Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Helyére tették az új hidat Drezdában

2011.03.14. 07:49 Fricy

Korábban már írtam egy posztot a Drezdában épülő új hídról, a Waldschlößchenbrückeről. 2010 decemberében a pillérekre helyezték az ívhidat.

Sokan kísérték figyelemmel a nem mindennapi eseményt (Fotó: Steffen Kaden)

A híd főnyílását alkotó alsópályás ívhidat az Elba folyó partján szerelték össze, miután annak elemeit a helyszínre szállították.

A híd az emelése előtt, még a parton (Fotó: Christian Gebhardt)

Az emelők közelebbről (Fotó: Matthias Watzke)

Elkészülte után hidraulikus emelőkkel megemelték, majd speciális, távirányítású, kifejezetten nagy terhek szállítására kitalált gumikerekű "járműre" helyezték.

Úton a folyó felé (Fotó: Steffen Kaden)

A híd egyik része acélemelvényre ült rá, másik része konténerekből összeállított "tartóra". Ezek után a gumikerekek révén a folyó felé eltolták az egész hidat.

Konténereken ülve (Fotó: Matthias Watzke)

A bárkán a híd egyik része (Fotó: Steffen Kaden)

Az acélemelvényre helyezett részt ezután egy bárkára tolták tovább, míg a konténeres része a parton maradt.

Végső mozdulatok (Fotó: Steffen Kaden)

Majd óvatosan, szinkronban mozgatva a bárkát és a parton maradt részt, a végső helyére, a pillérekre ültették fel a hidat.

Még néhány méter hiányzik a hídból (Fotó: Matthias Watzke)

Ide kattintva egy videón látható ugyanez a folyamat.

A képek a www.neue-waldschloesschenbruecke.de oldalról származnak.

7 komment

Címkék: közlekedés híd németország építészet városkép drezda ívhíd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr112736864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.03.14. 08:28:05

wow, köszönjük a posztot.

Miért az ívhíd mellett döntöttek végül? Mi van az UNESCOval most?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.03.14. 09:30:26

@mestska:
A függőhíd magasságával jobban beleszólt volna a városképbe, mint ez a szerkezet.
Nem tudom mi a helyzet az UNESCO-val.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2011.03.14. 14:36:30

@Fricy: Mondjuk az UNESCO-t elküldeném a fenébe ebben az esetben. Szükség van ott egy átkelőre, nem is erőszakos a látvány változtatása, azok meg büntiznek, akkor is, ha közben az egész környék szebb és élhetőbb, mint akkor, amikor megkapta a státuszt?

mestska · http://cities.blog.hu 2011.03.14. 18:40:13

ezek a konténerek egyébként hagyományos konténerek? Jó nagy terhet kell viselniük.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.03.14. 18:46:17

@Hamster: az unesconak tök igaza van. nézd meg az első képet. a híd kitakarja a panel(?)-lakótelepet, vagy nem takarja ki?
:)

ahogy a németeket ismerem, egy unesco-fatvára is kitalálnak majd megoldást, a turizmusnak az ártani nem fog.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.03.14. 18:49:14

@mestska: gondolom belülre is heggesztettek pár tartót. annak már sok mindent ki kell bírnia.
ha jól látom a mammoet logot, akkor meg lehet bízni bennük. ők már rengeteg extrém dolgot megoldottak.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2011.05.08. 22:58:55

@Fricy: már levették az Elba-völgyet a listáról. A kifogás az volt, hogy a híd zavarja ezt a látványt:
m.blog.hu/ta/taj-kert/image/IMG_6556.JPG

Tényleg zavarja, semmi kétség, de nagyon kellett a híd, mert a legközelebbi átkelők (a Blaues Wunder meg a Carlolabücke) állati messze vannak. Nem vicc, egy órába telt, míg a Lingnerschlossból el tudtam jutni a túlpartra lefotózni az épületet!

taj-kert.blog.hu/2010/10/08/kastely_szajvizbol_a_drezdai_lingnerschloss