A zágrábi repülőtér utasforgalma az utóbbi években jelentősen megnövekedett. 2000-ben kb. 1,15 millió utas fordult meg az 1962. április 20-án megnyílt légikikötőben, míg 2008-ban már majdnem 2,2 millió.
A repülőtér Zágrábtól délre, Pleso nevű település mellett helyezkedik el. Az első ütemben egy 2,5 km-es kifutópálya és egy kb. 1000 m2-es utasterminál épült, ami hamar kevésnek bizonyult és már 1966-ban 5000m2-esre bővítették. 1974-ben 750 méterrel meghosszabbították a kifutópályát és újabb 7000 m2-rel bővült a terminál.
1997-ben merült föl először, hogy újjáépítik a repülőteret. Ekkor évi 3 milliós forgalomra és 47 ezer m2-re méretezték az új légikikötőt, de végül lefújták a projektet. 2006-ban a Scott Associates készített egy újabb változatot 3,3 millió utasra és 65 ezer m2-re növelve a kapacitást illetve az épületet. Végül azonban 2008 augusztusában egy újabb tervpályázatot hírdettek, amire a világ minden részéről jelentkeztek építészek. Az októberi eredményhírdetésen egy horvát tervezőcsapat vehette át az első díjat. Az IGH d.d. nyertes épületkomplexuma megelőzte a japán Shigeru Ban, Norman Foster, Andrew Yeoman és Zaha Hadid munkáit.
A tervek:
2. Shigeru Ban
3. Norman Foster
4. Andrew Yeoman
5. Zaha Hadid
És végül a nyertes mű:
Az IGH d.d. terminálterve csupa üveg: nemcsak a falai, de a tető is ebből fog készülni. A beruházás tervezett költsége 280 millió €. Az építkezés idén kezdődhet és 2012-re fejeződhet be. Elkészülte után a régi terminált a fapados légitársaságok vehetik birtokukba.
A repülőtér kedvezőbb elérése érdekében fejlesztik az ide vezető autópályát és egy új, közvetlen, átmenő jellegű vasúti kapcsolatot is kiépítenek. Mindkettő a 2007-ben átadott 840 méter hosszú, ún. feszített-függesztett (extradosed) hídon át (Domovinski most) éri el Zágrábot.
Távlati tervként szerepel egy második kifutópálya építése is. Érdekességképpen megemlíthető, hogy a légierő is használja a légikikötőt, ami a fejlesztések alatt és után is így marad.