Egyesült Királyság
Március 11-én mutatták be a brit kormány nagysebességű vasutak építésére vonatkozó stratégia programját. A hosszú távú tervek szerint 2026-ra készülne el a London-Birmingham vonal 400 km/h tervezési sebességhez tartozó paraméterekkel. A High Speed Two vonal az Euston pályaudvarról indulna és több helyen kapcsolódna a meglévő londoni közösségi közlekedési hálózathoz, biztosítva az átszállást és az elérhetőséget. A meglévő Chiltern vasúti folyosón keresztül hagyná el Londont a vonal és tartana észak-nyugat felé. Birminghamnél lenne állomása a reptérnél is, míg a végállomás a Curzon Streetnél lenne kialakítva. A 190 km-es vonal építési költségét 15,8 és 17,4 milliárd font között állapították meg. 360 km/h-val szeretnék a vonatokat közlekedtetni, aminek révén a menetidő 45 percre csökkenne a két nagyváros között. 2017-nél előbb nem indulhat el a kivitelezés, mely az előtanulmányok szerint minimum 6 és fél évet venne igénybe, míg a beüzemelés további két évig tartana. A teljes vonal 540 km-esre bővülhet majd, észak felé terjeszkedve, egészen elérve Glasgowig. A vonalnak lenne több leágazása is: egy Manchester felé, egy pedig Edinburgh felé. (A térkép a www.bbc.co.uk oldalról származik.)
Oroszország
Talgo Spanyolországban (Kép: Luis Miguel, Flickr.com)
Talgo vonatokkal fognak teszteket végezni egy Moszkva környéki kutatóközpontban. Szeretnék ugyanis kideríteni, hogy orosz körülmények között hogyan működik a spanyol vonat automatikus nyomtávváltó rendszere. Spanyolországban ugyanis ilyen járművek is közlekednek, melyek révén megállás nélkül tudnak a vonatok áttérni az 1668 mm-es széles nyomtávról az 1435 mm-es normál nyomtávra. Oroszországban viszont 1520 mm-es a széles nyomtáv. Az RZD tervei között szerepel közvetlen európai vonatok indítása Varsóba, Berlinbe és Prágába. Ezen kívül tesztfutásokat kívánnak végezni a Moszkva-Szentpétervár viszonylaton is.
Marokkó
A tervezett marokkói nsv-hálózat (Térkép: www.oncf.ma)
Júniusban kezdődhet az építkezés Casablanca és Tanger között, miután februárban megállapodás született a finanszírozásról az állami vasútvállalat (ONCF) és a kormány között. A munkálatok 2015-re fejeződhetnek be. Eredményeként a majdnem 6 órás út közel a harmadára csökkenhet. A beruházás költségét 2,5 milliárd $-ra becsülik (20 milliárd dirham), mely tartalmazza az infrastruktúra és a járművek árát is.