Két hete zajlik a Margit híd felújítása. Kicsit sétáltam a hídon, megtekinteni mi is történt azóta.
A Pestre vezető oldalon készül az ideiglenes pálya a villamosoknak. A Műegyetemen tervezett pálya a vasbeton lemezre kerül lefektetése. A 25 mm vastag acéllemezekre gumilapokra helyezik az alátétlemezeket, amit oldalanként egy-egy csavarral rögzítenek. A síneket SKL-rugókkal szorítják le. A Margitszigetnél lévő ívben vezetősínek is lesznek.
A sínek mellé U profilú acélbetétek kerülnek, melyeket a leerősítéseknél kivágtak. A sínszálak pontos fekszintjét is beállítják a kivitelezők, hasonlóan, mint a RAFS-pályák építésénél alkalmazott eljárás során.
Az úttesten lévő korábbi dilatációs szerkezeteket kivágták, hogy legyen hely a sínszálaknak. Ide viszont a közúti vasúti pályába új dilatáció kerül kialakításra. Ezek környékén GEO-leerősítéseket alkalmaznak.
A munkálatokkal szeptember közepére kell elkészülni, amikor a hídfőknél bekötik a vágányokat a meglévő pályába egy hétvégi vágányzár során.
További képek az alábbi galériában: