A tervezés óta botrányok kísérte autópálya két új szakaszát adták át 2010. március 31-én. A 2007-ben elkészült Érdi tető - Dunaújváros, majd a 2008-tól használható Érdi tető - M0 közötti szakaszok után egyszerre adták át az M6-os Dunaújváros - Szekszárd és a Szekszárd - Bóly, valamint az M60-as Bóly - Pécs szakaszait.
Szekszárd
Nem titkolt módon elsősorban a szintén botrányos Pécs - Európa Kulturális Fővárosa 2010 rendezvénysorozat miatt lett hirtelen nagyon sürgős az M6/M60 megépítése, hogy minél gyorsabban és kényelmesebben el lehessen jutni a fővárosból a Mecsek déli lankáira. Azt nem tudom miből gondolták, hogy tömegek fogna útra kerekedni. Megjegyzendő, hogy vasútfejlesztésről szó sem esett soha.
Paks
Az egész M6-ra igaz a megalománia. Kezdve az M0-ás háromszintes csomópontjától a néhol 3 sávos szakaszokon át az M8-as túlméretezett, kollektorpályás csomópontjáig. Ellenvéleményként szokták felhozni erre azt, hogy a későbbiekben legalább nem kell átépíteni az autópályát, ha megnövekedik a forgalom. A kérdés, hogy ez mikor lesz.
Mielőtt elkészültek a tervek a további szakaszokra, azt gondolták sokan, hogy a Kőröshegyi-viaduktnál nem lehet furcsább műtárgyat építeni az országban. Tévedtek. Az alagúttervező lobbi jól végezte dolgát, aminek hatására négy alagút építését irányozták elő a tolnai és baranyai havasokban, néhány völgyhíddal fűszerezve. A felháborodás után alternatív nyomvonal tervezésére írtak ki közbeszerzést, melynek eredményeképp el is készültek a tervek, azonban azokat nem találták megfelelőnek. Így maradhattak az alagutak.
Bátaszék
Miért volt szükség mégis az új útra? Nos, elég nehézkes volt a közlekedés a 6-os számú főúton. Elkerülő szakaszok lényegében nem voltak, a településeken átkelve lehetett csak továbbhaladni. Ez az ott élőknek sem volt jó és az eljutási idő is növekedett. Ha meg két település között lehetett volna gyorsabban menni, akkor egy-egy kamion mögött torlódott fel a kocsisor. A szembejövők miatt sokszor fordult elő, hogy kilométereken át lehetetlen volt előzni. Ezeket figyelembe véve, a forgalmi igényeket tekintve nem lehet kijelenteni azt, hogy értelmetlen beruházás jött létre. Azon már viszont el lehet gondolkodni, hogy a megfelelő műszaki paraméterek szerint történt e mindez. Az autópálya-tervezési szabványunk olyan amilyen. Valószínű nem véletlenül „lazább” Horvátországban vagy Ausztriában. Lehet, hogy elegendő lett volna autóútként vagy félautópályaként megépíteni egyes szakaszokat, biztosítva a lehetőséget az autópályává történő fejlesztésre.
Március utolsó napján 140 km-nyi autópályát adtak át, amire még nem volt és valószínűleg jó ideig nem is lesz példa. Bár még aznap is bizonytalan volt, hogy csak a szalagokat vágják át vagy valóban végig lehet autózni a teljessztrádán. A Dunaújváros-Szekszárd szakaszt a Bilfinger és a Porr alkotta konzorcium beruházásában készült el mintegy 120 milliárd Ft-ért, míg a Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszt a Strabag és a Colas alkotta konzorcium kivitelezte 266 milliárd Ft-ért. PPP-konstrukcióban épült meg az aszfaltcsík, melyet 30 év alatt fizet vissza a magyar állam a fenti vállalatoknak. Az autópályát cserébe nekik kell addig üzemeltetni, karbantartani és a szükséges felújításokat elvégezni.
Gyűrűs árok
A Dunaújváros-Szekszárd szakaszon (76+200 km - 141+300 km) nyolc csomópont épült: Dunaföldvár-Észak, Dunaföldvár-Centrum, Gabonásvölgy, Paks-Nyugat, Paks-Dél, Fadd-Tengelic, Szedres és Tolna. Paks és Fácánkert mellett komplex pihenők létesülnek. Hat darab völgyhídkészült ezen a 65 km-en, melyek közül a leghosszabb a 636 méteres a Gyűrűs árok felett húzódik. Tengelicnél helyezték el a mérnökségi telepet.
Alagút és diszpécserközpont
A Szekszárd-Bóly szakaszon (141+300 - 192+200 km) hat csomópont épült: M6-M9 csomópont, Szekszárd-Kelet, Szeszárd-Dél, Bátaszék-Alsónyék, Véménd-Palotabozsók, Mohács. Itt épültek az ominózus alagutak az alábbi hosszakkal: 1331 m (Bátaszék alagút), 399 m (Geresd alagút), 865 m (Baranya alagút), 418 m (Véménd alagút). Geresdnél lesz egy komplex pihenő, míg a mérnökségi telep Bátaszék mellett került elhelyezésre. Mohács után készült el az M6-M60 elválási csomópontja. Itt csak a gyűjtő-elosztó pálya kapott burkolatot, mert bizonytalan jelenleg, hogy mikor folytatódhat az építkezés a határ felé.
M6/M60 elválási csomópont
Az M60-as autópálya Bóly-Pécs szakasza 30,2 km hosszú. Három helyen épült csomópont: Bóly, Pécs-Kelet (57-es út) és Pécs-Dél (58-as út). Belvárdgyulánál létesült egy komplex pihenő, az autópálya-mérnökség pedig Pécsudvarnál. Szerencsés lett volna, ha az M60-as visszakötése megépült volna a 6-os úthoz. Hiába négysávosították az 58-as utat Pécsig, a 6-os útra mégis csak a városon át lehet továbbmenni.
Birján, M60
Az M6/M60-as autópályán az ország más autópályáira is érvényes matricával lehet autózni. Az újonnan átadott szakaszok teljes hossza fizetős.
Az autópálya üzemeltetőinek honlapja:
M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. (Dunaújváros-Szekszárd)
Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (Szekszárd-Bóly-Pécs)
A képek az m60.hu oldalról származnak.