Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Autópályán jártam, alagutat láttam

2010.04.08. 08:05 Fricy

Szerda délután Szekszárdon jártam kollegámmal. Ha már ott voltunk, tettünk egy kunkort és megnéztük az M6 alagútjait is.

Az alagutak előtt magasságkorlátozó kapuk és változtatható jelzésképű táblák vannak elhelyezve. Véménd felől először a 481 m-es Palotabozsoki-vízfolyás feletti völgyhídon, majd a 418 m hosszú „D” jelű alagúton kelhetünk át.

Ezután következik a 865 m-es „C” jelű alagút…

… majd a 313 m Belső-réti patak völgyhíd után a 399 m-es „B” jelű alagút.

Majd a 280 m-es Belső-réti patak mellékágának völgyhídja után a leghosszabb, 1331 m-es „A” jelű alagút.

Budapest felől szembefény volt, így nem próbálkoztam a fényképezéssel, ellenben egy rövid kis videót készítettem.

Nos, ezek alapján az első alagút szükségességéhez nem fér kétség, de a többi nem győzött meg.

Az M6 Szekszárd-Dunaújváros szakasza egyébként változatos vonalvezetésű, néhol kifejezetten jól néz ki az aszfaltcsík.

Nekem leginkább a hazai viszonyokhoz képest szokatlanul sűrűn elhelyezett vadátjárók kialakítása tetszett. A hídfők terméskő burkolatot kaptak, míg az út két oldalát zöldre festett íves acéltartók hidalják át.

További képek az alábbi galériában találhatóak: 

Bookmark and Share

31 komment

Címkék: közlekedés magyarország út autópálya m6 alagút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr801902715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2010.04.08. 17:07:51

technikai kérdés: x-száz méteren mi az olcsóbb, építeni egy alagutat, vagy a teljes hosszon bevágást készíteni?

1116001 2010.04.08. 17:31:57

A bevágás sokkal drágább lett volna, nem véletlenül akarták a kivitelezők is az alagutakat megépíteni. (tender kiírásakor nem volt kötelezőként meghatározva)

És szerintem ezzel a lösszel nagyon megszenvedtek volna bevágás készítésekor.

Taip 2010.04.08. 17:47:27

Köszi, jó kis videó.

Káposztakukac 2010.04.08. 19:11:19

@1116001: én is kb. így gondolom. nem értem ezt az általános felháborodást, mivel akárhogy is nézzük, hatalmas földtömegeket kellett volna elszállítani. a természeti hatásokról nem is beszélve.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.08. 19:57:07

@Káposztakukac:
Zamárdi után az M7-eseb is lehetett volna ilyen alagutajat építeni. Arra a szakaszra gondolok, ahol a pálya menént cölöpfalakkal csökkentették a bevágás szélességét.

terrarista 2010.04.09. 06:19:49

Klassz... Bár ha 130/110 km/h-t ígyis-úgyis feladjuk, lehet hogy csökkentett paraméterekkel azért meg lehetett volna mászni azt a kupacot.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.04.09. 11:14:01

Készülő írásom részlete, amelyhez előzetes ötleteket, kritikákat várok:

M6 autópálya - Miért éppen alagút, miért nem autópálya liftek, vagy időkapus teleportálás ?

Tisztelt Olvasó !

Az M6 autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának kivitelezésével kapcsolatosan rengeteg – sokszor kritikus - vélemény fogalmazódott meg és látott napvilágot a nyomvonalvezetés és az alagútépítés szükségességét illetően. Ezúton szeretnénk tájékoztatást adni arról, milyen előzmények és lehetséges megoldások vizsgálata után született meg az illetékesek által jóváhagyott műszaki megoldás. A környezetvédelmi és építési engedélyt kapott alagutas megoldás, a versenytárgyalás során a koncesszióra pályázók részérél maximálisan visszaigazolást nyert.

