a vadonatúj előregyártott vasbeton lemezeket (nagypaneleket az egyenes szakaszokon és kispaneleket az íveknél).

Vasbeton és acél elemek találkozása

A panelek közötti területet aszfalttal töltötték ki, hogy az autóbuszok is át tudjanak kelni a Duna egyik oldaláról a másikra. Összesen 330 darab nagypanelt és 220 kispanelt építettek be. A tömbsínek behelyezése még nem történt meg, de már látni néhány sínszálat a hídon.

Régi-új oszlopok az északi oldalon

A korábban leszerelt felsővezeték tartó oszlopokat visszatették az északi járdára. Természetesen a felújítás végső fázisában ezeket végleg eltávolítják.

 A kiszélesített budai hídfő a felső rakpartnál

Jászai Mari téri csendélet

A budai és pesti hídfőkben a rakparti nyílások feletti útpálya szélesítéssel is jól haladnak a kivitelezők. Az budai oldalon régi és a korábban elhelyezett új gerendák tetején új vasbeton lemez készült, míg a pesti oldalon a 20 cm-rel megemelt gerendákra építettek új, együttdolgozást biztosító beton lemezt.

Bakdaru bontása

Közben ez egyik bakdarut szétszerelték. Hamarosan követi a másik is. Kisebb felújítás után a déli oldalon állítják majd fel őket újra.

 

25 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország híd margit híd közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr262021621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Divi 2010.05.21. 21:54:05

Helló

Azt gondolnám, hogy az ideiglenes pályához elég a nagypanel is. (Persze meg lehet csinálni a nagypanelt jóra, de nem nem szokás jóra megcsinálni kishazánkban :) )

De azt írtad, hoyg zsír új nagypaneleket fektettek le, nem pedig innen-onnan guberáltakat. Csak nem ezeket tervezik majd betenni középre?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.21. 22:10:33

@Divi:
Nem. A 2. képen lehet látni a végleges pálya egy részét. Leagalábbis ami elkészült belőle a budai felső rakaprt feletti nyíláson.

frikazojd · http://kocs.ma 2010.05.21. 23:51:57

nekem úgy tűnik, elég normálisan haladnak. ez így van?

OkoskaTo:rp 2010.05.21. 23:56:17

Azt írod: "Az új acél pályatestre vékony aszfalt burkolat került, erre fektették rá a vadonatúj előregyártott vasbeton lemezeket." Nekem az első képen az nejlonnak tűnik, nem aszfaltnak. :o)

Tényleg, milyen lett a szigeti lehajtó bekötése? Vagy ahhoz még nem nyúltak hozzá, csak a fő pályát fejezték be?

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2010.05.22. 00:03:59

Ha a felújítás árát elképzeljük fémpénzben és azt felolvasztanánk, akkor nem lehetne belőle kiönteni a hidat? Kiszámolhatná valaki tízforintos alapon. :)

fourgee 2010.05.22. 00:31:04

@Medencefűtés: Hú, b.zmeg, neked de sok időd van, ha ilyenek eszedbe jutnak :))))

reprocesszor 2010.05.22. 06:43:25

@Medencefűtés:
Egy 10Ft-os 6,1g =0,0061kg tömegű.
A felújítás (mostani állás szerint) kb 26MrdFt, ami 2,6Mrd db érme.
A Margit híd acélszerkezetének tömege kb 5200 tonna.

Ha nem ütöttem valamit nagyon el így korán reggel, akkor a 2,6Mrd érme az 15860000kg =15860t...

Szóval a kérdésre a válasz: igen, vígan ki lehetne önteni (akár háromszor is) réz-nikkel-cink ötvözetből a Margit híd egész acélszerkezetét, ha a felújításra költendő pénzt 10 forintosokban beolvasztanák.

Elég szórakoztató adat, már fel is ébredtem:-)!
Üdv!

reprocesszor 2010.05.22. 06:44:42

És milyen szépen csillogna:-D!

Tamarian 2010.05.22. 07:35:14

@Medencefűtés: @reprocesszor: Ez valóban parádés így reggel :) Köszi.

Egu 2010.05.22. 08:58:45

A 3. képen látható villamospálya alap ugye nem végleges? Úgy kóvályog, hogy részeges is egyenesebbet hugyozok...Mondjuk így még ideiglenesnek sem venném át, mert a combino 1 hét alatt fogja eltörni a sínt, olyan feszültségek lesznek benne.

