Megkezdődtek az alagút építésének előkészítő munkálatai az átjárható vasúti rendszerek őshazájában. Ahogyan arról már többször lehetett olvasni az Építős blogon, Karlsruhe belvárosában a föld alá vezetik a tram-train vonalakat, míg a hagyományos villamosoknak új, a bevásárlóutcát elkerülő nyomvonalat létesítenek.
Tekergő pálya a Durlacher Tornál
A fúrópajzs indítóaknáját a Durlacher Tornál alakítják ki. Szeptember közepén zárták le a tér nagy részét, majd ideiglenes pályát építettek a villamosok számára. Így biztosítva a zavartalan közlekedést az építkezés idejére.
A pajzsindító akna helye a Durlacher Tornál
Alagút azonban nem csak a Kaiserstraßen, hanem arra merőlegesen, az Ettlinger straßen is épül. A két alagút a Marktplatzon fog találkozni. Mindeddig az utóbbi alagút előkészítésével még nem sokat foglalkoztak, most azonban nagy erővel lendültek neki a munkálatoknak. Az Ettlinger Tornál vonultak fel a munkagépek.
Az Ettlinger Tornál a belváros felé már csak a villamosok és a tram-train szerelvények járhatnak
Továbbra is zajlanak az állomásépítések a Mühloburger Tornál, az Europlatzon,a Herrenstra$enél és a Kronenplatzon.
Europaplatzi állomásépítés
Közben megállapodás született arról, hogy a 2009 szeptemberében rendelt 30 darab, kétáramnemű Bombardier Flexity tram-train szerelvények mellé 25 darab (opcionálisan további 50 darab) újabb járművet vásárolnak a Vosslohtól.
Az új Vossloh jármű látványterve (Forrás: www.valenciaplaza.com)
A 75 millió euró értékű megrendelés értelmében a Vosslohnak 2013 októberében kell leszállítania az első kocsit. A villamos 70%-ban lesz alacsonypadlós, három szekcióból áll össze. 37,2 méter hosszú és 2,65 méter széles lesz egy kocsi, amiket csatolni is lehet egymáshoz. 104 ülő- és további 120 állóhelyet alakítanak ki az utastérben.
A külön nem jelölt képek a www.ka-news.de származnak.