Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Még több Oyster

2010.01.02. 08:23 Fricy

2010. január 2-tól elfogadják az Oystert az összes londoni vasútvonalon is. Így az eddig a TfL (Transport for London, a londoni BKV) egyébként sem kis számú járatán kívül újabb alternatíva nyílt az Oystert használó utasok előtt a brit fővárosban.

Oyster kártya (Forrás: www.tfl.gov.uk) 

De mi is az az Oyster? Nem más, mint egy olyan elektronikus kártya, ami bérletként funkcionál, vagy pedig addig utazhatunk, amíg a rá feltöltött keretösszegből telik rá. Bankkártya méretű és a jegykezelők esetében érintés nélkül működik. Vagyis nem kell sehova betenni, hogy érzékelje azt az automata, mindössze a rajta elhelyezkedő sárga felületre kell rátenni azt. Leolvasóberendezés a metrón, a DLR-n és az Overgroundon kívül természetesen az autóbuszokon és a villamosmegállókban is található.

Eddig azért nem lehetett az Oystert a nagyvasúti vonalakon használni, mert nem állt rendelkezésre a megfelelő infrastruktúra. Összesen 350 állomáson ill. pályaudvaron kellett elhelyezni a leolvasó berendezéseket. Valamint meg kellett oldani az elszámolást a TfL és a vasúttársaságok között.

Oyster leolvasó egy metróállomáson (Forrás: flickr.com, tompagenet)

Ha a TravelCard (bérlet) érvényességi területén ill. London határain túlra szeretnénk utazni, akkor ún. Oyster Extension Permits kiváltására van szükség. Ez ingyenes ugyan, de sorba kell érte állni a pénztáraknál, az automatáknál vagy a trafikban, és csak egy utazás erejéig érvényes. Továbbra sem használható a Heathrow Express járatain és a nagysebességű járatokon St. Pancras International és Stratford International állomások között.

Térkép az Oystert elfogadó vasútvonalakról (pdf) itt

Share |

54 komment · 1 trackback

Címkék: közlekedés london vonat vasút oyster

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr261637304

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: treadmill cover folding 2018.05.25. 17:05:13

Running in winter - Futás télen - Oatmeal_queen_

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pszichoapu 2010.01.02. 09:21:28

tudja valaki hogy tudnám meg nézni mennyi van még az oyster kártyamon?
köszi

fishbone973 2010.01.02. 09:27:41

@pszichoapu:
szerintem csak a pénztárosok tudják megmondani

nakiazaki 2010.01.02. 09:40:54

a metróállomásokon az automatáknál lekérdezhető

HSzilvia 2010.01.02. 09:41:20

Minden állomáson a feltöltőautomatáknál ellenőrizni tudod, a pénztárosok is megmondják általában minden feltöltés után, vagy alternatív megoldásként az összes boltban (ahol ki van rakva a sárga oyster jel) meg tudod kérdezni.

BoBszi 2010.01.02. 09:44:51

@pszichoapu:
Barhol.Amikor bemesz a kapun a metronal, ki irja mennyi van rajta, miko kijosz ki irja mennyit vett le, ugyszinten a buszon ki irja, de ha nem utazol akkor barmelyik stationnel fel lehet tolteni hozza erinted az automatahoz es ki irja a rajta levo oszeget. He pedig be mesz akarmelyik shopba ahol fel lehet tolteni ugyszinten megtalalhatoak ezek a sarga le olvasok es az elado szivesen megmondja mennyi egyseged van...

kzolika 2010.01.02. 09:46:38

@pszichoapu: Londonban vagy Magyarországról?

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2010.01.02. 09:49:29

minden kártyát online tudod regisztrálni..
és amint regisztráltad, vissza tudod nézni az összes utazásodat, természetesen látod az egyenlegedet is, és online fel is tudod tölteni...

legalábbis én ennyi funcióját használom, de lehet van még több is. passz

Chris_London 2010.01.02. 09:50:34

Megjegyzés a cikkhez:
A kártyát NEM ELHÚZNI kell a leolvasó felett, hanem ráhelyezni. Volt jó kis kampány, mert a sok értelmetlen beragadt a kapu előtt, ami természetesen nem nyilt ki, mert az olvasó nem érzékelte rendesen a kártyát. Ezt talán ki kéne javítani a cikken.

