Szerda délután Szekszárdon jártam kollegámmal. Ha már ott voltunk, tettünk egy kunkort és megnéztük az M6 alagútjait is.
Az alagutak előtt magasságkorlátozó kapuk és változtatható jelzésképű táblák vannak elhelyezve. Véménd felől először a 481 m-es Palotabozsoki-vízfolyás feletti völgyhídon, majd a 418 m hosszú „D” jelű alagúton kelhetünk át.
Ezután következik a 865 m-es „C” jelű alagút…
… majd a 313 m Belső-réti patak völgyhíd után a 399 m-es „B” jelű alagút.
Majd a 280 m-es Belső-réti patak mellékágának völgyhídja után a leghosszabb, 1331 m-es „A” jelű alagút.
Budapest felől szembefény volt, így nem próbálkoztam a fényképezéssel, ellenben egy rövid kis videót készítettem.
Nos, ezek alapján az első alagút szükségességéhez nem fér kétség, de a többi nem győzött meg.
Az M6 Szekszárd-Dunaújváros szakasza egyébként változatos vonalvezetésű, néhol kifejezetten jól néz ki az aszfaltcsík.
Nekem leginkább a hazai viszonyokhoz képest szokatlanul sűrűn elhelyezett vadátjárók kialakítása tetszett. A hídfők terméskő burkolatot kaptak, míg az út két oldalát zöldre festett íves acéltartók hidalják át.
További képek az alábbi galériában találhatóak: