Használatba vették a vonatok az új hidat, ami Strasbourg és Kehl között, a Rajna folyót íveli át. A régi, egyvágányú átkelővel ellentétben az új szerkezet már kétvágányú. Közvetlenül az 1956-ban épült korábbi szerkezet mellé helyezték el az új hidat.
Az új híd (Forrás: www.ssf-ing.de)
Egyelőre csak egy vágány üzemel. Ősszel fogják a végleges vágánygeometriát kialakítani az átkelő hídfőiben. Teljesen az év végére fejezik be a hidat. Ezután viszont 160 km/h-val közlekedhetnek majd a szerelvények. Az LGV Est nagysebességű vasútvonalon közlekedő járatok így némi időt fognak nyerni a jövőben.
Vonat az új hídon (Forrás: www.laviedurail.com)
Az építkezést 2008-ban kezdték el. Az új műtárgy is acélból készült, rácsos tartós szerkezet. Formailag a régi hidat idézi. Jellemző méretei: 238 méter hosszú (107 m + 131 m nyílással), 13 méter széles és 12 méter magas. Négyszög alakú acélelemekből állították össze a rácsozatot. Ortotróp pályalemez került a híd alsó síkjára.
A régi és az épülő híd a francia oldalról fényképezve
A legyártott hídelemeket a francia folyóparton hegesztették össze, majd tolták be a meglévő pillérek fölé, majd elhelyezték a pályalemezre az előregyártott vasbeton elemekből összeálló vasúti pályát.
Motorvonat érkezik Strasbourg felől
A beruházás 23 millió €-ba kerül, melynek 75%-át Németország, a többit pedig a franciák állják.
Az utolsó két képet Attus készítette.