Április 1-je óta ismét megváltozott a vonatok közlekedési rendje a Kelenföldi vasútállomáson. A 4-es metró építéséhez kpacsolódó munkálatok miatt teljesen lezárták az A peront, a B-t pedig csak részlegesen lehet igénybe venni. Nem használhatják a vonatok a 3-as, 4-es, 5-ös és 6-os vágányokat.
Bontási munkálatok az A és B peronokon
A 30a és a 40a vonalakon, azaz a Martonvásár-Székesfehérvár és a Pusztaszabolcs-Dunaújváros felé közlekedő szerelvények a még 2008-ban elkészült új, A1 jelű peront ölelő 1-es és 2-es vágányon át járnak. A Tatabánya-Komárom-Győr felé közlekedő vonatok pedig a szintén új C peron melletti 7-es és 10-es vágányokat használják.
Ideiglenes híd vezet az épülő metróállomás felett az A1 peronhoz
A két új peront nem lehet közvetlenül megközelíteni a meglévő gyalogos aluljáróból. Az 1-es, 2-es vágány melletti A1 peront az aluljáróba vezető lépcső mellett lehet elérni egy ideiglenes járdán, amihez keresztezni kell az 1-es vágányt is. Érdekességképpen megemlíthető, hogy az épülő metróállomás fölötti ideiglenes szerkezeten is végig kell sétálni. Ez kicsit messzebb van a meglévő peronokhoz képest. Később közvetlen kapcsolata lesz az új gyalogos aluljáróhoz is (lépcső, mozgólépcső és lift is készül), mely végighalad a metróállomás fölött.
Az új A1 peron az 1-es és 2-es vágányok között
Elsődleges feladata az elővárosi vonatok kiszolgálása lesz. Emiatt lett ilyen széles. Részben perontetőt is kapott, ez azonban egy szakaszon középen nem lett lefedve, számomra érthetetlen módon. Ez nem jelentett volna túl nagy többletköltséget az egész beruházáshoz képest. Korszerű audiovizuális utastájékoztatókat is felszereltek és néhány pad is a várakozó utasok rendelkezésére áll.
Szintben lehet beszállni a motorvonatokba
A peron magassága sk+55 cm (sk = sínkoronaszint, azaz a sín felső síkja), így egy szintben lehet beszállni a Flirtökbe, de a régi vasúti kocsikba is könnyebb fellépni.
Az új C peron a 7-es és 10-es vágányok között
A C peron az elbontott 9-es vágány és már az átépítés előtt sem létező 8-as vágány helyén épült. Az új, sk+55 cm magas peron a szintén új 7-es vágányt és a meglévő 10-es vágányt szolgálja ki. Itt is készült perontető, mely formája hasonló a meglévőkhöz. Korszerű audiovizuális utastájékozatató itt is van.
Kettős vágánykapcsolat
A peron hossza rövidebb a többihez képest, mivel az állomás bejárati oldalán, azaz a Déli pu. felőli oldalon egy kettős vágánykapcsolatot alakítottak ki a 7-es és 10-es vágányok között. Ez lehetővé teszi a két vágány megközelítését a Déli pu. és Ferencváros felől is. A vágánytengelytávolság miatt ez azonban a szokásosnál nagyobb területet vesz igénybe.
A C peront egy ideiglenes faszerkezeten keresztül lehet elérni a B peron felől
7-es és 10-es vágányokat a meglvéő gyalogos aluljárón keresztül lehet elérni a B peronon kialakított ideiglenes fa védőtető alatt. Eközben a 6-os vágányt is kereszteznük kell az utasoknak, ezen azonban nem járnak most vonatok.
A C peronon is padok és korszerű utastájékoztatás várja az utasokat
És hogy minderre miért is volt szükség? A korábbi ütemek alatt történt munkálatokhoz hasonlóan a 4-es metró Kelenföldi pályaudvar nevű megállójának újabb részének építése zajlik majd. A peronok és a perontető elbontása után készítik el a metróállomás résfalait, majd a zárófödémet.
Itt lesz majd a mozgólépcsős lejárat az új gyalogos aluljáróhoz és az alatta elhelyezkedő metróállomáshoz
Ezután visszaépítik a vágányokat és korszerűsítik a peronokat, majd a vasútforgalom zavarása nélkül folytatódhat az állomás építése a milánói módszer szerint. Vagyis az elkészült födém alól kibányásszák a talajt és így alakítják ki a metróállomás belső terét.