A jóváhagyott M6 nyomvonal a Bátaszék-Véménd szakaszon, ahol a Geresdi dombságban a nyomvonalra merőleges dombocskákkal és völgyecskék sorozatával szembesültünk. A talajfeltárások kiértékelése folyamán ismertté vált a terület talajszerkezete, amely túlnyomó részben lösz.

Van Olyan Pénz Amiért Korpás a Hajam mérnöki csoportunk, amit mi a belső szűk szakmai körökben csak Megérheti Hülyének Lenni Timnek (MHLT) nevezünk kiszámolta, hogy ha a teljesen vízszintestől lefelé és majd felfelé is a dombocskák alá ássuk a nyomvonalat és marha nagy szélességgel, akkor akár 8-9 millió köbméter elrettentő és borzalmas, szörnyű sárkány foga nagy földmennyiséget is elérhet.

Érdekesség, hogy az egyiptomi Kheopsz piramis becsült térfogata 2,5 millió köbméter, azaz több mint 3 ilyen nagyságú piramist lehet ebből a földmennyiségből építeni, vagy mintegy 150 km Kínai Nagyfalat.

Ekkor kezdtünk a rutinmegoldástól különböző más megoldásokat keresni és elemezni. A lehetséges műszaki megoldások közül a Bátaszék és Véménd közötti mintegy 10 kilométeres útszakasz összehasonlító elemzésének lényegét ismertetjük, amelyet részben mi végeztünk (illetve kontrollként független MHLT szakértőkkel végeztettünk) el. Amelyben Szepessy Gábor a virtus.hu-n Frady Endreként néphülyítő építőmérnök is tevékenyen részt vett.

Az összehasonlító elemzéseknél a következő lehetséges építési módot vettünk figyelembe:
- A dombok alá ássunk jó mélyen és szélesen, legalább az elrettentő 8-9 millió köbméternyit technológiát
- Az autók átteleportálását a dombság egyik oldaláról a másikra a filmekből jól ismert időkapus technológiával.
- A kaszkadőrök által favorizált autópálya dobbantó általi dombságátugrást.
- A folyók szintkülönbségénél lévő zsilipeléshez hasonló autópálya liftek megoldást.
- és az alagutas megvalósítást.

Káposztakukac 2010.04.09. 11:23:10

@Fricy: az általad említett útszakaszon messze nem ilyen hosszúak a bevágások. valamint nem is ilyen magasak.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.04.09. 12:22:54

@terrarista:

Vegyünk egy sima szinusz hullámot.

fenykapu.free-energy.hu/pajert46/hullamhossz.JPG

Illetve az egyszerűség kedvéért annak csak az első dombocskáját. A dombocska legyen 20 méter magas és 800 méter hosszú a szaggatott vonalhoz képest.. Ilyesmi méretűek jellemzően az M6-os dombocskái. Nos most mit lehet itt tenni.

1. A szaggatott vonal mentén fúrni egy 800 m-er hosszú vízszintes alagutat. Ezt tették az M6-os építésénél.

2. Felmenni és lemenni az úttal a dombocskára. Ez kis talajrendezéssel és elvi elnagyolással lenne 400 m-en fel 20 métert, majd le négyszáz métert 20 métert. 5%-os lejtő és emelkedő, ami sokaknak ilyen olyan okok miatt sok.

3. Leszedni a dombocska felső magasságából egy bevágással 6,66 m-t, így az már csak 800 méteren 13,33 magas szintkülönbség lenne. Mennyi is az százalékban? Már jóval kevesebb, mint 5%, de ezt is még sokan sokalják. Ezért a dombocska két szélét feltöltenénk, amivel a dombocska szélessége megnövekedne. 800 méter helyett így lenne egy 1200 méteres dombocskánk 13,33 méteres maximális szintkülönbséggel a közepén, ami már szerintem elfogadható. Ha nem akkor lehet növelni további feltöltéssel a dombocska széleit.

- Nyolc millió köbméter föld hatalmas kamu és elterelés és én a négy domb közül csak egy jellemző dombocska méretnél (800 méter hosszú és 20 méter magas) számoltam ki és az alagút fúrásból 45-50 ezer köbméter föld jött ki, az általam javasolt felső egyharmadban történő bevágásnál meg csak 33-38 ezer köbméter. Tehát jóval kevesebb földet kellett volna kitermelni az én megoldásomnál, még az alagút fúrásénál is.

Káposztakukac 2010.04.09. 13:27:11

@IGe: csak a dombok magasságát nézed, nem a meredekségét. ha 800 méteren emelkedne 20 métert, akkor talán nem lenne szükség alagútra, de ha mondjuk 100 méteren emelkedik 20 métert, csak aztán 800 méteren keresztül keletkezik egy plató, akkor hordhatod a földet akármerre...

HLaci 2010.04.09. 19:22:12

a nyócmillió kubikméter az lyó sokk...

persze attól függ, mihez képest...

mert pölö a dunaúj-sexárd szakaszon 13M kubikmétert mozgattak meg...

dea sexárd-pécs szakasz se piskóta:
- 7.5M kubikméter bevágás
- 10M kubikméter töltés

úgyhogy itt valamit nagyon elqrtak, mert ennyi földet megmozgatni nagyon drága, inkább építettek volna mégtöbb alagutat... :-))

gramercy 2010.04.09. 20:37:07

en konkretan leszarom

inkabb az keserit el, ha ranezek erre a terkepre:
www.kti.hu/uploads/images/Trendek6/Masodik/2-350.jpg

hol van az M0 nyugat es bovites?
hol van az M10?
hol van az M2 felpalya?
hol van az "M80" Varpalota-Ajka kozott?
hol van az M85 Gyor-Sopron?
hol van az M86 Csorna-Szombathely?

egy velejeig eladosodott orszagban minden fillert arra kene kolteni ami a leginkabb megterul

magyaran ha egyszer X forintot koltunk utakra, azon belul is uj gyorsforgalmi utakra, akkor TALAN ESETLEG NEHA a forgalmi adatokat is figyelembe kene venni

mondani sem kell, hogy szerintem CSAK az szamit...

ehelyett epitunk nehany kamion meg parszaz auto szamara M6-ot, M44-et, M3-mat a koldusszegeny ukrajnanak stb.

de megkozelithetjuk ugy is: 2-3 evnyi autopalyaepitesbol ujra lehetne aszfaltozni 15-20,000 km-nyi mellekutat
melyiknek lenne nagyobb haszna?...

Budapester81 2010.04.09. 23:55:29

fo@gramercy:
ha csak forgalmi adatokat néznének akkor ki kellene szélesíteni Budapesten a Kossuth Lajos utcát hogy ne 2x3 hanem 2x6 sávos "autópálya menjen keresztül a Belvároson.

Nem csak reagálni kell hanem előre gondolkodni, mit is akarunk elérni ezzel az autópályával. Leginkább azt hogy a nemzeközi forgalom erre menjen NYugat Balkán irányában. Hogy az ország dél nyugati része be legyen kötve a mostmár autópályahálózatnak nevezhető rendszerbe. Hogy az ország 10 legnagyobb városa és a lakosság többsége 30 percen belül rácsatlakozhasson a sztrádára. Hogy új befektetések jelenjenek meg a következő évtizedben az autópálya mentén.

M0 nyugat - környezetvédők fúrják
M10 2015-ig be van tervezve
M2 - úgy tudom hogy tender kiirás folyamatban van
M86 - szakaszosan épül
M85 - egy kis szakasz épül Csornánál
M4 szakaszosan épül

gramercy 2010.04.10. 00:21:02

@Budapester81: akkor elmagyarazom, hatha igy megerted:

ad1: HA az adott /mar letezo/ ut KAPACITASA meghaladja az ottani FORGALMAT, akkor nemzetkozi forgalom ide-befekteto oda, MEGFELEL

ad2: ha X osszegu penzt koltunk utakra, akkor onnantol kezdve az a kerdes, hogyan terul meg a leginkabb

es azon is erdemes elgondolkodni, hogy ha egy ut (pl. a 10-es, ellentetben a 6-ossal vagy a 44-essel) a kapacitasanak 150-160 %-an uzemel, akkor annak is ara van, megpedig elveszett / meg nem termelt GDP-ben

a 10-es ut kalvariaja mar sokszorosan kitermelte a sajat megepitesenek koltseget
magyaran ha peldaul az M2-vel egyutt megepult volna felpajakent, akkor mar regesreg megterult beruhazas lenne

ehhez kepest van egy 10-es ut, ami arkon-bokron at megy, meg elkerulo foutkent sincs kiepitve hanem a varosok/falvak kellos kozepen hompolyog

