Az M43-as autópálya az M5-ös autópályától indul Szeged felett és a várost elkerülve első ütemben egészen Makó keleti széléig tart. A beruházás részeként a Tiszán is új átkelőt építenek. Alapkövét 2008. júniusában tették le.
A híd látványterve
A híd feszített-függesztett típusú szerkezet. Teljes hossza 661 méter. Nyolc nyílása lesz, melyek közül a legnagyobb 180 méteres.
A főnyílás pályalemezének építése
Az ártéri hidak összvérszerkezetűek, azaz a pálya keresztmetszetének az alsó síkja és az oldala acélból készül, míg a felső síkja vasbetonból. Irányonként különálló szerkezetek épültek, melyek 14,39 méter szélesek.
Kilátás az egyik 22 méter magas pilonról
A főhíd 29,84 méter széles, azon mindkét irány átvezetésre került. Az önsúly csökkentése érdekében a pályalemez alsó és felső síkja vasbetonból készült, míg a kettő között acél bordákat helyeztek el. Ilyen szerkezet még nem épült az országban.
A folyó felett változó magasságú a pályalemez szerkezete
Ideiglenes támasz
Várhatóan 2010. augusztus végén adják át a forgalomnak.
Folyóparti munkaterület
Aki bővebben kíváncsi a híd leírására, az kattintson ide.
A képeket Németh Zoltán Ádám bocsájtotta rendelkezésemre. Köszönet érte!