Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Építőipari nívódíjat kapott a SOTE új épülete

2010.05.19. 08:34 Fricy

A hazai orvosképzés fellegvára több mint 60 éve, 1947 óta várta, hogy egyes karait új épületbe költöztethesse, mert a meglévő épületek már akkor is szűkösek voltak. Önerőből azonban erre sohasem futotta és a mindenkori kormány sem tudott anyagilag hozzájárulni a bővítéshez.


 A Thaly Kálmán utcai homlokzat

Kezdetben az Üllői útra terveztek új egyetemi épületet, de ez az előbb említett finanszírozási gondok miatt nem valósult meg. Közben a Ferencváros több részén az 1990-es években megkezdődött a tömbrehabilitáció, ami során a korszerűtlen és sokszor komfort nélküli épületek többségét lebontva új társasházak nőttek ki a földből.


A hátsó homlokzat

2005-ben végül megszületett a döntés, hogy ún. PPP-konstrukcióban történjen meg a hazai felsőoktatási intézmények korszerűsítése, bővítése. Több kollégium megújult így, és az ország sok helyén új campusok épültek. A SOTE is így jutott lehetőséghez, hogy a régi álma teljesüljön. A Ferencvárosi Önkormányzat felajánlotta, hogy a tömbrehabilitáció révén tud helyet biztosítani a SOTE új épületének. A Thaly Kálmán utca, Vendel utca, Tűzoltó utca által határolt tömbben 16 telek egyesítésével és a helyi szabályozási terv módosításával járult hozzá az építkezés elindításához. A PPP-konstrukció értelmében magánbefektető építi fel az új oktatási központot és üzemelteti azt 20 évig, melyért az állam meghatározott éves díjat fizet. A közbeszerzésen az Arcadom Zrt. adott be nyertes pályázatot.

Az aula

Az épületet Noll Tamás, Madzin Attila tervezték. Az első ütemben megépült szárny teljes területe 27300 négyzetméter, ami 2008-ban készült el. Az alagsorban mélygarázs és laborok kaptak helyet. A földszinten egy 320 fős nagyelőadó és két kisebb, 160 fős előadóterem található, valamint 4 kicsi szemináriumterem. Az emeleteken további kiscsoportos foglalkozásoknak helyet biztosító helyiségek, oktatói szobák, az egyetem működtetéséhez szükséges igazgatási helyiségek és laborok helyezkednek el. Könyvtár is rendelkezésre áll a hallgatóknak és az oktatóknak. Összesen 5 kar költözött az új falak közé.


 

Az első emeleti termekből ki lehet menni a belső udvarra

Az egyik belső udvar dús nővényzete

Az épület üveg homlokfala révén fényben úszik a több emelet belmagasságú aula. Az első emeleten a diákok számára zsibongót alakítottak ki. Innét nyílik több kiselőadó bejárata is, melynek másik oldala a növényekkel beültetett belső udvarokra néz. A földszint padlóburkolata egyben művészeti alkotás is.

Ujjlenyomatot formázó falburkolat

Az épület második ütemének felépítése egyelőre nem tudni mikorra várható. Ez a kisebb szárny a Tűzoltó utca sarkán lévő kis park helyén helyezkedne el. Ehhez kapcsolódóan épült meg a liftakna, mely most is látható, de egyelőre csak a mélygarázs felé teremt kapcsolatot. Az aula pillérein láthatóak kisebb fülkék, melyek a födémek befogadására lett kialakítva. Véleményem szerint nem biztos, hogy ennek valóban meg kellene épülnie. Hogy miért? Az épület előtt kis tér jó idő esetén élettel teli, oldja a környék zárt beépítési jellegét. Az aula látványa is sérülne az újabb szárny megépülése révén. És nem utolsó sorban a tervezett Üllői út felé történő gyalogos tengely sem érvényesülne kellőképpen.
 

A tetőterasz

A 2010. május 6-án, az egyetem falán felavatott Építőipari Nívódíjról tájékoztató táblán kívül korábban megkapta az épület a Budapest Építészeti Nívódíját és a XI. Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjat is.  

Bookmark and Share

6 komment

Címkék: budapest magyarország építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr412013873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.05.19. 10:52:47

nekem nagyon nem tetszene, hogyha beépülne a kis terecske az épület előtt, most ez nagyon jó így, kicsit kinyílik az utca végre. és igen, ebből a kis térből lesz majd a mai tűzraktáron keresztül egy gyalogos tengely kiépítve a Klinikák felé, hogy az egyetemisták (és a mellette lévő középiskola hallgatói) ne szorongjanak a Thaly utca keskeny járdáján..., egyáltalán ebbe az irányba rendesebb kapcsolatot kapjon a metrómegálló.

Káposztakukac 2010.05.19. 12:09:26

remek! nekem nagyon tetszik.

záporjózsi 2010.05.20. 08:35:49

@mestska: A terek kinyitása egyébként is nagy hiányossága a ferenncvárosi "rehabilitációnak". Sajnos olyan struktúrákat kozerváltak vagy építettek ki, amelyek úgy gondolom, hogy nem perspektívkusak. De tény, hogy a korábbinál és a semminél több/jobb.
Ezen belül a SE épülete üdítő színfolt.

lieutenant-general colin gubbins 2010.05.20. 20:57:54

A parkot tényleg butaság volna beépíteni, személy szerint annak örülnék a legjobban, ha a tűzraktár lenne a második ütem. Hagyományos irodaházból amúgy is túl sok van, míg a volt orvosi műszergyár (?) épülete ilyen újrahasznosítás esetén mégis az eredeti funkciójához közel maradna.
A hátsó szárnyak lebontásával és az ún. belső parkokkal SZVSZ sokat javult a helyzet, élhetőbb a környék, igaz, a közbiztonság problémáira tekintettel a tömbbelsőket eddig nem merték kinyitni. Közpark kevés létesült, ebből valóban több kellene - ám lehet rá esély, hiszen az ingatlanpiaci válság révén csökkent a kereslet, így valószínű, hogy nem minden felszabadult telek fog beépülni.

záporjózsi 2010.05.21. 09:19:14

@lieutenant-general colin gubbins: Épp ez a kérdés: A közparkok mindenki számára nyitottak, így az ott élők közösséggé szerveződhetnek, ugyanakkor a bűncselekmények számára is nyújtanak táptalajt. A zárt parkok viszont azt sugallják, hogy az utca nem élettér, azt el kell hagyni mielőbb, hogy egy saját, zárt világban lehess.

geotextília · http://zoldtetokft.hu/geotextilia 2012.03.08. 19:24:20

Szép a zöldtető és a belső növényzet is!
süti beállítások módosítása