Szöul reptere, az Incheon International Airport egy szgeten található, melyet a város felől csak egy hídon át lehet megközelíteni. Ez azonban a Songdo nevű pénzügyi negyedtől távol van, sokáig tart eljutni oda és a növekvő forgalom miatt a torlódások is egyre nagyobbak és hosszabb idejűek lettek. Egy új híd építésévek oldanák meg a problémát. Ezáltal 40 perccel rövidebbé válhat az út a repülőtérre a 2x3 sávos autópályán. Az építkezés 2005-ben indult és várhatóan ez év végén fejeződik be.
A híd elhelyezkedése
A híd hosszan metszi át a kikötőbe vezető öblöt
A híd 12,3 km-es összhosszával a Föld egyik legnagyobb mérnöki szerkezete lesz. Három fő részből áll össze. Mivel a híd a város kikötőjéhez vezető öblöt szeli át, így meg kellett oldani, hogy a nagy óceánjáró konténerhajók is meg tudják azt közelíteni. Így a híd fő eleme egy ferdekábeles híd. Pilonjai 230,5 m magasak lesznek. A fő nyílása 800 m-es, ami mellett kétoldalt egy-egy 260 m-es nyílás csatlakozik. Az út itt 74 m-rel a vízfelszín felett halad majd.
A ferdekábles híd építése
A ferdekábles hídhoz vezető rész 150 m-es nyílású gerendahídak sorozata. A nyílásokat négy nagy darabból álló elemből rakták össze, melyeket úszódaruval eneltek a helyére.
A felvezető hídrész a ferdekábeles híd előtt
Az ún. viaduktrész 50 m-es elemekből áll össze. Ez a felvezető híd és a szárazföld között vezet. A partok közelében azonban olyan sekély volt a tenger, hogy csak a mélyebb vízfelület felől tudták megoldani az építkezést.
A "viadukt" rész
A szárazdokkokban elkészült 50 m-es vasbeton elemeket úszódaruval vitték a helyszínre, majd azokat a korábban elkészült hídrész tetején álló soktengelyes gumikerekű szállítójárműre emeltek. Ez vitte a part felé a több száz tonnás szerkezetet. A beépítés helyszínére érve egy portáldaru ismét megemelte az elemet és a következő pillére támaszkodva helyezte el a végső helyére.
A viaduktrész elemeinek elhelyezése
2007-ben az egyik ilyen úszódarunak nekiment egy olajszállító tanker, ami léket kapott. A kiömlött olaj Dél-Korea legnagyobb természeti katasztrófáját okozta. A vizsgálatok szerint a tanker volt a baleset okozója.
A híd építési költsége 1,4 milliárd dollár. A használatáért díjat kell majd fizetni.
A hídhoz vezető autópálya szintén tartalmaz különleges mérnöki megoldásokat, melyek önmagukban is érdekesek. Íme néhány látványterv:
A képek a www.incheon-bridge.com oldalról származnak.