---

tisztaban vagyok azzal, hogy mi van tervezve 2015-ig

csak a listadbol joindulatuan...kihagytad, hogy
- az M10 tesco-gazdasagos 2x2 savos fout lesz leallosav nelkul, nem pedig autopalya
- a felsoroltakon kivul epulni fog a SEMMI kozepen, CSATLAKOZAS NELKUL az M44: meg veletlenul se Kecskemetnel kezdenek, meg veletlenul se a Tisza hiddal kezdenek, meg veletlenul se fog Bekescsabaval erintkezni, nem, a levegoben fog logni........egy 2x2+1 savos, leallosavos autout
- epulni fog az M3 vasarosnamenyig a semmi kozepen fullextras autopalyakent a koldusszegeny ukrajna iranyaba, a kapacitasa 10-30%-an fog uzemelni evtizedekig!!!

magyaran:
ami epul az vagy a) szuksegtelen es fullextras (M44, M3) vagy b) szukseges de tesco-gazdasagos lesz (M10, M4) vagy c) teszetosza modon evtizedekig tokolnek vele "szakaszolassal" (M4, M85, M86)

Budapester81 2010.04.10. 10:42:24

@gramercy:

ha csak a forgalmi adatokat néznénk akkor az m1-est 2x3-sávosra kellene fejleszteni meg kellene csinálni az m8-as-t stb. és akkor még nagyobb lenne a regionális különbségek Magyarországon

csakhogy az autópálya építés nem csak erről szól hanem arról hogy bekössenek elzárt térségeket is az autópálya hálózatba.

te belinkeltél egy 2007-es forgalmi térképet
meg kellene nézni egy 2001-es térképet
szerintem az új autópályák mentén nőtt a forgalom

és abban igazad van hogy ezek nem 1-2 év alatt hanem sokkal inkább 5-10 év alatt érnek be.

és nyilván lehetne építeni műszakilag lightosabb autópályákat is, sőt többet mint a jelenlegi pénzből

de amikor ezt megvizsgálták olyan kicsi (számomra hihetetlen) különbséget mutatak ki, hogy végül csak kevés kompromiszum született
műsazki tartalomban.

M10 nem jön be a városba ha jól tudom hanem csak az M0-ás majdani ürömi csomópontjáig mélyen egyetértek vele.

én sokkal több 110km/h órás 2x2 sávos gyorsforgalmi utat építenék lámpás kereszteződésekkel

Németországban rengeteg ilyen van, nem tudom mennyivel olcsóbb de szerintem a töredéke az autópálya árának és alkalmas a nagy forgalom levezetésére, dugók megszüntetésére.

gramercy 2010.04.10. 11:29:32

@Budapester81: sok mindenben egyetertunk

amugy epp a napokban jelent meg a TED-en egy felhivas az M1 Budaors-Tata 2x(3+1) beton (!!!) -ra bovitesenek hatastanulmanyanak elkeszitesere!

mindenesetre szerintem gyorsforgalmi utat csak es kizarolag ott epitsunk, ahol a kapacitas ezt igenyli, mindenhol mashol sokkal nagyobb haszna van/lenne a mellekutak es a foutak felujitasanak, kulonosen a hianyzo ~500 db (!) ~2000 km (!) elkeruloutnak a foutak nyomvonalan, a nyomvonalak korrekciojanak...

záporjózsi 2010.04.13. 05:25:36

@1116001: Vagy alternatív nyomvonalat készíteni. Az index azt írta, hogy először a vizsgálat "nem fért bele a keretbe", aztán mégis készült egy jó alternatíva - amit aztán lesöpörtek az asztalról. Nekem az nagyon tetszett volna, ha sok autópályát úgy építenek meg 110-esre, mint a 4-es út berceli elkerülőjét vagy az üllői elkerülőt.

záporjózsi 2010.04.13. 05:27:16

@Budapester81: A dátumot nézve már látom, hogy állampolgási kötelességednek érezted a törvény betartását és az autópálya-építések "valódi" célját nem említetted...

