Miután bő 3 hónappal ezelőtt a dán parlament már támogatását fejezte ki, a napokban a német kormány is áldását adta egy új híd építéséhez, mely kapcsolatot teremtene a két ország között.
Látványterv a hídról
Az átkelő a Fehmarn-öblöt (Balti-tenger része) ívelné át: a német Fehmarn-sziget és a dán Lolland-sziget között mintegy 19 km a távolság. A 6 és 9,36 km-es felvezető hidak közé négypilonos, ferdekábeles híd épülne. A pilonok 280 méter magasak kesznek. A két szélső támaszköz 518 méter, a közbenső három pedig 724 méter lesz.
A híd elhelyezkedése
A pályatest rácsos acélszerkezetként épül meg. Ezt azért választották, mert kétszintű kialakítást terveztek: az alsó részen kétvágányos vasútvonal, míg a felső részen egy 2x2 sávos autópálya fog haladni (az E47 út részeként). A tenger szintje fölött 65 méterrel vezet majd a hídtest, lehetővé téve alatta a nagy tengerjáró hajók áthaladását. Az új átkelő révén a vasúti menetidő a Hamburg-Koppenhága távon 3-3,5 órára csökkenhet. Óránként és irányonként egy-egy személyszállító és két tehervonat áthaladásával számolnak. Kiegészítő beruházásként modernizálnak 160 km vasútvonalat is. Jelenleg az öblöt évente 2 millió utas szeli át a kompokkal.
A hídpálya keresztmetszete
Nem lesz olcsó beruházás: az összköltséget 5,6 milliárd €-ra becsülik, melyből a dánok 4,8 milliárd €-t állnak (államilag garantált hitel keretében), míg a németek 800 millió €-val járulnak hozzá az építkezéshez. A híd használatáért díjat kell majd fizetniük az autósoknak. A befolyó bevétel egy részét a dán vasúti hálózat fejlesztésére szánják. A kivitelezés várhatóan 2012-ben indulhat el és 2018-ban fejeződhet be. A híd építése szerepel az EU 30 kiemelt közlekedési projektje között, ezért várhatóan 5-10 %-át állja majd a költségeknek.
Korábban tanulmányozták egy alagút megépítésének a lehetőségét is, de az kb. 1-1,5 milliárd €-val többe került volna, mint a ferdekábeles híd, így azt elvetették.
A képek a www.fehmarnlink.com oldalról származnak.