A 127 ezer lakosú spanyol város egy, az Atlanti-óceánba benyúló félszigeten fekszik, mely mára lényegében teljesen beépült. A város és környékének közlekedési gondjait többféle módon próbálják orvosolni. Egyrészt, két új villamos vonal kialakításával, másrészt egy, az öblöt átívelő második híd építésével. A régi híd 2x1 sávos kapacitása ugyanis nem elegendő és alacsony magassága miatt gyakran nyitni kell, hogy a nagyobb hajók át tudjanak menni az öböl belső részére.
A félsziget, háttérben a régi híddal
A régi híd (www.panoramio.com)
A híd teljes hossza 3157 m lesz és négy szakaszból fog összeállni:
- egy 522,5 méteres felvezető hídból;
- egy 245 méteres közbenső szakaszból, mely nyitható lesz a nagy óceánjáró hajók átkelésének biztosítására;
- egy 1207,5 méter hosszú (540 méter fesztávolságú) ferdekábeles hídból, melyek pilonjai 180 méter magasak lesznek és két egymás borított "Y"-ra hasonlítanak, míg a pályaszint 69 méterrel lesz a vízszint felett;
- és végül egy 1182 méter hosszú másik felvezető hídból.
Az új híd látványterve
A műtárgy szélessége 30,5 méter, kivéve a ferdekábeleket tartó plonoknál, ahol 32,5 méterre szélesedik ki a szerkezet. Eredetileg 2x3 közúti sávot terveztek kialakítani rajta, de a fentebb említett közúti vasúti fejlesztés miatt egy-egy sávot átadnak a villamosoknak.
Az új híd építése
A beruházás mintegy 273 millió €-ba fog kerülni. Várhatóan 2010 végén, 2011 elején adják át a forgalomnak.
A híd és a kapcsolódó úthálózat terveiről, az építési technológiáról itt nézhető meg egy összeállítás. Egy spanyol nyelvű bemutató megtekinthető itt.
A külön nem jelölt fotók a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.