1116001 2010.04.13. 08:44:53

@záporjózsi:
Azért lett lesöpörve, mert nagyon sok mindent nem elemzett. Pl: költségek

záporjózsi 2010.04.13. 21:40:38

@1116001: Ez így, ebben a formában talán kisebb túlzás. Fogalmazzunk úgy, hogy nem lett elég drága ahhoz, hogy érdemben tárgyalják...

HLaci 2010.04.19. 11:00:34

@Budapester81:

>ha csak forgalmi adatokat néznének akkor ki kellene szélesíteni Budapesten a Kossuth Lajos utcát hogy ne 2x3 hanem 2x6 sávos "autópálya menjen keresztül a Belvároson.

a kossuthlajos nem 2x3, csak 2x2 sávos...

amúgy hogy jön ide a belváros?

>Nem csak reagálni kell hanem előre gondolkodni, mit is akarunk elérni ezzel az autópályával.

hát azt, hogy pécs és baranya lyól szavazzon.

erre micsináltak: SZARUL szavaztak... :-)))

>Leginkább azt hogy a nemzeközi forgalom erre menjen NYugat Balkán irányában.

nemfog, ugyanis a horvátoknál végetéra zút...

>M4 szakaszosan épül

hát ebben a tempóban kb. 2100-ra kész is lesz... :-((

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.04.20. 17:53:56

Villám reakcióim (gondolatébresztőnek)

1. ki az az IDE'tlen, aki egy körgyűrűn KÖRBE menne?!

( gykv akkor miért nem ELÉG az M1-M3 közötti 2/3 - /sze TELJESre szélesítve! - Nomeg kiegyenesítve azt a botrányos Z-t az M5-nél! )

2. a köbméterezgetők figyelmébe:
- létezik olyan is, hogy KISAJÁTÍTÁS...
Ami ugye alagút esetén kb. 0 Ft/tető, egy bevágás rézsűje esetén pedig 2-3-szorosa a normál út szélességének... +az illő számú (szelíd és VAD) áthidalás többletköltsége.
Nem mondanám, hogy így már egálban lenne, mindenesetre jóval kevésbé billen el a mérleg.

3. M4-eshez:
- szerintem még nem vagyunk annyira gazdagok, hogy VÁLASZThasson egy debreceni, hogy az M3-ason óhajt é haza menni avagy az M4-en...
Helyette inka a Debrecen-Szeged-Pécs DIREKT összeköttetést forszíroznám (esetleg a Szolnok-Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár "körgyűrű"-t - lehetőleg Esztergom, Vác mellőzésével)

4. végül egy "szolgálati közlemény":
Üzenem az egrieknek, hogy ha lesz pofájuk megépíttetni (a MEGYE pénzén!) a kápolnai (NY) ÉS a füzesabonyi (K) felhajtójuk KÖZÉ még egy DIREKT "egri" felhajtót is MAGUKNAK, akkor bekaphatják...

HLaci 2010.04.21. 11:39:25

@1.szolo - 2014;):

> 1. ki az az IDE'tlen, aki egy körgyűrűn KÖRBE menne?!

visszakérdezek: ki az az idétlen, aki azt hiszi, hogy egy körgyűrű azért van, hogy KÖRBEmenjenek rajt? :-)

> gykv akkor miért nem ELÉG az M1-M3 közötti 2/3 - /sze TELJESre szélesítve!

azért, mert így KÖRBE kellene menni, és így csak az idétlenek tesznek. :-)

> létezik olyan is, hogy KISAJÁTÍTÁS...

igen, olyan is létezik...

