Tavaly adták át Valenciában a második spanyol Forma1-es versenypályát. De mivel hivatalosan egy országban csak egy világbajnoki futam lehet, ezért a valenciai futam Európa-nagydíj néven került be a versenynaptárba, átvéve a címet a korábbi németoszági Nürburgringtől.
A pálya nyomvonala
Valencia kikötőjében építették meg az 5 419 méter hosszú aszfaltcsíkot. A kivitelezés előtt a korábban raktáraknak helyet adó terület nagy részét lebontották és megtisztították. Csak néhány, jellegzetes épület maradt meg. ezek közül több új funkciót kapott.
A pálya építése. A bal felső sarokban a Calatrava által tervezett "Művészetek városa" épletegyüttes látható
A legjobban nekem a versenyautók kiszolgálását biztosító épület tetszik. Ez korábban szintén raktárként üzemelt. Az acélból és kőből készült épületet úgy alakították át, hogy a vonásait megtartva, de mégis új céljának megfelelően tudják hasznosítani. Így a belső átalakítás az eredetivel megyezően acélszerkezetként épült meg, színe a külsővel megegyező bordó lett.
A box utca szép épülete
A pálya különlegessége a kikötő bejáratánál található híd. A hajóforgalom biztosítására egy elforgatható szerkezet terveztek. A két daraból álló híd a parti hídfőkben egymással ellentétes irányban tud elfordulni. Eredetileg nem itt állt, a kikötő másik részén szolgálta ki a vasúti és közúti forgalmat 2001-es átadása után.
A híd új helyre emelése
A rehabilitáció során helyezték át mostani helyére 2007-ben. Ekkor jelentős átalakításon is átesett. Az eredetileg 8 méteres pályát kiszélesítették 18 méterre. A hidat és átalakítását is Julio Martínez Calzón spanyol mérnök tervezte.
A híd félig nyitott és zárt állapotban
A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.