Több év huzavona után szinte egyszerre indult meg az építkezés a csepeli gerincút két szakaszán.
A sziget északi részén Szabadkikötő út és a Posztógyár utcáig tartó szakasz készül el első ütemben, míg délebbre az M0 és Szigethalom között is épül egy szakasz. A teljes nyomvonal térképe itt megtekinthető (pdf).
Csepel Művek főbejárat
A Corvin útnál keresztezi az új út a Csepeli Hév nyomvonalát. Mivel az itt található régi vasúti felüljáró nyílása keskeny lett volna az új aszfaltcsíknak, így itt egy új műtárgy készül. Emiatt a HÉV pálya nyomvonalát kis mértékben módosították. A keresztező iparvágány számára ideiglenes átjáró is készült a töltéstesten át. A régi hidat már szinte teljesen elbontották.
Közműépítés
A nyomvonal nagy része már meg lett tisztítva. Sok épületet elbontottak, de néhány raktárépület még áll. A Csepel Művek egykori főbejárata mellett már a közműveket fektetik. Az régi gyárépületek mellett éles kontrasztot fog nyújtani az új út.
Még van mit bontani
A gerincút most épülő északi szakasza 2x2 sávos keresztmetszetű lesz. A keleti oldalán gyalogjárda és kerékpárút is épül. Jelzőlámpás csomópontok épülnek a Budafoki útnál, a Koltói Anna utcánál, a Tanácsház utcánál, a Karácsony Sándor utcánál. A Posztógyár utca – Betű utca egyirányú utcapárrá alakul, ideiglenesen a főúthálózat részévé válik (képek). E két utcán keresztül biztosítják a kapcsolatot a II. Rákóczi Ferenc úttal. (Helysznírrajz pdf-ben.)
Igénytelen Volánbusz végállomás a Koltói Anna utcában
A gerincútról nem lesz közvetlen ingatlan kiszolgálás, hogy a gyorsforgalmi szerepét be tudja tölteni. A megmaradt épületekhez párhuzamos szervízutakon lehet majd eljutni. Buszmegállókat is építenek majd, de az egyelőre nem ismert, milyen járat közlekedik majd itt.
Régi gyárépület mellett új út épül
A gerincút északi kezdőpontjánál nagyvonalú csomópont épül a Corvin út – Szabadkikötő út – Kossuth Lajos utca csomópontban. A kialakuló háromszög alakú csomópontban körforgalom-szerűen egyirányú forgalmi rend lesz. Mindezt azért, hogy a Belváros felől érkező forgalom az új gerincút felé kapjon kiemelést. A meglévő iparvágányok továbbra is megmaradnak, így azok több helyen is keresztül-kasul fognak vágni a csomópontrendszeren.
Út épül a gyárkerítés előtt
Az összesen 2,5 km hosszú útszakasz 2011 őszére készülhet el. A csaknem 6,9 milliárd forintos fejlesztést 3,745 milliárd forinttal támogatja az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapja.
Eközben a NIF Zrt. beruházásában a gerincút az M0 autóút és Lórév közötti szakaszának I. ütemében épülő szigetszentmiklósi ágán is megkezdődtek a munkálatok (képek). Az út az M0 meglévő csomóponti ágainak csatlakozásától indul, végigvezet Szigetszentmiklós településen a Kántor utcán és eléri az 1,755 km szelvényben található körforgalmú csomópontot, amelybe majd a halásztelki ág is csatlakozni fog. A körforgalmú csomópontból a gerincút Szigetszentmiklós és Halásztelek súlyvonalában vezet tovább és becsatlakozik az 5101 jelzésű útba - amelyet egy kilométer hosszon szélesítenek -, majd továbbhalad Szigethalom felé. A nyomvonal az 5101 jelű úton Szigethalom területén egy körforgalmú csomópontban fejeződik be. A beruházás közel 1,137 milliárd Ft önrésze mellé az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozóként, a Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program (KMOP) révén 4,289 milliárd forint támogatást ad. Ezek a szakaszok 2x1 sávval épülnek meg, de később 2x2 sávosra is bővíthetik majd.
A fejlesztések révén tehermentesülhet az átmenő forgalomtól a csepeli Kossuth Lajos utca és megszűnhetnek az M0-s szigetszentmiklósi csomópontjában tapasztalható csúcsidei torlódások.