Egyenleg: ha regisztrálod a kártyádat, akkor az interneten is meg tudod nézni az egyenleget. Azt is, hogy hova, mikor, mennyiért utaztál. És persze fel is lehet ott tölteni a kártyát, az egyetlen hátránya, hogy meg kell adnod az állomást, aminek a leolvasójánál bemész, hogy ez megtörténjen.

Ti használjátok az auto top-upot?

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.02. 09:51:11

Megnyugtató tudni, hogy máshol legalább van ilyen... Jól hallottam, hogy a Japóknál ugyanez van, csak mobillal?

Rocko- 2010.01.02. 09:54:15

micsoda baromság, ilyen drága dolgokkal szórakoznak megfelelő biztonsági őrök helyett meg lukasztós jegyek helyett!

Rocko- 2010.01.02. 09:56:37

@Chris_London: akkor a sárga matricán miért van mozdulat képe?

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.02. 10:00:16

@Tomivagyok: Mondjuk az összes utazás visszanézése érdekes. Az ilyen kártyákkal tehát könnyen nyomon lehet követni bárkit, hogy merre jár, ha tömegközlekedik. Persze, akinek nincs vaj a füle mögött, azt ez nem zavarja, lehet mondani. :P

WhatTheFuck (törölt) 2010.01.02. 10:01:44

@pszichoapu: ha regisztralva van a kartyad a tfl weboldalan akkor meg tudod nezni ott is.

WhatTheFuck (törölt) 2010.01.02. 10:03:39

a villamoson nincs keszulek, viszont a villamos megalloban van ahol le tudod huzni a kartyad.

Chris_London 2010.01.02. 10:10:13

@Rocko-:
Az elmúlt néhány év alatt még nem próbáltam rájönni az absztrakt kép értelmezésére. Úgy voltam vele, hogy biztos dekoratív elem vagy logó. Én inkább a bemondott és leírt használati utasításokat követtem. És néztem a sok bambán néző emberkét akik 5-10 cmről megmutatják a a néhány centis leolvasónak mozgásban a kártyájukat a vastag tárcájukból vagy táskájukból. Biztos ők is jók absztrakt képelemzésből és kissé megfogyatkozott a szövegértelmezési képességük. Szerencsére mára a legtöbb ember tudja dekódolni az írott és audió információt és elég kevés bambán néző ember van, aki nem tud átmenni a kapukon. :D

Gyulimali 2010.01.02. 10:11:27

@Rocko-:
Barátom! Az nem a mozdulat képe, de ha nagyon bele akarok egy mozdulatot magyarázni, akkor egy körkörös mozdulat lenne az, és nem elhúzás felette...
Amúgy szerintem, azt leszámítva, hogy (nem)kicsit azért Nagytestvéres ez a teljes nyilvántartás, ez az Oyster dolog nagyon szuper és kényelmes. Kár, hogy itthon még nincs ilyen. Bár, az ork had által okozott adrenalin szint emelkedésnek is van egyfajta bája.

Chris_London 2010.01.02. 10:13:46

@Krajcs:
Isztambulban van egy hasonló. Ott egy kis laposelem kinézetű vmi be van ragasztva egy kulcstartónak kinéző műanyag izébe és azt kell belerakni egy arra kitalált lyukba a kapunál.

Sendmailto 2010.01.02. 10:13:59

nem elfelejteni hogy oyserrel olcsobb a jegy mintha siman papir jegyet vennel..

Pipas 2010.01.02. 10:21:02

Finnországban már nagyon régen így megy. Úgy híják, hogy 'travel card' és működik a metrón, a helyi vonatokon, a buszokon, a villamosokon és a HKL által üzemeltetett hajókon. Nagyon praktikus.

csikano 2010.01.02. 10:25:29

na végre, 100 éve olvasgatok blogokat, de még soha egyikhez sem írtam kommentet, nyílván ez engem minősít, DE végre megjelent az első, valóban értelmes és hasznos blog az index környékén, úgyhogy megírom életem első és utolsó kommentjét, Köszönet a figyelmeztetésért, magam és a többi Londonban élő nevében, Thx a very much:)
(Nekem nagyon nem mindegy a jegyvásárlás miatt.)

na_meg_ilyet 2010.01.02. 10:29:01

@agyvihar: Ez nem zavarja oket, meg az se hogy tulajdonkepp az egesz orszag egy bazi nagy big brother. Az hogy mar mindennek a tetejebe szemelyi igazolvanyt is bevezetnenek, na az mar kiveri a biztositekot naluk.

Aggie 2010.01.02. 10:42:26

@Rocko:
sajat tapasztalatbol azt javasolnam, hogy erintuk hozza, mert ha nem erzekeli a sarga, hogy te ott voltal, akkor azt egy 4 fontos levonassal honoralja a TFL. Naluk ugyanis ugy tunik, hogy te nem mentel ki vagy be valamelyik allomason. Ennek az az oka, hogy eleg sok allomason ki lehet menni kapu nelkul, foleg a kisebb helyeken es a kulso zonakban. Persze ezt a 4 fontot vissza lehet szerezni - de ehhez egy nem helyi szamot kell hivni, ami eleg draga.

Heck Elek 2010.01.02. 10:45:54

Az oroszoknál (Moszkvában) is ilyen van már jópár éve.
Nálunk talán Albánia után 25 évvel meglesz.

FormatC: 2010.01.02. 10:48:05

"...hülye angolok! Angol hülyék!" (még mielőtt valaki felháborodna, aki nem ismeri, részlet a 'Gyalog galopp'-ból).
Röviden: tudták, merték, tették. Nálunk is minden technológia, know-how megvan, hogy ez így működjön. Hogy mégis miért nincs: mert sokan beleugatnak és mindenki csak azt nézi, mit lehetne ebből lenyúlni. Pedig rendkívül egyszerű a dolog: döntés kellene, hagyni érvényesülni azokat, akik értenek hozzá - na meg némi pénz .A Projektre és nem a zsebekbe...

LajosPataki · http://lajospataki.com 2010.01.02. 10:57:23

Pedig voltak valamifele metrokapuk Bp-en is. Nem teljesen automatizalt, ha jol tudom...de volt. Javitson vki..

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.01.02. 10:57:58

Szöulban is ilyen van, csak annyiban egyszerűbb, hogy nem feltétlenül kell hozzá külön kártya se, bizonyos bankkártyákkal direktben működik.
A kártyát elő se kell venni, elég, ha a pénztárcát az érzékelőhöz teszed, amiben a kártya van.
Gyakorlatilag - ahogy tapasztaltam - minden buszon és metrón használható.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.01.02. 10:59:42

@capture3: Ja, valaha voltak és pénzbedobással működtek, talán 2 forinttal, ha jól emlékszem. :)
Ha nem dobtad be, kicsapódott egy kar és lezárta az átjárást, mikor el akartál slisszolni.

Aggie 2010.01.02. 11:02:02

"...Azonban csak úgy utazhatunk az Oysterrel a vasútvonalakon, ha az bérletként funkcionál...."

Ez nem igaz, pont az a lenyege, a mostani modositasnak, hogy lehet feltoltos (PAYG) kartyaval is hasznalni a vonatokat. Eddig csak megvaltott jeggyel lehetett felszalni vagy travelcarddal. A masik nagyon jo dolog, hogy mostantol a vasutvonalakon is mukodik a capping, azaz csak egy maximalis osszegig terheli a kartyat a rendszer.

FormatC: 2010.01.02. 11:04:19

Igen, én még az egyforintos változatra is emléxem... (Úgy térden vágott, ha véletlenül nem dobtál, vagy elromlott, hogy ippeg 8 napon belül gyógyulót okozott...)
A BKV-nál egy ilyen (vagy hasonló) rendszer megvalósítása már több mint 5 éve "napirenden" van - csak még nem találták meg, hogy melyik rendszer / változat lenne a legkifizetődőbb - ha értitek mire gondolok...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.01.02. 11:09:24

@Aggie:
Akkor rosszul értelmeztem a tájékoztatót. De az Oyster Extension Permits ettől még létetik.

Dr Gregory House 2010.01.02. 11:10:20

@csikano:
„Thx a very much:)”
Biztos, hogy Londonban élsz?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.01.02. 11:11:15

@FormatC::
Ja, már vagy 2 éve múködik a kisföldalatti állomásain a kísérelti kapu... Legalábbis 4-5 éve ezt mondták. Nagy csönd van azóta is az Elektra körül.

Aggie 2010.01.02. 11:13:57

@Fricy:
Oyster Extension Permit csak akkor kell, ha van mondjuk 1-2 zonara travelcardod es a 3. zonaba utaznal.
Ha csak PAYGkent hasznalod a kartyadat, akkor nem kell.

