2008. december végén nyílt meg az első közúti alagút a kínai Wuhan városában. Wuhan, Győr testvérvárosa a Jangce és a Han folyók torkolata körül terül el, mintegy 8-900 km-re keletre Shanghajtól és kb. 9,1 millió a lakosszáma. A 286 millió dollárba kerülő alagút építése 2004-ben kezdődött.
Wuhang két része között teremt kapcsolatot: Wuchang, a kormányzati és egyetemi negyed illetve Hankou között, ahol az üzleti negyed található. A 3,6 km-es alagútban 2x2 forgalmi sávot alakítottak ki, a napi forgalmat 52 ezer járműre becsülték meg a tervezés során. Ezzel jelentősen tehermentesítik a város 5 meglévő hídját (egy további építés alatt áll).
Jangce alagút Shanghaiban
A kínai metropoliszban a wuhaninál is hosszabb alagutak épülnek, melyek révén kapcsolatot teremtenek a város és a Chongming sziget között. A két, egymástól 23 m-re párhuzamosan vezetett alagút egyenként 7,4 km hosszú lesz, 65 m-rel a folyó feneke alatt. Az alagutak kétszintesek lesznek. A felső szinten 3 sávos autópálya fut majd, míg az alsó szinten közművek, az alagutat kiszolgáló lábelek helyezkednek el. Később ezen az alsó szinten fektetik le a tervezett új metróvonal vágányait is.
Az építkezést 2006-ban kezdték el. 2008 decemberében elkészültek az első alagút fúrásával, míg a másodikkal idén fognak végezni. A teljes beruházást 2010-re, a világkiállítás megnyitójára be kell fejezni. Erre 1,5 milliárd dollár áll rendelkezésre...
A fúrást két, a valaha elkészült leghosszabb alagútfúróval, ún. TBM-mel végzik. Az S-317 és S-318 jelű pajzsok egyenként 135 m hosszúak, 2300 tonna összsúlyúak. A külső átmérőjük 15,4 m. Kb. 7500 darab tübinget építenek be, melyek 11 darabból állnak és 16 tonna súlyúak. A belső átmérő 13,7 m lesz.