Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Shaka király repülőtere

2010.06.29. 08:15 Fricy

A PTinfo már beszámolt arról, hogy a Dél-Afrikában rendezendő foci VB kapcsán komoly vasútfejlesztés zajlott az országban. Azonban nemcsak ez és a Johannesburgban kiépített buszhálózat volt az egyetlen közlekedésfejlesztési munka. Megújult Johannesburg, OR Tambo nevű repülőtere is, amit alkalmassá tették az Airbus A380 fogadására is, és az előbb említett vasúti kapcsolatot is megépítettek. Ennél jelentősebb reptérfejlesztés zajlott azonban Durban városában.

Durbanben 1955-ben adták át a település déli részén fekvő nemzetközi repülőterét, azonban a forgalom növekedésével egyre nagyobb problémát jelentett az utasok színvonalas kiszolgálása és a futópálya sem volt elég hosszú. A foci VB adta meg a kegyelemdöfést neki. Ennek keretében döntöttek egy új légikikötő felépítéséről, Durbantől 35 km-re északra, La Mercy település mellett.

2010. május 1-én adták át a repteret (tervlap), majdnem 3 évnyi építkezés után. Maga a reptér története azonban messzebbre nyúlik vissza. Már az 1970-es években megkezdődtek a földmunkák a futópályán, aminek egy része el is készült, de lényegében csigatempóval haladt a kivitelezés, mivel folyamatosan finanszírozási problémák adódtak. Végül 1982-ben le is álltak a munkálatokkal.

A 1990-es évek végén került újra napirendre az új reptér ügye, amikor már egyre égetőbbé váltak a régi légikikötő hiányosságai. Miután egy tanulmány kimutatta, hogy legkésőbb 2025-re eléri kapacitásának határát, végleg letettek annak toldozásáról-foldozásáról és az új repülőtér felépítése mellett döntöttek.

3,7 km hosszú futópálya épült, ami lehetővé teszi a nagygépek fogadására is, ezzel a régi legnagyobb hiányosságát sikerült orvosolni. Az utasok kiszolgálására egy kétszintes, 102 ezer négyzetméteres terminálépület készült: az alsó szint az érkező utasok számára lett kialakítva, míg a felsőn az induló utasoknak. 34 gépet tud egyszerre fogadni. 72 check-in pult várja a repülni vágyókat. Évi 7,5 millió ember kiszolgálására elegendő a kapacitása, de ezt a később megvalósuló ütemben emelkedni fog.

A repülőtér elérése érdekében a közeli autópálya felől alakítottak ki kapcsolatot. Közvetlen vasúti elérhetősége egyelőre nincsen a terminálnak, de a tervek már erre vonatkozóan is készen vannak. Várhatóan a fejlesztés második ütemében meg is valósulhat.

A névadó Shaka király pedig a környéken élő zulu nemzetség híres vezetője volt a XIX. században.

Az első kép a www.airserv.co.za oldalról származik, a többit Leftfoot készítette.

10 komment

Címkék: repülés közlekedés építészet dél afrika repülőtér

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr762117183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.06.29. 09:31:37

Dél-Afrika soknemzetiségű ország, Durben a Kwazulu nevű tartományban van, ahol nagyrészt (kb. 80%) zulu nemzetiségű a lakosság. Kwazulu egyébként területre és lakosságra is szinte hajszálra Magyarországgal azonos méretű, Durban maga viszont elég nagy (kb. 3,5 millió), amihez képest itt mifelénk szinte teljesen ismeretlen város.

Fura egy ország az, kb. mintha Lengyelországtól Bulgáriáig egész Közép-Európa egyetlen ország lenne, de minden nép megtartja a saját kultúráját.

Egyébként Jacob Zuma, a jelenlegi dél-afrikai elnök is zulu nemzetiségű.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.06.29. 09:32:59

Én nem értek a repüléshez: a legelső képen, a futópálya felékn eső végén mintha még több száz méter hosszan lenne valami kiépítés a fűben. Az micsoda?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.06.29. 09:56:40

@Attus Germanicus:
Az a futópályára rávezető fénysor lesz szerintem.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.06.29. 10:33:31

csak belföldi forgalmat bonylít le a terminál? A kijelzőn csak belföldi célállomások vannak.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.06.29. 10:55:30

@mestska:
Nem, ez nemzetközi reptér. Április 30-án megszűnt a régi reptér. Youtube-on van is videó róla, hogy a különféle légitársaságok első gépei landolnak az új futópályán.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.06.29. 12:41:38

@mestska: King Shaka International Airport a neve, de az lehet, hogy külön vannak választva a belföldi és a nemzetközi utasok. Vagy nem tudom :-)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.06.29. 18:14:27

Igen, abban biztos vagyok, hogy nemzetközi járatok is indulnak (még London-Durban járat is van szerintem közvetlen - nincs megnéztem)), és valószínű, hogy külön elválasztott indulási terminál van a belföldi utasoknak. (erről pl. a wikipedia nem ír)

szerjóska 2010.06.30. 12:39:38

A kijelzőn van East London is, a három Johannesburg alatt. De így meg aztán pláne érthetetlen (számomra) h uszkve reggel 10-től délután 2-ig az egy East Londonon kívül mind belföldi járat.

szerjóska 2010.06.30. 12:42:09

Ja bocs, most nézem, hogy az egy dél-afrikai város.
süti beállítások módosítása