Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Átadták az M6-os autópálya új szakaszait

2010.04.01. 07:21 Fricy

A tervezés óta botrányok kísérte autópálya két új szakaszát adták át 2010. március 31-én. A 2007-ben elkészült Érdi tető - Dunaújváros, majd a 2008-tól használható Érdi tető - M0 közötti szakaszok után egyszerre adták át az M6-os Dunaújváros - Szekszárd és a Szekszárd - Bóly, valamint az M60-as Bóly - Pécs szakaszait.

Szekszárd

Nem titkolt módon elsősorban a szintén botrányos Pécs - Európa Kulturális Fővárosa 2010 rendezvénysorozat miatt lett hirtelen nagyon sürgős az M6/M60 megépítése, hogy minél gyorsabban és kényelmesebben el lehessen jutni a fővárosból a Mecsek déli lankáira. Azt nem tudom miből gondolták, hogy tömegek fogna útra kerekedni. Megjegyzendő, hogy vasútfejlesztésről szó sem esett soha.

Paks

Az egész M6-ra igaz a megalománia. Kezdve az M0-ás háromszintes csomópontjától a néhol 3 sávos szakaszokon át az M8-as túlméretezett, kollektorpályás csomópontjáig. Ellenvéleményként szokták felhozni erre azt, hogy a későbbiekben legalább nem kell átépíteni az autópályát, ha megnövekedik a forgalom. A kérdés, hogy ez mikor lesz.

Mielőtt elkészültek a tervek a további szakaszokra, azt gondolták sokan, hogy a Kőröshegyi-viaduktnál nem lehet furcsább műtárgyat építeni az országban. Tévedtek. Az alagúttervező lobbi jól végezte dolgát, aminek hatására négy alagút építését irányozták elő a tolnai és baranyai havasokban, néhány völgyhíddal fűszerezve. A felháborodás után alternatív nyomvonal tervezésére írtak ki közbeszerzést, melynek eredményeképp el is készültek a tervek, azonban azokat nem találták megfelelőnek. Így maradhattak az alagutak.

Bátaszék

Miért volt szükség mégis az új útra? Nos, elég nehézkes volt a közlekedés a 6-os számú főúton. Elkerülő szakaszok lényegében nem voltak, a településeken átkelve lehetett csak továbbhaladni. Ez az ott élőknek sem volt jó és az eljutási idő is növekedett. Ha meg két település között lehetett volna gyorsabban menni, akkor egy-egy kamion mögött torlódott fel a kocsisor. A szembejövők miatt sokszor fordult elő, hogy kilométereken át lehetetlen volt előzni. Ezeket figyelembe véve, a forgalmi igényeket tekintve nem lehet kijelenteni azt, hogy értelmetlen beruházás jött létre. Azon már viszont el lehet gondolkodni, hogy a megfelelő műszaki paraméterek szerint történt e mindez. Az autópálya-tervezési szabványunk olyan amilyen. Valószínű nem véletlenül „lazább” Horvátországban vagy Ausztriában. Lehet, hogy elegendő lett volna autóútként vagy félautópályaként megépíteni egyes szakaszokat, biztosítva a lehetőséget az autópályává történő fejlesztésre.

Március utolsó napján 140 km-nyi autópályát adtak át, amire még nem volt és valószínűleg jó ideig nem is lesz példa. Bár még aznap is bizonytalan volt, hogy csak a szalagokat vágják át vagy valóban végig lehet autózni a teljessztrádán. A Dunaújváros-Szekszárd szakaszt a Bilfinger és a Porr alkotta konzorcium beruházásában készült el mintegy 120 milliárd Ft-ért, míg a Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszt a Strabag és a Colas alkotta konzorcium kivitelezte 266 milliárd Ft-ért. PPP-konstrukcióban épült meg az aszfaltcsík, melyet 30 év alatt fizet vissza a magyar állam a fenti vállalatoknak. Az autópályát cserébe nekik kell addig üzemeltetni, karbantartani és a szükséges felújításokat elvégezni.

Gyűrűs árok

A Dunaújváros-Szekszárd szakaszon (76+200 km - 141+300 km) nyolc csomópont épült: Dunaföldvár-Észak, Dunaföldvár-Centrum, Gabonásvölgy, Paks-Nyugat, Paks-Dél, Fadd-Tengelic, Szedres és Tolna. Paks és Fácánkert mellett komplex pihenők létesülnek. Hat darab völgyhídkészült ezen a 65 km-en, melyek közül a leghosszabb a 636 méteres a Gyűrűs árok felett húzódik. Tengelicnél helyezték el a mérnökségi telepet.

Alagút és diszpécserközpont

A Szekszárd-Bóly szakaszon (141+300 - 192+200 km) hat csomópont épült: M6-M9 csomópont, Szekszárd-Kelet, Szeszárd-Dél, Bátaszék-Alsónyék, Véménd-Palotabozsók, Mohács. Itt épültek az ominózus alagutak az alábbi hosszakkal: 1331 m (Bátaszék alagút), 399 m (Geresd alagút), 865 m (Baranya alagút), 418 m (Véménd alagút). Geresdnél lesz egy komplex pihenő, míg a mérnökségi telep Bátaszék mellett került elhelyezésre. Mohács után készült el az M6-M60 elválási csomópontja. Itt csak a gyűjtő-elosztó pálya kapott burkolatot, mert bizonytalan jelenleg, hogy mikor folytatódhat az építkezés a határ felé.

M6/M60 elválási csomópont

Az M60-as autópálya Bóly-Pécs szakasza 30,2 km hosszú. Három helyen épült csomópont: Bóly, Pécs-Kelet (57-es út) és Pécs-Dél (58-as út). Belvárdgyulánál létesült egy komplex pihenő, az autópálya-mérnökség pedig Pécsudvarnál. Szerencsés lett volna, ha az M60-as visszakötése megépült volna a 6-os úthoz. Hiába négysávosították az 58-as utat Pécsig, a 6-os útra mégis csak a városon át lehet továbbmenni.

Birján, M60

Az M6/M60-as autópályán az ország más autópályáira is érvényes matricával lehet autózni. Az újonnan átadott szakaszok teljes hossza fizetős.

Az autópálya üzemeltetőinek honlapja:

M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. (Dunaújváros-Szekszárd)

Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (Szekszárd-Bóly-Pécs)

A képek az m60.hu oldalról származnak.

Bookmark and Share

236 komment

Címkék: magyarország autópálya m6 viadukt völgyhíd alagút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr451884548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.04.01. 12:20:28

@ehem: Megígértme, hogy nem szólok többet hozzá, de ha már mindenáron személyeskedni akarsz, hát itt a személyes válasz:
Elég sokat járom az országot. És persze nekem jól jön, hogy ezt egyre nagyobb mértékben autópályán tehetem. De igenis, elég gyakran van olyan élményem, hogy megyek egy nem túl nagy forgalmú sztrádán (mert korántsem csak az M6 épült teljesen feleslegesen, hanem még legalább 200 km autópálya ezen kívül is), és azon gondolkodom, hogy ezt ugyan mi a büdös frászért építették ide az én adómból? Pedig éppen megyek rajta, és éppen nekem hasznos, hogy ott van.

FlybyWire 2010.04.01. 12:22:06

@Helyi érdekek képviselője: nem nagyon vagy képes gondolkodni. Más is kifejtette, hogy az M6 nem Pécs miatt épült, hanem egy Budapest-Eszék-Szarajevó-Dubrovnik transzeurópai útvonal része., A Pécsi leágazó csak bónusz (ezért M60 a neve is). Az egész elméletednek már ott nincs értelme, hogy (csak) a Mecseken átvinni az autópályát többe került volna, mint az egész mostani Szekszárd-Pécs szakasz, a Mecsek ugyanis nem szaros lösz, hanem kőkemény gránit meg bazalt.
Somogy topográfiáját pedig kicsit nézd meg jobban szerintem (pl. Google maps domborzati módja), egy katasztrófa lett volna, völgyhíd alagút hátán. Sajnos egyik érved sem él.
@Bougheau Tschichka:
korrekt komment, ez a maximum amit várni lehetett. Még a másik kommentet se sikerült értelmezned, amire reagálta. Mit nem értesz azon, hogy maximális emelkedéssel (4%) is 26 méteres lett volna a bevágás? Mi ez a 13 méteres agyrém?

rabb 2010.04.01. 12:22:50

érdekes, hogy bp-i lobbi sokallja az autrópályát. az már nem zavarja, hogy 15 évet késett, hogy vaqsúttal bp-pécs 3 óra, hogy bp-en metró van és a közösségi közlekedési országos normatíva 95% bp-re kerül.

FlybyWire 2010.04.01. 12:28:09

Azért röhejes, hogy a sok agymosott alagút-fikázó még arra sem képes, hogy ne csak az adott domb magasság, hanem esetleg a *meredekségét* is nézze.
Én tekertem fel biciklivel párszor a nevetséges, 250m magas Szekszárdi-"hegy"-re... hát nem kicsit durván meredek. Kizárt, hogy ezeken a dombokon át egyenes emelkedővel át lehessen jutni csak úgy.

Nyilván a sok okos ezt a 2 dimenziós képekről jobban látja. Szájtépő barmok.

FlybyWire 2010.04.01. 12:30:23

Az meg a másik, hogy a fikameisterek természetesen olyan dolgokat sem fognak, mint:
- Jövőnek tervezés... az az autópályákat nem a jelennek építik
- átmenő forgalom - traszeurópai útvonal az északi-tenger és az Adria déli része között, pl....

