Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Épül a csepeli gerincút két szakasza

2010.11.22. 08:20 Fricy

Több év huzavona után szinte egyszerre indult meg az építkezés a csepeli gerincút két szakaszán.

A sziget északi részén Szabadkikötő út és a Posztógyár utcáig tartó szakasz készül el első ütemben, míg délebbre az M0 és Szigethalom között is épül egy szakasz. A teljes nyomvonal térképe itt megtekinthető (pdf).

Csepel Művek főbejárat

A Corvin útnál keresztezi az új út a Csepeli Hév nyomvonalát. Mivel az itt található régi vasúti felüljáró nyílása keskeny lett volna az új aszfaltcsíknak, így itt egy új műtárgy készül. Emiatt a HÉV pálya nyomvonalát kis mértékben módosították. A keresztező iparvágány számára ideiglenes átjáró is készült a töltéstesten át. A régi hidat már szinte teljesen elbontották.

Közműépítés

A nyomvonal nagy része már meg lett tisztítva. Sok épületet elbontottak, de néhány raktárépület még áll.  A Csepel Művek egykori főbejárata mellett már a közműveket fektetik. Az régi gyárépületek mellett éles kontrasztot fog nyújtani az új út.

Még van mit bontani

A gerincút most épülő északi szakasza 2x2 sávos keresztmetszetű lesz. A keleti oldalán gyalogjárda és kerékpárút is épül. Jelzőlámpás csomópontok épülnek a Budafoki útnál, a Koltói Anna utcánál, a Tanácsház utcánál, a Karácsony Sándor utcánál. A Posztógyár utca – Betű utca egyirányú utcapárrá alakul, ideiglenesen a főúthálózat részévé válik (képek). E két utcán keresztül biztosítják a kapcsolatot a II. Rákóczi Ferenc úttal. (Helysznírrajz pdf-ben.)

Igénytelen Volánbusz végállomás a Koltói Anna utcában

A gerincútról nem lesz közvetlen ingatlan kiszolgálás, hogy a gyorsforgalmi szerepét be tudja tölteni. A megmaradt épületekhez párhuzamos szervízutakon lehet majd eljutni. Buszmegállókat is építenek majd, de az egyelőre nem ismert, milyen járat közlekedik majd itt.

Régi gyárépület mellett új út épül

A gerincút északi kezdőpontjánál nagyvonalú csomópont épül a Corvin út – Szabadkikötő út – Kossuth Lajos utca csomópontban. A kialakuló háromszög alakú csomópontban körforgalom-szerűen egyirányú forgalmi rend lesz. Mindezt azért, hogy a Belváros felől érkező forgalom az új gerincút felé kapjon kiemelést. A meglévő iparvágányok továbbra is megmaradnak, így azok több helyen is keresztül-kasul fognak vágni a csomópontrendszeren.

Út épül a gyárkerítés előtt

Az összesen 2,5 km hosszú útszakasz 2011 őszére készülhet el. A csaknem 6,9 milliárd forintos fejlesztést 3,745 milliárd forinttal támogatja az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapja.

Eközben a NIF Zrt. beruházásában a gerincút az M0 autóút és Lórév közötti szakaszának I. ütemében épülő szigetszentmiklósi ágán is megkezdődtek a munkálatok (képek). Az út az M0 meglévő csomóponti ágainak csatlakozásától indul, végigvezet Szigetszentmiklós településen a Kántor utcán és eléri az 1,755 km szelvényben található körforgalmú csomópontot, amelybe majd a halásztelki ág is csatlakozni fog. A körforgalmú csomópontból a gerincút Szigetszentmiklós és Halásztelek súlyvonalában vezet tovább és becsatlakozik az 5101 jelzésű útba - amelyet egy kilométer hosszon szélesítenek -, majd továbbhalad Szigethalom felé. A nyomvonal az 5101 jelű úton Szigethalom területén egy körforgalmú csomópontban fejeződik be. A beruházás közel 1,137 milliárd Ft önrésze mellé az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozóként, a Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program (KMOP) révén 4,289 milliárd forint támogatást ad. Ezek a szakaszok 2x1 sávval épülnek meg, de később 2x2 sávosra is bővíthetik majd.

A fejlesztések révén tehermentesülhet az átmenő forgalomtól a csepeli Kossuth Lajos utca és megszűnhetnek az M0-s szigetszentmiklósi csomópontjában tapasztalható csúcsidei torlódások.

18 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország út felüljáró eu támogatás csepeli gerincút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr142464187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.11.23. 14:09:07

köszi-köszi a post! :)
"A kialakuló háromszög alakú csomópontban körforgalom-szerűen egyirányú forgalmi rend lesz."
hmm, térkép alapján nekem nem ez jön le. az viszont igen, hogy megmarad a Szabadkikötô ipari vágánykapcsolata. vajh mennyi ideig bírja, ha ekkora frogalom lesz rajta? és az út hogyan fogja bírni a kersztezô forgalmat?
"Eközben a NIF Zrt. beruházásában a gerincút az M0 autóút és Lórév közötti szakaszának I. ütemében épülő szigetszentmiklósi ágán is megkezdődtek a munkálatok"
ámen. sokan ezt hiányolták mellé.
"A fejlesztések révén tehermentesülhet az átmenő forgalomtól a csepeli Kossuth Lajos utca és megszűnhetnek az M0-s szigetszentmiklósi csomópontjában tapasztalható csúcsidei torlódások."
úgy legyen. mondjuk a lámparendet is érdemes lenn átgndolni, az is elég nagy ludas a torlódásokban.

egyébként az új HÉV felüljáró jól halad, alig bontották el, már készül is az alapja.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.23. 14:37:42

@Rocko-:
Nézd meg a helyszínrajzot (a buszos kép felett linkelve) és megérted mire gondoltam.

Rocko- 2010.11.23. 14:49:10

@Fricy: néztem, az alapján nem az jött le nekem hogy egyenrangúak lesznek. különösen nem ha a weiss mannfréd - kossuth lajos forgalmát keresztezi a gerincút-weiss forgalma.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.23. 15:07:16

@Rocko-:
Nem az egyenrangúságra gondoltam, hanem arra, hogy csak egy irányban lehet közlekedni a csomóponti ágakban. Tehát aki jön a Gubacsi híd felől és a Kossuth Lajso utcába szeretne befordulni, annak előbb északra kell mennie, csak utána tud délre.

záporjózsi 2010.11.23. 15:14:12

@Rocko-: Gyakorlatilag jelzős körforgalom lesz. Sorompóval...

Rocko- 2010.11.23. 16:44:12

@Fricy: nem északra, hanem kelet felé. hát, megnézzük. nem tom h jó lesz-e vagy sem.
(mert ugye a mostani egyeneshez képest aki a kossuth felé menne az egy bal kanyar, majd jobbra lámpás keresztezôdést kap. ami neki rossz. ellenben így a fôútvonal a gerincút lesz, azaz tehermentesít.)
amúgy lemaradt a szállítóút kapcsolata és a szabadkikötô bejárata, az marad ugyanígy? érdekes lesz.

@záporjózsi: de nem körforgalom. :D a jelzô meg nem jó. pláne sorompóval, bleh.

záporjózsi 2010.11.23. 20:25:58

@Rocko-: Ezért gyakorlatilag. Az alsó szára körforgó-szerűen érdekesen hatna...

Rocko- 2010.11.23. 20:42:16

@záporjózsi: hát eléggé érdekesen hatna.

Vasd 2010.12.04. 17:55:04

Az ötlet részben jó pár ez a 3szöges megoldás hülyeség.. szerintem a tehermentesítő-szabadkikötői utat csak egy helyen kellett volna megszakítani, egy sima T-s ággal és a jelenlegi kereszteződés helyére meg berakni egy kétsávos körforgalmat.. így nem kellene S-eket csinálni, ha egyenesen akarok menni és a tervezett kb 8 lámpasor helyett, amit számoltam a rajzon, lenne kb max 3, a T ágban..
Azt meg had ne mondjam, h majd ha meg akarják valósítani a Savoya Parktól a Csepeli hidat keresztül csepelen és még egy hidat a Kis-Duna ágra rákötve a Határ útra akkor majd ezt szépséget amit ideépítenek majd jól szét kell verni mert csak ezen a részen tud majd dél-budai tehermentesítő út keresztüljönni..

Rocko- 2010.12.04. 19:29:56

@Jani3k: esetleg lehet felül- vagy alulljáró is. hiszen a HÉV vonalát nem fogják megszakítani egy 2*2 sávos útért.
mondjuk az Ady Endre bővítése is érdekes lesz.

Vasd 2010.12.04. 21:53:51

@Rocko-:

Az a baj felüljáró nem nagyon jöhet szóba mert a Hév miatt nem lehet.. Aluljáró meg túl drága lenne..

Rocko- 2010.12.04. 21:55:25

@Jani3k: és akkor álljon meg a kerület közlekedése?? nem lesz az jó. kelleni fog az alul vagy felüljáró. így is megvan már a gerincútnál is. (mármint terveken, msot épül.)

Vasd 2010.12.04. 21:57:42

@Rocko-:
Az a baj nem nagyon terveznek előre.. csak olyan megoldásokat csinálnak ami épp akkor ott megfelel..
Jó tudom örülhetünk, h ez is van mert jobb mint ami most van.. tapasztalom többször is hetente.. Főleg 16:00-19:00 között Csepelre befele.. akkor kerül elő általában a keresztrejtvény araszolás közben..:)

Rocko- 2010.12.04. 22:02:46

@Jani3k: naja. gondolkodás nélkül.
amúgy elég random. van hogy teljesen közlekedhető és van h beáll az egész. de főként ha autóval megyek. :D

Rocko- 2011.02.04. 23:10:30

már kapargatják a földet az átvezetéshez.

komonszensz 2011.04.26. 12:29:31

Tudom, h a Posztó u. - Betü u. ideiglenes megoldás, de jól látom, hogy a Rákóczin befelé jövő forgalomnak (melyet szeretnénk a Gerincútra terelni) egyetlen balra kanyarodó sáv jut a Betü utcában? Nem lenne logikusabb a HÉVet mindenképpen keresztezni kényszerülőket (buszon kívül épelméjű, Csepelt kicsit is ismerő ember nem megy arra, különösen nem HÉV csúcsidőben) egy sávban váratni és a másik kettővel balra kanyarodni?

blash 2012.11.26. 14:45:03

@komonszensz: Igen, jól láttad, csak egy sávban lehet a Betű utca felé kanyarodni. Még a reggeli forgalomban nem láttam, hogy (nem) működik ez a megoldás, de azért sejthető.

blash 2012.11.26. 14:45:03

@komonszensz: Igen, jól láttad, csak egy sávban lehet a Betű utca felé kanyarodni. Még a reggeli forgalomban nem láttam, hogy (nem) működik ez a megoldás, de azért sejthető.
süti beállítások módosítása