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2010.01.02. 11:29:34

@agyvihar: hát igen!:) ahogy a bankkártyád alapján is mindig tudják, hogy mit vettél, és hol használtad, milyen összegekért, és micsodát...---->már is ki lehet találni milyen szórólapot érdemes Hozzád bedobni :)

jah és az ellenőrök nyakában is van egy ilyen kütyü, amihez ha hozzáérinti a kártyádat, tudja, hogy mikor szálltál fel, és melyik állomáson.

jah és a kártya előnye, hogy nem kell előbányásznod a kártyát... ha bennehagyod a pénztárcádban és a péntárcát érinted oda, ugy is mukodik.. vagy ha a kabátzsebedben van, és a kabátodat érinted oda.. vagy ha... stb stb :)
apróság. de amikor rohansz akkor hasznos!

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.01.02. 11:34:03

@Aggie:
Ah, so. Már értem. Köszi az észrevételt, kiszedtem a szövegből.

Heck Elek 2010.01.02. 11:34:49

@Dr Gregory House:
A(z) ""thanks a very much"" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 15 100 000 találatból. (0,14 másodperc)
A(z) ""thank you a very much"" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 44 800 000 találatból.

Mi a baj ezzel ? Szleng ugyan, de, amint látod, elég gyakran használt.

pg2 2010.01.02. 11:48:06

@Tomivagyok: Azt, hogy mit vettél, csak a bolt tudja. A Giro az összeget, a kezelő bankokat és a terminált azonosítja. Na meg persze az időpontot.

Egyébként meg ha nem lenne ilyen ellenőrizhető követőrendszer, akkor meg mindenki azon rinyálna, hogy vajon hogyan ellenőrizheti, hogy nem többet vettek le a kártyájáról. A fontos az, hogy a szolgáltatón és rajtad kívül más ne férhessen hozzá.

monyon le 2010.01.02. 11:53:42

Sok Európai városban van hason megoldás (kivéve Bp). Kis hazánkban a mind ezt humán erőforrással oldják meg azaz BKV-s Ogrékkal.

Na mármost karácson előtt, a kis földalatti állomásain mint két oldalon 3-3 Humán beengedő kapu működött. Jegy vásárlási lehetőség ne is mondjam egyenlő a 0-val. Illetve csak az állomás területén automatából ami nem működik, vagy esetleg a kutyaólból. De addig is be kell jutni valahogy az állomás területére az BKV-s ellenőrökön keresztül.

Kicsit utána számolva: 11 megálló a Mexikó és a Vörösmarti Tér között x 3 BKV Orgéval, mind két oldalon = 66 Humán beléptetőkapu :)

66 Budapesti Humán beléptető rendszer éves költsége, ha csak a min. bérrel számolok ca. 110 Mill. HUF !!!

Ja és a BKV vonaljegy (nem idő korlátos) 1,056 GBP átszámítva.

pg2 2010.01.02. 11:53:44

@Tomivagyok: "már is ki lehet találni milyen szórólapot érdemes Hozzád bedobni"

Ja, még valami. Ugyan a terminál azonosításából, illetve a kedvezményezett számlából tudható, hogy hol vásároltál, ergo nagyjából behatárolható, hogy mi érdekel, azért asszem te sem gondolkodnál sokáig a bank-/kártya-váltásról, ha akár csak egyetlen tranzakció adatai harmadik félhez kerülnének...

pg2 2010.01.02. 11:56:15

@monyon le: Vsalamit rosszul tudsz. A metrón / Milfavon időkorlátos, illetve a nem lyukasztós érvényesítő is tesz rá időpontot...

Heck Elek 2010.01.02. 11:56:24

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
reméljük, hogy nem érkezik meg soha. ...képzeld csak, mennyi célprémiumot fognak felvenni a Szalainé2-k egy ilyen jelentős újításra. ..arról nem is beszélve, hogy hány milliárddal fogja lenyúlni őket (minket) a cuccot 4-5-szörös áron szállító cég.. vehetjük fel rá az újabb IMF hitel, és még az unokád unokája is azt fogja fizetni, amikor már régen nem lesz BKV.

OmegA404 (törölt) 2010.01.02. 11:58:42

erre nem tellik csak az elvtársaknak jutt

EMP 2010.01.02. 11:59:09

Nehany eve azert kezdtek el nagyon komolyan nyomni az oystert mert a sok sok tonna magnescsikos papir jegy hulladekot akartak csokkenteni.
Ertitek a logikat abban miert nem hasznal ilyet a bkv: alig van aki hasznal jegyet vagyis nem jarna lenyeges hulladekcsokkentessel.. :)

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2010.01.02. 12:43:20

@pg2: erre nem mondok semmit!

de kívánom, hogy legyen igazad :)

FormatC: 2010.01.02. 12:51:29

Ha akkor, amikor először elkezdte a BKV az Elektra bevezetésének előkészületeit, végigmegy a projekt, akkor ma már kb. 2 éve hasonló működhetne legalább a metróvonalakon (aztán a HÉV-en tervezték, majd a villamosokon és végül a buszokon).