FlybyWire 2010.04.01. 12:31:55

@daito: végre egy értelmes poszt. Üditő a sok baromság között, köszi :)

zebulony 2010.04.01. 12:34:24

@Dmitri: Én ugyan nem vagyok Pécsi, csak egy egyszerű pesti gyerek, de ha pécsi lennék, biztosan jelentős turisztikai fellendülést várnék az autópályától, és rohadtul örülnék, hogy végre oda is elmennek azok a túristák, akik eddig kihagyták az élményt.
Pécs az egyik legszebb (és legszebb környékű) város Magyarországon, ideje volt, hogy meg is lehessen közelíteni.

Bougheau Tschichka 2010.04.01. 12:35:46

Több nem feltétlen igaz álíltás található a magyarázkodásban:

1./ Mélybevágások:
"több mint 8 millió köbméter föld kitermelése"

2./ A támfalakkal szűkített mélybevágásokkal
"4,2 millió köbméter"

3./ Alagutas megoldás
"1,6 millió köbméter. Ennek a mennyiségnek az elhelyezése megoldható"

Tiszta sor, az első lehetőséget ejtsük! (feltételezve, hogy jók a számítások és tényleg szükséges lett olna 8 millió köbmétert megmozgatni)

De! A támfalakkal szűkített mélybevágásnál felhasználható a kitermelt földtömeg jelentős része az útvonal gátszerű megemeléséhez, amivel együtt az emelkedési szög is csökken mindkét irányban

Aztán ezt is olvashatjuk a 2. megoldás elvetésének magyarázatai közt:
"más költségelemek (támfal) megjelenése miatt viszont a költsége ennek a változatnak mintegy 55-60%-al több, mint az alagutas változaté"

Nem világos, hogy a fél magasra tervezett mélybevágáshoz használt emelkedő falmagasságú vasbeton mennyisége miért lenne másfélszer több, mint a teljes egészében konstans magasságú alaguté, amely minden centiméter hosszan majdnem teljesen körben szükséges? Az már hab a tortán, hogy az alagút biztonsági berendezéseinek felmerülő extra költségeiről mélyen hallgat a magyarázat szerkesztője ...

Az alagutas megoldásnál egyszerűen megmondják, hogy 1.6 millió köbméter föld elhelyezése megoldható. De hogyan?? Hová lesz? Ezt miért nem írják körül?

Az alagutban a kitermelt földet nem lehet tárolni, tehát MINDEN EGYES KÖBMÉTERT el kell szállítani az alaguton túl. Szállítási ktg?

FlybyWire 2010.04.01. 12:36:01

@Popeye76: "ezen a hatalmas hegyvidéken valahol, az eredetitől nem is távol esetleg létezhet olyan nyomvonal, ahol nem kell "26 m mély bevágás a löszben""

Egyszer majd járj arra személyesen is. Meg fogsz lepődni.

A meredek (néhol függőleges!!!) löszfal Szekszárdtól egészen Dunaszekcsőig tart, gyakorlatilag a Duna régi árterének ez a széle. MINDENHOL ilyen meredek, nem magas (alig 100-150m a teljes kiemelkedése), de a meredeksége miatt ahol sima úgy megy át rajta (Szálka pl.), az is csak szerpentinnel tud.

Mondom, képek alapján., messziről nyilván téves következtetéseket a legkönnyebb levonni.

Kalamona 2010.04.01. 12:36:38

@rabb: Szia! én inkább úgy érzem, az itt leírt kommentekből, hogy az ingázók nagyon is örölnek, hisz a Főváros lakóssága nem bennszülött, hanem valamelyik vidéki területről költözött fel. Emiatt sem kéne szítani az ellentétet.
Azokat őszintén sajnálom, akik nem tudnak közvetlenül autópályán közlekedni. Remélem az Ő régiójuk is hamarosan csatlakoztatva lesz.
Viszont nézz rá a 93e négyzetméternyi hazánkra és határozz meg valami optimálisabb útvonalat, ami mindenkinek jó.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2010.04.01. 12:36:50

@daito: Úgy érzem, hogy belülről nézed az útépítő ipart: állami, vagy céges oldalról ez talán mindegy is.
Az érveléseddel lehet vitatkozni, egy dolog azonban nagyon durva a kommentben.
"Egyszerűen, közlekedési szempontból nem éri meg. Ezen a hosszon spóroltunk volna 50 mrd forintot, jó esetben 100-at."

Mennyit spórolhattunk volna? max. 50-100Mrd Ft-ot? És ezen nem éri meg elgondolkozni!!!???!!!???
Na ez az alapvető és hatalmas probléma a mostani közlekedési döntéshozókkal!
120+266=386Mrd forintnak 100Mrd több, mint 30%-a! Ez még a kg kenyér árából, vagy a benzinpénzből is sok, nem egy közel 400Mrd-os tételből! Kijött volna belőle még egyszer a Dújváros-Szekszárd szakasz ember! Ha már az élet egyéb területeit nem tisztelitek, legalább ezen gondolkozz el! Más példákkal élve ez az ingatlanadó teljes bevétele lett volna, 20(!) nagyobb színház egyévi ktgvetése, de jónéhány kórház szintén éves ktgvetése! És ez nem demagógia: amit itt kiadunk azt konkrétan máshonnan vesszük el. Ha itt szerényebbek vagyunk máshol is lehet fejleszteni. Ezt kell mérlegelni, és ennek kapcsán igenis akár 1-2 Mrd Ft kiadást is nagyon komolyan meg kell gondolni. Nem eshet(né)tek abba a csapdába, hogy: ugyan ez csak 1-2%. Ebben a beruházásban ez is 4-8Mrd Ft adott esetben felesleges kiadást jelent! És nem csak ennyi ment el, hanem jóval több.

A többi érvedre most nem reagálok, mert így is hosszú lett, de abban, azt hiszem, egyetérthetünk, hogy ez a rendszer így ahogy van teljesen rossz. Nem diktatúrát akarok, de néhány helyen az önrendelkezés jogát igenis korlátozni szükséges a közérdekkel szemben. (helyi politikai játszmák, önkormányzatok zsarolása, környezetvédelmi, vízügyi hatóságok ezeréves ügyintézési ideje stb.)

Bougheau Tschichka 2010.04.01. 12:37:50

@FlybyWire: Majd ha az érdi emelkedőt megválaszoltad, feltehetsz újabb kérdést!

Kérdésre kérdéssel válaszolni ez olyan hogy is mondjam, milyen pártban bevett szokás ...

Formica 2010.04.01. 12:39:20

@Bougheau Tschichka: Idézz nekem egy szakértőt, aki tudott volna jobb megoldást.

Mert ezek az általad vízionált 13 m-t bevágunk, abból feltöltjük az emelkedőt, és hasonló elméletek elég viccesek :)

Piros Mogyoros 2010.04.01. 12:41:37

Lehet vitatkozni, hogy jo, vagy rosszindulato a poszt, de egeszen addig, amig a kemeny munkaval megkeresett penzemet en kotelezoen atadom az allamnak, hogy autopalyat epitsen belole es nem a gyerekeket kuldom abbol iskolaba, az allam meg elpocsekolja, es masokat eltet belole, nyugodtan lehet kritizalni a tevekenyseget.

Az a dobbenet, hogy ez megmarad ezen a szinten, es nincsenek jogi kovetkezmenyek.

hoosmarcell 2010.04.01. 12:42:09

@Kalamona:

Omtimálisabb útvonal nincs.

Van fos, jó, meg optimális..

FlybyWire 2010.04.01. 12:42:45

@Bougheau Tschichka: tehát, hány %-os az érdi emelkedő meredeksége? Szerintem te nem válaszoltad még ezt meg.
Amúgy ott 100-as korlátozás van, azaz az a szakasz nem autópálya.
De segítek még egy kicsit. Ha felvitték volna bátaszéki domb tetejére az utat, szerinted a másik oldalon, (ahol még meredekebb lejtő után azonnal újabb meredek emelkedő van), mi lett volna? Kurva bazi nagy viadukt? 100 méter magas töltés? Leszakad az út 7-8 fokban? Télen lett volna az csak ám a buli?
Aztán megint fel?
Más írta: az autópálya nem hullámvasút. EZEN a nyomvonalon nem lehetett máshogy.... Más nyomvonal pedig a Szekszárdi-bátaszéki dombvonulaton át nem lett valamiért. Ha már nagyon pattogni akarsz, esetleg ez utóbbin agyalj, hogy miért nem.

Roa 2010.04.01. 12:44:02

Valaki, aki annyira védi az autópályát az autóúttal szemben, az írja már le nekem, hogy miért is jobb az autópálya, ha már többször annyiba kerül? Meg lehet nézni a 8-ast Szfehérvár és Csór között. Az nem lenne jó, esetleg?

Sparhelt 2010.04.01. 12:44:02

Lehet, hogy egyelőre úgy néz ki elég lett volna az autóút, de a forgalom fel fogja fedezni és hirtelen nem lesz elég, bővíteni meg nem fogják egy darabig, ha megépítették. Lásd 2/A azaz jelenlegi M2 autóút.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2010.04.01. 12:46:15

@FlybyWire: Ebben valószínűleg igazad van: te vagy a helybéli, én meg nem.
A gyorsforgalmi utas megoldás erre a problémára is félig-meddig gyógyír: a megengedett lejtő meredekségek ott ugyanis nagyobbak, ezen felül élesebb kanyarok is engedélyezettek. Így már el lehet gondolkodni a bevágás-töltés megoldásokon.
Egyébként közvetlen ismerősöm látott összemosolyogni 2 mérnököt az alagút, mint egyetlen megoldás érvelésrendszerén. Ők is azt mondták, hogy másik nyomvonal segíthetett volna. Más kérdés, hogy ennek egyeztetése milyen bürokratikus és politikai akadályokkal járt volna. Persze el lehet költeni bürokrácia és politika miatt plusz 50-100Mrd Ft-ot, csak én ennek hadd ne örüljek teljesen és felhőtlenül.

Dmitri 2010.04.01. 12:48:14

@zebulony: Továbbra is mondom, valamilyen emberközpontú utat Pécs felé kellett építeni, nem ezzel van a baj. A baj azzal van, hogy indokolatlan volt a várhatónál 2x-3x nagyobb forgalomra tervezni az utat. Valaki azt írta, hogy csak rongyos 50-100 Mrd Ft-ot tudtunk volna spórolni. Jah... az építési költség 15-25%-át mindössze. Kicsit olyan ez nekem, mintha venne valaki egy házat 3 felesleges szobával, mert hátha jön még gyerek, de a rezsit meg a kaját már alig tudják kifizetni.

Kalamona 2010.04.01. 12:49:10

@doberman: ezt most miért?:(
eddig normális mederben folyt a szóváltás.
Neked is, hasonlókat!

egyébként életben van, igaz valamivel kevesebb lehetőséggel, mint Te

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.01. 12:49:20

@FlybyWire:
Attól, hogy 100-as tábla van kint, attól még az autópályának számít.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2010.04.01. 12:50:11

@Sparhelt: M2-höz azért ne hasonlítsuk: az 2x1 sáv elvétve pár helyen rövid 2x2 sávos előzési szakaszokkal. Mellesleg a Bp-(Vác)-Szlovákia-Lengyelország folyosón helyezkedik el, tehát legalább annyira tranzit, mint a 6-os, plusz a Bp-i agglomeráció forgalmát is el kell viselnie reggeli-esti csúcsokkal.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.01. 12:50:30

@Roa:
Én épp erre szerettem volna utalni az írásommal.

FlybyWire 2010.04.01. 12:51:44

@Popeye76: Az a gond ott Bátaszéknél, ahogy fentebb is írom, hogy ellentétben az érdi emelkedőnél (ahol utána lankás dombtető van csak), itt ez egy keskeny, meredek domb, aminek a másik oldalán majdnem ugyanolyan meredek lejtő van, aztán újabb domb, stb.
Nagyon érdemes megnézni google maps domborzati nézetén, az egész régió olyan, mintha párhuzamos homokdűnék sorakoznának, észak-déli irányban elnyúlva. Amúgy tulajdonképpen azok is, lösz. Nem lehet összehasonlítani a magasabb, de lankás gödöllői dombokkal, már emiatt sem. Ugyanígy az érdi emelkedő, ami bár hasonlít (szintén lösz, szintén meredek és szintén a Duna árterének széle), de mégis más, mivel lankás a teteje.
Ezen a nyomvonalon az alagút volt tényleg az egyetlen megoldás, az alternatív nyomvonal már más kérdés, az lényegesen büdösebb téma :(

trainz 2010.04.01. 12:52:35

A vasút szarsága meg ugyanúgy az Állam bácsi hibája..

Az EKF-et meg meg sem említem,bár a Rúhr-vidéki projekt érdekel, ha már a hazai bukó ágon leledzik..

Egyébként a pályát a határig, és megemelni a kamionok matricaárát. Legalább a tranzitét!

FlybyWire 2010.04.01. 12:55:38

@Fricy: alighanem a 4%- feletti emelkedésnél már a 100-as tábla sem lett volna elég, de írom, hogy nem ez a gond. Ha magasabbra viszik, az semmit nem oldott volna meg, mert az első keskeny meredek domb után van még vagy 3 másik.

Kalamona 2010.04.01. 12:57:00

@hoosmarcell: Nem igazán értem.

Nekem tetszik, hogy itt út-, és hídépítőmérnökök beszélgetnek szakmai szempontból, emberséges hangnemben.
Beleszólni nemtok, mert nem a szakmám.
Én csak aztom, hogy tapasztalhattam, hogy végre megépült.

zebulony 2010.04.01. 12:58:09

@Dmitri: A "rongyos 50-100 Mrd Ft" valóban érdekes megközelítés, ilyesmivel eszembe sem jutna érvelni.
A többi hatástanulmányok híján (én nem készítettem) hit kérdése. Hiszem (bízom benne), hogy drasztikusan megnő a forgalom Pécs felé. Már rövidebb időn belül a turizmus miatt, és talán a kisebb-nagyobb vállalkozásokat is oda fogja vonzani.
Lehet, hogy nincs igazam, de így gondolom. Meggyőzni ezzel nyilván nem foglak, de nem is ez a lényeg. Te kételkedsz, én hiszek benne. Meglátjuk...

Aladár69 2010.04.01. 12:58:50

@Popeye76:
teljesen egyetértek az utolsó hozzászólásoddal: 50-100 milliárd nem kevés pénz. Szerintem azért ennyit nem lehetett volna megspórolni egy ésszerűbb, átgondoltabb tervezéssel, illetve a pártfinanszírozás kiiktatásával, de az tény, hogy pazarlás volt, és ez jogosan bánja az adófizetőket.
3-4 milliárd forintból be lehetne fejezni az évek óta félkész állapotban lévő sportkórházat, vagy kis településeken új orvosi rendelőket, osztálytermeket, stb. lehetne építeni. és akkor még sok mindenről nem beszéltünk.

Valóban kőkeményen át kellene világítani az állami beruházásokat (akár egy nemzetközi, független szervezettel) és feltárni a visszaéléseket, hogy a pártfinanszírozásnak még a gondolatát is elhesegessük az ilyen beruházásoktól. És a féldiktatórikus módszereket is támogatom: miért zsarolhat egy falu egy állami beruházást? miért akadályozhatja meg Budakalász pl. az M0 bővítését? Miért követelőzhetnek - sokszor teljesen fölöslegesen - települések? Szép dolog a demokrácia, de kis hazánkban teljesen átestünk a ló túloldalára. A horvátok ezzel szemben egyszerűen megoldották a kérdést: a háború után felismerték, hogy autópálya nélkül nem tudják fellendíteni a gazdaság húzóágazatának számító idegenforgalmat: megtervezték az autópályát, a szükséges földeket, ingatlanokat egy tollvonással kisajátították és nem ment évekig a huzavona az összes érintettel, hogy akkor mit csináljunk és ki hogyan járul hozzá.

Gábor217 2010.04.01. 12:59:17

@trainz: Nem tudom, mennyire van bukó ágon, az események telt házasak, és soha ennyi külföldi turista nem volt a városban, mint most. Pedig a szezon még csak most indul. A szállodai foglalások is ígéretesek.

Sajnos a média ebből is csak a negatívumokat emeli ki, a pozitívumokról alig esik szó. Pedig Pécs jelenleg is olyan változások alatt áll, amik 30 éve nem voltak. Napról napra újulnak meg épületek, utcák, terek. Kulturális program is van az érdeklődők számára, és most már autópálya is!

FlybyWire 2010.04.01. 13:02:24

Meg is néztem a google maps-en: a bátaszéki domb JÓVAL meredekebb, mint az érdi: míg az érdi kb 350 méteren emelkedik 2 vonást (40m) a tengerszint felett - nem a pálya., hanem a DOMB maga), addig Bátaszék mellett 300 méteren 4 teljes rovátka, azaz 80 méter a domb meredeksége. Össze sem lehet hasonlítani.

Aki nem hiszi, a koordináták:
Érdi emelkedő: 47.364641,18.92292

Bátaszéki löszdomb: 46.168627,18.70049

gramercy 2010.04.01. 13:02:25

1. az alagutas nyomvonalat a FIDESZ kormany alatt fogadtak el

2. a kilometerenkenti 2,75 Mrd valoban nem olcso, de a gyors epitkezes (valoban az volt), az alagutak es a 30 evi uzemeltetes no meg az a teny es az a teny, hogy az allam reszletre fizet, szerintem OK

3. kivancsi vagyok a fidesznek mennyi idobe fog telni a hatralevo 18 km megepitese...

ezzel az autopalyaval a legnagyobb gond az 5 halott, az alvallalkozasok-munkavedelem-feketemunka sokkal sulyosabb problema mint hogy tul nagy a kapacitas vagy hogy alagut epult..

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2010.04.01. 13:04:39

@rabb: egyrészt az is zavar, ha 15 évet késett, (bár nem tudom, mihez képest, ill. ki ígérte/tartotta ezt szükségesnek 15éve)
másrészt az is zavar, hogy feleslegesen nagy kapacitással épült ki (még akkor is, ha az alagutaktól eltekintünk)
harmadrészt: nem tudom, honnan a 95%-os infód és azt sem tudom, mi az a közlekedési normatíva, ha létezik még ilyen, de azért tedd hozzá, hogy Bp + az agglomeráció az ország lakosságának jó 30%-t teszi ki, a GDP 60%-t itt állítják elő, népsűrűsége pedig nem tudom mekkora, de biztosan sokszorosa egyéb Mo-i településeknek-régióknak.
A Bp-en befizetett adók vajon hány %-a kerül vidékre?
Az éremnek mindig két oldala van, nem érdemes ilyen dolgokon veszekedni.
Az viszont tény, hogy az M6 pazarló, jelenleg, és középtávon is túlméretezett beruházás. Akármelyik közlekedésmérnököt/szakértőt megkérdezed ezt fogja mondani.

