Korábban már beszámoltam róla, hogy 2009 áprilisa óta zajlik a 4-es metró "Kelenföldi pályaudvar" nevű állomásának építése, ami jelentősen befolyásolja a vasútállomás működését is. A kivitelezés miatt lezárták a 3., a 4., az 5. és a 6. vágányokat. Ezidő alatt megújulnak a vasútállomás A és B peronjai is. Nézzük mi is történt azóta.
A munkaterületet csak a működő vágányok keresztezésével lehetett volna elérni, amit ugye a vonatforgalom fenntarása miatt nem jöhetett szóba. Így az összes munkagépet, építési anyagot és bontási törmeléket vasúton juttatják el a területre. Itt éppen a résfalazó gép és egy lánctalpas daru érkezett.
Az új peronhoz már részben elkészült az újonnan épülő aluljáró lejárata is, de azokat még nem éehet használni.
De a paraván mögött azért folyik a munka. A képen a későbbi mozgőlépcső lejtaknája látható.
A résfalazás során kitermelt földet egy teherautóra pakolták...
... ami néhány méter megtétele után ki is ürítette a billencsét. Ezután egy markológép tette fel a vasúti kocsikra a földet.
A résfalazás után megkezdték a további munkálatokhoz szükséges előkészületeket. A résfalak tetejét szétverték, hogy a hozzá kapcsolódó szerkezetekhez el tudják készíteni a vasbeton vasalását.
Ezután a vasúti kocsik előtt látható vasbeton fal épült meg, majd a zárófödém vasalását helyezték el.
A peron és az aluljáró találkozásánál a zárófödém át lesz törve és itt ferde lesz az aluljáró plafonja.
Egy kisebb daruval emelik helyükre a vasalatokat, a zsalutáblákat illetev ezzel mozgatják a betonpumpa csövét is. A betont egyébként Őrmező felöl, a meglévő aluljárón keresztül pumpálják az építési területre.