A 4-es metró két fúrópajzsa már elhagyta Budát és mindkettő a Fővám téri állomás dobozszerkezetében áll. Eközben zajlik a kiszolgáló telep átköltöztetése Kelenföldről a Műegyetem rakpartra és lassan a Fővám tér is kezdi elnyerni végsó képét. Lássuk, hogyan is történik mindez!
A Fővám téren az új, középperonos villamosmegállóból lépcső vezet le az új aluljáróba. A többmilliárdos költségbe tényleg csak ilyen gagyi burkolatra és igénytelen korlátra futotta?
A megállóban az új formavilágú esőbeállók megtartották legnagyobb hátrányukat: továbbra is üvegből van a tető is. Ez nyáron nem nyújt menedéket a Naptól.
Széles lépcső és mozgólépcső vezet le az új aluljáróba a még felújítás előtt álló park felől.
A mozgólépcső közelebbről. A háttérben az egyik lift felszíni épülete látható, ami a felszín és az aluljárószint között áll majd a rászorulók rendelkezésére.
A Fővám téren az új aluljáróban már lefektették a 2-es villamos pályáját és épül a megálló peronja is.
A rakpart felé már kész az új RAFS pálya, csak még nincs bekötve a meglévő nagypaneles szakaszhoz.
Most ugorjunk át a Duna túloldalára!
Mint ahogy a bevezetőben említettem, Kelenföldről áttelepítik a tbm-ek (fúrópajzsok) kiszolgáló telepét. A képen az Etele téri bontás látható.
Már épülnek a portáldaruk a Műegyetem rakparton és ide helyezték át Kelenföldről a piros-fehér MD-600-as toronydarut is. A sárga Liebherr toronydaru a lejtakna építését segíti.
Itt építik a metróállomás mozgólépcsőinek lejtaknáját.