TottaKár 2010.04.01. 13:08:51

Érdekességképpen írom le ide:

Ha valaki mondjuk Bp. -ről megy kocsival a München-i sörfesztiválra a sztrádán majd számolja össze hogy mennyi viadukt meg alagút van azon a ~850 km-en összesen.

Aztán autózzon el Pécsre is Bp-ről és tegye ezt meg újra.

Aztán el lehet gondolkoni a megépült új pálya műszaki tartalmáról hogy indokolt -e.

sztem

FlybyWire 2010.04.01. 13:09:26

@Popeye76: "A Bp-en befizetett adók vajon hány %-a kerül vidékre?"

Jaj... ezt neeeeee... és nem azért, mert anno vidéki voltam. Csak 1 szó: BKV.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.01. 13:11:06

@Palkovics Ede:
Írtam is, hogy a 6-o úton lehetetlen volt előzni a szembejövők miatt.

Cs 2010.04.01. 13:11:56

Már többen leírták, de én is leírom, hogy gyűljön a komment :)

Sok laikus nem érti, a politikusok se. Az 1x1 sávos településeken átmenő főútvonal és a 2x2 sávos leállósávos autópálya között is vannak útkategóriák. Bár ezzel az emberek utoljára a KRESZ vizsgán találkoznak, onnan meg csak a végletek léteznek a fejekben :) Ahogy az 51cm-es CTR TV után se a 1,5 méteres plazma TV következik :)

Létezik olyan, hogy autóút, sőt olyan is, csak érdekességképp hogy emelt sebességű főút (110km/h). Ezek is 2x2 sávosak, ezeknél sincs szintbeli kereszteződés, ezek se mennek keresztül településeken, ezeknél sem kell kilométereken keresztül egy kamion mögött megőszülni, majd kamikeze módon előzni. Ezek is olyanok, hogy fölmész rájuk, oszt a végén meg lejössz róla. De más előírások vonatkoznak rájuk, kicsit lehet nagyobb emelkedő, kicsit lehet kisebb lekerekítési sugár és stb. Ebből következően, nem kell annyi és akkora földmunka, nem kell annyi és akkora műtárgy, szóval olcsóbb, nem kell kényszerűségből alagutat fúrni, mert már nincs idő máshol vinni a nyomvonalat meg stb.

Senki nem vitatja azt, hogy a régi 6-os szar volt meg kellett oldani a problémát, senki nem irigyli a pécsiektől a gyorsabb, biztonságosabb, kényelmesebb közlekedést. Csak azt mondják, hogy a gyorsabb, biztonságosabb, kényelmes közlekedést meg lehetett volna adni másképp is, az ország anyagi lehetőségeihez és a várható forgalom nagyságához igazítva. Hogy amikor seggünk kilóg a gatyából, akkor nem kell a rongyot rázni és 1,5 plazma TV, helyett lehet elég lett volna egy 98cm-es LCD TV.

ui.: Az M0 déli szakaszát meg tessék elfelejteni ez ügyeben. Nem ugyan az a két kategória, kicsit más nagyságrendről beszélünk.

trainz 2010.04.01. 13:12:14

Voltam a megnyitón meg azóta még egyszer. Nekem az nem plusz, hogy nem ótvaros hanem normálisan kinéző épületek vannak a belvárosban.

Mond egy olcsó szállást! Én nem fogok hotelban aludni mert nem telik rá...

Azt meg meg sem említem ,hogy Pécsen belül nem tudtunk közlekedni... A busz pu az állomásnál meg Ukrán időket idéz....

Én sajnos azt is néztem , hogy miket mondanak a külföldiek a városban járkálva.. Nem voltak elájulva. Ettől függetlenül én sem szeretném,hogy bukta legyen, de nekem ez édeskevés.

Események: Mik azok a hatalmas új , sosem látott események? még a program füzet sem végleges...

Dmitri 2010.04.01. 13:14:49

@zebulony: Hatástanulmányt én sem készítettem persze. Csak fura, hogy a Miskolc, Nyíregyháza Debrecen triót (az Ukrajna felől jövő tranzitforgalommal) azonos kapacitású. autópálya szolgálja ki, mint Pécset. Számomra hihetetlen, hogy rövid, de megkockáztatom középhoszú távon ennyivel nőjön a forgalom. Az Eszék-Szarajevó-Dubrovnik útvonal forgalmát is erősen túlzónak érzem, még úgy is, ha már kész lenne végig. Egyelőre közvetlenül csak Eszékig lehet lejutni. A bosnyákoknál még rengeteg időnek el kell telnie, hogy építsenek arra egy autópályát. Akkor nekünk miért volt olyan baromira fontos a olyan kapacitásra tervezni, ami max. 20 év múlva realizálódik (ha egyáltalán...)?

speci78 2010.04.01. 13:16:29

Alapvetően jó dolog, hogy megépült. Pécs és a régió (Paks, Szekszárd, Mohács) megérdemli az a környék, hogy kapjon esélyt, és talán ha tényleg beindul a horvátok felől a remélr forgalom, akkor megéri. Nézem a térképet, hát a mo-i közlekedés végképp csillag-szerkezetű... Ez komoly gond már most is, Bp környékén elviselhetetlen a forgalom, ezen kellen segíteni. Teljesen logikus lépés lenne az M8 elkészítése Fehérvár és Dunaújváros, valamint Dunaújváros és Kecskemét között. Az az ÉNy-DK irányú tranzit forgalmon segíthetne. Az talán most már mindenkinek feltűnik, hogy az autópálya-térkép fehér foltja Ny-Magyarország. Az M85, M86, M8 (M9...) még csak ötletszintjén van mindig... Itt az ideje, hogy valami ott is épüljön már, a tranzit forgalmat is jobban szét lehetne oszlatni (ld. fentebb).
Az alagút, völgyhíd tényleg necces kérdés, azt gondolom, hogy több hatástanulmány, alternatív megoldás is lehetett volna. A lösz az tényleg kényes sajna....

trainz 2010.04.01. 13:17:40

@TottaKár:

Miért nem Railjettel mégy ... Münchenbe?:)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.01. 13:17:41

@Dmitri:
Debrecen mellett is teljesen felesleges volt ilyen keresztmetszetben emgépíteni az M35-öst. Gondolok itt a több kilométer hosszú gyűjtő-elosztó pályára.

gramercy 2010.04.01. 13:18:13

ja, azert nem kene tulozni, nem a puszta kozepen megy: Erd, Szazhalombatta, Dunaujvaros, Dunafoldvar, Paks, Szekszard, Mohacs, Pecs, jelentos iparral

Bougheau Tschichka 2010.04.01. 13:20:23

@FlybyWire: Kurvára szánalmas az erőlködésed a google maps-szel :D

De ha már ennyire ráizgultál, pár műholdas kép, hogy barmira semmi hegy, se domb nincs az alagut környékén

Mindenki, aki röhögni akar:

csepel.info/?p=2138

Gábor217 2010.04.01. 13:21:41

@trainz: Persze, hosszasan lehetne sorolni a bajokat is. És még tartanak a munkálatok, amik miatt még nem az igazi minden, valóban.

Nem kell sosem látott eseményeknek lennie, épp elég, ha sokan még sose látták azokat az eseményeket.

A felújított épületek lehet, hogy nem számítanak plusznak, de miután 30 éve nem nyúlt hozzájuk senki, mégis csak látványos javulás történt sok utcaképben.

Az olcsó szállás fogalma relatív. 500-ért nincs, 3000-ért már van. Te nem fogsz hotelben aludni, de sokan, akik idejönnek, nagyon is. Például a Hotel Kikelet jó előre kiadott minden szobát, 100%-on vannak. A baj épp az, hogy nincs elég ****-os (4 csillagos) szálláshely.

Én is hallok külföldieket, meg látom őket esténként beülni valahova, és nem az a kifejezett csalódás van az arcukon, szemmel láthatóan jól érzik magukat.

Ukrajnában még sosem voltam :P

Bougheau Tschichka 2010.04.01. 13:25:47

@FlybyWire: "Amúgy ott 100-as korlátozás van, azaz az a szakasz nem autópálya"

(az érdi emelkedőn, szerinted akkor az nem is autópáyla)

Mondok valamit: az ALAGUTBAN 90-es korlátozás van :PPPPP

Gratulálok, ismét bizonyítottad, hogy csak pártérdekből erőlködsz

trainz 2010.04.01. 13:26:33

Ha már kész a pálya, akkor itt is lehetne egy pár napos kirakodóvásárt, fesztivált csapni az autópályán mint Essen környékén... Mondjuk az M60on teljes hosszában..:) Aki nem tudja mit írok az nézzen utána:)

kulup 2010.04.01. 13:28:02

@Dmitri: "Egyelőre közvetlenül csak Eszékig lehet lejutni. A bosnyákoknál még rengeteg időnek el kell telnie, hogy építsenek arra egy autópályát."

