Az olasz kormány 1,3 milliárd eurót szabadított fel, hogy decemberben megindulhasson az olasz szárazföldet Szicíliával összekötő, a Messinai-szoroson átívelő híd építése - közölte Altero Matteoli infrastrukturális miniszter a hét végén.
A híd építése körül évek, sőt évtizedek óta folyik a vita. Maga a tervezés 1960 óta van napirenden. 1992-re fejezték be azokat, de finanszírozási okokból mindeddig nem kezdődött meg a kivitelezés. Sokan ellenzik, mivel a terület szeizmológiailag igen aktív. A sors fintora, hogy vasárnap, a bejelentés után volt is földrengés, pánikot keltve a környék lakói között.
Néhány adat a tervezett igen impozáns hídról: ha felépül, ez lesz a világ leghosszabb függőhídja 3300 méteres hosszával (ez maga a függőhíd hossza, a felvezető hidak révén a teljes hossz 3666 méter). A pálya 65 méterrel magasodik a tenger vize fölé.
Maga a pályatest 60,4 méter széles lenne, melyen kétoldalt egy-egy 2 sávos autópálya, középen kétvágányú vasútvonal vezetne át, melyet a híd szélén egy-egy szervizút egészítene ki. A pilonok 382,60 méter magasak lesznek. A teljes híd acélból készülhet el. A becsült forgalom óránként 6 ezer jármű, és napi 200 vasúti szerelvény.
A hídhoz kapcsolódóan 20,3 km hosszan autópálya és 19,8 km hosszan kétvágányú vasútvonal épül, nagy részük alagútban vezet majd az átkelőhöz. A teljes beruházás költsége 2009-es árakon kb. 6 milliárd €. Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy most valóban megindul e az építkezés vagy ismét csak kampányfogásról van szó. Legutóbb 2006 októberében jelentették be a munkálatok elkezdését.
A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.