Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Zebrák a körúton

2010.10.02. 13:54 Fricy

Pár hete írtam róla itt az Építős blogon, hogy újra megjelennek a főváros fontos, gyalogos aluljáróval is biztosított kereszteződéseiben a felszíni gyalogátkelőhelyek. Ez egyrészt a részbeli akadálymentesítés, másrészt a város élhetőbbé tétele miatt lényeges.

Az apropója az előző posztnak az volt, hogy a Nagykörút és az Üllői út kereszteződésében akkor készítették elő az új zebrákat. Nos, azóta befejezték a munkálatokat és már két hete birtokukba vehették a gyalogosok az új átkelőket.

A Corvin mozi előtt az aluljáró lépcsői miatt csak ferdén lehetett felfesteni a zebrát. Mivel az Üllői út torkolatától viszonylag messze van a zebra, ezért az autósok számára megerősítő jelzőlámpákat helyeztek el az út szélén és felette, hogy ne üssék el a gyalogosokat.

Az Üllői út belső szakasza felől középső járdaszigetet alakítottak. Erre azért volt szükség, mert van olyan időszak, amikor nem lehet egy ütemben átkelni az út egyik oldaláról a másikra. Az viszont nem szerencsés, hogy szűk lett, keresztben nem fér el egy babakocsi sem.

A Ferenc körúton a villamosmegállóból az Üllői út mindkét szakasza felé el lehet jutni immár a felszínen is. Egyedül akkor kell jobban figyelni, ha az Üllői út belső szakasza felől, jobbról kanyarodó autósok fordulnak be a Petőfi híd felé.

Az Üllői út külső szakasza felől nem festettek fel új csíkokat, mivel ebből az irányból csak az autós forgalom jelentős korlátozásával tudták volna megoldani azt és az illetékes hatóság nem járult hozzá.

Az üzembe helyezés óta nem igazolódott be az a korábbi félelem, hogy a zebrák miatt a jelentős kapacitásveszteség alakul ki a csomópontban.

A beruházás 60 millió Ft-ba került, amit a Corvin Sétány beruházója vállalt, a hamarosan megnyíló új bevásárlóközpont könnyebb megközelítésére való hivatkozással.

90 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország gyalogos

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr632339358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jim32 2010.10.02. 14:32:27

Szerintem ez azert van, mert nem lehet ragyujtani az aluljarokban. Amugy felesleges veszelyforras, szerintem.

golaz_ 2010.10.02. 14:34:22

Még egy értelmetlen beruházás.

Deszkás 2010.10.02. 17:06:56

@golaz_: Miért is? Akadálymentesíteni kell. Vagy te fogsz odaállni és lecipelni a babakocsikat?

Deszkás 2010.10.02. 17:28:34

@jim32: LOL! Azért csináltak zebrát, felszíni átkelést, hogy a dohányzók ott menjenek át cigivel a kezükben, szájukban? :DDDDD Ezt te sem gondolhatod komolyan!
A zebrák a nehezen mozgóknak/lépcsőzőknek készül, nem a dohányzóknak. :D LOL

Quick_6 2010.10.02. 20:13:43

Az aluljárókban rágyújtókat és dohányzókat el kellene kezdeni bírságolni! Nem 1x láttam, hogy cigiznek az aluljárókban a tilalom óta. Fejenként 30.000 Ft! Tessék beszedni! A kerületeknek plusz zseton!

SiKom 2010.10.02. 22:11:12

60 millió??? De k.rva drága lett a festék!

hajtipajti 2010.10.02. 22:51:45

A zebrák - többek között - nekem is készültek például azért, hogy többé ne legyek lépcsőzéssel büntetve az autósok kényelméért.

frey2 2010.10.02. 23:26:12

Én úgy látom, új gyalogos közlekedési lámpákat is felszereltek, ez indokolhatja a 60 milliós költséget. Egyébként lájkolom!

Rocko- 2010.10.03. 12:18:09

"másrészt a város élhetőbbé tétele miatt lényeges."
így van. gyalogm indenhova!
én a BKV-t is bezárnám. hadd gyalogoljunk. mert az olyan jó.
én botor pedig azt hittem, hogy XXI. században a gyaloglás nem fő közlekedési mód. tévedtem.
ezt egyébként elárulná valaki, hogy ha ennyire jó dolog gyalgolni, akkor a Tűzoltó, Pál, Mária utcai zebra miért nem volt jó?

@Deszkás: létezik korlátlift.

Sisko86 2010.10.03. 13:20:59

@Rocko-: téged mégis miben zavar az a pár zebra, azon túl, hogy azok közé az autósok közé tartozol, akik szerint mindenki, aki más közlekedési eszközt használ, mint te, az dögölj meg, mert az út a 'tied'?

korlátlift: 1. nem volt, innentől nem tudom miért emlegeted. az űrlift is fasza, de az sincs a Ferenc körúti aluljáróban. 2. a babakocsit nem szállítja 3. sokkal drágább, mint a zebra kialakítása 4. szerinted mégis mennyit bírna azon a környéken működőképesen? 1 óra? fél nap?

ja és tényleg, az autó a XXI. század közlekedési eszköze! mindenkinek autót! minden autóba csak egy embert! eddig is jól bevált ez a folyamat, Budapest élhetővé vált, a levegője csodálatos és pillanatok alatt eljutsz bárhova, ugye.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.03. 15:41:31

@Rocko-:

A korlátlift használhatatlan, ez már nagyon rég bebizonyosodott. Kerülni kell az alkalmazását.

golaz_ 2010.10.03. 16:08:12

@Deszkás:
- gagyi az egész. Ez nem munka
- értelmetlen, mert babakocsi úgysincs, maximum hajléktalan tolja benne a kotorékot, de az azért nem olyan fontos
- ha, már olyan fontos, akkor miért nem külön szinten, liftekkel oldják meg?
- kampányfogás az egész, szerettek volna valamit látványosan átépíteni, de csak szánalmas lett. Ugye most van egy vegetatív Dem,szky, a pénzt már mind ellopták, ennyire tellett.

Egyébként a laktanya mióta van állványok mögött? 1 évtizede? Minden összeomlik, de a festegetés a fontos.

golaz_ 2010.10.03. 16:11:08

@frey2: Volt tereprendezés is, mint a 40 centis, 40 milliós kilátónál.

Deszkás 2010.10.03. 16:15:23

@Rocko-: Szerinted a korlátlift olcsóbb és jobb megoldás, mint a zebra?

Mond, te mindenhova autóval jársz? WCre is, a lábaidat nem használod semmire?
Tudod a gyaloglás igenis fontos közlekedési eszköz, mindenki gyalogol, rajtad kívül, mivel sem autóval, sem BKV-val nem tudsz pont az úti célod előtt megállni. A BKV járművek megállóit is gyalog közelítik meg.Ebből következik, hogy ugyan nem fő közlekedési eszköz, de nagyon nagyon fontos, ezért kell az útkereszteződésekhez zebra, különben nem tudnak hogyan átjutni. Még azok sem, akik autóval mennek oda.

Deszkás 2010.10.03. 16:19:44

@golaz_: Pff. Ekkora baromságokat összehordani!
- Még hogy nincs babakocsi? LOL! Szerinted a kismamák miben viszik a gyerekeket? Ölükben? Ugye hogy nem?! Akkor meg minden hazudsz?
- Lift: Mert drága minden sarokra liftet rakni, azért. Vagy te fogod kifizetni a zebra és a lift közötti árkülönbözetet?
- Nem kampányfogás. De jó ezt hangoztatni, ugye? Minek kell ebben is hazudnod? Ha kampányfogás lenne, akkor az összes zebra már régen készen lenne. De nincs, ebből is következik, hogy finoman fogalmazva félrevezetés amit írsz.

golaz_ 2010.10.03. 21:27:24

@Deszkás:
- Hát nincsen. Igazán nem én tehetek róla. Általában a hátukon. Azt mondta a szociológus, hogy ez a kultúrájuk.
- Vissza kell tenni a nokiásdobozból a pénzt és akkor lesz pénz liftre.
- Teljesen igazad van. A 4 - es metró is készen van. Múltkor láttam, hogy egy munkás ténfergett a kopott palánk mögött. Úgyhogy minden kampányfogás már abszolút készen van. Ez a természetük.

Vasd 2010.10.04. 11:03:15

Felesleges pénzkidobás! Minek?? Úgy látszik, hogy az akkor még hozzáértő szakembereink, feleslegesen építették az aluljárókat.. az aluljárónak az a célja, hogy tehermentesítse a csomópontok forgalmát azzal, hogy a gyalogosforgalmat az úttestről, a föld alá vezetjük.. plusz egyszerűbb a metróállomások megközelíthetősége is így.. erre mit csinál az okos mai magyar?? Egy olyan városban ahol az lenne a cél, hogy minél jobban tehermentesítsük a felszíni közlekedést, mert így is túl zsúfolt, fogjuk és a föld alatti gyalogosforgalmat is visszatesszük az úttestekre a város legforgalmasabb csomópontjain (ami újabb és újabb veszélyforrás a gyalogosokra nézve) és egyre csak több és több lámpát rakunk ki FELESLEGES helyekre, amelyek még jobban lassítják a forgalmat.. ehhez csak gratulálni tudok a városfejlesztésnek!!
És kérdezem én itt a "Nagy egészséges életmód fitt gyalogosoktól" ha annyira nagyon éltetitek itt a gyalogos közlekedést, és ti annyira de szerettek gyalogolni, akkor miért fáj nektek az a kis lépcsőzés?? Mielőtt leordibálnátok a fejem, hogy bunkó autós vagyok, igen autós vagyok de a városba, ha nem megyek nagyon messze, akkor gyalog/bkv-val járok.. és mikor nem volt autóm, akkor is bkv-val jártam, és soha nem panaszkodtam az aluljárólépcső miatt.. mikor el volt törve a lábam, még járógipsszel is le/felbaktattam minden nap többször a lépcsőn, és nem rinyáltam soha.. másik meg visszatérve, nem zebrát kellett volna építeni 60 millióért, hanem, mind a 4 oldalra építeni 1 db leejtős lejáratot az aluljárókba (lsd. Nyugati Pu.-nál, Délinél, Lehel tér, stb..) és akkor nem az úttesten az autók előtt kellene áttolni a babakocsit, átgurulnia a mozgáskorlátozottnak és átcsoszognia az idős embernek, aki átlagosan az úttest közepéig sem jut el egy zöld alatt.. ja és ez valószínűleg nem lett volna 60 millió, mert csak ásni kellett volna és lebetonozni..

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.10.04. 11:48:33

@Jani3k:
Valószínűleg ezek a rámpák nem 60, hanem 240 millió Ft-ba kerültek volna. Vagy még többe.

Vasd 2010.10.04. 12:46:39

@Fricy: És mégis mi került volna 240 millió ft-ba azon, h pár munkással és egy géppel kitúrnak pár nap alatt egy leejtős gödröt és leöntik betonnal meg megcsinálják az oldalait?? Ez a 60 millió nem festék ára volt hanem a lámpáké, meg az azok hálózatba kötésének az ára.. bár ezt sem értem mi került ezen 60 millióba..

Vasd 2010.10.04. 14:19:01

@martin86:
Köszi! indoklás?? vagy te is elhiszed, h 60 millió 3 zebra felfestése, 4 lámpaoszlop és egy 4x1 méteres járdasziget??:)

martin86 2010.10.04. 14:48:44

@Jani3k: teljesen értelmetlen bármit is indokolni. Meggyőzni úgysem tudlak, így marad a velős résumé.

Vasd 2010.10.04. 17:54:50

@martin86:
Azért megpróbálhattad volna.. kíváncsi lettem volna az érveidre, h miért is jó, h ez így lett kivitelezve;)

Rocko- 2010.10.04. 22:19:40

@Sisko86: "téged mégis miben zavar az a pár zebra"
feltartja a forgalmat.
"azon túl, hogy azok közé az autósok közé tartozol, akik szerint mindenki, aki más közlekedési eszközt használ, mint te, az dögölj meg, mert az út a 'tied'?"
anyád üzeni, hogy vigyél haza tejet is. ha már személyeskedésnél tartunk. ja, nem ismersz? akkor talán mellőzni kéne.
"korlátlift: 1. nem volt, innentől nem tudom miért emlegeted."
talán mert azt IS lehetne építeni. nem csak zebra létezik. tessék széles-látókörűen nézni a világot!
"2. a babakocsit nem szállítja"
méretezés kérdése. de lehet rámpázni, liftezni is. az szállítja.
"3. sokkal drágább, mint a zebra kialakítása"
most komolyan emberéleteken akarunk spórolni?
"4. szerinted mégis mennyit bírna azon a környéken működőképesen?"
ki mondta, hogy MINDENKI azzal menjen?
"ja és tényleg, az autó a XXI. század közlekedési eszköze! mindenkinek autót! "
egy szóval nem állítottam ilyet.

@mestska: részletezed kérlek miért használhatatlan.

@Deszkás: "Szerinted a korlátlift olcsóbb és jobb megoldás, mint a zebra?"
lásd ezen kommentben fentebb.
"Tudod a gyaloglás igenis fontos közlekedési eszköz"
szükséges rossz. és nem kéne elsődleges eszközzé fejleszteni.

@Jani3k: egyetértek.

@Fricy: számszerűsítve mennyit ér egy gyalogos élete, hogy nem ütik el zebrán vagy villamos sínen?

nedudáljparaszt 2010.10.05. 05:20:24

Látom vannak akiknek bármit csinál a város, nem tetszik.
Joggal szídták azért a fővárost, hogy ezt nem tette meg hamarabb. Ez a hülye divat, hogy aluljárókba kényszerítik az embert és a felszínen mindent az autók akadálytalan haladásának rendeltek alá, a 70-es években indult. A 90-es években Demszky-ék szép lassan elkezdték visszaépíteni a zebrákat, megjelent először a Jászai Mari téren, később a Nyugati pu-nál és azóta már ha felújítanak egy utat, általában visszaadják a zebrákat. A 4-es metrót már úgy építették, hogy ahol aluljáró van, ott se szüntették meg a zebrákat.

El nem tudom képzelni, miért zavar bárkit, hogy nem kell fölöslegesen lecaklatni a lépcsőn.

nedudáljparaszt 2010.10.05. 05:29:39

@Rocko-:
A gyaloglás szükséges rossz?
Ezzel nem értek egyet.
Én azt látom, hogy ha egy utcából sétálóutcát csinálnak, akár olyan nyúlfarknyi méretben, mint a közelmúltban a Lövőház utcában illetve a Baross utca torkolatában, azt nagyon gyorsan elözönlik a gyalogosok. Láthatóan társadalmi igény van minél több gyalogosfelületre.

Magam részéről nagyon szeretek gyalogolni és azt gondolom, bizonyos mennyiségű gyaloglásra egészségvédelmi okból minden embernek szüksége lenne. Többek közt stresszoldó hatású, ami a mai zaklatott világban nem hátrány.

nedudáljparaszt 2010.10.05. 05:36:34

@Jani3k: Ebből a sok badarságból csak arra az egyre reagálnék, hogy ha a rámpát építenének, és "csak" ásni kéne, tehát hosszan megbontani a járdát, lehet, hogy közműveket is át kell helyezni, az egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbb lenne, mint ez a megoldás.

Az említett kereszteződésben az autósoknak lámpa úgyis van, ezért a felháborodást pedig nem értem.

Ami a gyalogosok életét illeti: Az autósok feladata, hogy figyeljenek rá, két egyszerű szabályt kell betartni, egyrészt a piros lámpánál megállni, másrészt jobbra kanyarodáskor elengedni a gyalogosokat.
Utóbbi miatt azt aláírom, hogy a jobbra kanyarodás az tovább fog tartni, de ha ez komoly problémát jelent, akkor a lámpaprogramot lehet módosítani, hogy a jobbra kanyarodók és a gyalogosok ne egyidőben kapjanak zöldet.

Szerintem az a természetes, hogy a gyalogos fönt átjuthat bárhonnan bárhova, és az a nem normális és egy 70-es évekbeli szemlélet, hogy a gyalogoskat, mint egy birkacsordát "terelni" kell - a "biztonságuk" érdekében, valójában a járműforgalom gyorsabb haladásáért.

Vasd 2010.10.05. 11:13:19

@nedudáljparaszt:
lehet közművet kellene bontani, de meg lehetne oldani.. és lehet egy kicsivel drágább lenne ha közművet bontanának, de akkor is meg lehetne oldani.. ha van pénz egyeseknek 100 milliós végkielégítésekre meg van pénz a nokiás dobozban akkor meg lehet oldani.. van ebben az országban pénz csak az egyesek villájára meg luxusautójára megy el..
Visszatérve.. Igen az autósok feladata, h figyeljenek a gyalogosokra és tartsák be a szabályokat.. de akkor a gyalogosok is tartsák be a szabályokat.. szinte minden nap dudálok le reggel a zebrán (pirosban) meg az úton keresztül kasul átfutkosó gyalogosokat, részegeket a járda mellől stb.. kedvenc esetem az egy hónapja volt, mikor a Lehel csarnok előtt álltam a pirosnál Vácin.. zöldre váltott egy lámpa és indultunk volna mikor egy öreg néni megpakolva zöldségekkel éppen az induló autók között huzigatta át a kis kocsiját.. és mikor többen is rádudáltak akkor még ő volt felháborodva, holott 10 méterre!! volt tőle a zebra.. volt egy hasonló eset Kálvinon mikor is ugyancsak egy idős néni, nem is a zebrán! hanem keresztbe a Kálvin tér közepén csoszogott át úgy h a zebrákon is épp piros volt, körülnézés nélkül.. az egész Kálvin tér állt miatta.. a villamosvezető és az egyik autós szállt ki, h ketten feltereljék a járdára..
szóval ha már hibákat keresünk akkor nézzünk szét mindkét oldalon, mert sokszor a gyalogosok sem különbek..
az említett kereszteződésben érezhetően azért tartja fel a forgalmat, mert pl a Blaha felé jobbra lekanyarodásnál az Üllőiről.. azoknak szinte mindig meg kell állniuk a gyalogosok miatt, és ha már 3-nál több autó áll meg akkor az már feltartja Kálvin tér felé igyekvőket és máris akadályozás van.. ez nem tart sokáig általában, de ha már minden egyes zöld lámpánál 3-4 autóval kevesebb jut át miatta, az már 10 perc alatt 40-50 autó, fél óra alatt több mint 100.. és megvan a dugó egy oka.. ja és ott annál a zebránál nem lehet úgy beállítani, a lámpákat, h ne zavarjon senkit.. mert a 3 ciklus alatt először a jobbra kanyarodók jönnek ott, aztán a Kálvintól balra kanyarodók,utána meg a Petőfi híd felől egyenesen jövők.. aztán elölről újra..
Szerinted az a természetes, h a gyalogos fent átjuthat akárhonnan akárhová és nem az a természetes, h betereljük őket a föld alá.. Részben egyet értek veled, csak szerintem az lenne a természetes, ha a gyalogosok nem egy szintben kereszteznék az autósokat, mert az tudod néha pirosra festi a betont.. szóval ha a gyalogosok nem akarnak a föld alá menni, akkor menjenek az autók föld alá, vagy felüljáróra.. nekem mindegy, h hol jutok el A-ból B-be, csak jussak el normális tempóban.. csak tudod ha egy olyan dolog kivitelezése is problémát okoz itt, h rámpa építése, akkor várhatjuk mi az autós aluljárót, vagy felüljárót.. másik meg ha a vállalkozó nem ad 60 milliót a zebrákra.. még az se lenne..;) ha kicsit is okosabban lenne ebben a városban a forgalom megoldva, akkor nem lennének dugók, és nem kellene dugódíjat bevezetni.. de mi mit csinálunk?? nem a dugókat kiváltó problémákat próbáljuk megszüntetni, hanem többet csinálunk..

P. A. 2010.10.05. 12:08:40

Ha korlátliftet csinálnának, akkor az lenne vele, mint a Széchenyi fürdő földalatti megállójában. Évek óta az van rá kiírva, hogy műszaki okok miatt nem üzemel.

kida 2010.10.05. 13:03:45

a zebra JÓ! Ki akar lemenni egy aluljáróba??????? ezt a sok faszt

Vasd 2010.10.05. 13:59:31

@kida:
oké de akkor meg ne lássalak az aluljáróba, ha szakad az eső, vagy a hó vagy ha olyan meleg van, h nem lehet fent a napon meglenni.. ja és csak olyan állomáson szállj fel a metróra ahol nem aluljáróban van a metrókijárat.
Komolyan nem értem miért rinyálnak ennyien.. én pl szeretem az aluljárót mert biztonságos, a legtöbb most már tisztább, mert minden este feltisztítják, dohányzás már tiltott, eltüntették a metrókijárat elől az árusokat is és a hajléktalanokat is, bekamerázott, nyáron jó hűvös, télen fűtött, megvéd a hótól, esőtől, forró napsütéstől és gyorsabban átjutok rajta, mint ha állnék és várnék a piros lámpára, plusz jó a hangulat ha vannak zenészek is lent, főleg szilveszterkor:).. de mindegy szüntessük meg az összeset, öntsük ki betonnal, hozzuk fel a metró mozgólépcsőket is az Üllői közepére.. és akkor nem kell egyáltalán lépcsőzni..
apropó megjegyzem: jobb helyeken ez úgy megy, h az aluljárókba már mozgólépcsők mennek le.. megkímélve az embereket attól a kis lépcsőzéstől.. komolyan néhányan már itt úgy viselkednek mint az ovódások: én gyalogolok, enyém, én akarok ott menni..

Rocko- 2010.10.05. 14:04:43

@nedudáljparaszt: "Ez a hülye divat, hogy aluljárókba kényszerítik az embert"
arra nem gondoltál, hogy nem divat, hanem közleekdésbiztonsági és tervezési okokból épültek ki az aluljárók? tudod, aluljáróban kisebb az esélye, h elüt az autó.
"El nem tudom képzelni, miért zavar bárkit, hogy nem kell fölöslegesen lecaklatni a lépcsőn."
mert egymást akadályozzák az eltérő közlekedési módok.

"azt nagyon gyorsan elözönlik a gyalogosok"
minő érdekes, hogy az emebr kitölti a rendelkezésre álló teret.
"Ezzel nem értek egyet."
40 év múlbva mennyire akarsz majd gyalogolni? erre nem gondolsz?

"tehát hosszan megbontani a járdát"
miért kéne? a lépcső egy részét át lehet alakítani rámpává.
"nem biztos, hogy olcsóbb lenne, mint ez a megoldás."
mástól is kértem, de valahogy nem reagáltak rá. megteheted te is: mennyibe kerül egy emberi élet?

"másrészt jobbra kanyarodáskor elengedni a gyalogosokat."
ez rendben is van. csak éppen pont ezek miatt torlódik fel forgalom. NEM CSAK AZ AUTÓSFORGALOM. mindenkié.

"akkor a lámpaprogramot lehet módosítani, hogy a jobbra kanyarodók és a gyalogosok ne egyidőben kapjanak zöldet."
hát akkor mikor? amikor a keresztező forgalom megy, akkor nyilván nem kaphatnak zöldet. amikor párhuzamos van, akkor kanyarodnának jobbra. ergo te betennél egy plusz lámpaütemet, amikor se a keresztező, se a gyalogos nem mehet, csakis a jobbra kis ívben kanyarodó? konkrétan ezzel generálod a dugót. és pontosan ezt lehetett eddig megtenni eddig, minden gond nélkül, ezt cseszte szét a felesleges zebra.

"hogy a gyalogoskat, mint egy birkacsordát "terelni" kell - a "biztonságuk" érdekében"
tekintve hogy a gyalogosnak nem kötelező a közlekedési szabályokat (ún KRESZ-t) ismernie, így terelni KELL.
"valójában a járműforgalom gyorsabb haladásáért."
pedig a közlekedhető város mindenki érdeke. aki ennek az ellensége az bizony a város ellensége.

@P. A.: tehát akkor nem a korlátlifttel van bajod, hanem a karbantartással.

Vasd 2010.10.05. 14:12:53

és a szomorú az, h régen mikor építették az aluljárókat, akkor az emberek (és főleg a gyalogosok, mert ők voltak többen) támogatták az ötletet és szerették, mert tudták, h ez az ő közlekedésüket gyorsítja meg és ráadásul sokkal biztonságosabb, mellesleg azért volt jó mert legalább követtük én nem maradtunk le a nyugattól.. erre most?? vissza a múlt századba.. a 90-es évek óta úgy megállt itt Magyarországon (Budapesten) a fejlődés, h lassabban már a India és az ázsiai országok is jobban fel vannak zárkózva a nyugathoz fejlődésben.. mi voltunk tudtommal az elsők a kontinensen (Angliát leszámítva), ahol először indult meg a földalatti közlekedés (földalatti, ez hozta aluljárók megjelenését) és most mi vagyunk azok akik legjobban le vannak maradva ezen a téren és azt mondjuk, h nekünk ilyen nem kell..

Rocko- 2010.10.05. 14:18:24

@Jani3k: teljesen jól írtad le. egyetértek.

@kida: aki: - nem akar pirs lámpánnál állni
- aki szereti ha nem kell esőben állni
- aki gyorsabban akar haladni
- aki nem akarja hogy elüssék zebrán

Rocko- 2010.10.05. 14:19:39

@Jani3k: tudod, ide jutatott minket az elmúlt 20 év szabadszellemű nevelése.
"nekem mindent lehet, félre az utamból mindenki"

spag · http://railzone.nl 2010.10.05. 18:29:20

@Rocko-: "azt hittem, hogy XXI. században a gyaloglás nem fő közlekedési mód"

összekevered a XX. századdal, az volt az autózás százada, a XXI-edikben éppenséggel a gyaloglás elég fontos lett, jól látod.

nabu 2010.10.05. 19:34:42

A XX. század azt mondta, hogy az autó egy gyors közlekedési eszköz, amivel a lehető legegyszerűbben el lehet jutni A-ból B-be és miután népnek majd lesz pénze rá mindenki eljut A-ból B-be jó hamar. A népnek nem lett rá pénze , de szerencsére feltalálták a hitelkonstrukciókat és most már mindenki, akinek egy kis minimálbére is van vesz egy suzukit. Na most a XX. század éppen ezért mindent megtett, hogy a felszíni közlekedés gyorsabb legyen (aluljárók, felüljárók stb...) legalábbis nyugaton, itt csak azt ami kijött a pénzből. A XXI. században rájöttek az emberek arra az egyszerű logikai összefüggésre, hogy ha mindenki egyszerre akar gyorsan eljutni a céljához, akkor az nem lesz gyors hanem lassú, plusz szennyez, plusz veszélyes stb. Ezért rájöttek, hogy mostantól a gyalogos és a városban lakó fontosabb mint az autós. Lehet ennek nem örülni, de így van, nem hiszem, hogy a közeljövőben lesz olyan beruházás ami az autósoknak kedvez a városban, mert már mindenki utálja az autókat, nem oktalanul, fogadjuk el, ennyi.

nedudáljparaszt 2010.10.05. 20:04:09

@Jani3k: Itt senki nem rinyál, csak Te.
Ha most nem lenne zebra és mi azon vernénk a tamtamot, hogy legyen, akkor mondhatnád, itt azonban nem ez a helyzet, hanem történt egy intézkedés, és ez neked nem tetszik, úgyhogy Te rinyálsz.
Az egy badarság, hogy ha minden zebrát megszüntetnénk, nem lenne dugó. Az az igazság, hogy dugó mindenképpen lenne, akármit csinálunk, mert még mindig évről évre egyre több autó kerül be a forgalomba.
Ezért nyugati országokban hamarabb, nálunk később, rájöttek a politikusok, hogy ha nem akarják, hogy ennyi autó bejöjjön, akkor olyan intézkedéseket kell hozni, amitől a nem autóval járók jobban érzik magukat.
Ezen intézkedések közé tartozik, hogy több utat lezártak a forgalom elől, valamint az, hogy visszaépítik a zebrákat.

nedudáljparaszt 2010.10.05. 20:12:42

@Jani3k: "régen mikor építették az aluljárókat, akkor az emberek (és főleg a gyalogosok, mert ők voltak többen) támogatták az ötletet"

Ebben kételkedek, de szerintem senki nem kérdezte meg erről az embereket.

"erre most?? vissza a múlt századba"

Felhívom a figyelmedet, hogy egy észak-európai kisebb városban (most nem tudom hirtelen melyikben) hoztak egy olyan intézkedést, hogy minden lámpát és elsőbbségi szabályozást töröltek, minden kereszteződés vagy jobbkezes, vagy körforgalom.

Mielőtt bárki úgy tenne, mintha én ezt Budapestre javasolnám, NEM, ez nagyvárosban nem menne, ugyanakkor mutatja, hogy éppen a legfejledtebb országokban próbálkoznak múltat idéző megoldásokkal.
A hollandok rájöttek, hogy kisebb forgalmú utcákban ha a gyalogosokat és az autósokat nem választják el, akkor ettől az autósok lassabban mennek és kevesebb a baleset, mintha az autók egy kijelölt vályúban haladnának.

"mi voltunk tudtommal az elsők a kontinensen (Angliát leszámítva), ahol először indult meg a földalatti közlekedés"

Ez igaz, de a mi földalattinknak semmi köze nem volt ahhoz a metróhoz, ami nem sokkal később Párizsban, New Yorkban megjelent.
Azóta meg nem sok dologban voltunk elsők a közlekedést tekintve.
Például nem mi építettük vissza a zebrákat elsőként az aluljárók helyére, ezt nyugaton már korábban elkezdték.

Vasd 2010.10.06. 01:12:39

@nedudáljparaszt:
Én rinyálok??:D 13 éve bkvzok és gyalogolok a belvárosban és soha nem sírtam azért, mert le kellett mennem az aluljáróba és feljönni.. és csak azért írok mert rossz nézni, h felesleges horribilis összeget dobálnak ki felesleges dolgokra.. ha már zebrákra költünk pénzt akkor festenénk oda zebrákat, ahol igazán szükség lenne rá.. tudok pár helyet mondani a városban..

"Az egy badarság, hogy ha minden zebrát megszüntetnénk, nem lenne dugó."
- na ezt egy szóval sem mondtam, nem azt mondtam, csak ott kell megszüntetni, ahol közvetlenül azon a helyen van másik átjutási lehetőség is ami, és nem sokkal telik több időbe..

"Ezen intézkedések közé tartozik, hogy több utat lezártak a forgalom elől, valamint az, hogy visszaépítik a zebrákat."
- komolyan szerinted az a megoldás a nagy forgalomra, ami nem fér el a rosszul kialakított utakon, hogy még több utat lezárok és telerakom akadályokkal?? komolyan ennyire buta vagy??:) édesjóistenem..

"Ebben kételkedek, de szerintem senki nem kérdezte meg erről az embereket."
- az a baj, h erről most sem kérdezik meg az embereket.. ha megkérdeznék őket akkor egészen máshogy nézne ki a város.. csak az a különbség, hogy akkoriban az javította, biztonságosabbá tette és tehermentesítette a közlekedést.. ez meg pont az ellenkezőjét teszi..

"hogy minden lámpát és elsőbbségi szabályozást töröltek, minden kereszteződés vagy jobbkezes, vagy körforgalom."
-tudom, hogy ez nem működne Pesten, hogy mindenhol ez legyen, de sok helyen működne.. pl ebben a kereszteződésben is működne.. kellene egy 2x2 sávos felüljáró az Üllői vonalába, alá pedig egy 2 sávos körforgalom.. lámpa meg csak olyan kellene.. ami csak addig váltana pirosra amíg a villamos keresztülhalad.. és nem lenne dugó mert az autók folyamatosan haladva tudnának a körforgalmon keresztülmenni.. és nem lenne ott dugó (már csak tapasztalatból is mondva), mert pl pár napja mikor reggel fél 8 és 9 között nem működtek a lámpák a kereszteződésben, nagy meglepődve néztem ,h semelyik irányból nem volt dugó, mert az autók az elsőbbségeket megadva szinte folyamatosan tudtak áthaladni.. és ha hiszed ha nem, hamarabb átjutottam a kereszteződésen, mint olyan esetekben mikor működik a lámpa.. és az Üllőin az autósor nem a Klinikákig ért majdnem, mint minden nap, hanem csak 7-8 autó hosszú volt.. szóval csak egy felüljáró és alá egy körforgalom kellene.. és hidd le nem lenne dugó:)

"A hollandok rájöttek, hogy kisebb forgalmú utcákban ha a gyalogosokat és az autósokat nem választják el, akkor ettől az autósok lassabban mennek és kevesebb a baleset, mintha az autók egy kijelölt vályúban haladnának."
- ez egy akkora ide nem illő badarság volt ami ideírtál.. akkor szerinted azért jó, h itt az úttestre terelték a gyalogosforgalmat, mert így legalább lassítják a forgalmat és kevesebb a baleset?? basszus!! épp az a baj, h túl lassú!!

"Ez igaz, de a mi földalattinknak semmi köze nem volt ahhoz a metróhoz, ami nem sokkal később Párizsban, New Yorkban megjelent."
- itt nem arról írtam, h milyen metró.. itt föld alatti közlekedésről beszéltem.. ebbe beletartozik minden közlekedési nem ami föld alatt zajlik.. és ezzel arra akartam célozni, h kicsit vicces a többi országgal szemben, h amit mi építettünk, találtunk ki ezen a kontinensen először, mi vagyunk az úttörői, mi forradalmasítottuk a közlekedés egy faját, és minden ország rólunk példázva fejlesztette városait, erre 20-30 évre rá mikor már mindenki le is hagyott jócskán, akkor arra dologra mi mondjuk azt, h ez nem kell nekünk..

"Párizsban, New Yorkban"
ezeket a városokat ne hasonlítsd Budapesthez.. ég és föld.. és épp ezekért.. mert ott nem okoznak olyan piti dolgok gondot, hogy rámpaépítés, csinálni egy autós felüljárót vagy aluljárót vagy építeni egy körforgalmat..

Vasd 2010.10.06. 01:28:36

ja és már csak azért se hasonlítsd ezeket a városokat Pesthez, mert az teljesen más világ, más morálok vannak ott.. és még itt másfél évbe és több száz milliárdokba telik egy hídfelújítás, már nem tudom hányadik évébe egy rövidnek mondható metró kifúrása, lassan 4 hónapba egy kb 400-500 méteres Astória - Deák tér útszakasz felújítása (aminek a fele még mindig nincs lebetonozva, és kb 2-3 hete nem láttam se egy munkást lapátolni, se egy munkagépet.. csak ott áll hetek óta feltúrva), addig New Yorkban, Párizsban csettintésre nőnek házak, felhőkarcolók, hidak és fúródnak ki metróvonalak..

spag · http://railzone.nl 2010.10.06. 11:48:41

@nedudáljparaszt: "A hollandok rájöttek, hogy kisebb forgalmú utcákban ha a gyalogosokat és az autósokat nem választják el, akkor ettől az autósok lassabban mennek és kevesebb a baleset, mintha az autók egy kijelölt vályúban haladnának."

- ez általában nem igaz (ahogy te magad is írod), a Shared Space egy érdekes kísérlet volt ami inkább nem vált be mint bevált. Azokon a területeken ahol jóval kisebb az autóforgalom mint az egyéb ÉS nincs elég hely szegregált infrára, ott bevált a teljesen homogén tér (ilyen van 's-Hertogenbosch központjában). Illetve természetesen olyan kicsi utcákban, ahol mindenféle forgalom alacsony, semmi szükség semmire, még Magyarországon sem.

Nagyobb autóforgalom esetén azonban a holland megoldás az autók, buszok, kerékpárosok és gyalogosok szétválasztása. Ez más országokban egyszerűen azért nem működik, mert szarul vannak megtervezve.

Rocko- 2010.10.06. 21:55:49

@spag: a jövő a mind lassabb, és nehézkesebb közlekedés?
te komolyan elhiszed ezt? akkor nem vagy eszednél.

a jövőt az hozza el, hogy gyorsan haladsz.

mit gondolsz, Holdra miért nem gyalog indultak el?

Rocko- 2010.10.06. 21:57:22

@nabu: megvan a mondandódban a logikai bukfenc?

Rocko- 2010.10.06. 22:01:26

@nedudáljparaszt: az egy dolog, hogy valakinek van egy elbaszott logikája, de hogy másik is támogatják...

forgalmat korlátozni nem erővel kell, hanem kulturált módon. például megfelelő tömegközlekedéssel. na most ez hol van? sehol. itt elvenni akarnak emberektől, ellenben a másik oldalon nem adnak semmit cserébe. miért gondolod hogy ez rendjén van?
maygaroszágon, budapesten pedig különösen igaz, ha a biga segge torony magasan van a tömegközlekedés felett. ezért autóznak sokan, nem úri passzióból.

Rocko- 2010.10.06. 22:04:11

@nedudáljparaszt: "Ebben kételkedek, de szerintem senki nem kérdezte meg erről az embereket."
mint ahogy erről a zebráról sem.

"A hollandok rájöttek, hogy kisebb forgalmú utcákban ha a gyalogosokat és az autósokat nem választják el, akkor ettől az autósok lassabban mennek és kevesebb a baleset,"
a kedves hollandusok arra nem jöttek rá, hogy így kvázi dugót, vagy egyetemes lassabb haladást generálnak, ami több környezetszennyezéssel jár? tök jó lesz a kedves kis holland kislánynak, hogy nem 43 évesen üti el az autó, hanem 32 évesen hal meg tüdőrákban.

spag · http://railzone.nl 2010.10.07. 18:53:59

@Rocko-: "a jövő a mind lassabb, és nehézkesebb közlekedés?"

ha csak az autózást fejlesztjük, mind lassabb és nehézkesebb közlekedés vár ránk.
www.ingyenebed.hu/files/tanulmanyok/erhart.pdf
449. oldal. A budapesti közúti forgalom átlagsebessége egyre csökken (és nem a gyorshajtás visszafogása miatt).

Ha alacsony utazási időket akarunk egy városban, akkor akit csak lehet, meg kell győzni, hogy ne autózzon, és így amikor mégis autózni (taxizni) kell, az is gyorsabb lesz.

Bár mivel te is sokat foglalkozol ezzel a témával nem értem mit lehet ezen nem érteni.

Rocko- 2010.10.08. 13:05:11

@spag: "ha csak az autózást fejlesztjük, mind lassabb és nehézkesebb közlekedés vár ránk."
mondtam én, h CSAK az autós közlekedést kell fejleszteni?
én azt mondtam, h a közlekedést kell fejleszteni. amiben van autós. meg gyalogos. és kerékpáros, villamos, busz, kenyeresautó és vonat is.
az viszont nem fejlődés, ha másnak és magunknak mindenféle gátat szabunk.

"449. oldal."
nincs is olyan.

"A budapesti közúti forgalom átlagsebessége egyre csökken "
hát ha minden sarokra lámpát teszünk, persze hogy csökken. teljesen jól tapasztalom, hogy melyik az a kereszteződés, ahol azaddig nem volt lámpa, és most sorok torlódnak. aztán amikor a lámpa nem működik, akkor rövid időn belül (miután felismerik az emberek, hogy egymás segítésével jobban lehet haladni) kitisztul a kereszteződés és környéke. akkor miért is kell?

"Ha alacsony utazási időket akarunk egy városban, akkor akit csak lehet, meg kell győzni, hogy ne autózzon"
ezt talán megfelelő infrastruktúrával (legfőképpen tömegközlekedés, kisebb számban kerékpár), nem pedig ilyen faszkorbácsolással. inspirálni kell, nem kényszeríteni.

"Bár mivel te is sokat foglalkozol ezzel a témával nem értem mit lehet ezen nem érteni. "
érteni és egyetérteni nem ugyanaz.

szerjóska 2010.10.10. 02:27:50

@Jani3k: helytelen okfejtés öreg nénik viselkedésével jellemezned a gyalogosokat, hiszen az öreg néni bármelyik közlekedési módban problémás (autóban is), tehát nem a gyalogosokat jellemezted a példáddal, hanem az öreg néniket.
nem mellesleg a Körút már gyalogosprioritású terület kell, hogy legyen, ahogy az azon belül eső rész is a Dunáig.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.10.10. 07:47:10

Azt nem értem csak itt a nagy gyalogosellenességben, hogy a körúton nem arról van szó, hogy jelzőlámpa nélküli zebrákon rohangálnak át a népek az autók között. Ergo, ha valakit a zöld jelzés ellenére csapnak el a zebrán, az nem a gyalogos hibája. Ellenkező esetben természetesen igen, de az ez elleni védekezésnek nem az a módja, hogy aluljárókat építünk.

Vasd 2010.10.10. 10:36:15

@szerjóska:
nem jellemeztem az összeset azzal, csupán példaképpen hoztam fel.. ennek ellenére ha nem ér át meg kell várnom akkor ha zöld jelzésem van.. és sok ilyen eset van..

Rocko- 2010.10.10. 11:41:34

@Fricy: még mindig nem érted. nem gyalogosellenességről van szó, hanem az akadályozás ellen emeljük fel a szavunkat.
"de az ez elleni védekezésnek nem az a módja, hogy aluljárókat építünk. "
felsorolnád azokat az eseteket, amikor aluljáróban ütöttek el gyalogost és olyat, amikor zebrán? (most legyünk engedékenyek, és legyen irreleváns, hogy a zebra kinek volt szabad és kinek nem.)
gyanítom, az aluljárós verzió lesz a kevesebb. (volt egyáltalán?)

Rocko- 2010.10.10. 11:51:57

@Fricy: @Rocko-: segítek:
www.google.hu/search?hl=hu&cr=countryHU&safe=off&tbs=ctr:countryHU&q=g%C3%A1zol%C3%A1s+zebra&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
gázolás zebra 95 200

www.google.hu/search?hl=hu&cr=countryHU&safe=off&tbs=ctr:countryHU&q=g%C3%A1zol%C3%A1s+alulj%C3%A1r%C3%B3ban&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
gázolás aluljáróban 26 000
és ahogy nézem a első pár találatot, mind arra utal, hogy aluljáróban télélte volna.

de folytatnám a gondolatmenetet, mert úgy látom még mindig nem sikerült megérteni az álláspontot. nem is olyan messzi a példa. év elején bejött az új módi, hogy a kerékpárosok egyirányú utcában forgalommal szemben is tekerhetnek. azt már elfeljtették kiemelni, hogy ott, ahol TÁBLÁVAL engedik. ez meg már a kerékpárzó agyáig nem jut el. folyománya, hogy ő bizony dacból behajt majd mindenhova, mert őneki lehet. aztán csodálkozik, ha elütik. tehát sikerült egy (több. hiszen elüthetik az utcában is, és ott is, ahol nem adnak meg nek iegy balkezet, mert nem tudnak róla, nem számítanak rá.) balesetevszélyes helyzetet kialakítani. jó ez most így? nem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.10. 12:00:54

@Deszkás: Jobb helyeken mozgólépcső vagy lift készül az aluljárókba, az aluljáró közbiztonságáról pedig rendőr gondoskodik.

Ez egy olyan ország, ahol a tehén fejéséhez 12 ember kell, mert egy a vedret tartja, egy a tőgyét fogja, tíz meg emelgeti a tehenet.

Hosszútávon az aluljáró helyetti zebramegoldás ennyit ér.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.10. 12:06:26

@Rocko-:
Holdra miért nem gyalog indultak el?

Sok riposztot olvastam már, de ez mindent vitt eddig.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.10. 12:07:43

@Rocko-:
Kiegészíteném azzal, hogy egyirányúból balra az utca bal oldaláról kanyarodunk. Onnan, ahova behajt a bicikli.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.10. 12:10:05

@Fricy:
Pedig nálunk fejlettebb helyeken pont aluljárókkal védekeznek ez ellen.

P. A. 2010.10.10. 15:26:56

Előbb-utóbb fel kell fognia az autós kisebbségnek, hogy a fővárosban új irányt vett a közlekedésszemlélet. A gyalogosok, tömegközlekedés, biciklizés, az élhetőbb város már sokkal nagyobb prioritást élvez, mint az autós közlekedés. Ezt példázza a sok új sétálóutca, Budapest szíve program, stb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.10. 16:09:58

@P. A.: Budapest szive dilettantizmust tükröz. Nem attól élhető egy város, hogy mennyi az autó és kerékpárutak aránya, hanem sok mástól is.

Kutyaszar, közbiztonság, körgyűrű. Csak hogy 3-at említsek.

P. A. 2010.10.10. 16:48:37

Pedig legnagyobbrészt az autók számától függ. Szerintem.

Vasd 2010.10.10. 20:36:42

@P. A.:
nem az autók számától függ, ennyi autó bőven elfér ebben a városban..
csak ha jobban ki lennének használva vagy okosabban lennének megtervezve az utak, vagy egyáltalán lenne elég út, akkor minden jó lenne, és a belváros se lenne zsúfolt.. nem szabályzások, meg dúgódíj, meg útlezárások kellenek (hogy majd akkor biztos kevesebb autó jön be a belvárosba).. Nem! Tudod mik kellenek?? Körgyűrűk, felüljárók vagy autós aluljárók és hidak még a Dunára..(délre minimum 2, északra minimum 1)..
és akkor a sok külvárosi és Pesten kívüli autós nem fog bejönni a belvárosba, mert tud majd más merre menni..

Rocko- 2010.10.10. 23:25:30

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Sok riposztot olvastam már, de ez mindent vitt eddig. "
my pleausre. :)

"Kiegészíteném azzal, hogy egyirányúból balra az utca bal oldaláról kanyarodunk."
értsd a belvárosi környezetet, ahol egysávos utcák vannak.

"Budapest szive dilettantizmust tükröz."
erről van szó.

@Jani3k: "hogy majd akkor biztos kevesebb autó jön be a belvárosba"
na ez az amit az egyorrúak nem értenek meg, hogy ha a helyét el is veszik az autóval közlekedőtől, attól az igénye még felmerül rá.

@P. A.: "Előbb-utóbb fel kell fognia az autós kisebbségnek, hogy a fővárosban új irányt vett a közlekedésszemlélet. "
az, hogy 19. századi állapotokra akarnak mindent visszaállítani, az nem közlekedés-szemlélet, hanem agyhalott baromság.

"A gyalogosok, tömegközlekedés, biciklizés, az élhetőbb város már sokkal nagyobb prioritást élvez"
tömegközlekedés: ÉBRESZTŐŐŐŐŐ olvass BKV figyelőt, abból tudni fogod milyen a tömegközlekedés állapota. ami a BKV segge alatt van. szerinted ez prioritás?
gyalogos, tömegközlekedés: hmm, mutatnád a felmérést, hogyan integrálják őket a közlekedésbe, hogyan tanítják a szabályrendszereket? mert perpill be vannak baszva a mélyvízbe (már elnézést), mindenféle előképzettség nélkül. akkor hol a prioritás? mert ez _csinálok pár trendy sétateret meg húzok pár sárga csíkot_ ez kampányfogásnak jó, de hogy prioritás és értelem nincs benne, az biztos.

záporjózsi 2010.10.11. 09:50:44

@Rocko-: A korlátlift a statisztikának adott pofon. Semmire nem jó.

@P. A.: A Budapest szíve program úgy van elszúrva ahogy kell. Attól nem lesz jobb senkinek, hogy a másiknak rosszabb lesz. Pontosabban Magyarországon ez mégis igaz, ezért tartunk ott, ahol.

@SiKom: Kellett hozzá aszfaltot bontani, megállóhelyet átépíteni, jelzőlámpát csövezni, forgalomirányító gépet cserélni vagy újraprogramozni, meg persze terveket készíteni.

Fricy, azért azok a lámpák nem megerősítő lámpák, hanem önálló, csak gyalogos kereszteződések. Attól még, hogy ugyanannak a gépnek egy másik ága, az egy másik kereszteződés.
A középszigetre a babakocsit fel lehet hosszában is rakni. Szerintem az összes egyszemélyes vagy tandem kocsi 1 m alatti szélességű, azaz 90 fokot kell fordítani. A le- és felcipeléshez képest szerintem egyszerűbb...

záporjózsi 2010.10.11. 09:54:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Jártam már pár fejlett helyen, az aluljáró sehol sem volt népszerű, sőt, voltak bőven zebr2ák az aluljárók felett. A hazai aluljárózásnak sikerült megtalálnia a ló túlsó oldalát. Most billenünk vissza, bár a lóra merőlegesen és már a fejünk kezd a túloldalon leérni.

Vasd 2010.10.11. 11:14:39

@záporjózsi:
Igaz! én is bevallom a korlátliftek itt megbuknának, mert nem működnének..na és a mozgólépcső?? tudtommal elég népszerűek ebben a városban.. és azon le lehet vinni a babakocsit és az idősek közlekedését is kényelmesebbé teszi..

"Jártam már pár fejlett helyen, az aluljáró sehol sem volt népszerű, sőt, voltak bőven zebr2ák az aluljárók felett."
- csak hogy az olyan helyeken normálisan meg van oldva és ki van építve a közlekedési infrastruktúra, ahogy te is írtad "fejtett helyek", mert ott talán nincsenek az autósok arra kényszerítve, h be kelljen menni a szűk, lámpákkal teleszurkált belvárosba azért, h átjuss a város másik felébe.. ahol meg van oldva, h ne legyen a belváros tele autókkal és csak az menjen arra aki ott lakik vagy CÉLforgalom esetén, ott nincs is szükség aluljárókra, és természetes, h arra törekednek, h minél több teret a gyalogos forgalomnak adjanak át..

Vasd 2010.10.11. 11:16:56

csak tudod.. Európa-20év=Magyarország

Rocko- 2010.10.11. 12:38:41

@záporjózsi: "A korlátlift a statisztikának adott pofon. Semmire nem jó."
kb. mint a válaszod. :D
a korlátlift jó dolog. a szimpla lift is jó dolog.
az, hogy nem tartják karban ôket, arról már nem ezek a gépek tehetnek.

@Jani3k: a mozgólépcsôn a mozgássérült nem tud lemenni.

záporjózsi 2010.10.11. 13:42:41

@Rocko-: A korlátlifthez személyzet kell, mivel kezelős felvonó. Fizeted a babakocsisoknak? Fizeted a bőröndösöknek?
A sima felvonó rendben van, ahhoz nem kell vizsga. Csak szimplán sokkal drágább...

@Jani3k: Képzeld, jártam olyan helyen is, ahol folyamatos a dugó. Ott sem aluljáróznak sokat. Minek, ha amúgy is dugó van... A mozgólépcső jó dolog, de fenn kell tartani. Emellett a mozgólépcsőn nem mindenki tud utazni.

Rocko- 2010.10.11. 20:42:56

@záporjózsi: miért kéne személyzet? nem repülő. :)
egyszerűen elmagyarázható, én osztanám GYES vagy GYED-hez meg mozgássérültnek.
persze a lift egyszerűbb, tény.

záporjózsi 2010.10.12. 12:03:19

@Rocko-: Mert vizsga kell hozzá. Akinek nincs (pl. külföldi), az nem tudja használni, pedig számít rá.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Jó neked.

Rocko- 2010.10.12. 14:39:53

@záporjózsi: és lifthez miért nem kell vizsga? akkor ehhez miért igen?

Vasd 2010.10.12. 14:53:39

@Rocko-: tudod mert meg kell tanulni a "Le" és a "Fel" gomb használatát:D

záporjózsi 2010.10.12. 15:20:13

@Rocko-: Felvonókezelői vizsga csak azokhoz a felvonókhoz nem kell, amelyek bárki által használhatók. Ezek nem olyanok. Szabály van rá.

záporjózsi 2010.10.12. 15:21:07

@Jani3k: Mondjuk meg kell tanulni rögzíteni a terhet. emellett szabadon van a korlátjáró berendezés, ezért balesetvédelmi képzés is kell.

Rocko- 2010.10.12. 20:00:34

@záporjózsi: korlát az emelőlapra?
de én mem erőltetem a korlátliftem, felőlem lehet sima lift is vagy rámpa is.

záporjózsi 2010.10.14. 09:42:43

@Rocko-: Igen, felsoroltad a két helyes megfejtést.

Rocko- 2010.10.15. 23:07:24

@záporjózsi: ami ennyi pénzből meg is lett volna.

záporjózsi 2010.10.16. 20:15:50

@Rocko-: Egy felvonó min. 15 millió/db. Csak a vas. Ehhez jön még az oda vezető alagút építése a csatorna átemelőtelepen keresztül. +4 felvonó a 4 sarokra.Összesen 6.

Vasd 2010.10.20. 15:03:42

@záporjózsi:
mindenre csak az a kifogásod, h túl drága, meg kell tanítani a kezelését és fenn kell tartani..
figy.. ha sokaknak jár a 100 milliós végkielégítés úgy, hogy közben nem is hagyják ott a céget, akkor erre miért nincs pénz?? Tudod van itt pénz, csak nem arra költik amire kellene.. másik meg: a zebrákat is fenn kell tartani, tudod semmi sem örök életű.. karban kell tartani a lámpákat hozzá, és időszakosan frissíteni a festést rajta.. az is pénzbe kerül.. oktatni meg itt is kell a gyalogosokat a zebra használatára: pl, h ne akkor menjek át vagy rohangáljak át rajta, ha piros a lámpa, és hogy a zebra nem azért van, h mellette 20 méterrel menjek át az úttesten..

Vasd 2010.10.20. 15:09:28

Ezért nem halad, fejlődik ez a város, ország sehova.. mert csak a kifogások vannak mindig, h ezt ezért nem lehet, ezt azért nem lehet, ezt így nem lehet, ezt úgy nem lehet.. máshol, ha akadály vagy probléma van, azt úgy oldják meg, h megszüntetik a problémát vagy az akadályt.. itt meg mindenki csak kikerüli.. de az attól még ottmarad..

záporjózsi 2010.10.21. 00:44:12

@Jani3k: Szerintem elértük az internet végét. Megtaláltuk a végső egyenletet és a bölcsek kövét is. Menjünk aludni! Jó éjszakát! :)

P. A. 2010.10.22. 11:39:06

Tömik be a 4-es 6-os villamos margit híd budai hídfő megállójánál a frankel leó utca vonalában lévő aluljárót. Úgy néz ki, felszíni gyalogátkelő lesz itt is.

Rocko- 2010.10.23. 23:40:21

pont azon gondolkoztam, hogy mikor a Budaörsi-Villányi út találkozásánál van aluljáró, holott a BAH jóval nagyobb csomópont.
(természetesen attól eltekintve, hogy a feluljáró plusz súlya miatt nem biztos, hogy kialakítható az aluljáró.)

záporjózsi 2010.10.25. 11:16:15

@Rocko-: Mert amikor épült, úgy gondolták, hogy a zebrával nem vacakolnak, a felüljáróról lejövő autókat megállítani csúnya dolog. Szerintem egy hangolt lámpa megoldja, de ez másik kérdés. Érdekes, hogy hová hangolod? A Moszkva tér felől jövő áramlathoz vagy az Erzsébet hídról, a felüljárón át jövőhöz? Hangolod-e utána a következő lámpát is?

Rocko- 2010.10.26. 11:23:17

@záporjózsi: manapság nem zavarja ilyen ôket, hogy hídon és környékén torlódik a forgalom.
petôfi, árpád híd, és nem sokára a magitnál/on is lesz lámpa.
lámpahangolás? budapesten? hol van olyan? azok mûködnek (vagy nem) és kész.

záporjózsi 2010.10.27. 19:26:16

@Rocko-: Ha így gondolod, biztos igazad is van.