Egu 2010.05.22. 09:00:27

Ez a kiöntős számítás nagyon jó! Mondjuk elképzeltem hozzá egy Margit-híd formájú öntőmintát....:))))

Palmer Eldritch 2010.05.22. 09:31:09

@Medencefűtés, @reprocesszor: Köszönöm, köszönöm :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.22. 10:07:14

@Egu:
Valahogy vissza kell kanyarítani a pályát a meglévőhöz, ez csak így megy. A budai hídfőben meg most is ilyen panelek vannak, mégsem tört el a sín. Pedig ott aztán tényleg rossz állapotban vannak a panelek.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.22. 10:08:27

@OkoskaTo:rp:
Eddig a szigeti szárnyhídon konténerirodák voltak, így szerintem ahhoz nem nyúltak még. Csak a pályatest alatt csináltak egy-két dolgot.

alte trottel 2010.05.22. 10:09:18

@Medencefűtés:

Akkora igazságod van, mint ide Harkakötöny!
Kidobott pénz az egész! Le kellett volna bontani azt a régi, szitávározsdált, korszerűtlen, szűk szart és a mederpillérekre építeni egy szép új vasbeton gerendahidat. Harmada pénzből kijönne és már el is készült volna.

Egu 2010.05.22. 11:44:37

@Fricy: de várj, most nem arra verik el a 26 mrd-ot, hogy jót csináljanak? Mert itt új betonalapokat látok. Szóval a megoldás, hogy mintának a régi szart vették? Ezt ugye nem komolyan mondtad...

Vaandor 2010.05.22. 11:48:14

Kérdés: A térfélcserével végre rendeződhet a kerékpárosok és gyalogosok helyzete?
Hiszen az észeki térfélen elvileg lesz kerékpárút is, járda is. Jelenleg még korlát sincs, nemhogy bringaút, de remélem, hamar megcsinálják! (Akár ideiglenes eszközökkel, ha a villanyoszklopok miatt az kell!)

P. A. 2010.05.22. 12:00:38

@Fricy: A konténereket már elvitték onnan és felszedték az aszfaltot, tehát annak is nekiláttal már.

Vaandor 2010.05.22. 12:26:01

@Egu: Azt ugye érzed, hogy most még csak a második _ideiglenes_ villamospályáról van szó? És nem, az nincs egy vonalban a megállókkal, ezért a hídfőben (3. kép) kanyarodnia kell. (mint a mostaninak) És a munka végén könnyen felszedhető kell legyen, mert az útpályán nem maradhat. Erre a panelek tűnnek a legalkalmasabbnak!

A végleges sín feltehetően nem paneles lesz. (Persze ha másképp tudod, szólj!)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.22. 12:54:37

@Egu:
Ideiglenes pálya épül az északi oldalon. Ne csak a képeket nézegesd, olvasd már el a kommenteken kívül a szöveget is. Elég egyértelműen le van írva.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.22. 12:55:55

@Vaandor:
Szerintem továbbra sem lehet majd kerékpározni az északi oldalon. Valami ideiglenes korlát kell a híd szélére, ez evidens. De nagy valószínűséggel a villamospálya felől ugyanúgy el lesz korlátozva a járda, mint most a délin.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.22. 13:37:41

Várhatóan két hét múlva, június 4-7. között kötik be az új ideiglenes vágányokat a két hídfőben.

jazzcool 2010.05.22. 19:44:05

ami viszont több mint vicc: a beruházó nem hajlandó válaszolni arra a kérdésre, hogy mikor lesz kész a projekt. tavaly nyáron azt ígérték, hogy 2010 augusztus végén megnyítják, és 2011 tavaszára minden kész lesz. látva az eddigi ütemet, már az is csoda lenne, ha ez év karácsonyán átadnák a járműforgalomnak.

worki · http://worki.hu 2010.05.25. 08:15:29

@jazzcool: Augusztusról már akkor sem volt szó, mikor elkezdték csinálni, különben meg jól haladnak...

Quick_6 2010.05.29. 13:46:40

És akkor a 6 milliárdból, hogyan lett 30 milliárd?
Talán a csúszás és a kötbér lett beleszámolva, így 24 milliárdod visszafog fizetni a munkát elvállaló?
süti beállítások módosítása