Mikor jártál te utoljára arrafelé ? Eszékig éppenhogy nem lehet lejutni autópályán északról. Ott kezdődik és a bosnyák határig lehet eljutni. Ha jól tudom északon nemsokára eljutnak Pélmonostorig, aztán meg a határig.

Boszniában pedig már most kész az autópálya egy szakasza, Szarajevótól északra, kb. 60 km hosszan és építik folyamatosan.

Kalamona 2010.04.01. 13:28:06

@Dmitri:
Sztem sokkal hamarabb realizálódni fog.
Fentebb írtam az M3-asról, ami már az építése kezdetén lakótelep mellett vezetett át.
Teljesen bedugul reggelente, sőt a szervízutakat és a párhuzamos utcácskákat is ellepik az autók.
A városok és a közlekedés előbb-utóbb mindent kinő.

Idézted a horvát útvonalat..., Tudod, hogy Vir-szigeten és Zadar környékén hány magyar tulajdonú ingatlan van? és milyenek az autópályák?, mert igenis van csatlakozás.
Bp-ről 6-8 óra alatt lenn lehetsz az Adrián, Badacsony környékéről meg 4,5 óra volt a csúcsunk. Jánykánk Debrecenben tanul. Vonattal néha később ér...

és ebben az is jó, hogy a horvátok meg felfelé jöhetnek, mert nekik a Balaton tetszik jobban

Aladár69 2010.04.01. 13:28:21

@Popeye76: most viszont vitatkozom veled:
középtávon nem tartom túlméretezettnek az M6-ot. a három éve átadott első szakasz forgalma is jelentősen megemelkedett 3 év alatt, és csak azért nem nőtt jobban, mert valóban sokaknak nem volt értelme felkanyarodni a pályára ezért az 50 km szakaszért.
Az, hogy a GDP 60%-át Budapesten állítják elő, az ország legnagyobb problémája. És egyébként ennek oka leginkább az infrastruktúra hiánya volt a rendszerváltást követő években. Ahol előbb kiépült az infrastruktúra, oda gyorsan betelepült az ipar (Székesfehérvár, Győr...) Remélem, hogy 1-2 évtizeden belül meg fog szűnni ez a főváros centrikusság.

Az, hogy a Budapesten befizetett adók hány %-a kerül vidékre, szintén kicsit sántít. Az SZJA befizetések kis része marad csak a településeken, a többi megy az államkasszába. És ebből eddig sokkal több lett visszaosztva a fővárosnak, mint a vidéknek (ok, most tekintsünk el a politikusok érdekeltségétől). A többi adónemről nem érdemes beszélni.

Amint azt korábban említettem, én közel 20 éve élek Budapesten, de most, hogy az autópálya elkészült, megnyílt a lehetőségem arra, hogy visszaköltözzek Pécsre (pontosabban a Pécstől 30 km-re, az új autópályától 15 km-re lévő házamba). Munkámból adódóan elég heti 1-2 napot Budapesten töltenem, a többi időt nyugodt körülmények között, tiszta levegőn a kis falumban. Ezzel már egy kicsit hozzájárulok ahhoz, hogy a 60%-os arány csökkenjen :)))

cso zsi 2010.04.01. 13:30:55

@histar007: "Alapvetően én sem vagyok szakember...

Nem kizárt hogy nem az optimális megoldás született meg...

...Amúgy nálam a fő kérdés, amit Fricy is feszeget: nem lehet hogy elavult a Útügi Műszaki Előírás?
Tudtommal sok szabály a 80-as években keletkezett. Akkor ugye a kor autóit vették alapul, csakhogy ma már egy átlag vas nem 30 felett van 100-on, nem 50 méter ugyanonnan a fékút, kicsit jobb a felföggesztése...
- Minek a 3,60-as elvásztósáv? Több tízezer köbméternyi töltést lehetne megspórolni.
- A minimális ivsugár nem lehetne kisebb? Talán kevesebb földmunkával és műtárggyal járna.
- A sebességhatárt feltetétlen csökkenteni kell minden nagyobb kanyarban. Lásd M6 bevezető =>80 km/h, (bármely országút 90 km/h).
Meg ilyenek "

Még pesti utcasarkokat is terveznek olyan bénára, hogy az ember megkérdőjelezi, a tervező, a kivitelező ült-e egyáltalán autóban.
Ha az átlag vas jobb, mint húsz éve, akkor képes gyorsabban menni, és a vezetőtől függ leginkább, hogy képes eléggé lassulni, vagy bevenni egy kanyart.
Az M6 bevezetőn (már ha az M0 felőli végére gondoltál) az a kanyar sokkal többel is működik, mint 80 km/h.
De az átlag vas átlag vezetője miatt van szükség a 3,60-as elválasztóra (biztonság), és a nagy ívű kanyarra. A fölösleges fékezés energiapazarlás, környezetszennyezés. Egy bizonyos sebesség eléréséhez elhasználsz némi üzemanyagot, és valamivel kevesebbel szinten tudod tartani a sebességet. A 130-as sebességű úton kapsz egy 100-as táblát, kanyar, majd a tábla feloldása.
Régen, máshol a pályákat "vonalzóval" tervezték, nyílegyenes út lett. Az eredmény: elalvás a monotónia miatt.
Változatosság, enyhe ívű kanyarok kellenek. De ésszel.

Dmitri 2010.04.01. 13:37:17

@gramercy: Érdre aztán marhára fontos az autópálya, amikor ott megy el az M0-ás mellette. De nem azon az cirka 8 km autópályán sírunk. Az összes többi város, Pécs kivételével alig tesz ki 150 000 embert, ráadásul elszórtan, a pálya mentén helyezkednek el, nem annak a végén. A kérdés, hogy teljes hosszon kellett-e ilyen nagy kapacitású, túltervezett autópálya?
Nézd meg az M3-at. Ott a pálya végén van három nagyobb város. Itt mindössze egy. És az pálya mentén lehet találni annyi és akkor várost, mint az M6 esetében. Hogy a frászba van az, hogy 300 000 emberrel kevesebbre u.a. autópálya kell?

Aladár69 2010.04.01. 13:41:25

@Bougheau Tschichka: enyhén szólva is politikailag elfogult forrásra hivatkozol. A cikk szerzője arra nem képes, hogy a szerencsétlen mérnök nevét jól írja le.

Ettől függetlenül a tények azok tények: valóban volt a nyomvonalnak sok ellenzője és vélhetően nem ok nélkül ajánlottak más nyomvonalakat. De felteszem, hogy bármelyik kormány alatt született volna meg a döntés, mindenhol a drágább változat lett volna jóváhagyva (nagyobb pénzből nagyobbat lehet lenyúlni).

cso zsi 2010.04.01. 13:41:30

@rabb: Én kifejezetten örülök, hogy megépült a pálya (annak kevésbé, hogy a határt még nem érte el)
De azért azt ne feledjük, hogy Bp-n él az ország lakosságának egyötöde, és naponta bejár oda ugyanannyi. A pesti közlekedést nagyobbrészt a környékbeliek veszik igénybe, ha meg ellehetetlenítik a parkolást, akkor méginkább. Hacsak ki nem nőnek 100 km-s sugarú körben olyan munkahelyek, ahová mindenki rohanni fog munkát vállalni. veszprémi, gyöngyösi, kecskeméti, sőt debreceni embereket ismerek, akik naponta autóznak fel, egyedül, vagy többedmagukkal, mert itt találtak munkát.

FlybyWire 2010.04.01. 13:41:48

@Bougheau Tschichka: vizsgáltasd meg magad... Pártérdek??
Te szegény, ebből mindenki lopott, jobb is bal is... utálom is mindegyik oldalt, mint a szart. A jobbikat meg leginkább, de az LMP is büdös.

Egyéb kérdés? :)

Gábor217 2010.04.01. 13:43:21

@Dmitri: Miért, hogy kéne? Fele olyan széles, vagy mi?
Baja, Mohács, Komló Magyarországon nem számítanak olyan kis városoknak. Valamint többször többen leírták, hogy az M6 megy a határig, és onnan is hozza-viszi majd a forgalmat.

Kérdés az is, hogy megéri-e spórolni valamennyit, hogy aztán később meglegyen ennek a böjtje? Nem vagyok ebben biztos.

FlybyWire 2010.04.01. 13:44:45

@Bougheau Tschichka: de hogy a gyengeelméddel is megértsd, csak arra akartam utalni, hogy az érdi domb feleolyan meredek sincs, mint a bátaszéki, mégis jó eséllyel több, mint 4%-os meredekségű.
Vigyázz, nehogy összezavarjanak a tények :)

lorantka_a_gall 2010.04.01. 13:45:05

@Allin(HUN)Gary: nem az eddig rólad lehúzott adót költötték el rá, hanem a rólad a következő 30 évben lehúzandót. Nézz kicsit utána a PPP-nek. Az eddigi adód ment a nokiásdobozokba.

