Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A hét műtárgya 2010/18

2010.05.07. 07:43 Fricy

Az M43-as autópálya az M5-ös autópályától indul Szeged felett és a várost elkerülve első ütemben egészen Makó keleti széléig tart. A beruházás részeként a Tiszán is új átkelőt építenek. Alapkövét 2008. júniusában tették le.

A híd látványterve

A híd feszített-függesztett típusú szerkezet. Teljes hossza 661 méter. Nyolc nyílása lesz, melyek közül a legnagyobb 180 méteres.

A főnyílás pályalemezének építése

Az ártéri hidak összvérszerkezetűek, azaz a pálya keresztmetszetének az alsó síkja és az oldala acélból készül, míg a felső síkja vasbetonból. Irányonként különálló szerkezetek épültek, melyek 14,39 méter szélesek.

Kilátás az egyik 22 méter magas pilonról

A főhíd 29,84 méter széles, azon mindkét irány átvezetésre került. Az önsúly csökkentése érdekében a pályalemez alsó és felső síkja vasbetonból készült, míg a kettő között acél bordákat helyeztek el. Ilyen szerkezet még nem épült az országban.

A folyó felett változó magasságú a pályalemez szerkezete

Ideiglenes támasz

Várhatóan 2010. augusztus végén adják át a forgalomnak.

Folyóparti munkaterület
 

Aki bővebben kíváncsi a híd leírására, az kattintson ide.

A képeket Németh Zoltán Ádám bocsájtotta rendelkezésemre. Köszönet érte!
 

Bookmark and Share

17 komment

Címkék: közlekedés magyarország híd autópálya építészet feszített függesztett extradosed

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr361980175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

frikazojd · http://kocs.ma 2010.05.07. 22:53:49

szeretem az ilyen dolgokat, jó, hogy van ilyen blog :) sőt, lehetne még több műszakidolog-magyarázat is.

(pl. miért íves az alja, a tartó madzagok ménem találkoznak középen, a vízben álló cölöpön miért olyan kis vacak pogik tartják az egesz hidat stb. :D )

HLaci 2010.05.08. 10:37:40

@frikazojd:

>miért íves az alja:
mert a medernyílás közepén kisebb, a pilléreknél nagyobb igénybevételnek van kitéve a szerkezet...

>a tartó madzagok ménem találkoznak középen:
mert ismeretlen tettesek egyik északa ellopták a madzag közepét... :-)

(mer ez nem fűggőhíd, hanem egy ferdekábeles hídféleség, un. extradosed tipus...)

>a vízben álló cölöpön miért olyan kis vacak pogik tartják az egesz hidat:
mert a hídszerkezet hőtágul, ezért az alátámasztási pontokon biztosítani kell az elmozdulás lehetőségét. ezek az un. saruk.
a híd 2 végén meg un. dilatációs szerkezetet építenek be, hogy télen ugratás nélkül is fel lehessen hajtani a hídra...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.08. 17:56:00

@frikazojd: @HLaci:
Az, hogy a kábelek hogyan mennek át a pilléren igazából csak a tervezőtől függ. No meg a statikától. :). Lehet ilyen módon, hogy a kábelek párhuzamosan futnak egymással, vagy akár úgy is, hogy "kvázi" egy pontban találkoznak.

HLaci 2010.05.09. 08:57:54

@Fricy:
ez oké, de frikazodj olvtárs szerintem azt hihette, hogy ez egy függőhíd, aminél valóban folytonos a 2 pillér között a "főmadzag"... :-)

(persze lehet, hogy nem erre gondolt, de akkor majd pontosít, mert gőzöm nincs, hogy mi másra gondolhatott...)

frikazojd · http://kocs.ma 2010.05.11. 12:59:05

köszönöm a válaszokat nagyon!

arra gondoltam, hogy vannak oszlopok, amikről ferén jönnek a medzagok az útig. de nem érnek össze.
mint a lágymányosi hídon is, van a függőlegesből kétoldalra kiinduló A alaku vasak lefele, de nem olyan hogy AAAAA hanem A__A__A__A
:D és laikusnak nehéz felfogni, hogy ilyenkor mi tartja fenn az egészet két A közt :)

HLaci 2010.05.12. 06:38:26

@frikazojd:
> és laikusnak nehéz felfogni, hogy ilyenkor mi tartja fenn az egészet két A közt :)

ezek nagyon rövid (néhány 10m-es) szakaszok, ezek elvannak közbenső függesztés nélkül is...

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2010.06.18. 21:35:46

@HLaci: ">miért íves az alja:
mert a medernyílás közepén kisebb, a pilléreknél nagyobb igénybevételnek van kitéve a szerkezet..."

Nem pusztán azért, hogy karcsúbbnak nézzen ki és hogy elférjenek középen a hajóvonták? Ha nem függesztett (márpedig nem), akkor pont középen alakul ki a nyomatéki maximum, azaz pont a legvékonyabb részen lesz a legnagyobb igénybevétel, mint a Szabadság hídnál - az se úgy néz ki mint az erőjátéka.
Vagy zöldeket beszélek? (Ha már Szabadság híd, hehe.)

HLaci 2010.06.20. 20:53:29

@mB:
de: részben függesztett szerkezet, ez az extradosed típus a ferdekábeles és gerendahíd kombinációja...

a kábelerők függőleges komponense ad némi függesztést, a vízszintes komponens meg a függőlegesnek a többszöröse (mivel laposan állnak a kábelek), ezért jó nagy nyomásnak van kitéve a szerkezet, emiatt is kell a magasabb keresztmetszet a pilonos pilléreknél...

egy mezei kéttámaszú tartónál valóban a fesztáv közepén van a nyomatéki maximum...

de egy folytatólagos többtámaszú tartónál már más a helyzet, mert a közbenső alátámasztási pontoknál is van hajlító igénybevétel (ellentétes előjellel), ami abszolút értékben nagyobb is lehet, mint a fesztáv közbeni (ellentétel előjelű) lokális maximum.

a szabihíd meg egy gerbertartós szerkezet...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.06.30. 15:30:50

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és Szeged Megyei Jogú Város által szervezett hídnévadó kampányban részt vevő lakosok javaslatainak és szavazatainak nyomán a Földrajzinév-bizottság meghozta döntését: az M43 autópálya épülő Tisza-hídjának neve mától hivatalosan Móra Ferenc híd.

Forrás: www.nif.hu

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.03.14. 09:08:48

@mestska:
Extra-dosed bridge egyik lehetséges magyar neve.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.03.14. 09:25:01

@Fricy:

de ha ez akkor feszített-függesztett más néven, akkor miért írják, hogy Európában az első, amikor már nálunk is van ilyen az M7 mentén?

Hogy a menő blogodról linkeljek :)

epitos.blog.hu/2009/07/30/feszitett_fuggesztett_hidak

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.03.14. 09:27:32

Én tudom, hogy ez nem az első hazai. Csak ők nem.
Attól még, hogy a Korongi-híd csak egy autópályát ível át, attól az még híd. Még ha a Tiszán épült méreteiben nagyobb is.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.03.14. 14:06:00

@Fricy:

tudom, hogy te tudod, biztos megint az MTI hibázott :)
süti beállítások módosítása