Bemutatták a tervezett U5 metróvonal meghosszabbított útvonalán épülő metrómegállók látványterveit. Az U5 jelenleg Hönow és az Alexanderplatz között közlekedik. A meghosszabbítását az új vasúti főpályaudvarig (Hauptbahnhof / Lehrter Bahnnhof) annak átadásával egyidőben szerették volna megnyitni, de finanszírozási okok miatt erre nem került sor. Helyette az U55 vonal kiépítése mellett döntöttek, ami a főpályaudvar és a Brendernburgi kapu között közlekedne, átszállást biztosítva az S1 S-Bahn vonalra. Azonban a főpályaudvar 2006-os átadása óta még ez a rövid vonal sem készült el. Talán idén végre befejezik az építését.
Az U5 jelenlegi végállomásán, az Alexanderplatzon (Forrás: Bernd Kittendorf, www.railfaneurope.net)
Ilyen előzmények után ismertették a hiányzó vonalszakasz főbb paramétereit, melynek megépülésével teljessé válna az U5 viszonylat. Az új 2,2 km-es szakasz tehát az Alexanderplatz és a Brandenburgi kapu között fog megvalósulni (térkép). Ez a három új köbenső megállóval (Berliner Rathaus, Museumsinsel, Unter der Linden) együtt 433 millió €-ba fog kerülni. Mindhárom megállót más-más építésszel terveztettek meg, de azok megoldásait végül túl drágának és nem éppen utasbarátnak találták. Ezek után olyan kompromisszumos megoldást kerestek, mely megfelel a berlini metróvonalakra jellemző vonásoknak, de ezek mellett modernek is.
Így a berlini városházánál (Berliner Rathaus) épülő megálló kijáratai nyitottak lesznek és üvegliftekkel is le lehet jutni majd a peronokhoz.
Berliner Rathaus (Berlini városháza) megálló (Forrás: www.morgenpost.de)
A Múzeumszigetnél (Museumsinsel) az éjszakai eget szimbólizáló kék mennyezet lesz, melyekem a csillagokat több szál LED-égő fogja megjeleníteni.
Museumsinsel (Múzeumsziget) megálló (Forrás: www.morgenpost.de)
Az Unter der Linden megállóban átszállási lehetőséget alakítanak ki az U6 metróvonalhoz.
Unter der Linden megálló (Forrás: www.morgenpost.de)
A kivitelezés 2010 tavaszán indulhat meg. Az első kapavágást a városháza előtt fogják véghezvinni: itt alakítják ki a pajzsindító aknát, ahonnét majd az alagútfúró pajzsok (tbm-ek) elindulhatnak a Brandenburgi kapu (Párizsi tér) felé. A felszíni forgalomkorlátozás mellett az U6 metróvonallal való kapcsolat kiépítése jelenti majd a legtöbb kellemetlenséget okozni. Az építkezés egy része alatt (2011 augusztusától 2012 jűniusáig) ugyanis lezárják a metróvonalat a Friedrichstrasse-nél. A teljes kivitelezés várhatóan 2017-re fog befejeződni. Az új szakaszon napi 155 ezer utasra számítanak.