Dmitri 2010.04.01. 13:46:30

@kulup: Igazad van, Eszékig sem lehet lejutni. Akkor meg még inkább felesleges volt. A bosnyákoknak megvan a 300-380 km-nyi autópályából kb. 50 km, és amilyen ütemben készül, addigra 2X fel kell újítani az M6-ot.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.01. 13:51:08

Egyébként én is élvezem az M6 előnyeit, még ha közvetve is.

cso zsi 2010.04.01. 13:54:01

@Dmitri: Ha majd a határig ér, meg fog rajta növekedni a forgalom. A jelenlegi szakasz engem Dunaújvárosig érint. Apámat nem tudom meggyőzni, hogy a pályán járjon. Sokallja a matrica árát, ugyanakkor retteg a 6-oson. Sajnos a sietős balf....-ok még mindig Érd és Adony között akarnak -a szembejövőt is letúrva az útról- eljutni a céljukig.
Meg a pályáról az sem hallatszik, ha húz a donor egy kövéret, és egykeréken megy párszáz métert. Így azt a lakóházak közelében futó 6-oson kell előadni.

Kalamona 2010.04.01. 13:55:53

@Dmitri: szocsizol?:) miért csak a kezdet és a vég VÁROSAI számítanak Neked?:(
Az M6-osnál megemlíteném pl.: Kulcsot és Fadd-Domborit is, amik igazán nem elhanyagolható üdülő területek a környező városok lakóinak és még sorolhatnám, mert van több gyönyörűséges település is a pálya mellett. Hamar összejön ám háromszázezernél is több lélekszám:)

Aztán a legfontosabb (sztem) a földrajzi, Közép-Európai elhelyezkedésünk, hisz annak semmi értelme, hogy olyan autópályákat építsünk, amik nem vezetnek sehova.

diktatorikus kleptokrácia 2010.04.01. 13:55:58

bármiről is szóljanak a fikázók vagy a támogatók, azért igenis jó, hogy (alig huszonéves késéssel) elkészült az autópálya, s Pécs már nem csak egy poros vidéki város. az elmúlt években egyre csökkent a város népszerűsége, elvándorolt az ipar, egyre kevesebb a munkahely, mert nem volt gyorsan megközelíthető. most már más a helyzet, s talán visszatér a gazdaság is a térségbe. meg kellene építeni a pályát Barcsig, illetve Eszékig, s előbb-utóbb fellendülne a határforgalom is.
hidak, alagutak, low-fast. ezek nem kellettek volna, de ha már úgy kívánta az érdek, s megépült, legalább használjuk.
www.khem.gov.hu/data/cms1558581/08_13.pdf de szép is lenne, ha ez megvalósulna.
hajrá Pécs

Aladár69 2010.04.01. 13:56:22

@Dmitri: Mindenki elfeledkezik még egy fontos tényről: Az EU által tervezett TransEuropean Network (TEN) hosszú távú koncepciójában az M6 autópálya is szerepel, illetve szerepet játszik. Igen fontos Észak-Déli folyosó, mely az Adria felől Boszniát, illetve Horvátországot kapcsolja össze az EU központi és északi területeivel. Tehát EU-s fejlesztési tervek alapján is be kellett vállalnunk az M6 építését. (tudomásom szerint az egyes országoknak saját maguknak kell finanszírozniuk a területeken áthaladó TEN szakaszok megépítését)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.04.01. 13:58:30

@cso zsi:
Négynapos matricával nem is éri meg néhány kim-ert menni. De ez igaz, bármely sztrádára. Ha hosszabb szakaszon megy az ember, akkor már megéri. Őszintén megmondva Dunaújvárosig én sem venném meg.

Aladár69 2010.04.01. 14:02:23

@Fricy: én Dunaújvárosig is megvettem. Kétszer próbáltam a 6-oson menni, de tele lett a hócipőm a 10 (oda-vissza 20) körforgalommal. inkább a matrica...

gonosztojás (törölt) 2010.04.01. 14:04:01

Az alagut-völgyhíd kombó szimplán pénzszipka célját szolgáta.
Ilyen magasságkülönbség áthidalás töltéssel a meglévő pályákon és főutakon tucatjával van.
Aki az alagutak fele fog menni, figyelje meg hogy LEFELE mennek jó darabig, mert különben pár száz méter után a felszínre kerültek volna. Volt amelyiknek a tetejére földet kellett hordani.
Remélhetőleg utána fognak járni és kiderítik a felelősöket, hova kerültek az így kisíbolt milliárdok.

kulup 2010.04.01. 14:06:27

@Dmitri: Azért Boszniában nem ilyen rossz a helyzet, ahogy írod. Nemsokára elérnek Dobojig, folyamatosan csinálják. A nagyobb gond Szarajevótól délre lesz, ott sok a hegy, de ez már OFF, bocs.

Kalamona 2010.04.01. 14:10:54

@Fricy: ezt ilyen határozottan nem jelenteném ki, mert bizony volt olyan eset, amikor nekem "megérte" a matricavásárlást az utam.
Ebben mindenki saját maga dönt. Nem lehet mindent csak forintosítás alapján mérni.
Soha nem fogom elfelejteni a tavalyelőtti esetet, amikor öregPaks támfala alatt felborult egy bitument szállító mixer és 8 órán át se előre, se hátra.

curio1 2010.04.01. 14:12:36

Olvasva a kommentárokat, némi dejavu érzésem van. Amikor építették az M0 déli szakaszát akkor (bár Internet híján nem túl nagy) komoly viták voltak minek ide autóút, soha nem lesz kihasználva, csak pocsékolják a pénzt.
Ugyanakkor mintegy 10 év után már túltelített volt. Mivel kis hazánk mindíg híján volt a forrásoknak ezért csak húsz évvel később indul el talán az autópálya építése. Közben meg halál halál után.
Ez minden korban így volt. Az aktuális okosok mindíg megmondták, hogy bizony ide nem kellene annyit költeni mert minek. (150 éve a váci vasútra, 80 éve a Bián átvezető vasútra, holnap majd a nagy sebességű vasútra, már ha lesz)
Ha engedték volna 15 évvel ezelött az u.n. Déli autópályát megépíteni, amit forgalomhiányra hivatkozva fúrtak meg a hatóságok, akkor nem Budapesten keresztül kellene Lentiből Makóra (Olaszország-Románia) menni sok ezer kamionnak és autónak jelentősen megnövelve a baleseteket, a légszennyezést, stb. De akkor az okosok kiszámolták, hogy ez nem érheti meg és még a magánépítéshez sem adtak engedélyt, pedig a beruházónak a jelenlegi forgalom fele is megérte volna.

Girhes Joe 2010.04.01. 14:12:47

1. Kellett-e az M6?
Lehet valahol vitatni, hogy egyből kiépítjük teljes autópályára, vagy előbb megcsináljuk minimálváltozatban, aztán évtizedekig toldozgatjuk, mint anno az M7, M1, M3, M0 esetében történt, de én hajlok arra, hogy jobb, hogy végre normális autópályákat építünk, nem félmegoldásokat "ideiglenes" jelleggel, amiket aztán sose fejezünk be, mert közben a koncepció is megváltozik. Lásd pl. az M0-nak az 51-es út és M5 közötti szakaszát, ami épp mostanában válik tök feleslegessé, mert másfelé megy majd a végleges M0. Én biztos vagyok benne, hogy 5-10 éves távlatban már nem lesz túlméretezett az M6. Az igaz, hogy teltház se lesz, de hol van az megírva, hogy feltétlenül a nyári vasárnap esték balatoni forgalma kell minimálisan egy autópályához?

2. Kellettek-e az alagutak?
Valószínűleg igen. Lehet hogy valamivel lehetett volna olcsóbbra hozni több emelkedővel, kanyarral, bevágással, töltéssel, kerülővel, de teljesen nem úsztuk volna meg az összes alagutat. A terep rendkívül becsapós arrafelé, magasságban tényleg nevetségesek azok a "hegyek", de meredekségben nagyon is komolyak, ráadásul ahhoz már épp nem elég alacsonyak, hogy gazdaságosan beléjük lehessen vágni az utat, az anyaguk is szar, ráadásul olyan hosszan terül el a dombság, hogy legalább +50 km lett volna megkerülni dél felől. Azt hiszem, a végeredmény az indokolt műszaki megoldásra alapul, csak kicsit vastagon fogott a ceruza itt-ott.

3. Mi a helyzet a sebességkorlátozásokkal?
Na ezt én se értem, miért ilyen korlátozó a magyar szabályozás. Ha valaki járt a Brenner autópálya olasz oldalán, akkor látta, hogy ott gyakorlatilag nincs korlátozás, végig 130-as a pálya. Az alagutakban is, pedig nem szélesebbek, mint az M6-oson. A hidakon is, pedig sok helyen nincs rajtuk leállósáv. A kanyarokban is, pedig élesebbek mint az M6 kanyarja Nagytétényben, és ott aztán tényleg szakadák van a pálya mellett, nem felhagyott üres iparterület. Az osztrákok ugyan korlátoznak itt-ott, de ők is 100-ra, nem pedig 90-re, mint nálunk. A 80-ra korlátozott "autópályáról" már nem is beszélve (miközben a mucsaröcsögei bekötőút is 90-es).