Hogy jön a multi és 2x 3x áron eladja nekünk? Talán egy kicsit túlzó a szorzó tényező. De azon elgondolkodtatok már, hogy miért is van szükség ilyen "szorzótényezők" alkalmazására?

Heck Elek 2010.01.02. 12:59:53

@FormatC:: milyen multi ? hol élsz te ? Egy multi nem alkalmas erre. Ahogy ez lenni szokott, majd Gipsz Jakab meg Jatt Jolán alapít egy 10eFt-os Bt-t egy panelbe a hatodik emeletre bejelentve a közbeszerzési pályázat kiírásának napján, és ők nyerik a 35 milliárdos tendert.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.01.02. 13:09:48

No meg egy ilyennel betennének a virágzó hamis-bérlet és utasverő ork biznisznek.

Rob67 2010.01.02. 13:12:40

@na_meg_ilyet: És ki a faszt érdekel a Big Bráner?
Maximum azt akin ek van valami takargatni valója, meg persze az ingyenélű ombuccmant.
Nekem nincs bajom azzal ha megtudják mondani merre is közlekedtem és vásároltam.

FormatC: 2010.01.02. 13:17:49

@Heck Elek: Na azér' ne legyünk már ilyen naivak... Dolgoztál már Magyarországra betelepült multival / multiknak? Ők többek között attól is sikeresek, hogy igen jól tudnak alkalmazkodni a helyi "viszonyokhoz".

De ha már itt tartunk, van olyan tisztán magyar cég, ráadásul kicsi, aki meg tudná csinálni ezt a rendszert, mégsem Gipsz Jakab és nem Jatt Jolán.
De nálunk nem az a cél, hogy valami megfizethető módon, gyorsan megvalósuljon és ettől az embereknek jobb legyen.

os2_fan 2010.01.02. 13:25:37

Eddig is lehetett az Oystert a londoni körzeten belüli vasútállomásokon használni, ha legalább heti bérletet váltottál rá. Ami az újdonság, az a top-up Oyster. Azaz a cikkben említett előre feltöltött keretösszeget nem lehetett elhasználni a vasúton utazáshoz.
És ez a lehetőség akkor lesz nagyon jó, ha feltöltő automatákat is elhelyznek a vasútállomásokon, ami még nem igazán történt meg.
Én személy szerint nagyon várom, ugyanis nekem pont a londoni vasúthálózatot kell elsősorban használnom, azonban nálunk a helyi vasútállomáson még nincs ilyen automata és a top-up Oyster kioszk is alig akad a környéken vagy messze van az állomástól. Ez azt jelenti, hogy máshol kell feltölteni az oystert. Persze ettől még a bérletpénztárban nyilván lehet majd, de az lassabb és sorba kell állni.
Amit viszont nem vezetnek be, pedig nagyon kellene, ha már a mágnescsíkos kártya hulladék csökkentéséről van szó, az a napijegy feltöltési lehetőség Oyster kártyára. Napijegyből valamiért csak papírkártyát lehet váltani, Oysterre nem lehet ilyesmit rátölteni.

Gyulimali 2010.01.02. 13:39:11

@os2_fan:
De nem úgy van, hogy ha van pénz a kártyádon, akkor egy adott összegnél nem von le többet?
Amikor kint éltem, akkor 4.80 volt ez a napi összeghatár. Ez kvázi egy napi bérlet volt, és nem kellett vacakolni a bérlet vásárlással. Meg, azt hiszem, hogy így még olcsóbban is jöttem volna ki, mert a papír alapú napijegy valami 7.80 lett volna. Mondjuk, már eléggé homályosak az emlékeim, mert ez 2006 végén volt, én mindig 5 zónás havi bérletet vettem, és mindig volt pénz a kártyámon.

os2_fan 2010.01.02. 13:54:31

@Gyulimali:
Igen, lehetséges, hogy mostantól ez is működik, csak eddig ezt nem tudtam kihasználni, mivel mindenképpen vasúttal is kell utaznom, amire eddig nem volt érvényes a top-up Oyster.
süti beállítások módosítása