>egy bevágás rézsűje esetén pedig 2-3-szorosa a normál út szélességének...

van az több is...

>az illő számú (szelíd és VAD) áthidalás többletköltsége.

szerintem menjenek a vadak a völgybe, ne a dombtetőn...

>szerintem még nem vagyunk annyira gazdagok, hogy VÁLASZThasson egy debreceni, hogy az M3-ason óhajt é haza menni avagy az M4-en...

hát annyira szerintem se.
csakhogy az M4 nem erről szól, de ilyen apróság ne is zavarjon... :-))

>Helyette inka a Debrecen-Szeged-Pécs DIREKT összeköttetést forszíroznám

az, hogy forgalmi igény nincs rá, azmeg qrvára ne zavarjon... :-))

> Üzenem az egrieknek, hogy ha lesz pofájuk megépíttetni (a MEGYE pénzén!) a kápolnai (NY) ÉS a füzesabonyi (K) felhajtójuk KÖZÉ még egy DIREKT "egri" felhajtót is MAGUKNAK, akkor bekaphatják...

persze, pécsnek jára flancos alagutas autópálya, egernek meg még egy nyamvatt csp. se?

szerintem meg inkább a pécsiek kapják be... :-))

záporjózsi 2010.04.21. 12:43:37

@HLaci: A Db-Se-Ps összeköttetés ott hibádzik, hogy létezik. De hogy jó fejek legyünk, szerintem megengedhetjük, hogy az az út folyamatosan, az igények változásával, a közlekedésbiztonság szem előtt tartása mellett fejlődhessen. Pl. elkerülők, 2x2 sávos szakaszok, korszerűsített csomópontok, stb. Ahol igény van rá, ott építsék meg. ;)

HLaci 2010.04.21. 13:18:58

@záporjózsi:

nem akarlak szembedícsérni, de ennél szebben én se tuttam vóna mondani... :-))

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.04.21. 14:09:15

@záporjózsi: "Pl. elkerülők"

Igen, ez kimaradt...
- soxor a "melyik ujjamat harapjam" eset áll elő:
az autók (hatásai) kerüljenek el, DE az autósok (pénze) az azért mégse...
Megoldás:
- fizetős elkerülő (persze kötelező használattal, különben még visszajönnének "egyenesen át";)

záporjózsi 2010.04.22. 09:00:33

@HLaci: Ne is! Rosszul venné ki magát! :D

@1.szolo - 2014;): A fizetős elkerülővel sokszor próbálkoztak már, csak úgy jönne be, ha a fizetős behajtás jóval drágább és lassabb lenne. Ha lassabb, akkor fizetés nélkül is kint menne. Bp-n pl. lassabb a 0-s keleti szektor, mint keresztül a városon.

Az M0 Z-je most épül át, nyitott kapuk. A nyugati szektor átépítése szintén megkezdődött - nyitott kapu. Az M0 még jó ideig nem lesz teljes kör, csak a 10/M10-ig fog érni - nyitott kapu. Egyéb?

HLaci 2010.04.25. 18:28:05

@záporjózsi:

> Az M0 Z-je most épül át, nyitott kapuk.

ez gondolom az új 51-M5 átkötés lenne...

>A nyugati szektor átépítése szintén megkezdődött - nyitott kapu.

sztem DÉLI lesz aza nyugati...

>Az M0 még jó ideig nem lesz teljes kör, csak a 10/M10-ig fog érni - nyitott kapu.

sajna.
pedig a legfontosabb projektek között lenne a helye...

záporjózsi 2010.04.26. 10:08:57

@HLaci: Jogos a nyugat.

Budakesziig szerintem egyszerű lenne elvinni, csak utána kell lenyomni a Lukács-féle megélhetési sötétzöldeket.

KiMeengineer 2010.10.14. 22:08:20

Elárulom a nagy titkot építőmérnökként, hogy mért volt ezekre szükség. REFERENCIA!
süti beállítások módosítása