4. Miért nem fejlesztik a vasutat?
Ez szerintem is felháborító. Igen, építeni kell autópályákat, de nem a vasút rovására kéne tenni! Egyik-másik fórumozó is olyan sötét mint az újgazdag BMW-s, amikor a vasút jelenlegi állapotát méri a vadiúj sztrádához, és erre hivatkozva mondja, hogy felejtsük el a vasutat. Igen, ami van az szar, de ha átépítették volna normálisan, ahogy az ígéretekben is szerepelt, akkor a vonat is bő másfél óra alatt érne Pécsre, mint az autó. Igen, a teszkóba a kefirt kamionnal viszik, az áruszállítás ma valóban nagyrészt közúton megy, de ez épp hogy nem a kívánatos állapot, változtatni kellene rajta, többek között épp azért olyan az útjaink állapota, mert mindent szart kamionnal viszünk, azt is, amit nem lenne muszáj. És az elfuserált tarifapolitika se a vasút elleni érv, hanem a döntéshozók elleni...

luck66 2010.04.01. 14:16:58

sokan azt nem veszik figyelembe,hogy a 6-os úton Szekszárd-Pécs,ami 55km,akár 1,5 óra is lehet és 1-200,kamiont, teherautót,munkagépet kell kerülgetni
-Szekszárd-Bp 140km és 2,5 óra hasonló okok és a lakott területek miatt, MÁV-val szintén,amúgy a régi 6-ost 60 évvel ezelőtti terheléshez és forgalomhoz építették,azóta csak toldozták erősítették,

DarthVader 2010.04.01. 14:21:52

Az nagyon tetszik, hogy "a bevágásból kiszedett földből megcsinálni a töltést". Ja. földből.
Na most ez löszből úgy néz ki, hogy a bevágásból el kell szállítani a löszt, a töltésbe meg oda kell hoznia földet. A lösz ugyanis, ha megázik, úgy viselkedik, mint a híg fos. A bevágás is megfolyik, meg a öltés is.
(Ld Duna-parti meg észak-Balatoni löszfolyások, partomlások) Az alagút teteje se véletlenül omlott be. A lösznek nincs tartása.

(Az összemosolygó mérnökök se igen ismerték a geológiai szerkezetét a nyomvonalnak, gondolom, különben nem mosolyogtak volna :)

Girhes Joe 2010.04.01. 14:23:01

@Aladár69:
Na ez a körforgalommánia is megérne egy külön posztot. Valami okos kitalálta, hogy kevesebb benne a baleset (jóhogy, hisz minden irányból gyakorlatilag meg kell állni a behaladás előtt - ilyen erővel fekvőrendőröket is rakhatnánk a főúrta), nosza akkor építsünk ilyet minden kis szar poros bekötőúthoz. Az eredmény az, hogy lassan már hosszabb az eljutási idő, mint régen, amikor még minden falun keresztülmentek az utak, de legalább nem kellett folyton megállni.

Nem azt mondom, hogy a körforgalom úgy általában hülyeség, de azt olyan csomópontokra találták ki, ahol minden út nagyjából egyforma forgalmú, de a forgalom egyik irányban se kritikusan nagy. Alárendelt úthoz lámpa, nagyon piszlicsáré úthoz stoptábla való, extrém forgalomhoz meg kétszintes kereszteződés.

Dmitri 2010.04.01. 14:24:54

@Kalamona: Jó, de a többi pálya mellett is jönne még össze. Bp-ről nézve azért fontos, hogy mi van a pálya vége felé, mert az határozza meg a minimum forgalmat. Az M6 esetén ez Pécs, meg egy egyelőre el sem készült E73 balkáni szakasza, ami szerintem csak sokára lesz rendesen kihasználva. Az M3-nál meg három nagy város, ebből kettő nagyobb mint Pécs, plusz egy sokkal nagyobb Ukrajna felől érkező tranzitforgalom. Én nem sajnálom az autópályát, sőt, örülök neki. De annak is örülnék, ha mindenki adójából kapnék egy házat a Rózsadombon. Csak kérdés, hogy ez rajtam kívül másnak megéri-e. Nekem nem az autópálya létével, hanem a megvalósításával van gondom. Egyelőre szerintem iszonyatosan kihasználatlan lesz. De örülnék neki, ha nektek lenne igazatok. Lehet, hogy feleslegesen játszom a vészmadarat. :)

DarthVader 2010.04.01. 14:29:04

@Gergő77: látszik, hogy főként főutakon jársz :) A mellékútról behajtóknak nem ennyire egyértelműen szar a körforgalom.
(Angliában sokszorosa a körforgalmak száma az itteniéknek, mégem morgolódnak. Igaz, ott nem anyázzák egymást a vezetők, maximálisan segítenek, a közlekedési morál fényévekkel előttünk jár. Amikor odamentünk, majdnem elütöttek a zebrán, mivel a másik irányból vártam a járművet, min a maláj díjbirkózó Fülig Jimmi pofonját, amikor hazajöttünk, akkor meg majdnem elütöttek a zebrán, mert leléptem a járdáról megszokásból, mondván, majd megállnak)

Dmitri 2010.04.01. 14:31:06

@kulup: Én úgy tudtam, hogy csak Szarajevó és Kakanj között van egyelőre kész az autópálya. Akkor tényleg jobban állnak, mint sejtettem.

blogreader 2010.04.01. 14:31:26

A magam részéről sok mindent el tudok fogadni: az alagutakat (biztos van műszaki oka, hogy miért lett bevágás helyett ilyen), a teljes autópályát is értem. egyszóval Pécsnek, Tolnának-Baranyának szerintem is nagyon jót tesz majd ez az autópálya. Mindenképp örülök neki, pedig a Főváros mellet lakom, Pécshez nem valószínű, hogy közöm lesz valaha is, de örülök, hogy végre nekik is van.

Amitől viszont kinyílt a bicska a zsebemben, az a vasútfejlesztés teljes hiánya, illetve az, hogy valaki a mostani 3,5 órás vasúti menetidőre hivatkozva teljes hülyeségnek tartja a vasútfejlesztést.
Könyörgöm: a vasútfejlesztés PONT arról szól (t volna), hogy ne 3,5 órás legyen a menetidő (ami tényleg botrányos), hanem európai tempóban és minőségben, 160-as pályán, Wifi-vel, a busznál és kocsinál nagyobb kényelemmel és térkínálattal, relax-lehetőséggel biztosítva teljen az a másfél óra, amíg Pécsre leér a vonat.

Ne a mostani színvonalból induljunk ki, amikor teljesen elutasítjuk a vasútfejlesztést, mert az, hogy most másfél óra helyett 3,5 óra a vonat menetideje, az a vasútfejlesztés hiányából adódik, és nem abból, hogy a vasút eleve pocsék és szedjük fel az összes sínt az országban...

Ahogy az autópályára jut pénz, úgy igenis jusson pénz a vonatok menetidejének csökkenésére is!!!

Ez nem azt jelenti, hogy rossz dolog az autópálya, hanem azt, hogy ma Magyarországon közlekedés-fejlesztés kimerül autópálya/autóútépítésben, és néhány (főleg Budapest vonzáskörzetében járkáló) hi-tech kirakatvonat vásárlásában, miközben a vidék vasúti lehetőségei csak süllyednek egyre lejjebb és lejjebb.

Ezért érzik úgy sokan (teljesen jogosan), hogy inkább autóba ülnek, mert gyorsabb és olcsóbb. Tenni kéne azért, hogy a vasút is gyors, kényelmes és olcsó legyen a távolsági utazásokhoz, de ehhez az kell, hogy ne csak autópályára költsünk milliárdokat.

luck66 2010.04.01. 14:33:21

@DarthVader: az alagút építő mérnökök azt mondták,h ők már keresztül fúrták az Alpokat minden irányból,de ez a löszös talaj olyan szar,hogy újra kell tanulniuk az alagút építést

Kalamona 2010.04.01. 14:35:15

@Dmitri: Megértelek, de már harmadszorra citálom az M3-as bevezető szakaszát, aminek építését végig asszisztáltam az előnyeivel és hátrányaival. Kinőttük. Már nem csak Zuglóban, hanem Rákospalotán is.
Az M6-ost is ki fogjuk nőni, hisz a városok terjeszkednek, a jelenleg mezőgazdasági területeket majd szépen átminősítik építési övezetnek/ipari területnek.
Nem az ujjamból szoptam ki, csak visszanéztem 1970-ig, amikor átadták a Budapest-Siófok autóutat.

Girhes Joe 2010.04.01. 14:35:32

@DarthVader:
Nem lakom főút mellett, nekem is föl kell rá jutnom. :) És lehet, hogy a stoptáblánál 5 percet kell dekkolni a feljutáshoz, de utána jóval többet nyer az ember azzal, hogy nem kell minden egyes bekötőútnál megállni, és gyakorlatilag elsőbbséget adni a főútra ráhajtónak.

A közlekedési kultúrában igazad van, de ez nem változtat a tervezés miatt meghosszabbodó eljutási időkön.

Aladár69 2010.04.01. 14:53:55

@blogreader: az általam korábban hivatkozott EU fejlesztési terv a TEN keretben nem csak az autópályák építését, hanem a vasút korszerűsítését (értsd: modern, 200 km/h sebességgel járható vasútvonalak) is célul tűzte ki. Ez jelen esetben valóban elmaradt, de ez nem csak Bp-Pécs viszonylatban igaz, hanem országos szinten! A következő kormány(ok) feladata mindenképpen az lenne, hogy a közúthálózat mellett a vasútfejlesztésre is nagyobb gondot fordítsanak. És nem elsősorban a személyszállítás, hanem a teherfuvarozás miatt.

Dmitri 2010.04.01. 14:56:26

@Kalamona: Az M3 bevezető szakasza kicsit más tészta. Ott nem az a gond, hogy a Hungáriára ömlő autókat nem tudja elnyelni rendesen a város? Az M6-nál ilyen probléma nem hiszem, hogy lesz. Sokkalta kevesebb ingázó lakik arra, ráadásul az út nem is mászik be a város belsejébe.

Kalamona 2010.04.01. 15:21:47

@Dmitri:
Egyáltalán nem más tészta, hisz 30 évvel ezelőtt ott is csak szántóföldek voltak Rákospalotán, majd Zuglóban a bolgárföldek a jobb oldalon, bal oldalon meg a Kacsóh Pongrác lakótelep.
Az út akkor ott sem mászott be a város belsejébe.
Egyáltalán nem gond a Hungária-Róber K. krt. befogadó képessége, mert azok egyébként sem mennek a belvárosba, hanem körbe viszik a forgalmat. A bejárók nagy száma a gond.
Egyébként a beírásaimban végig természetesnek tartottam, hogy az autópályát körül öleli előbb-utóbb a lakott terület. Te voltál az aki kifogásolta a lélekszámot, mint "végváros":)
Nemtok pontos számot, de sztem Pécsre is nagyon sok a bejáró...., ha csak a felsőoktatási intézményeire gondolok, már sok-sok települést felülmúl.

cso zsi 2010.04.01. 16:23:39

@blogreader: Autópályát, és vasutat is a beszedett pénzekből lehet építeni. Miből, mire, mennyi jut?
A vonatjegy nem olcsó, és akinek van autója, az igyekszik kerülni a használatát, hiszen egy 130 kilométeres út is tortúra egy 3 tagú (ebből egy 6 év alatti) családnak, csomaggal, esetleg babakocsival.
A vonathoz, és a vonattól a célig is oda kell jutni valahogy. Egy-két éve pusztán az átszállásra való várakozás hosszabb volt, mint amíg kocsival háztól-házig meg lehetett tenni az utat.

TottaKár 2010.04.01. 16:40:30

@Fricy: kanyarog -kanyarog de mi a kép mondanivalója?

ja még van benne emelkedő is
:))

daito 2010.04.01. 16:42:44

@Popeye76: neked is az a bajod, mint másoknak, hogy a végét látjátok a folyamatoknak. Sosem azt, honnan indult, hogy zajlott; hanem csak azt, hogy megépült ennyiért. Rá nem teszed a lábad, nyitás után 1 nappal mindenki őrült állat, aki csinálta. De már építés közben is. Szerintem a fél ország szabályosan drukkol, hogy öntse el a Duna a 4-es metrót.

Azt látjátok, hogy kerülhetett volna x mrd forintba, de ehelyett került x+100 mrd forintba. És akkor én vagyok az állat, a beruházó, mert ellopom a pénzt. Egy lépésre vagyok a logikátok szerint a szemét tolvajtól, akit árokba kell lőni, meg kulák listázni.

Egyrészt, a projektek minél bonyolultabbak, annál nehezebb összehasonlítani egyik verziójukat a másikkal. Egy ilyen projekt még irányítás, tervezés, vezetés szinten is több tucat, ha nem száz fős munka. Másrészt ezekben a munkákban a honpolgártól kezdve a szakértőkön át a polgármesterig, a politikusig mindenki savanyú arccal két orrtúrás között rídogál: lassú, csúnya, hülyeség, drága.

Persze semmi extra, idehaza otthon mindenki metrót, autópályát, villamost, hidat, erőművet tervez szabadidejében; amikor ezzel végez, akkor vacsora után kiszámolja a költségeket is; lefekvés után megálmodja a jogi buktatók megoldásait.

Mindenki szemét csípi, hogy mennyi pénzt "lopnak el" ilyen helyen; de basszus, ez az ország a tolvajok, nokiadobozos cégvezetők, hálapénzesek országa. Gyakorlatilag nem nagyon tudok olyan szakmát, szervezetet, céget, ami tiszta volna.

És a plusz 100 mrd nem úgy megy el, hogy bocs, most ennyivel többet kérek. Hanem boldog-boldogtalan érintett közigazgatásilag, és csak akkor bólint rá a beruházás őt érintő szakaszára, ha csontig kinyalja az ember a fenekét. Ha érinted a sokatok által annyit emlegetett vasútvonalat, akkor a MÁV képes 1 évig is engedélyeztetni házon belül. Szerinted annak van költségvonzata?

Szép lassan összekalapozza a sok éhes száj azt a 100 mrd forintot. Ha nem tetszik, akkor nézz utána mely pártok képviselőit érinthették az ügyet. Gondolj arra, ki van (még) hatalmon, nézz utána az érintett települések polgármestereinek, képviselőinek, ki milyen párt színében tündököl.

S mielőtt tippelgetnél: nem építek utakat, szerencsére közöm sincs az autópálya bizniszhez; én egy másik beruházói vonalon szívok.

Viszont láttam azt, amikor nyáron-ősszel-télen-tavasszal még vasárnap este is dolgoztak azok a hősök/szerencsétlenek/állatok odakint a 6-os mellett; és ez en bloc az országra nem túl jellemző. És emelem kalapom előttük, mert valami iszonyat nagyot építettek oda az ország közepére.

szimplán csak Geri 2010.04.02. 11:38:09

Aki azt hiszi, az autopálya majd élinkíti a gazdaságot a pálya mellett az ostoba.......Sokkal fontosabb a pénzügyi környezet stb. egy cégnek, mint az, hogy 40 perccel hamarabb ér le mint eddig......Ha nincs mire alapozni egy fejlesztést akkor az nem fog megvalósulni egy autopálya miatt. Ez a baj a magyar felfogással. Az autópálya az infrastruktúrának csak egy elég kicsi része, sokkal fontosabb lenne pl. a szakképzett munkaerő, de azzal nem lehet kampányolni, hogy átképeztünk 2000 embert az országban, akinek használható tudása van.

Káposztakukac 2010.04.02. 12:06:14

@szimplán csak Geri: tévedsz. szakképzett munkaerőből, pont, hogy van elég magyarországon, egyes területeken még sok is. sehol sem az a gond, hogy kevés a munkaerő... az autópálya a kiszámítható logisztika miatt fontos. nem azért, mert a főnök 40 perccel hamarabb leér a rózsadombi kúriájáról, hanem a just in time beszállítási lánc révén megvalósuló munkafolyamatoknál bízni lehet abban, hogy időben odaérnek a holmik, és nem dugóban áll az országúti baleset miatt a teherautók hada.

gramercy 2010.04.02. 12:30:59

@Dmitri: en sem az M6-ot epitettem volna meg eloszor, de nem tartom igy sem feleslegesnek

csak az M85, M86, M4, M0 es M10 utan epitettem volna :)

szimplán csak Geri 2010.04.02. 12:35:29

Egy összeszerelő üzemhez lehet van elég szakképzett munkaerő, oda max 8 általános kell szóval ebben igazad van, meg talán mérnök is akad, de szakmunkásokat hol találsz manapság eleget? Hegesztőt, gép-karosszéria lakatost, egyéb fémipari munkást. A just in time lényege nyílván a minimum raktározás, de azért ez sem úgy működik, hogy áll a termelés, mert Bélabá a dugóban áll.Ezért is fontos, hogy legyenek olyan cégek a környéken, akik megfelelő beszállítók lehetnek, hogy ne az ország másik végéből kelljen hozni a termeléshez szükséges alapanyagokat. Hidd el, a szakirodalmakban sem gondolják úgy, hogy egy autopálya tud dinamizálni egy térséget. Debrecen is az egyik legjobb gazdaságu vidéki város és semmi köze nincs az autopályához, mert azt csak 2006-ban adták át, Budapest is mesze van, a határ megközelítése sem éppen könnyű és mégis minden működik.

Quick_6 2010.04.02. 14:54:35

Az remélem mindenki tudja, hogy az M6-os 100%-ban hitelből épült...

Káposztakukac 2010.04.02. 19:02:21

@szimplán csak Geri: bocsi, de debrecen mégis miért is olyan jó gazdaságú város? konkrétan olyan forráshiány van, hogy a megalomán projektet törlesztőrészéeteit nem tudják fizetni. bocs, ha elkeserítelek, de ha budapesten kívül erős gazdaságú várost akarsz látni, akkor győrbe, székesfehérvárra, kecskemétre, esztergomba menjél, valamint a budapest 30-60 km.es vonzáskörében lévő egyéb városokba.

ne most 2010.04.04. 11:57:51

Az egyik legjobb autópálya lett. Sajnos érezni a teljesen idejét múlt szabályozást, állami hivatalok , önkörmányzatok teszik lehetetlenné a normális megoldásokat.

M60-on gyakorlatilag végig 110km-h a max. az alagutakban 90km/h. Az m6 bevezető 100km/h.

Új út, forgalom semmi, autópálya 90km/h. A végtelen alkalmatlanság a szabályozási oldalon.

Rocko- 2010.05.02. 14:31:59

"Kezdve az M0-ás háromszintes csomópontjától"
elnézést, én szoktam errefelé járni, de valahogy sehol nem látom a háromszintes csomópontot. ez marketing duma vagy megmutatná valaki, hogy mitől is háromszintes?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.04. 08:59:30

@Rocko-:
Részben marketingduma.
Első szint: Angeli utca. Második szint: M0. Harmadik szint: M6 felüljáró.

Rocko- 2010.05.10. 16:22:29

@Fricy: ja hogy úgy. értem.
hááát, nekem a 3 szint 3 egymás alatt lévő, eltérő irányt jelent.
ez is 3 szint, csak nem egymás alatt.

kösz.